روايات

رواية نور الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت الخامس عشر

رواية نور الزين الجزء الخامس عشر

رواية نور الزين الحلقة الخامسة عشر

على :هنا في ايه
حاول علي انه يفوق هنا لحد مافاقت
علي : ايه ياهنا في ايه
هنا : انا كويسه ياعلي دوخت بس شويه وبعدين شوفت سواد
على : طيب ياهنا انتي اكلتي بصتله وهزت دماغها ب لا
علي بنرفزه : ماهو ده اللي عمل فيكي كده يلا اتفضلي قدامي ما اعملك اكل
هنا ب ابتسامه : اطلبي لي بيتزا
علي ب مكر : انتي بتفوقي عليا ماشي وتعملي ليا قهوه
هنا : عيوني
علي : تسلم عيونك ياعيوني …….
زين : اناعاوز أعرف كل حاجه عن أشرف يايحيي جبلي قراره وانت ياحازم مالك كده مش عاجبني في حاجه في الشركه
حازم : في موضوع مهم عاوز اكلمك فيه
زين ب استغراب : في ايه ياحازم ماتنطق
حازم : عادل الحكيم
زين : ماله

 

 

حازم : بعتلي بنت المكتب ترسم عليا وتوقعني
زين : وانت ايه اللي عرفك
حازم : بنت اخوه واخد امها واخواتها ومهددها بيهم لو ماوقعتنيش هيقتلهم
زين : وانت اتأكدت
حازم : لسه هيجيلي كل حاجه ب ليل
الكلب : ده يتجاب ويتحط في المخزن لحد ما أرجع ولو كلم البنت صحيح شوف اهلها ورجعهم
حازم : حاضر
زين : وانت ياسي يحيي مالك
يحيي : ماليش
زين : اخلص
يحيي : عاوز اتجوز
زين : لا ضحك ع رد فعل يحيي اللي كان حيموته خلاص خلاص احلي فرح يتعمل ليك ياباشا
يحيي : ب ضحك بعد اسبوعين فرحي وانا مش هألغي حاجه
زين وحازم : مبروك ياصحبي
زين : غورو بقا علشان انا عاوز ارتاح ولسه في قاعده مع امال هانم
حازم : ويحيي سلام
نور : ممكن ترتاح بقا شويه لحد ماأظبط الدنيا هنا
زين : عاوز ادخل الاوضه بتاعتك
نور: ب ضحكه ليه حضرتك في اوض كتيره
زين : لا عاوز اشوفها واعرف مراتي كانت بتنام فين
نور : حاضر انا فرحانه اوي يازين ياااه كنت اتمني حسن يكون معايا كان هيفرق اوي جميل ماما أمال هيفضل في رقبتي العمر كله بس ازاي ماما قدرت تسيطر ع الموضوع اوي كده وبعدين هي ماما تعرف عمو أشرف ازاي
زين دي كلها اساله اهدي يابنتي هأقولك
عمك أشرف يبقا ابن عم ماما يعني انتي يامزتي بنت خالي ايه رأيك
نور : ب ضحك ايه ده يعني بجد احنا قرايب
زين : اة ياحبيبتي
نور : ده احلي مفاجأة ياحبيبي ربنا يخليك ليا
زين : ويخليكي ليا ياحبيبتي هأرتاح شويه واقوم
امال : اهلا ياحبيبي منورني والله
صلاح : ربنا يخليكي ياست الكل

 

 

امال : ايه ست الكل قولي امال
صلاح : ازاي بس ياطنط خلاص هأقولك طنط
امال : في بالها بكره تقولي ياماما ياحبيبي
صلاح : حضرتك كنتي عاوزه مني حاجه
امال : كنت عاوزه اقعد معاك شويه ده يضايقك
مها بإندهاش : هو بيقولي سرقتي قلبي ولا انا ما أخدتش بالي مش مشكله بقا
احمد : ياله ياحبيبتي نرجع البيت
مها : ياله يابابا انا زهقت من هنا
مني : ياله ياحبيبتي
دخل دكتور مروان : ها اخبارنا ايه النهارده
مها : الحمدلله تمام
احمد : عاوزين نرجع البيت يادكتور
مروان : هأشوفها بس وان شاء الله تطلع معاكم
احمد : ماشي يابني
مروان : عال عال احنا زي الفل تقدري ترجعي البيت
احمد ومني : الحمدلله ياحبيبتي حمدلله ع سلامتك
مها : الله يسلمك ياحبيبتي ربنا يخليك ليا يابابا
صلاح : اسيبك دلوقت ياطنط محتاجه مني اي حاجه
امال : لا ياحبيبي ربنا يخليك ويفرحنا بيك
صلاح : ربنا يخليكي يارب بعد اذنك سلام
امال : سلام ياحبيبي
زين : مش هتقولي ليا في ايه ياماما علشان انا مش فاهم حاجه
امال : تعال يازين هأحكيلك كل حاجه
أمال : زمان اتجوزت
زين : ب ضحكه اكيد ياماما امال جيت ازاي
امال بس ياواد انت : انا اتجوزت قبل ابوك ب كام سنه
زين : ب دهشه يعني ايه

 

 

امال : انا كنت متجوزه أشرف ابن عمي غصب عني علشان اقدر اخد ورثي انا وخالك محمد ماكنتش اعرف مجدي لسه قعدت معاه سنه ضرب واهانه وجه يوم لاقيت نفسي لوحدي محمد مات في حادثه او بمعني أصح اتقتل وانا كنت حامل من أشرف بس الطفل مات بعد ما ولدت ع طول لجأت ل مجدي ابوك كان صاحب اشرف طلقني منه وعرض عليا الجواز واتجوزت انا وهو وسفرنا ع القاهره
زين : بس انتي عمرك ما إتكلمتي انتي وبابا معايا في الموضوع ده
امال : ب دموع دي صفحه وقفلتها من يوم ماسبت الشرقيه
زين : ب لهفه طيب ياماما ليه بتعيطي
امال بشهقه من كتر: العياط صلاح يازين صلاح يازين ابني
زين : يعني ايه ياماما يعني صلاح اخويا انتي مش بتقولي مات بعد ماولدتي انا مش فاهم حاجه
امال : لما اتخبطت في دماغي وانا عند اشرف وجبلي الدكتور وبعد ما مشي فضل يقول زمان وزمان وقالي صلاح ابنك وانا اخدته علشان احرق قلبك
وكنت عامله نفسي لسه مغمي عليا
زين : ابن الكلب لازم اموته
امال : اهدأ يازين كله بالعقل انا مش الاقي ولد و التاني يضيع اهم حاجه ابني يبقا في حضني في أقرب وقت
وانا يا امي مش هأسيبك ومش هأروح ل أشرف اللي فرقنا تاني
امال : صلاح
انا اسف يا امي بس انا رجعت اخد مفاتيحي وسمعتكوا
امال : اخدته في حضنها انا كنت هأقولك كدا كدا ياحبيبي ربنا يحفظك ويخليك ليا يابني والله ماكنتش اعرف ان عندي عريس حلو كده
زين ب ابتسامه : خلاص بقا ياعم صلاح انا مابقتش الكبير
كبيرك اهوه سبينا نشبع منه واخده في حضنه
دخلت نور عليهم لاقت زين بيحضن صلاح : ايه ده هو في ايه
صلاح : ب ابتسامه لا ده حوار كبير اوي يامرات اخويا
نور : ب ذهول اخوك مين هو في ايه
زين اخد نور وحكلها كل حاجه …… بس كده ياستي
نور : ل امال ياحبيبتي ياطنط وصبرتي ده كلوا
امال : الحمدلله يانور بعد الصبر ابني رجعلي ومش هسيبك ابدا
صلاح : اول حاجه لازم تحصل كل واحد ياخد حقه وانا اللي هأجيبه
امال : بص ياحبيبي كل حاجه هناخدها بس نروق شويه ونتصرف معاه

 

 

صلاح : ماشي يا ماما انا اسف اوي ياريت كانت ايدي ت……. امال بعد الشرعليك ياحبيبي ماتقولش حاجه انت بتدافع عن ابوك
صلاح : بس مش أذيك يا حبيبتي
امال : خلاص بقا
زين : عاوز افهم
صلاح : انا اللي خبط امي ع دماغها علشان كانت ماسكه سكينه وكنت خايف ع ابويا والله ماكانش قصدي
زين : انسا بقا ياصلاح حصل خير وماما في وسطنا خلاص
لما : الو استاذ حازم
حازم : ايوه يا انسه لما اتفضلي
لما : انا اسفه بأتصل في وقت زي ده
حازم : عادي اتفضلي
لما : عمي عادل اتصل بيا وبيقولي لو ماجبتش ورق المناقصة الجايه هيقتل حد من اخواتي
حازم : ب غيظ ماتقلقيش انا بكره هأقولك تعملي ايه
فجأه : سمع حازم صوت صرخه مم لما الو الو انسه لما لما الو
يحيي : في ايه ياحازم
حازم : ما أعرفش ايه اللي بيحصل كانت بتصرخ
يحيي : معاك عنوانها
حازم : اكيد في الملف بتاعها
ضرب تليفون حازم ب رقم لما
حازم : دي لما
يحيي : افتح المايك
حازم : الو في ايه يا انسه لما
عادل انا مش لما يا حازم بيه انا عادل وطالما الهبله بنت اخويا قرت ع كل حاجه ف اللعب ع المكشوف ورق المناقصة يكون عندي بكره ل هأقتلهم واحد واحد ويبقوا دمهم في رقبتك بالسلامه يا حازم بيه وقفل
حازم : الو الو ابن ………قفل

 

 

حازم : هنعمل ايه يايحيي
يحيي : سبهولي انا هأكلم محمود في الداخليه يشوفلنا الموضوع ده
حازم : ربنا يستر
يحيي : ايه ياحنين وقعنا ولا ايه
حازم ب ابتسامه : هههههههه مش عارف………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك رد