روايات

رواية عشق أحفاد الراوي الفصل السابع 7 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق أحفاد الراوي الفصل السابع 7 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق أحفاد الراوي البارت السابع

رواية عشق أحفاد الراوي الجزء السابع

رواية عشق أحفاد الراوي الحلقة السابعة

حمزه / ايوا ده اكرم صاحبي
مالك / صاحبك صاحبك ؟
حمزه / ايوا يابني بس مش اوي هو سافر من سنه كده بره مصر ولسه راجع
مالك / تعرف عنه اي تاني
حمزه / هو تحقيق ولا اي
رحيم / هو عملك حاجه ي مالك ولا اي
مالك / قول بس الاول ي حمزه تعرف عنه اي
حمزه / مافيش يعم هو بس اللي كان بيعرفني ع بنات وكده … اصله بتاع بنات
رحيم / شبهك يعني
حمزه / لا ي عم ده اكتر كمان … بس هو في اي
مالك / الواد ده اللي جه الشركه النهارده لورد
حمزه / الله هي ورد طلعت منهم
مالك بعصبيه/ احترررم نفسسسك ياا حمززه وخلى باالك من كلاامك
رحيم / اهدي ي مالك هو ميقصدش
حمزه / هو انا قولت اي ماهو مبيمشيش الا مع بنات شمال
مالك / حمززززه
رحيم / خلاص يا حمزه اسكت شويه
حمزه / يا عم انا ماشي انا غلطان اصلا اني قولتلكم نخرج

 

 

رحيم / ايتني بس ي حمزه
رحل حمزه دون ان يجاوب ع رحيم
رحيم / في اي ي مالك مينفعش كده
مالك / منتش شايف بيتكلم عنها ازاي
رحيم /وهو يعرفها منين … وبعدين انت اتعصبت كده لي هو في حاجه ؟
مالك / ل.. لا في اي يعني .. انا بس بأدبه عشان ميتكلمش ع بنت بالطريقه دي تاني
رحيم / متأكد ؟
مالك / ايوا يا رحيم في اي … يلا بينا عشان نمشي
رحيم / طيب يا عم مالك
في صباح يوم جديد
اجتمع الجميع ف منزل الراوي لتناول وجبه الافطار كالعاده
الرواي / اعمل حسابك ي حمزه هتخلص امتحاناتك وتنزل شغل في الشركه مع مالك ورحيم
حمزه / انا امتحاناتي كمان اسبوع لسه
الرواي / وانت محسسني ان اسبوع ده سنه … ولا تكونش ناوي تعيد
حمزه / والله ي جدو ع حسب
الراوي / نعممم …. اسمع يلا انت لو متخرجتش السنه دي من الكليه الهباب اللي انت فيها انت مش هتكمل تعليمك وكفايه عليك لحد كده
حمزه بتوتر / لالا يجدو .. ده انا بهزر معاك اكيد يعني خلاص دي اخر سنه
الراوي / اما نشوووف …. استناني ي مالك انت ورحيم انا جاي معاكم الشركه النهارده
مالك / لي ي جدو خير في حاجه
الراوي / بقالي كتير منزلتش هاجي اشوف الشغل وانكوا قد الثقه ولا لا
رحيم بهمس / ربناا يستررر
تسنيم / اعملك حسابك يا مالك النهارده الساعه ٧ هتروح تقابل رغد بنت طنط صفاء بنت عسوله وزي القمر
مالك / اقابل مين ي ماما واقابلها لي ؟
تسنيم / اسمع ي مالك المره دي مافيش اعتراض خلاص ي حبيبي انت داخل ع ٣٠ سنه ايي
مالك / لسه سنتين ي حبيبتي
تسنيم / متعصبنيش ي مالك انا خدت معاد معاهم وهنروح انا وانت نقابلهم ف النادي هي ومامتها
مالك / يماما….
الراوي / مالك مافيش نقاش … روح قابل البنت يمكن تعجبك
مالك / حاضر ي جدو

 

 

سناء / اعمل حسابك ي رحيم رغد ليها اخت اصغر منها لو حصل نصيب ف مالك هناخدها ليك
رحيم / ان شاء الله يست الكل … ده انا واخد خازوق مكرهني ف الصنف كله
ضحك مالك و حمزه بشده ع كلام رحيم
حمزه / طب عن اذنكم انا رايح الجامعه
مالك / حمزه استني عاوزك
اتجه مالك نحو حمزه ثم اخذه خارج المنزل
مالك / متزعلش مني ي حمزه انا بوخت معاك امبارح
حمزه / يا عم ولا يهمك هو الحب بيعمل اكتر من كده
مالك / ايه ؟!
حمزه / ولا حاجه يا ملوكه ي حبيبى
مالك / قولتلك ميت مره متقوليش ملوكه دى
حمزه بضحك / طب اقولك يا كوكي
مالك / امشي يلا من وشي
رحل حمزه وهو يضحك بشده ع اخيه ثم اتجه مالك لداخل المنزل واستعد هو ورحيم ومعهم جدهم للذاهب الي الشركه
كانت ورد تاخذ سياره اجره للذهاب الي الشركه وفي طريقها كانت تتحدث مع اكرم في الهاتف
ورد / اكرم مش المفروض انك هتكلم بابا عشان تتجوزني.. مش انت قولتلي كده قبل ما تسافر انك لما تيجي هتتقدملي ولا اي
اكرم / اه طبعا يا حبيبتي اكيد بس مش تشوفي الشقه اللى هنتجوز فيها الاول
ورد بفرحه / اي ده انت اشتريت الشقه
اكرم / ايوا … هعدي عليكي النهارده الساعه ٧ تيجي تشوفيها هتعجبك اوي
ورد / ايوا بس ….
اكرم / مبسش ي ورد … اي انتي مش واثقه فيا ولا خايفه مني
ورد / لالا ابدا ي اكرم … خلاص ماشي هستناك
اكرم / ماشي يا حياتي
انهي اكرم المكالمه مع ورد ثم ابتسم ابتسامه خبيثه حتى جائه مكالمه اخري قطعت تفكيره
اكرم / اي يا ياسمين
ياسمين / وحشتني ي اكرومي … اي رأيك اجيلك النهارده بالليل
اكرم / لا مش هينفع مش فاضي
ياسمين / لي يا اكرم مين جايلك
اكرم / ورد
ياسمين / بقا بتقولي لا عشان ديي
اكرم / اه يا ياسمين عشان دي وبعدين انتي خلاص قدمتي زهقت منك ف فكك مني بقا
ياسمين / والله … طب ماشي يا اكرم ع راحتك

 

 

انهت ياسمين المكالمه ثم نظرت امامها بشر وقالت
ياسمين / بقا بتبعني عشانها طب وحيات امي لاوريك واوريها
كانت رنا تجلس مع فريده ف المنزل فهي لم تذهب الي الجامعه لكي لا تترك فريده بمفردها
فريده / يا بنتي انتي امتحاناتك كمان اسبوع قعدتي لي
رنا / عشان مسيبكيش لوحدك وبعدين انتي عارفه صاحبتك يعني هتجيب الامتياز ف شوال
فريده / تربيتشي
رنا / ههههه بقولك اي انا متضايقه
فريده / من اي
رنا / حمزه اهملني
فريده / اهمل مين فيكي بالظبط رنا ولا ريم
رنا / رنا يا ظريفه
فريده / ما عشان عنده ريم ي ناصحه طبيعي يأهملك
رنا / بس ماهو كان ف حياته بنات كتير وكان بيعرفني عليهم ومكنش مأهملني كده و…..
قطع حديثها صوت اشعار الرسائل من الهاتفها فأخذته لكي تري ما ارسل لها
رنا / فريدهه … احيييييه
فريده / اي فيي ايي
رنا / حمزه بيقولي بحبك
فريده/ بيقووول لمييين
رنا / بيقول لريم يا فرييده
فريده / يادي المصيبه يادي المصيبه
رنا / هو ده وقت ندب قوليلي اعمل اي بسرعه
فريده / معرفش يا رنااا معرفشش
بدأت رنا في البكاء الشديد وهي تقول :
رنا / عرفتوا بقا انه مش بيحبني … اهو حبني وخاني معايا
فريده / ايرور …. هو كده حاجه حلوه ولا وحشه انا مش عارفه احدد ؟
رنا / ولا انا

 

 

فريده / اعمليله بلوك ي رنا وانهي الموضوع ع كده
رنا / لا … لا انا اتعلقت بيه اكتر من الاول .. لا انا مقدرش اعمل كده
فريده / خلاص قوليله انك رنا
رنا / لا مستحييل ي فريده
فريده / خلاص كملي معاه وكله ع دماغك ف الاخر
رنا / ياااربييي
ف شركه الراوي
كانت ورد قد وصلت الي الشركه قبل وصول مالك بدقائق فكانت تجلس تتابع عملها حتى قطعها وصول مالك ومعه رحيم و رجل كبير السن فهي لا تعلم من هو
الراوي / السلام عليكم
ورد / وعليكم السلام
الراوي / دى السكرتيره الجديده
مالك / ايوا يا جدو
الراوي / اهلا وسهلا ي بنتي انا الراوي ابقي جد مالك ورحيم
ورد / اهلا وسهلا بحضرتك يا فندم انا ورد
الراوي / الله اسمك حلو اوي ي بنتي … شكلك بنت حلال انا ارتحتلك
رحيم بهمس / الحق جدك بيشقطها باين
مالك / اتفضل يا جدو كده حضرتك رجلك هتتعبك من الواقفه
الراوي / اخرس يا ولد رجلي اي اللي تتعبني ده انا فيا صحه عنك … طب بزمتك يا ورد مش اللي يشوفني يقول عليا اخوه مش جده
ورد بضحك / ايوا طبعا
الراوي / اهو شوفت
مالك / ربنا يديك الصحه يا حاج
الراوي / استأذنك ي بنتي تعمليلي فنجان قهوه مظبوط من ايدك الحلوه دي
ورد / من عنيا حاضر
الراوي/ تسلم عينك ي قمر
مالك / احم … اظن كفايه كده نشوف الشغل بقى اللي حضرتك تاعب نفسك وجاي تشوفه
الراوي / ماشي .. عن اذنك ي قمر
ورد بابتسامه / اتفضل

 

 

كان مالك ينظر لها بحده وكأنها فعلت شئ خاطئ ولا تعلم ما هو
جاء المساء وانتهى موعد عمل ورد في الشركه فقامت بالاتصال ب اكرم لكي يأخذها كما وعدها فكانت الساعه تقترب للسابعه
ورد / الو يا اكرم انت فين
اكرم / انا تحت الشركه بالظبط مستنيكي ي جميل
ورد بابتسامه / طيب انا نازلالك حالا
قبل نزول ورد وجد اكرم هاتفه يقوم باصدار صوت الرنين فقام بالرد عليه عندما وجده حمزه
اكرم / حبيبي اللي واحشني
حمزه / اي يا عم فينك وفين لياليك
اكرم / موجودين ي حبيب اخوك
حمزه / طب اي تيجي نسهر النهارده
اكرم / لا مش نافع عندي سهره حلوه ف البيت
حمزه / ااااه طب يا عم الله يسهلو .. حلوه ؟
اكرم / اخر حلاوه … لا وكمان جديده حاجه كده مختلفه
حمزه بتفكير / مين هي .. اسمها اي ؟
اكرم / ورد … اقفل بقا عشان جايه سلام سلام
حمزه / استنييي الووو الووو
لم يجيب عليه اكرم لانه انهي المكالمه بالفعل ولكن حمزه قام بالاتصال ب مالك اكثر من مره
نزلت ورد بالفعل الي اكرم وذهبت معه الي عنوان منزله الذي كان في منطقه خاليه من السكان
ورد / اي ده يا اكرم المكان بعيد ويخوف
اكرم / ما انا يا حبيبتي بحب الهدوء انتي عارفه
ورد / بس مش للدرجه دي
اكرم / تعالي بس الشقه فوق هتعجبك اوي
صعدت ورد معه وهي خائفه من تلك المنطقه التي ولا يوجد بها احد
كان مالك سائق السياره ومتجه نحو النادي لكي يقابل تلك الفتاه و والدتها كما اخبرته والدته .. اخذ هاتفه لكي ينظر الي الساعه فوجد حمزه يتصل به فهو لا يسمع صوت الهاتف بسبب وضعه صامتا فقام بالرد عليه
حمزه / اي يا مالك ده كله
مالك / الفون كان صامت اي في حاجه ولا اي
حمزه / الحق ورد بسرعه اكرم شكله عمل لعبه من الاعيبه عليها وهياخدها شقته
مالك / انتتت بتقوول ايي مين قالك الكلام ده
حمزه / هو بنفسه اللي قالي اجري الحقها هبعتلك العنوان انا عارفه
مالك / طييب بسسرعه
غير مالك اتجاهه بالسياره واتجه نحو العنوان الذي ارسله حمزه وهو يسير بسرعه رهيبه
اكرم / تعالي ي ورد ادخلي … ها اي رأيك
ورد / حلوه اووي
دخل اكرم ومعه ورد وقد اغلق الباب خلفه
ورد / اكرم افتح الباب
اكرم / اي يا ورد الشغل ده انتي مش واثقه فيا ولا اي
ورد / ايوا بس
اكرم / ورد انا بحبك

 

 

ورد / وانا كمان يا اكرم
قام اكرم بضمها اليه وبدأ في فك عقده الفستان الذي ترتديه
ورد / ااكرم .. ابعد عنيي
اكرم / ورد انتي بتاعتي وملكي
ورد بصراخ / ابعدد عنييي يا زبااله بقوولكك
صفعها اكرم بشده وحاول الاعتداء عليها
وصل مالك الى العنوان الذى ارسله حمزه وقام بالصعود الي المنزل فوجد الباب مغلق ويوجد صوت صريخ ورد بالدخال فقام بتكسير الباب
مالك / وورردد
ذهب مالك الي اكرم وبدأ يلكمه بقوه حتى نزف من انفه و فمه ولكن وقع نظره على ورد فوجدها فقدت الوعي فذهب اليها مسرعا
قام اكرم باستغلال انشغال مالك بورد ورحل مسرعا من المنزل
مالك / ورد . .. ورد فوقي متخافيش انا جنبك
بدأ مالك بفعل اللازم لكى تعود ورد الي وعيها ونجح مالك في ذلك ف بعد عده دقائق فاقت ورد وعادت لوعيها وهي تبكي بشده فأخذها مالك في احضانه لكي يطمنها ولكنه وجد صوت رجلان امامه فكان والد ورد ومعه اخيه
احمد / يا سا*افله يا قليله الادب اللي جيبتلنا العا*ار
وليد / انت لسه هتتكلم يا اخويا انا هخلص عليهم الاتنين واغسل شرفنا اللي ضيعته ال **** دي
قام وليد برفع مسدس الطلق نحو مالك و ورد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق أحفاد الراوي)

اترك رد