روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت التاسع عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء التاسع عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة التاسعة عشر

اسر:اه بسمله ……..
ليرفع حاجبه باستغراب ليردف قائلا:نعمم تتجوز مراتي
رن جرس القصر كتير محدش بيرد …….بسمله قاعده مع لارا في اوضتهااا وسمعت جرس القصر …
لارا:الجرس بيرن كتير شوفي مين
بسمله:طيب خرجت من الاوضه ونزلت ….هو مش هنا ولا اي فتحت الباب لقت نور
نور:مساء الخير ……هو محمد فين
بسمله بصت يمين وشمال:مش عارفه كان هنا ….طب اتفضل هتفضل واقف كده …..
طلع تلفونه ورن علي رقمه …صوت التلفون جاي من الحديقه
بسمله:باين في الحديقه لأن صوت التلفون جاي من هنااا
دخل نور واتجه للحديقه وبسمله طلعت لاوضه لارا تاني
نور دخل واتفاجئ:اي دااا سيبه يامحمد مش كدااااا
وشه كله جايب دم ……
اسر:الحقونااااااي
محمد بزعيق:بقاا انت عايز تتجوز مراتي
اسر:والله معرف أنها مراتك يعني لو مراتك هجي أتقدم ازاي
نور وهو بيمسك أيده:خلاص يامحمد يمكن مش قصده
محمد بعد نور عنه ونزل ضرب في تاني …..

نور:يابني ….سيبه ..سيبه بقوللك بعد شويه سابوااا
نور:تعالي معاياا …نروح المستشفي
اسر:مش عاااايز سبونييييي انا عايز اروح ……وطلع يجري من القصر …..
……..ليردف قائلا:مش عاااايز اتجوززز وطلع يجرييي
نور:اي ياعم العصبي انت …….
محمد:يعني واحد جاي يتقدم لمراتي اعمله ايي يعني
نور:مكنش يعرف ياعم ….مش هو دا برضو الدكتور اسر
محمد:ايوه هوه ….عملت اي انت
نور:هيا برضو الي عملت كدا ونا اتاكدت
محمد:امم….يعني برضو هيا سبب كل المشاكل دي
….سكت شويه واتكلم ماللك
نور:مفيش
محمد:ياعم اخلص قول في اي
نور حكاله كل الي حصل……..
محمد باستغراب:عملت كداااا
نور:زي ما بقوللك كداا…..مش عارف اعمل اي المهم دلوقتي انا قولتللك ولازم اروح دلوقتي عايز حاجه
محمد:عايز سلامتك…..
نور خرج من القصر ومحمد طلع لاوضه أخته لقاه نائمه اتعدلت …..
محمد بقلق:اي ياروحي ماللك
لارا:اصل اكلت ولخبت شويه وبطني وجعتني
محمد:الف سلامه عليكي ….خلي بالك من نفسك وبص لبسمله:احنا هنخرج بقا عشان ترتاحي ….
لارا:تمام

مسك أيدها وخرج ودلفوا لغرفتهم…….
مره واحده زقها علي السرير ليتابع بزعيق:مين اتصل بالدكتور دا …..
بسمله:هااااا ا……انااا ال…..الي اتصلت بي….اقصد …ا…
اتصلت بالدكتوره الي كنت عندها النهارده …وهيااا
وهيااا وهيااا وهيااا
محمد بنرفزه:وهيااا وهيااا اييي اخلصييييي
بسمله بخوف بترجع لاخر السرير:انا طلبت دكتوره وهيا قلتلي مفيش الا دكتور داا قولتلها تمام …عشان لارا والله كانت بطنهاا وجعهااا جامد ومش عارفه اعمل اي وقبل كل دا اتصلت لقيت تل….تلفونك مقفول ….
ونبي اي كدااااا بعدين الزقه دي غلط عليااااا……صلي علي النبي كدا وهدي
محمد بهدوء:عليه افضل الصلاه والسلام
…… بقلميŋ.ĥ
قرب منها وخدها في حضنه:مقصدش اعمالك كداا انا اسف….انتي كويسه
بسمله:الحمدلله كويسه ….طب في حاجه يعني هو الدكتور دا عمل حاجه …..
محمد باهتمام:انتي اخدتي الدوا …..
بسمله بضيق:اه خدته ….علي فكره انا بقوللك حاجه ونتا بتقول حاجه تانيه
محمد:هو فين الدوا داا
بسمله:اهو ….كان محطوط علي الاريكه قام جابه وبص فيه ….
بسمله بقلق:هو في حاجه ….

محمد:الدوا دا مفيش في حقن
بسمله:اي حقن ل….لاء مفيش
محمد:ازااااي
بسمله:معرفش …..هو لازم حقن يعني
محمد:لاء مش لازم بس شايف في الروشته مكتوب
بسمله:مش عارفه بقاااا
محمد:طب اكلتي
بسمله:اه الحمد لله اكلت ….لتتابع بمرح:احم …طب الكلام الي في الروشته دا بتفهمه ازااااي
محمد:بفهمه عادي ليه
بسمله:اصل بيبقي كلام مشبك كله في بعضه ونا بصراحه ملهمش في حاجه ……طب انت بتقراءو ازاي
محمد:هههههه بقرائوا ازي ازاي …بتقراء عادي يا سوسو
بسمله:انت عسل اووي ونتا بتضحك…..ولما تغمض عيونك
محمد:دنتي الي عسل يا سوسو ……….
نست كل حاجه لتتابع بمرح:بصراحه جعانه مش اكلت وكنت مستنياك مكلتش خالص …..
محمد بنرفزه:هو انا مش قلتلك تكلي وتهتمي بنفسك
بسمله بزعل:الحق علياا يعني ياحبيبي أن استنيتك
محمد: يا حبيبي مش قصدي كدااا اقصد تكلي وبعد كدا معتيش تستنيني افردي مثلا اتاخرت ….مش هنكلي خالص يعني
بسمله:اه مش هاكل خلاص ….ونا زعلانه منك هيي
محمد:يابنتي مش قصدي والله حاجه اقصد تاكل يعني عشان متتعبيش ونا بتاخر في الشغل وكدا وحامل لازم تأكلي وتشبعي…..

بسمله:اه قول كدااا خايف علي الي في بطني
محمد:ههه ونتي والي في بطنك اييي ياقلبي انتوا التنين واحد …..وبسها من خدهاا برقه
بسمله:طب انا جعانه بقااا
محمد:ثواني ياروحي والأكل يكون جاهز
بسمله:ان انت الي هتحضره ……
محمد:وليه لاء
بسمله بضحك:هههه بتهزر صح …
محمد:والله احنا عندنا اهم حاجه رحتك يا سوسو
_______________________________________
في القصر عند مروان ….
صفا نزله واتجهت للمطبخ………تشرب ميه …فتحت التلاجه وشربت وطلعت تاني …بس وقفت شويه
عايزه اعرف الغرفه دي فيها اييي
مروان:بتعملي اي عندك ..
التفتت صفااا:احم….مبعملش حاجه كنت بشرب بس
دلف الغرفه ….وهيا دخلت وقلته:مروان انا قلتلك ان كنت عايزه اروح لماما ونتا قولتلي هتروحي انت رجعت في كلامك ولا اي
لتتابع بمرح:دا اتفاق رجاله صح….ولو رجعت في مش تبقاا راجل …..
مروان وهو يضم حاجبه:مش راجل
صفا:عاااااااا مش قصدي اقول جدااا خالص وطلعت كدااا
وهو طلع يجري وراها …..

صفا بتنهيده وهيا بتجري:خلااااص انا اسفه …..لتتابع بضحك:خلاص يا مروان بقاااا
مروان:مش هسيبك ابدااا
طلعت تجري علي اوضتهااا …….ودلفت للسرير…..
صفااا:وهو انت متعرفش انا كنت بهزر معاك …..عااااا في اي ياعم مش تقرب كداااا
مروان بضحك:وهو انا قربت دنا بعيد اهوو
صفا:طب قولت اي بقااا نسيت ولا اي
مروان:والله انا منسيت ياصفا….وافتكري أن قولتللك حاضر
صفاا:هييييي
مروان:انتي لسه صغيره عشان تقولي كدا هههه
صفا:اه صغيره …..
مروان:طب يلا يا مجنونه نامي واسكتي
صفا:لا مش جايلي نوم انا هسهر ….
_________________________________________
في بيت مياااار
الام:يعني اي تفضي خطوبتك ياميار انا مش فهماكي
ميار:كدا ياماما مش عايزه اكمل معاه ….
الام:السبب
ميار:مش بحبه ياماما …..
الام:هقولك اي ياميار انتي حره …..بس معتيش تدخليني في مواضيع زي دي ليكي سمعتيييي سابتها ودلفت لاوضتهااا
________________________________________

في صباااااااح يوم جديد ……..⁦❤️⁩⁦❤️⁩
صفاااا:مرواااااااان
مروان:اي في اييي
صفااا:يلا زي ماقولتيلي
مروان:حد بيصحي حد كدااا
صفا:اسفه مش قصدي ….
قام دلف المرخاص……بعد شويه ….
صفاا:ونا كمان اخد شور عشان منتاخرش دلفت لغرفه تانيه ودلفت للمرخاص……….
بعد شويه:يوووه عليااا نسيت اجيب حاجه ألبسها طب اعمل اي دلوقتيييي …فضلت تفكر شويه….لقت منشفه
حطهاعلي جسمهاا ….طب هخرج كدااا دي قصيره اوووي يعنييييي وهيا بتمط المنشفه عليهاا….هعمل اي
بعدين يمكن في الحمام مخرجش بعدين هو جوزي يعني ومحدش هنا في القصر فتحت باب ببطئ وخرجت
ودلفت للغرفه…….. هييييح لسه مخرجش ودلفت لغرفه الملابس وقفلت الباب لتنظر بصدمه لتجده لابس بنطلون عاري الصدر …..والتفت وهو بيلبس القميص
ليتفاجئ بهاااا حطت أيدها علي المنشفه وبتمطاه …هو…انت هناااا
مروان بتوهان هو ينظر بكل انش بجسدهااا
صفاا بخجل:احم علي فكره نسيت اجيب لبس معايا
مروان:اوبااااا اي القمر الي انا شايفه دااا
صفااا بخجل:عااااااا عيب كدا لو سمحت أخرج
مروان وهو يقترب منهاا:حاضر

صفااا:علفكره الباب اهوووو ……
ومازال يقرب اكتر صفااا:فييي …ا…اي
قرب منهااا والتهم شفتيها برقه بقلبه عميقه عصفت بكاينهااا ثواني وتاهت ما بين قبلته التي تسحرهاا وهيا
تبادله نفس قبلته وهو يلف يده حول خصرهااا يفصل لحظتم هاتفه رن …..
لتبتعد هيااا بسرعه…..
لقه باباه بيرن عليه:الواااا
صفا بخجل وهيا بتمط المنشفه عليهااا وهو بيبصلهاا
مروان:انت جيت من السفر ولا اي
ماجد:اه جيت بس عايزك في الشركه دلوقتي ضروري
مروان:دلوقتيي
ماجد:في حاجه ولا اي
مروان:لاء بس انا مش فاكر الشركه دي فين ….
ماجد:هبعتلك علي الواتس
مروان:تمام قفل معاه …..معلش بقاا ياصفاا هشوفه عايز اي وهجيللك تاني
صفاا:تمام عادي ياحبيبي
مروان:عايزه حاجه …
صفا:لاء ……
خرج من القصر ….ودلف للسياره ليدرها ليذهب للشركه وفتح الواتس…………
بعد شويه
مجهول:يابني انت مبعرفش اسوق …خالص انت بتعمل ايي
مجهول2:يابني انا بعلمك …..حط ايدك علي الدركسيون
مجهول:يابني تعالي سوق انت …..
مجهول2:اتعلم بس الاول …..
مجهول:شال أيده من علي الدركسيون ونسي نفسه بقوللك ايييي
مجهول2:اووووووعيبييي ….

شاف سياره مقابلهم….خبطواااا فييهاااااا ….دي كانت سياره مروان….اتخبطت ونزف دم
نزل من السياره واتجه لسيارته مروان:لقتا بينزف دم جامد
…..هنعمل ايييي
هنعمل اييي هنوديه اقرب مستشفي بسرعه
بعد مده وصلواا للمستشفي……..
والدكتوره جري بسرعه لقتا مروان دخلوا عرفه ……
تلفون مروان رن بره ……
المجهول رد:الواااا
ماجد:ايوه …..مين
المجهول:حضرتك الي رانن
ماجد:مروان فين …..
المجهول:ابنك في المستشفي …
ماجد بصدمه :اي حصلوا ايييي انطق قولي عنوان المستشفي
المجهول:العنوان********
في القصر عند صفاااا مسكت تلفونهااا ورنت علي مروان
مردش بدأت تقلق رنت تاني مردش
رنت علي ماجد …..مردش برضو ….
بعد مده ماجد وصل للمستشفي ……

ماجد بنرفزه:عملتواااا اي في ابني
الدكتور:اهدي ياماجد باشا مروان بخير تعالي بس معاياا
تلفونه نازل رن رن:في اي ياصفاااا
صفا:هو مروان اجي الشركه اصل برن عليه مبيردش
ماجد:اه اقفلي بقاا
صفاا بقلق:طب قبل ما تقفل ادهوني أكلمه لو سمحت
ماجد:مش وقته ياصفا عندي اجتماع
قفل معاه ودخل لمروان
___________________________________________
بسمله:هو انا كذبت علي لييي …..اعمل اي الوقتي
‏انا من غبائي نزلت وعنتهم في المكتب

في المكتب ماسك ورق بيرجعه…….وبيفتح درج المكتب لقه حقن تحت الورق ….بص عليهااا

‏بسمله وهيا بتنزل:اتلبخت مع لارا امبارح وعنتهم هناااك

‏دلفت بتوتر لتتابع بصدمه لقيته ماسك الحقن دي

‏محمد بهدوء:اي داا …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد

error: Content is protected !!