روايات

رواية مجنونة قلبي الفصل الثامن 8 بقلم ريناد

رواية مجنونة قلبي الفصل الثامن 8 بقلم ريناد

رواية مجنونة قلبي البارت الثامن

رواية مجنونة قلبي الجزء الثامن

مجنونة قلبي
مجنونة قلبي

رواية مجنونة قلبي الحلقة الثامنة

حسام : سيليا انتِ ليه محكتليش علي الي حصل معاكي امبارح
سيليا بإرتباك : ا ا ا ايي الي حصل امبارح انا قولتلك الحقيقه
حسام : سيليا متحوريش انتِ عارفه كويس اي الي حصل
سيليا بدأت : تعيط عارف ليه علشان كنت خايفه عليك انت وماما وخصوصاً ماما لو عرفت ان أنا كنت هتعرض للإغتص*اب كان………
فجاة سمعوا صوت حاجة خبطت جامد علي الأرض
حسام وسيليا بصراخ : مامااااا
______________‌
“في المستشفي ”
حسام بقلق : طمني يادكتور ماما كويسه
الدكتور :متقلقش هي كويسه بس هي اتعرضت لصدمه شديده اووي وانتوا لازم متعرضهاش لأي ضغط
حسام : طيب امتيٰ هتخرج
الدكتور : بكرة إن شآء الله
حسام : تمام أنا همشي وبكرة انشاء الله هاجي
الدكتور :تمام
“حسام مشِي علشان سيليا مقدرتش تاجي علشان رجلها”
__________

 

 

 

سيليا : ح..ح. حسام
حسام : سيليا سيليا اهدي ماما كويسه
سيليا : أنا ..أنا.. السبب
حسام أخدها في حضنه : إهدي ماما كان مكتوبلها ان يحصل معاها كدَ وانتِ ملكيش ذنب
سيليا : طيب هي دلوقتي كويسة صح انت ليه مجبتهاش معاك
حسام : الدكتور قال بُكرة مينفعش تخرج دلوقتي يلاا نامي دلوقتي وبُكرة أنا هصحيكي وأروح أجيب ماما
سيليا : تمام
“سيليا مقدرتش تنام وقعدت تفكر في مامتها وفي الي حصلها”
__________
حسام :سيليا
سيليا : أيوة
حسام : انتِ صاحيه… إيي دَ انتِ لسه منمتيش
سيليا :بصراحه مقدرتش انام الليل كله وانا بفكر في ماما
حسام : بصراحه وأنا ….طيب أنا هروح أجيب ماما
سيليا : ماشي
________________

 

 

 

سيليا : اوووف هما إتأخروا أووي ليه كدَ…
حسام : احنا جينا
“سيليا نسيت انها مش بتقدر تمشي وكانت هتقوم من علي السرير بس حُسام لحقها”
حسام استني استني عندك متتحركيش
سيليا بحُزن : اهو متحركتش
حسام: أنا عارف إن أنا السبب في الي انتِ فيه متزعليش انا آسف
سيليا : انا مش زعلانه علشان عارفه انك وقتها كنت متعصب
إيمان : يعني انتوا نسيتوا ان في واحده تعبانه هنا محتاجه حد يراعيها ولا ايي!
حسام : مَ انتِ زي الفل اهو وبعدين ربناا يديمك لينا وانشاء تبقي كويسه دايما
إيمان : سيليا انتِ ليه كذبتي عليا
سيليا : ماما أنا آسفه بس انا كنت خايفه عليكي
إيمان : مهما كان قدر خوفك عليا بس متكتميش جواكي ك…
حسام: ماما خلاص لوسمحتي اقفلي علي الموضوع دَ الي حصل حصل والحمدلله انها كويسه
إيمان : بس يابني أنا لازم أعر…..
حسام : خلاص ياماما انسي الي حصل
إيمان : طيب يابني
“عديٰ شهر وسيليا فيها اتحسنت ونسيت الموضوع وقدرت تمشي زي الاول”
سيليا : ماما انا رايحه الكليه
إيمان : استني يابنتي افطري
سيليا : لا لا

 

 

 

حسام : يالا انا هوصلك
سيليا : إشطا يالا ياشبح
حسام مسكها من ودنها : يابنت انتِ امتي هتبقي راقيه زي البنات بطلي الالفاظ دِ
سيليا : طيب انشاء الله هبطلها يالااا
“حسام وصل سيليا للكليه ولما وصلوا هناك قابلوا الدكتور أسر”
أسر : إزيك ياحسام
حسام : الحمدلله والله انت عامل ايي وحشتني اووي
اسر : وانت والله ….إزيك يا سيليا
سيليا : إزيك يافِخم” حسام بصلها بحِدة” ا ا أقصد يادكتور أسر
أسر بضحك : وانتِ خليتي فيها دكتور بعد الي عملتيه أول مره
سيليا : احم وانت لسه فاكر دَ انت قولت ان عربية خبطتك ونسيت …..”حطت إيدها في وسطا” ولما انت انشاء الله امال عملت نفسك من بنها ليه انشاء الله ياخويا في المحاضره
(حسام هيعمل منك بطاطس لما تروحي🙂) “وبعدين افتكرت ان حسام جمبها ” ا ا ا انا همشي معايا محاضرة ‘وجريت علطول ‘
أسر بضحك : بالله مش مصدق انها اختك دِ مجنونه
حسام : اسكت انت شوفت جنان ما علينا نبقي نتكلم بعدين همشي أنا علشان معايا مشوار مهم
أسر : ماشي سلام
_____________

 

 

 

سيليا : معلش بجد آسفه
سجيٰ بإبتسامة : إيي دَ سيليا
سيليا : اه هي والله بنفسها ..انتِ تعرفيني
سجيٰ : لا بس فكراكي من اخر مرة حضرتي فيها محاضرة والي حصل بينك وبين دكتور اسر
سيليا : احييه أنا بقيت مشهور كدَ
سجيٰ بضحك : يعني مش أوويي أويي كدَ نسيت أعرفك بنفسي أنا سجيٰ
سيليا : تشرفنا…
ميرا كانت جاية واتدايقت جداا لما شافت سجيٰ واقفه مع سيليا
ميرا بصت لسيليا من فوق لتحت بقرف : يلاا ياسجيٰ
سجيٰ : حاضرر باي اشوفك مرة تاني
سيليا : في مالها الوليه المجنونه دِ انا عملتلها ايي علشاان تبصلي كدَ
سيليا حضرت محاضراتها وخلصت وكانت مروحه “ومحبتش ترن علي حسام تعطله عن شغله وقالت تروح ماشية”
سيليا : اوبس سوري ب……”بدأت تترعش والدموع اتملت في عينيها” ا ا انت ب بالله متخطفنيش أناا ………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونة قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!