روايات

رواية علمتني الحب الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب البارت الثامن

رواية علمتني الحب الجزء الثامن

علمتني الحب
علمتني الحب

رواية علمتني الحب الحلقة الثامنة

=الله الله قاعده هنا بتتحبي وياترا ابوكي عارف ولا لا.
ليل بخوف=عماد
احمد=انت بتتكلم كده ليه انت مين اصلا
عماد=انا خطيب الهانم اي مكنتيش قايله ليه ولا اي
نظر احمد الي ليل بصدمه =الكلام ده صحيح ياليل
ليل ببكاء=والله ما حصل هو اتقدم ليا بس وانا موفقتش لسه
عماد ببرود=وابوكي لما يعرف ان بتخرجي مع شبا*ب مش هيوافق انتي ليكي عين اصلا
احمد بغضب=ايوه ليها عين يارووووح امم*ك
هج*م احمد علي عماد بغضب وليل واقفه خايفه واللي في الكافيه كله اتجمع علشا يشيله احمد من علي عماد بس مفيش فايده
ليل ببكاء وخوف=كفايه يااحمد
لم يستمع اليها احمد ظل يضر*ب في عماد لحد ما عماد وشه مكنش باين من كتر الضر*ب
ليل ببكاء وصراخ =كفاية يااحمد ابووس ايدك هيمو*ت في ايدك
وقف احمد عن الضرب ومسك ايد ليل بقوة وقال بغضب اعمي=خااايفه عليييييه
ليل من البكاء مش عارفه ترد اخدها احمد بغضب وخرجوا من الكافيه وركبها العربيه بتاعته
ليل ببكاء=احمد

احمد بغضب=عايزه اي عايزه تروحي له
ليل بدموع= احمد انا خايفه اروح البيت
نظر اليه احمد لخوف وضر*ب الدركسيون بغضب لا بسببه وبسبب تهوره هي خايفه
ليل بدموع=احمد اهدي
لم يرد عليها احمد وكمل طريقه
بقلمي ميرفت محمد سعيد
سما وهي بتحاول صوتها يبقي طبيعي=الو
=حضرتك تعرفي صاحب التلفون ده
سما بقلق=ايوه مين معايا
=حضرتك صاحب التلفون ده عمل حادثه وهو دلوقتي في مستشفي***
سما بصدمه وقلق =اييييييييي
الام بقلق ايضا =في اي ياسما
سما بخوف=ح حد بيقول ياماما ان سليم عمل حادثه وهو دلوقتي في المستشفي
الام بقلق=طيب قومي غيري هدومك ونروح له
سما بدموع=حاضر
بقلمي ميرفت محمد سعيد

عند مصطفي
مصطفي بغضب=ماترد بقا يااحمد
دخلت الام ع مصطفي بحزن=اهدي ياحبيبي
مصطفي =مقولتيش ليه ياامي
الام= حقك عليا ياحبيبي بس والله مكنتش عايزه اشوفك زعلان ومدايق وانت مسافر كنت هتعمل اي يعني
مصطفي بدموع=كنت هبقي عارف بدل ما كنت معلق نفسي في اوهام
فون مصطفي رن وكان احمد
مصطفي بغضب=انت فين بقالي ساعه برن
احمد=مسعتش الفون …انا رايح عند بيت ليل
مصطفي باستغراب=ليل ليه؟.
احمد=هطلب ايديها …
نظرت له ليل بصدمه=ايييي
علي الجهه التانيه مصطفي=اييي فجأة كده
احمد=ايوه

مصطفي=طيب انت كنت عارف ان سما هتتخطب
احمد=مصطفي هجيلك ونتكلم في الموضوع ده مش في التلفون
مصطفي بتنهيده=ماشي
بقلمي ميرفت محمد سعيد
عند احمد
ليل=اي ده
احمد=اي
ليل=هو اي اللي جاي تتقدم ليا انت كنت خد رأي
احمد هو قاصد يستفزها=اي ده هو انت ليكي رأي
ليل بغضب=احمممممد
احمد=خلاص بهزر…قصدي يعني انك خايفه ترروحي علي ان عماد يقول لباباكي
ليل بحزن=يعني انت متجوزني عشان كده بس

احمد = والله هبله امال انا كنت بقولك…رجع في كلامه وقال بخبث=ايوه عشان كده بس
ليل=وانا مش موافقه
احمد=بس ياعسل بس احنا خلاص وصلنا
نظرت له ليل بفرحه وحزن في نفس الوقت نزلوا من العربيه واتجله الي شقه ليل ليل بتفتح الباب
ابوها بغضب=شرفتي يامحترمه……
بقلمي ميرفت محمد سعيد
عند سما
سما للسكرتيره بدموع=لو سمحتي في مريض هنا جه من شويه في حادثه
السكرتيره=ايوه يافندم هو دلوقتي في غرفة العمليات
جرت سما بصحبة مامتها الي غرفه العمليات في لحظه خروج الطبيب
سما بدموع=خير يادكتور هو كويس صح
الدكتور=*******

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية علمتني الحب)

تعليق واحد

اترك رد