روايات

رواية حب لا ينتهي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم زينب رشدي

رواية حب لا ينتهي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم زينب رشدي

رواية حب لا ينتهي البارت السابع والعشرون

رواية حب لا ينتهي الجزء السابع والعشرون

رواية حب لا ينتهي الحلقة السابعة والعشرون

فى اوضه سيف بيجهز للفرح
سيف: طيب انت شوفت ساره
عمر: قولتلك لا رافضين حد يدخل ويشوفهم
محمد: والله ظلم يعنى هنا شافوا البدل واحنا منعرفش ليه يعنى
سيف بتذكر: فين مروان صح
عمر: اااه صح فين مروان
محمد: عارف لو اللى في بالى صحيح هيبقى يوم اختك منيل
عمر: من غير ما تقول انا اللى هنفخهم كلهم
سيف: انا الوحيد اللى مش هقدر انفخ
محمد: اي ي سيد الرجاله متنشف كده
سيف: متظبط ي محمد كل الموضوع ان مش عايز ازعلها في يوم زي ده وهي حقها مشوفش الفستان الدور والباقى عليكم
وفي غرفه البنات
ساره: فهمت
مروان: مش اوى
ديما بضيق: غبى متفهم بقا
ساره: تنزل تستقبل الضيوف اللى جاين من دبى اعتقد انت عارف معظمهم وتفضل معاهم لو احتاجوا حاجه واول لما يوصل مستر عز تنادى محمد وهو هيصرف معا
مروان: والصحافه اعمل معاهم اي
ساره: لا سيبهم دول مش هتقدر عليهم ومتكلمش معاهم محمد هيعرف يقولهم اللى عايزينه يتقال بس
مروان: تمام فهمت
ساره: اخيراااا طيب يلا ورينا عرض كتافك
مروان: خلاص ماشي اهووو
ديما: ولاااا ي مروان لو نطقت ليهم وعرفتهم شكل الفساتين هنفخك
مروان: طيب قولت باااى بقا
سلوى: مالك ي ديما
ديما بتفكر فى كلام مدحت: لا مفيش ساره انتوا هتقعدوا هنا ولا في بيتكم
ساره: معرفش هو صمم نرجع بيتنا مع ان كنا متفقين نقعد في الاوتيل
سلوى: يارب عمر يبعد عنكم
ديما: لا عيب عليكى انا مسيطرة على الموقف
ساره: ي مسيطر انت
جومانه: اي ساره رأيك
ساره: مش عارفه الاتنين تحفه
جومانه: قولتلك البسي الاتنين قولتى لا
ساره: طيب بصي ده حساه اهدى يعنى شبهى كده
سلوى: هتكونى زي الاميرات فيه
جومانه: الميكب عليا هتطلعى احسن عروسه
ديما: فعلا انا مشوفتش عروسه طالعه منك وحشه
ساره: جومانه انا بحب اكون سنبل فاهمه
جومانه: سبيلى نفسك بس
بدات جومانه تجهز ساره واصرت ترسملها تاتوه ومساعدينها بداوا يجهزوا ديما وسلوى
وعند الشباب مروان اول لما دخل مسكوا مروان
سيف: كنت فين يلاااا
مروان بخوف: كنت بستقبل معازيم ساره وكنت جاى انادى محمد عشان مستر عز وصل
محمد: وانت مين قالك تستقبل وتقولى لما يوصل عز
مروان بتوتر: ساره وديما الصبح
عمر: يعنى كنت عندهم
مروان: اااه ومعرفش حاجه تانى ولا شوفت الفساتين لو ضغطوا عليا مش هقول غير كده
سيف بضيق: ولااا انطق احسن اقتلك
مروان جرى لبرا: معرفش معرفش
سيف: شايف اختك مروان يشوفها وانا لإ
عمر بضيق: ما انا كمان مشوفتش استنى عليا
محمد: انا هنزل استقبل مستر عز وارجع اكمل
عمر وسيف….ماشي
محمد:مستر عز منور الفرح
عز:مكنتش مجيش ساره بنتى ثم دي كانت مفاجأة ساره تتجوز وكمان سيف اللى كانت رافضه الشغل معا
محمد بضحك:ههه وانا خطبت اختها
عز: مع ان مكنتش متوقع كده بس الحمدلله كلكم اولادى
محمد: اتفضل ارتاح لحد معاد الفرح
وبعد شويه من استقبال الناس نزل سيف هو وعمر لتحت وكانه مستنين ساره تنزل مع ابوها
عند البنات
خلصت ساره الميكاب
ديما بفرحه……. واو ماشاء الله قمر
سلوي….. الله يا ساره حلو اوي
جومانه……اي خدمه
ساره……. بجد حلو يا بنات
ديما……..حلو اوي يا بختك يا سيف
ساره اتكسفت وسكتت
سلوي…….يلا علشان كده اتأخرنه ع الناس
ساره بفرحه……يلا
شويه وخبط ابو ساره الباب وفتحت ساره
حبيبب اول ما شافها الدموع نزلت من عيونه
ساره تاثر………بابا بلاش عياط علشان خاطري
حبيب……..اخيرا شوفتك بالابيض يا بنتي قبل ما اموت
ساره……. بعد الشر عليك يا حبيبي متقولش كده
سلوي…….يلا يا جماعه كده هنتاخر ع الناس
حبيب باس ساره من دمغها وخد ايديها ونزله
عند سيف وعمر
سيف بضيق……..هي اختك مش ناويه تنزل بقي ولا هتخلل فوق
عمر بزهق…….معرفش والله انا زهقت من الاتنظار
سيف بعصبيه…….امال انا اع…….
وشاف قدامه حاجه وسكت
عمر بيبص ع اللي بيبص عليه سيف وبلم هو كمان لقه ساره نزله ف ايد حبيب وهي ايه من الجمال والرقه والفستان بتعها سمبل ورقيق جدا وراقي وهما كانوا ماشيين باتجاه سيف وعمر
عمر وهو بيبصلها…….هو انت مش المفروض تروح تخدها من بابا
سيف بتبليم…….. ها
عمر…….ها ايه فوق كده
سيف……. اختك مخلتش فيا عقل
ومشي نحيتهم علشان يخدها من حبيب وسلم عليه وباركله ومشي وخد ساره منه
سيف…….هو انتي لغايه امتي هتحلوي كده
ساره بكسوف…… بجد حلو
سيف بغمز…….بجد لو مكنش في ناس هنا كنت هعرفك هو حلو ولا لا
ساره بكسوف وحمر وشها……. بس يا سيف
سيف……..هو ايه اللي بس انتي مراتي وده حقي ولا انتي حلاوتك نسيتك ان جوزك
ساره اتكسفت وسكتت
عند ديما كانت بتبص ع ساره ومبسوطه ان اخيرا حياتها اتعدلت وبقت احسن مع اللي بتحبه
قرب منها عمر………ممكن اقولك حاجه
ديما بخضه في ايه ساره محتاجه حاجه
عمر…….لا بس اخو ساره هو اللي محتاج
ديما بضيق…….نعم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب لا ينتهي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *