روايات

رواية المريض والعزباء الفصل العاشر 10 بقلم سعود نصر

رواية المريض والعزباء الفصل العاشر 10 بقلم سعود نصر

رواية المريض والعزباء البارت العاشر

رواية المريض والعزباء الجزء العاشر

رواية المريض والعزباء الحلقة العاشرة

بداخل المستشفي تصل النيابه والضباط الي احمد وهو جالسا بالسرير
النيابه.ها احكيلنا
احمد بتفكير .حاضر هقولكم علي كل حاجه
ندا تجلس امام الضابط في القسم بتوتر وخوف وقلق
الضابط.ها علي فين ،ولا عاوزه تبقي شريكه في الجريمه بتاعتك
ندا بعصبيه.لأ لأ انا مالي
الضابط.طيب علي فين وايه اللي تعرفيه
ندا وهي تبكي.انا معرفش حاجه ،غير ان علي اخوه الاول اتصل بيه وخرج من غير معرف أي حاجه ،ورجع بعدها بساعتين فضل يلم في ملابسه بعصبيه وقالي هكلمك من هط جديد ومش عاوز حد يعرفه ابدا ،وفعلا كلمني
الضابط.وهو فين
ندا .معرفش معرفش
الضابط يتصل بالهاتف ويقوم بأعطاء الرقم الي ضابط اخر لتتبعه ومعرفة تواجده
بعد التحقيقات معها تخرج ويقوم الضابط بأدخال والدي علي واحمد
الضابط.اسمك وسنك وعنوانك
ايمن بخوف وتوتر.انا ايمن محمود ،مالك شركة استيراد وتصدير سني ٥٥ سنه
الضابط.ايه اللي تعرفه عن جريمة القتل
ايمن متفاجئا.قتل ،قتل اي سعادتك
الضابط.ابنك متهم بقتل زوجته

 

 

 

سحر تصرخ عاليا.ابني احمد ،لا اكيد غلطانين اكيد غلط
الضابط.وابنك علي متهم معاه
ايمن يجلس غير قادرا علي الوقوف . ايه علي واحمد الاتنين ،اذاي وامتا
الضابط.انا اللي محتاج اعرف كل حاجه
مصطفي بداخل المقابر ينظر الي سلوي
انتي هتخرجي معايا كدا
سلوي تنظر الي ملابسها ثم الي مصطفي وتضحك عندك حق الملابس متقولش اني بتاعة خرده خالص
مصطفي.ايه هو انتي ناويه تلمي خرده معايا من الشوارع
سلوي تقترب من مصطفي.ايوه علشان محدش يشك فيا
مصطفي.انتي تركبي ومتنزليش انا اللي هلم الخرده بس
سلوي.حاضر ،طيب ولو حد سألك عني
مصطفي.اه هقول اختي
سلوي.لا اختك لا
مصطفي.اقول مين بقا
سلوي.قول مراتك
مصطفي.اي مراتك
سلوي.كدا وكدا يعني

 

 

مصطفي.اه طيب لحظه هشوف حاجه تلبسيها من واحده هنا
بداخل القسم تنهار سحر وزوجها ايمن ويخرجا خارج التحقيق ويدخل بدلا عنهما والدي سلوي الي الداخل
وائل .خير ياباشا خير
الضابط.اسمك وسنك وعملك
وائل.اسمي وائل عمري ٥٠ سنه بشتغل في بنزيمه علي الطريق
الضابط.ايه اللي تعرفه عن احمد زوج بنتك
وائل.اللي اعرفه زوج بنتي
الضابط.اذاي
وائل.من شهر شاف بنتي واقفه معايا في البنزيمه وهو كان راكب عربيه وبعدها بفتره اتفجأت انه بيتقدملها وهو شخص كويس وافقنا عليه
الضابط.كنت تعرف انه عنده حاله نفسيه
وائل.ايوه ياباشا
الضابط.وممنعتش الجوازه ليه
وائل.بيتعالج ،هو حصل ايه

 

 

الضابط.احمد متهم بقتل بنتك
نعمه تصرخ.اي بنتي بنتي ،انت السبب انت السبب موت بنتي ،هاتولي بنتي ياباشا عاوزه بنتي
ثم تقع مغشيه علي الارض
مصطفي سائقا توك توك وتجلس بالوراء سلوي
سلوي بضحك.اول مره البس عبايه كدا وكمان اركب توك توك
مصطفي.الله يرحمك يامحمود ،بس تصدقي شكلك اتغير خالص
سلوي.ايوه ،وعلي فكره انا من عيله بسيطه،هو بس جوزي اللي كنت اتزوجته غني اما انا لا
يقف مصطفي وينظر اليها.ايه هو انتي متجوزه ولا ايه
سلوي.ايوه من يومين هو انت مأخدتش لبالك من ملابسي لما لقيتني
مصطفي.ايوه بس كنت فاكر غير كدا
سلوي.انا اتجوزت ومتجوزتش
مصطفي.يعني ايه
سلوي.لما نقف هقولك علي كل حاجه
مصطفي.احنا قربنا نوصل ،كنا اخدنا اوضه اجار وسط البلد انا ومحمود قولنا نعيش فيها
سلوي.امال ايه الاوضه اللي في المدافن
مصطفي.دي كانت لما نخلص شغلنا بنروح عليها ،اما اللي رايحنلها دلوقتي كنا بنعيش فيها ونام فيها عادي
سلوي.اه فهمت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المريض والعزباء)

اترك رد