روايات

رواية قطتي الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي الفصل السابع 7 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي البارت السابع

رواية قطتي الجزء السابع

قطتي
قطتي

رواية قطتي الحلقة السابعة

طارق بصدمة :شيري انتي بتعملي ايه، ثم اكمل بغضب لخالد وانت ايه اللي جابك هنا وبتعمل هنا ايه
خالد :الحق عليا اني جاي اواسي شيري الحق عليا بجد
شيري بغضب :هق*تلك واللهي لفضي المسد”س ده في دما*غك يا خالد ال🐕
جالد :تؤ تؤ تؤ كدا ممكن تروحي فيها يا شيري وريم ممكن تزعل بلاش تهور
طارق بغضب :اسكت انت خالص شيري هاتي المسد*س هاتيه
شيري بدموع وغضب :بسببك انت اختي راحة المهمة دي بسببك انت انا مش هشوفها تاني ولا هحضنها ولا هقدر اكلمها بسببك انت وانت لازم تد*فع التمن اتشا*هد على رو*حك يا خالد وجهزت شيري السلا*ح
خالد :كلام جميل حبيته بصراحة عندك غيره
شيري بغضب اعمي :خااااااااالد وأطل”قت رصا”صة تجاه خالد
طارق بصدمة :لااااااااا
شيري بصدمة :أمجد
أمجد ولحق الوضع في الوقت المناسب ورفع المسد”س في الهوا فكانت تلك الط”لقة ناريه
أمجد بغضب :اطلع برا يا خالد
خالد :انا ماشي اصلا انا كنت جاي اقوم بالواجب دي ريم مهما كانت برده زميلتي البقاء لله وذهب وتركهم وكانت شيري تنظر لها نظرات كلها كر”ه وش”ر ليه
أمجد بغضب :ايه اللي كنتي هتعمليه ده
شيري بدموع :ريم يا أمجد ريم وأخذت تبكي

 

 

 

 

أمجد وحضن شيري وطارق كان عامل زى البر*كان من قربهم ده
أمجد :ششششش خلاص اهدي هي دلوقتي في مكان احسن صح
شيري بدموع :صح بس انا محتاجها يا أمجد انا عايزه ريم عايزه ريم هاتلى ريم يا أمجد والنبي
أمجد :شششششش خلاص يعني فكرك دلوقتي هي مبسوطة علشان انتي في الوضع ده اكيد لا واكيد هي زع”لانه علشان انتي زع”لانه واحنا من واجبنا اننا نخليها مبسوطه وعلشان نعمل كدا يلا خلينا ندعلها بالرحمة
شيري بدموع :وحشتني اوي يا أمجد
أمجد :وحشتنا كلنا والله بس دي أقدار واحنا اعمارنا مش في ايدينا اعمارنا بيد الله صح
شيري :صح
أمجد :يبقى نقول ان لله وان اليه راجعون وندعلها بالرحمة
شيري بدموع :عندك حق
أمجد :يلا نمسح الدموع دي ونجمد علشان جدو
شيري :هو عرف
أمجد بحزن :لا لسه واحنا اللي لازم نقله، جاهزه انتي لكدا
شيري :جاهزه
أمجد :يلا، وجائوا ان يذهبوا وجدوا طارق تقريبا بقى حر”يقة
شيري باستغراب :طارق مالك
طارق بغضب :مفيش يلا، وذهبوا جميعا

 

 

 

 

 

عند فهد
في غرفة مظ”لمه وعلى كرسي هزاز كان فهد جالس وينظر الي صور ريم من لما كان عمرها خمس سنوات
فهد :من لما كان عمرك خمس سنين وكنتي بتيجي عندنا هنا سكنتي قلبي بعيونك اللي تسحر كنت بغ*ير عليكي لما كنتي بتلعبي مع طارق وكنت بنسى زعلي منك لما اشوفك ضحكتك، ولما بقتيش تجي عندنا ز*علت جدا وبقيت أسعى اني اكبر علشان تكوني ليا ولما بقيت عندي عشرين سنه كنت براقبك وغض*بت لما دخلتي الشرطه بس انا كنت مبسوط لما اتجوزتك صح اننا اتخنا*قنا وحصل مشا*كل في أول لقاء بينا بعد غياب بس قلبي كان فرحان انه شافك من تاني، ليه جيتي وحر*متيه من شوفتك ليه يا ريم اااه لو تعرفي حبي ليكي قديه ليه يا ريم ليه واخذ يزرف الدموع ثم اكمل بغضب واللهي لند*م كل واحد كان السبب في بعادك عني يا ريم اااااااااااااااااه رييييييييييم
عند جالد
خالد بخبث :كل حاجة ماشية زي ما خطتت يا زعيم
……………….
خالد بضحك :زي ما اتوقع تمام
……………………
خالد :تمام،موعد التنفيذ امتى
………………….
خالد :ليه بعد شهرين
………………….
خالد بضحك :بجد عقلك يودي في داهية
…………
خالد :بس في مشكله، فهد ممكن يوقف في وشنا
………………….

 

 

 

 

 

خالد بصدمة :اخ*لص عليه
………
خالد :طب وبالنسبة لشيري والباقي
…………………….
خالد 😳:انت بتكلم جد
………………………
خالد بغضب :الزاي اعمل كدا
……………………..
خالد :تمام، سلام دلوقتي
………………….
خالد :ايوه رحتلها وكانت ههههه هتمو*تني
……………….
خالد 😳:ايه
………

 

 

 

 

خالد :تمام، سلام
عند شيري و طارق وامجد و عادل
عادل :شيري امال ريم فين
شيري والدموع لا تتوقف من عينها :لا رد
عادل بقلق :انتي مبتكلميش ليه ريم فين يا امجد
أمجد بحزن :البقاء لله، ريم الله يرحمها
عادل بصدمة :ايه
أمجد واخذ يقص عليه كل شي
عادل بدموع :انا السبب انا اللي وافقت وخلتها تخش الشرطة انا ليه ممنعتهاش ليه
شيري بدموع :جدو وذهبت اليه وحضنته
عادل بدموع :رييييم و وقع على الأرض
شيري بخوف :جدو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية قطتي)

اترك رد