روايات

رواية عشق المراد الفصل السادس 6 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد الفصل السادس 6 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد البارت السادس

رواية عشق المراد الجزء السادس

عشق المراد
عشق المراد

رواية عشق المراد الحلقة السادسة

ملك :وحشتيني يعشق
عشق بفرحه :هييي ملك وقامت حضنتها بفرحه وحشتيني اوي يملك
ملك :كده يحمار*ه تتجوزي من غير متقوليلي
عشق :معلش اهو اللي حصل هيبقي احكيلك بعدين
ملك:ماشي لينا قاعده طويله تفهميني فيها الللي حصل
عشق : ماشي احممم دي ملك يجدو صحبتي من وانا صغيره
سليمان :اهلا بيكي يبنتي تعالي افطري معانا
ملك :جايه اهو يقمر انت
سليمان ضحك :يلا يعشق تعالي
عشق :حاضر يجدو
ملك بشهقه :ازاي بتقوليلو يجدو يبنتي ده مز ده اصغر مني
سليمان بيضحك جامد هو ومراد
ملك :طب انت اسمك اي يمز انت
سليمان بضحك شديد :اسمي سليمان يبنتي
ملك :بنتك اي قولي يملوكه وانا هقولك يسلومي

 

 

 

سليمان بضحك :حاضر يملوكه
ملك :بقولك اي متيجي تتجوزني وقعدوني معاكم في الفيلا
عشق بضحك :يلا اتجوزو معايا انا ومراد
سليمان بضحك:ماشي وانا موافق
مراد بضحك :هتصلك دلوقتي ب تيتا تيجي تضربتك يملك انتي متعرفيش ستي دي بتغير علي جدو ازاي
ملك :لا انا مقولتش حاجه انا بهزر بس
سليمان :وانا برضو كنت بهزر دي ستك ست الستات يبني
مراد وعشق في نفس اللحظه :جبتو ورا لي
كلهم فضلوا يضحكو بعدها جت الداده سميحه وشالت الفطار
ملك بشهقه :الله انتو عندكو داده زي الناس الاغنيه
كلهم ضحكو عليها
ملك :لعشق هو المز ده جوزك وشاورت علي مراد
عشق بغيره :اه جوزي واتلمي يبت
ملك بضحك: بتغيري يبطه
عشق :بس يبت بيبصولنا

 

 

مراد :انا همشي علي الشركه
سليمان :ماشي يبني في حفظ الله
مراد مشي
سليمان :خدي يعشق ملك واطلعوا اقعدو مع بعض فوق
عشق :حاضر يجدو
ملك : سلام يسلومي هبقي اسلم عليك قبل ما امشي
سليمان بضحك:ماشي يملوكه
طلعت عشق وملك فوق
عشق :ادخلي يملك أي رايك في الجناح
ملك :حلو اوي يحبيبتي
قعدو في البلكونه
ملك :ها يستي احكيلي كل اللي حصل
عشق :حكت لها كل حاجه
ملك : طب ومراد بيعاملك كويس ولا لا سلومي انا شايفه أن هو كويس
عشق :مراد اول يوم مكانش كويس خالص بعدها بقي كويس شويه بس انهارده قبل مننزل تحت قولتلوا أننا نتطلق بعدها معاملته اتغيرت وبكلموا بيتجاهلني وانا الصراحه مدايقه
ملك : ممكن يكون بيحبك أو اعجب بيكي

 

 

 

عشق :لا يستحيل ده احنا لسه مكملناش اسبوع مع بعض ازاي يحبني وبعدين انتي مش شايفه الفرق بينا
ملك :فرق اي
عشق :فرق الطبقات
ملك :لا هو مش بفرق الطبقات ده
عشق :خلاص اقفلي علي الموضوع ده
ملك :ماشي يستي
عشق :اه نسيت أسألك ازاي عرفتي العنوان ومين اللي قالك اني اتجوزت
ملك :انا روحت وسالت فوزيه العقربه وهي اللي قالتلي
عشق :ماشي وفضلوا يتكلمو
مراد وصل الشركه ودخل المكتب وحاول يشتغل وينشغل في التفكير في عشق بس مش عارف
مراد :يووه انا زهقت طب انا ليهه ادايقت لما قالت نتطلق ليه هل انا حبيتها انا مش عارف اه أو لا بس اللي عارفه اني ببقي فرحان وانا جمبها قلبي بيدق لما بتكلم معاها بس انا مش هطلقها ومش هسيبها لغيري دي بتاعتي انا
دخل اسد الشركه وطلع لمراد المكتب
اسد:مسا مسا يابا
مراد :بيئه اوي ياض

 

 

 

اسد :اسمالله عليك يمراد
مراد :بس ياض تبقي عدي علينا في الفيلا واتعشا معانا
اسد :ماشي اخيرا هاكل اكل بيتي انا معدتي تعبت من الاكل بتاع الشوارع
مراد :يعيني صعبت عليا
اسد جاله تليفون وقام يرد
رجع لمراد :هعدي عليك بليل بقي بس قول للداده سميحه تعمل الاكل اللي بحبه
مراد :ماشي انت رايح فين
اسد :رايح القسم
مراد :طيب ربنا معاك وأسد مشي
نرجع لفرح وعشق
ملك :صحيح نسيت أسألك الفرح هيبقي أمتي
عشق :بعد بكره
ملك :طب انتي كده هتلحقي تجيبي الفستان
عشق :انا ومراد جبناه امبارح
ملك :طب ورهولي
عشق جابت الفستان وورتهولها فرح عجبها الفستان جدا :هيطلع حلو اوي عليكي

 

 

 

عشق :طب انتي هتجيبي الفستان أمتي ليكي
ملك : هروح اجيب بكره
عشق :ماشي نروح انا ويكي
وفضلوا قاعدين مع بعض
ورجع مراد ووقت العشا جه
ملك :انت همشي دلوقتي يعشق عشان ماما اتصلت وهزقتني
عشق وسليمان :طب اقعدي اتعشي معانا
ملك :لا شكرا يسلومتي يدوبك الحق اوصل
مراد :طب اجي اوصلك
ملك :لا طلبت اوبر
ملك سلمت علي عشق وعلي سليمان ومراد وخرجت بره الفيلا
اسد كان داخل بالعربيه
وملك وقع منها الشنطه ونزلت تجيبها
وأسد كان ماشي بسرعه خبط اسد في فرح
اسد :هار اسود
بقلمي نورا رمضان

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد