روايات

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الخامس 5 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل الخامس 5 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة البارت الخامس

رواية اوقعت في حب مجنونة الجزء الخامس

اوقعت في حب مجنونة
اوقعت في حب مجنونة

رواية اوقعت في حب مجنونة الحلقة الخامسة

مالك:ارجعي شغلك تاني واحنا نثبت انا وانتي مش هحصل بينا حاجه لكن لما تسيبي الشغل هتثبتي الاحنا فعلا حصل بينا حاجه وطبعا انا هضطر اكدب واقول الانا رفدك عشان انتي بنت مش كويسه واستغلتي ان الباب اتقفل علينا وانا نمت شوي وانتي استغلتي الانا نايم وقربتي مني
اسف هضطر اكدب بقا عشان سمعتي
جنا بغيظ:منك لله اكبر كدب فيكي يامصر
مالك:قولتي اي
جنا بتفكير وبغيظ:اممممم موافقه
مالك ببتسامه جانبيه:طب يلا طيب اركبي معايا ونرجع الشركه
جنا بتعب:لا انا هروح بابا دلوقتي هتلاقي قلقان عليه وقليل اذا مابلغ الشرطه دلوقتي
مالك ببتسامه:متقلقيش انا اتصلت بدكتور احمد وقولتلوا
كل حاجه حصلت
جنا بتوتر:قولتلوا اي
مالك ببتسامه جانبيه:قولتلوا الباب المكتب بتاعي اتقفل علينا وفضلنا اعقدين جوا لحد ماعم علي جاب النجار الصبح وفتحلنا وقولتلوا الانتي هتفضلي معايا النهارده لحد معاد مرواحك من الشغل
جنا برتياح:تمام

 

 

مالك واقترب من السياره وفتح ليها الباب في المقعد الامامي جمبيه:اتفضلي
جنا ذهبت وراكبت ومالك لف ناحيه تانيه وراكب وساق
وبعد فتره قليل من الوقت وصلوا الشركه
مالك واقف في واسط العاملين وجنا واقفه معها
مالك بحده:طبعا الاشافتوا جوا دها من شوي مش زاي الافي دماغكم انسه جنا انا وهي اتقفل علينا الباب والكهرباء فصلت فاانسه جنا عندها فوبيا من ضلمه فاكانت بتبكي وبتترعش وكانت هتموت فاخدتها في حضني فاانسه جنا نامت في حضني وانا كنت نعسان فاخدتها في حضني ونمت دها كل الحصل بس لو الكلام دها طلع برا الشركه دي ساعتها كلكم هتشوفه وش من الكينج انتم مش بتحبه تشوفه فهمتوا
الجميع بخوف:فاهمين
مالك:انسه جنا عايزك
مالك ذهب المكتب وجنا ذهبت خلفه
جنا ببتسامه:شكرا
مالك ببرود:بتشكرني علي اي
جنا:علي الاقولتوا برا يعني
مالك:تمام
فجاء الباب خبط
مالك:ادخل
سيف:مالك احنا دلوقتي في مشكله
مالك:مشكله اي
سيف:سكرتيره الخاصه بتاعتك مش هتجي تاني هي لسه مكلمني دلوقتي
مالك:ليه
سيف:هتجوز
مالك:تمام
سيف:هنعمل اي
مالك:هات سكرتيره غيرها
سيف:ماشي
مالك بتفكير:ولا استنا مجبش حد انا هجيب
سيف:تمام عن اذنك هروح اكمل شغلي
مالك:اممممم
سيف خرج من المكتب

 

 

مالك:انسه جنا تقبلي تشتغلي سكرتيرتي الخاصه
جنا:لا
مالك:ليه
جنا:عشان انا مش حبه اشتغل كده
مالك:مؤقت بس عقبال مانجيب واحده يكون واثقين فيها
جنا بتفكير:ماشي
مالك:طب روحي بقا اعقدي علي المكتب بتاعت السكرتيره ومدخليش حد غير لما تقوليلي
جنا:اممممم عن اذنك
جنا قامت وذهبت الي مكتبها جديد
جنا وموبيلها رن
جنا بحب:الو صباح الخير يابابا
المتصل:_______________
جنا:الحمدالله بخير اها الباب اتقفل علينا ويدوبك من شوي جابوا النجار وفتحه لينا الباب
المتصل:____________________
جنا:طب سلام بس دلوقتي بابا
جنا قفلت السكه
جنا:رايحه فين ياقمر
البنت:داخلها مكتب مستر مالك
جنا:طب استني هنا لما قولوا الاول
البنت:تمام
جنا:اسمك اي طيب
البنت:اسمي ملك
جنا:تمام
جنا اتصلت بمالك:مستر مالك واحده اسمها ملك من العاملين عايزه تتدخل ليك ادخلها
مالك:——————
جنا:اتفضلي ادخلي
سيف ببتسامه:انتي بقت انتي سكرتيره

 

 

جنا:اها شفت بس سكرتيره مؤقته لحد ماجابوا سكرتيره تكونوا وثقين فيها مستر مالك قالي كده
سيف بضحكه:اها تمام طب عن اذنك هدخل لي مالك
جنا:في بنت اسمها ملك معها جوا استنا لما تخرج وبعد كده ادخل
سيف:اممممم شكلك لسه مفطرتيش لحد دلوقتي
جنا:قول ماتغدتش من امبارح
سيف:يانهاري انتي لسه ماكلتيش حاجه من امبارح طب انا اطلبلك اكل حالا
جنا:لا الله يخليك انا هطلب لنفسي
فجاء البنت خرجت من المكتب ومالك خرج بعديها
مالك:سيف انا همشي بقا هروح القصر انام شوي عشان تعبان وهجيلك علي العصر كده تمام
سيف بخضه:مالك
مالك:مفيش بس جسمي تعبان شوي ودماغي وجعني فااروح اريح شوي
سيف:ماشي الف سلامه عليك ياحبيبي
مالك:الله يسلمك وانتي لو حد اتصال بيكي وعايز معاد مع شركتنا ولا حاجه قولي لي سيف علي طول وهو هيقولك تعملي اي تمام
جنا:تمام
مالك وخرج من الشركه
سيف:طب انا رايح مكتبي بقا عايزه حاجه
جنا:لا شكرا
بعد فتره من الوقت مالك واصل القصر
مالك:السلام عليكم
الام والاب:وعليكم السلام
الام عبير:كده يبني مجيش القصر بقالك ثلاث ايام
مالك وذهب عند ولديها وحب ايدهم ودماغهم
مالك:اسف بقا شغلي يا امي اليومين دول بس مضغوط شوي
عبير:ربنا معاك
هيثم:جنا عملها معاك اي يامالك
مالك:كويس يابابا انا طالع انام بقا
ومالك طلع نام
في شركه مالك الشافعي

 

 

جنا وبتاكل سندوتش:اها والله لسه في شركه ماروحتش
المتصل:————————-
جنا:اها بليل يبقا نخرج سوا كده ياجنه
المتصل:—————–
جنا:طب سلام بقا عشان مستر مالك جه
مالك:في حد اتصال
جنا:اها وقولت لي مستر سيف
مالك:تمام
مالك داخل المكتب وطلب سيف وبعد ثواني سيف خبط علي الباب وداخل
سيف:عامل اي دلوقتي
مالك:بخير الحمدلله
سيف:مالك في حفله النهارده تباع الشركه محمد السيوفي
وطبعا عزمك ولازم تروح كمان عشان هتعملوا عقد جديد علي المشروع الا تفقتوا عليه
مالك:تمام
وبعد فتره من العمل جنا ذهبت الي منزلها
جنا جريت علي ابوها ومها حضنتهم
جنا:وحشتوني اوي حاسه بقالي سنين ماشفتكمش
احمد بضحكه:وانتي كمان يابكاشه
حنان بضحكه:غيري هدومك بقا عقبال ماحضر الغدا
جنا ببتسامه:تمام عن اذنكم هطلع اغير هدومي
وجنا طلعت فوق ولسه هتدخل الحمام تغير هدومها موبيلها رن

 

 

جنا بتبص في الموبايل لقيته رقم غريب
جنا:الو السلام عليكم
المتصل:وعليكم السلام
جنا بستغرب لانه الصوت الشاب
جنا:مين حضرتك
المتصل:———————
جنا بصدمه:م مستر مالك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعت في حب مجنونة)

اترك رد