روايات

رواية ما بين الحب والحرب الفصل السادس 6 بقلم ملكة القلم

رواية ما بين الحب والحرب الفصل السادس 6 بقلم ملكة القلم

رواية ما بين الحب والحرب البارت السادس

رواية ما بين الحب والحرب الجزء السادس

رواية ما بين الحب والحرب الحلقة السادسة

عز وقف بصدمه وهو شايفها غرقا”نه في د”مها
عز بصوت عالي وخوف…..حياااااه
نزل بسرعه وقعد جمبها علي الارض….حياه فوقي حياه
خالد بفزع…..شيلها يابني بسرعه خلينا ناخدها المستشفى
عز شالها وخرج اول ما ركب العربيه قفل الزجاج وشال النقاب علشان تعرف تتنفس
خالد بخوف…..استرها يارب
ركب عربيته والسواق طلع
في الفيلا تارا واقفه مكانها بخوف….اي اللي انا عملته ده عز لو عرف هيقطع خبري
انا لازم اتصرف كأني معملتش حاجة مش لازم اتوتر او حتي ابين
بس هي لو فاقت هتقول اني اللي وقعتها
________
في المستشفى عز وصل نزل من عربيته بعد ما لبسها النقاب
عز…..دكتوره بسرعه
الممرضين اتلموا حواليه
الممرضه….تعالي حضرتك دخلها الاوضه دي
عز مشي وراء الممرضه ودخل الاوضه حط حياه علي السرير
الممرضه قربت منها وخلعت ليها النقاب
الممرضه….لو سمحت ممكن تخرج

 

 

عز بحده…..فين الدكتوره
الممرضه….الدكتوره هتيجي حالا ممكن تخرج حضرتك دلوقتي خلينا نلحقها
عز خرج ومردش عليها
الدكتوره جت ودخلت وعز واقف قلقان وخايف
خالد وصل المستشفى ولقي عز قاعد حط ايده علي كتفه….عز
عز شال ايديه من علي وشه وبص لباباه ومتكلمش
خالد….هتكون بخير متقلقش
عز هز رأسه وهي بيتمني تكون بخير
عدت ساعتين والدكتوره خرجت
عز قام بلهفه….حياه كويسه
الدكتوره….اطمن حضرتك هي بخير بس هي خسرت دم كتير الحمدلله لحقناها
عز…..هي حالتها اي دلوقتي
الدكتوره…..مستقره وحاليا هننقلها لاوضه عاديه
خالد…..الحمد لله يارب
شكرا يا دكتوره
الدكتوره مشيت وعز قعد علي الكرسي وهو بيحمد ربنا انها بخير
____________
عند فرانك
…ماذا تقول يا غبي
والله يا باشا زي ما بقولك كده هي حاليا في المستشفى
…كيف هي الان هل هي بخير
بخير يا باشا اطمن
…اخرج انت الان
حاضر يا يا باشا
فرانك في نفسه….يجب ان أذهب اليها جوهرتي الثمينه ساحصل عليكي قريبا وساتخلص من المدعو عز الدين لتكوني اي وحدي لا اريد اي عائق بيننا
_________
نقلوا حياه اوضه عاديه وعز فضل قاعد جمبها ورفض يخرج
حياه بألم فتحت عينيها ببطئ….اه رأسي

 

 

عز عدل ليها المخده….انتي كويسه ارتاحي
حياه حطت ايديها علي راسها….راسي بتوجعني اوي
وكمان رجلي منمله مش قادره احركها
قالتها بدموع ليقترب عز منها لياخذها داخل احضانه
عز…..هششش هتكوني بخير ياقلبي
حياه بدموع….راسي بتوجعني اوي مش قادره
عز….ده اثر الوقعه متقلقيش هتكوني بخير
حياه بتذكر….انا وقعت من علي السلاليم
عز…..انتي وقعتي ازاي
حياه بتهرب…..مش فاكره هو انا هخرج من هنا امتا
عز….اول ما تبقي بخير هتخرجي
حياه….انا مش بحب المستشفيات عايزة امشي
عز…..لما تيجي الدكتوره وتكتبلك علي خروج هنمشي
حياه بتذمر…..اوف بقا
عز بحده….حياه
حياه بضجر….اي عايز ايه
عز لسه هيتكلم الدكتوره دخلت
الدكتوره بإبتسامة…..عامله ايه
حياه….بخير الحمدلله
الدكتوره…..حاسه بحاجه
حياه….راسي وجعاني ورجلي مش عارفه احركها
الدكتوره…..ده شئ متوقع رجلك مش هتقدري تمشي عليها لفتره بسبب الوقعه
حياه بصدمه….يعني اي

 

 

عز….مفيش حاجه هي قالتلك لفتره وهترجعي زي ما كنتي…
حياه….هو انا اتشليت ولا اي
الدكتوره….لا انتي بس مش هتقدري تمشي عليها لفتره محدده وانشاء الله ترجعي زي الاول واحسن
الدكتوره خرجت وحياه حضنت عز
حياه….عز انا عايزة اطلع من هنا ارجوك
عز….حاضر هتخرجي ثواني
عز خرج ورجع معاه هدوم ليها….يلا علشان اساعدك تلبسي هدومك وبعدين هخرجك
حياه بخجل….انا هلبس لوحدي
عز…..مش هتعرفي متخافيش مش هبص قالها بغمزه
حياه بخجل….يا قليل الادب
عز….مقبوله منك
يلا بقي
بدء يساعدها انها تلبس هدومها وده زاد من خجل حياه
عز قرب منها
حياه….هتعمل اي
عز….هشيلك

 

 

حياه…..ليه انشاء الله
عز…..علشان حضرتك تعبانه يلا بلاش عناد
عز قرب منها وشالها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ما بين الحب والحرب)

اترك رد