Uncategorized

رواية تزوجت ابنتي الفصل الخامس 5 بقلم عمار المصري

 رواية تزوجت ابنتي الفصل الخامس 5 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل الخامس 5 بقلم عمار المصري

رواية تزوجت ابنتي الفصل الخامس 5 بقلم عمار المصري

الدكتور :استاذ أسد
اسد:اتفضل يادكتور
الدكتور :التحاليل ، والاشعات اتعملت لملاك بنتك علشان نتأكد انهابقيت كويسة قبل متخرج
اسد:مالها؟!!!
الدكتور:للأسف الحادثة مش بس خلت بنت حضرتك تفقد الزاكرة دي كمان بقيت فسن اصغر
اسد:ازاي يعني
الدكتور :يعني بنتك عندها١٨سنة بس هتعامل معكم ع انها١٢، ١٠ سنين
اسد:للدرجة دي أثرت عليها، مكنتش حادثة كبيرة
الدكتور:حضرتك شكل بنتك كنت متعرضة لصدمةنفسية ، وانهيار عصبي، وف الحالة دي العقل ف اول خطوة بيحاول ينسى كل حاجة بإرادته
أسد :صدمة نفسية وانهيار عصبي، يعني بإرادته قررت تنسى كل حاجة
الدكتور :ايوه حضرتك
___________________
الظابط:احنا عايزين الأستاذ أسد لأن ف الحالة دي الضحية مش هتقدر تقول حاجة بسبب حالتها
العملاق:ضحية مين دي بنته، واناموجود ، والعايز تسالو اسألوني انا ، وانت ياسيف خد ملاك وروح ع القصر، وأم حسن هتكون مستنياكم انا قولتلها تحضر كل حاجة وانا واسد هنحصلك
سيف:تمام، يلا بينا ياحبيبتي
الظابط :اي العملاق نفسه عايز يفضل معيا دي شرف ليا
علي:إذا كان كده يلا بينا ننزل نشرب قهوة ، ونكلم
الظابط:وانتم اتفضلو استنوني برا
الحرس : تمام ياحضرة الباشا
على وهو يرتشف القهوة ببرود: قولتالي عايز تسأل أسد ف ايه
الظابط:الحادثة حصلت ازاي
علي:كان خارج مع بنته ، وفجأة شافت أيس كريم نزلت تجيبه ، واسد لسه هيدور العربية طلعت فوشه وحصل اللي حصل
الظابط:معنى كلامك كان هيمشي من غير بنته
على :اكيد لا كان شايفها هي بنشتري وكان بيسخن العربية، يعني بدون قصد
الظابط:اي اليثبت انهابنته
علي:دي شهادة الميلاد
الظابط:ملاك أسد محمد أحمد
السن ١٦سنة، الأم منار مصطفى احمد، مش غريبة دي البنت  عندها١٦ سنة والأب ٣٠سنة
على :ولاغريبة ، ولاحاجة أسد من الصعيد، ومن عادات الصعيد انهم يجوزو، وهم صغيرين دي غير أن هو اجوز بنت عمه فنفس البيت فكان الأمر اسهل
الظابط:جايز، بس دي بنته، اناعايز صورة البطاقة
علي:اتفضل
الظابط:ايه دي
علي:اي
الظابط:اي ياعملاق مش شايف الفرق الكبير بين البنت الجوي واللي فالصورة
علي:لا، عندك نفس العين والشعر والشكل
الظابط:ونفس الجسم مش كده والاختلاف دي اي
علي:هي زادت شوية فالوزن، غير انهامختلفة اختلاف قليل لأنها بدأت تكبر وتكون انسة فاكيد هتختلف
الظابط:القضية هتتقفل بناءاََ ع أن مفيش حاجة بس اكيد هعرف اي حكاية البنت اللي أسد كتبهاباسمه وبيقول انهابنته
علي:وانامستنيك، وتركه وذهب للبحث عن اسد
_______________________
علي:شكراً ليكي ع تعاونك معياوالعملتيه هتتكافي عليه
الممرضة :العفو يا باشا دي انت الخير والبركة
اسد:بتعمل اي عندك ومروحتش ليه
علي:كنت بطمن ع صحة ملاك
اسد:طيب يلا بينا
علي:لا، اناهروح اشتري شوكولاته وحاجات لملاك وهحصلك وكمان سيف خد ملاك للقصر؛ لأن لسه حاجات وصور ملاك فاضلة فشقتك انت وسيف والفلة مفهاش حاجة؛ لأن قولت لام حسن تزيل إثر اي حاجة
أسد بحزن :تمام
__________________
خارج المستشفي
الظابط :عايز كل المعلومات عن أسد محمد أحمد من يوم ماتولد ، وعن البنت المسميها باسمه وبيقول انهابنته
وانت عايزك تبحث عن أي تبليغ اختفاء، اختطاف عن بنت فعمر١٦سنة، وانت عايزك تروح البلد الكان منها أسد ، وتشوف لي حكاية جوازه وهو صغير
الجميع فصوت واحد:تمام يافندم
الظابط:مش هتفلت من أيدي يااسد شكلك وراك مصيبة انت ، وسيف، والعملاق اللي محدش يقدر يعرف مصدر الأموال العنده جاي منين
________________________
على :ايوه ياعامر
عامر: خير ياعلي
علي:مالك زكي أيوب، دي اسم الظابط الكان بيدور وراي واستلم قضية حادثة ملاك بنت اسد
عايزك تراقبلي كل تحركاته هو والجمعه ولو وصلو لحاجة توصلي الأول، وعايز متخلهمش يوصلو لأي معلومة عن أسد من يوم ماكان ف إيطاليا، والا ماضي أسد والماضي بتاعي هيكتشف وهنروح فداهية (مفهوم)
عامر:متخفش مفيش نملة هتعرف اي حاجة واناهخليهم يوصلو لمعلومات بس اللي اناعايزها واكيد هيبدا بقرية *****، اللي اتولد فيها أسد
على :مش عايز شوشرا ولاكلام
عامر :استريح خالص وسيبه عليا
ههههههه
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صعيدي علمني الأدب للكاتبة حنين عادل

اترك رد

error: Content is protected !!