روايات

رواية علمتني الحب الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب البارت الخامس

رواية علمتني الحب الجزء الخامس

علمتني الحب
علمتني الحب

رواية علمتني الحب الحلقة الخامسة

تسريع الاحداث عدا الاسبوعين ومصطفي كل يوم يتصل علي سما بس هي مش بترد وليل اللي حاسه بمشاعر غريبه اتجاه احمد من ساعة ماشفته في المطار وجاء اليوم يوم رجوع مصطفي من السفر
******
ام مصطفي=حمدلله علي السامه ياحبيبي
مصطفي =الله يسلمك ياامي عامله اي وحشتيني وسما عامله اي بتشوفيها مكنتش بترد ع تلفوناتي ليه
الام بتوتر =وانت كمان ياحبيبي وحشتني هروح احضر ليك الغدا
مصطفي=غدا اي ياامي بقولك سما فين
الام بتوتر=م موجوده ياحبيبي هروح انا بقا احضر الغدا
مصطفي باستغراب=في اي
***************
عند ليل
ابو ليل=ليل جايلك عريس
ليل =ايييييي انا مش موافقه يابابا
ابو ليل=لا هتوافقي انتي رفضه كام عريس اي السبب يمكن بتحبي واحنا منعرفش
ليل بتوتر=ل لا طبعا يابابا حب اي
ابو ليل=امال اي
ليل =مفيش يابابا انا لسه بدرس لما ابقي اخلص نبقي نشوف الموضوع ده
دخلت ليل غرفتها بحزن
فلااااش باااك

 

 

 

ليل وهي راجعه من المطار مع سما سما خبطت في شخص وهو كان ماسك مشروب في ايده
الشخص بعصبيه=مش تفتحي ياعاميه
سما وهي بتمسح دموعها قالت بغضب=نعم مين اللي يفتح انا ولا انت اللي متخل*ف
الشخص بغضب=انا متخل*ف
ليل بغضب=ايوه متخل*ف وغب*ي كمان لو مش عجبك
من بعيد سمعهم احمد وهو راجع وكان هيركب عربيته
جاء اليهم احمد باستغراب =سما ايه ده حصل اي
ليل بغضب=مفيش واحد مهزء خبط فينا وبيشتمنا
الشخص وهو هيمد ايده ع ليل=اانا مهزء يابنت…….
مسك ايده احمد بغضب=انت اتجننت وفضل يضرب فيه لحد ما الناس شالت الشخص من تحت ايده
نظر احمد الي ليل نظره غريبه هي مفهمتهاش ثم=اركبوا انا هوصلكم
في الطريق احمد=مدام كنتي موجوده مسلمتيش عليه ليه ياسما
سما بتوتر=ع عادي مش بحب لحظه الوداع دي
احمد فهم انها متعرفش انوا عارف=طيب ثم قال وهو قاصد يضايق ليل=بس علفكره الولد ده شكله محترم يعني ياترا قولتوا اي ليه.قال كده وهو ينظر الي ليل
ليل=قصدك اي يعني
احمد=مش قصدي حاجه عادي بسأل
ليل=طيب ….فضل احمد ينظر الي ليل طول الطريق وهي كانت بتتكسف من نظراته .
باااااااك

 

 

 

ليل بدموع=ليه انا حبيته حتي مفيش دليل ع انه بيحبني هعمل زي سما وهروح اقوله لا بس انا عمري ما هقوله يعني…… طب اعمل اي اوافق ع العريس ….اووف بقا انا هنام احسن من التفكير ده
******
عند احمد
احمد=اوووووف بقا انا بفكر فيها ليه دلوقتي هو كل شويه مش مره مرتين اللي اتقابلنا فيهم يعني (احمد كان بيشوف ليل كتتير وهي كانت بتيجي لسما وهو كان بيروح لمصطفي كان ساعات بيشوفها نازله من بيت سما)
**************
عند سما
سما بتكلم حد في التلفون
سما بضحك=والله
الشحص=…….
سما=طيب ماشي هستناك
الشحص=…..
جاءت الام=سما
سما=ايوه ياماما
الام= بقولك ياحبيبتي البسي عشان نروح نسلم علي مصطفي جه من السفر
سما صدمه=اييييي رجع من السفر
الام بحزن فهي كانت عارفه ان بنتها تحب مصطفي=ايوه ياحبيبتي رجع
سما بدموع=معلش ياماما مش هروح علش……

 

 

 

لم تكمل كلامها سمعت صوت جرس الباب بيرن
ام سما بتفتح=ازيك ياحبيبي
مصطفي=ازيك ياطنط عامله اي واخبار سما اي
ام سما=كويسين ياحبيبي ادخل ياسما
سما=نعم ياما… مصطفي
مصطفي=ازيك ياسما
سما =الحمدلله
ام سما=اقعدوا ياحبايبي عقبال ماارةح اعمل ليكم حاجه تشربوها وجاي
جلس مصطفي وسما .سما متوتره ع الاخر وخايفه
مصطفي=مكنتيش بتردي ع تلفوناتي ليه ياسما
سما =ع عادي يعني …وصوت جرس الباب بيرن
مصطفي=وحشتيني
صوت شحص اخر=نععععععم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية علمتني الحب)

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: