روايات

رواية عشق المراد الفصل الثالث 3 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد الفصل الثالث 3 بقلم نورا رمضان

رواية عشق المراد البارت الثالث

رواية عشق المراد الجزء الثالث

عشق المراد
عشق المراد

رواية عشق المراد الحلقة الثالثة

الجد : خد عشق يمراد وروح معاها وهتلها فستان الزفاف
مراد :لا مش هعملها فرح هي هنا زيها زي اي خدامه
الجد بحده : مراد كلمتي هي اللي هتتنفذ
مراد:بس
الجد :مبسش انا قولت وخلاص
مراد بغيظ:تمام يجدي
عشق كانت بتسمع كل اللي حصل وهي دموعها بتنزل
الجد بحنيه :متعيطيش يعشق معلش هو مراد عصبي شويه
عشق :ماشي يسليمان بيه
الجد :لا متقوليش يسليمان بيه قوليلي يجدو
عشق بفرحه :حاضر يجدو
الجد :اسم جدو حلو اوي منك يحبيبتي وفتح لها ذراعيه جريت عشق وحضنته بسعاده
مراد بغيره :مخلاص يجدي انا مش كيس جوافه قاعد هنا
الجد بضحك :ملكش دعوه دي حبيبتي يلا اطلعي يعشقي البسي وانزلي عشان تروحي تجيبي الفستان
عشق :هوا يجدو بس انا مجبتش هدوم
الجد :انا جبتلك هدوم يقلب جدو

 

 

عشق حدفتله بو*سه وطلعت الجناح
مراد بغيظ وغيره :انت بتعاملها كده لي مش هي بردو اللي هننتقم منها
الجد بغموض :لا مش هي وحسك عينك تدايقها أو تعاملها وحش
مراد :اومال هننتقم من مين
الجد :لما يجي الوقت المناسب هقولك
مراد :تمام
نزلت عشق واخدها مراد وراحو الاتيليه اول لما دخلوا البنات كلها فضلت تبص عليه عشق ادايقت من بصاتهم وراحت مسكت أيده مراد بصلها باستغراب بعدها نده علي بنت
البنت سوزي بدلع :نعم يفندم
مراد :عايز فستان زفاف للمدام وشاور علي عشق
سوزي بدلع: حاضر يفندم
اخدت عشق ومراد وفرجتهم علي الفساتين
عشق بفرحه :ده حلو يمراد
مراد :لا مش حلو خالص
عشق: ماشي
عشق :طب ده حلو
مراد ببرود :لا
عشق بضيق :طب اختار انت
مراد :طيب تعالي وراها فستان بأكمام شفافه وديل طويل ورقيق ومطرز بالالماس
عشق :حلو اوي يمراد

 

 

مراد :طيب يلا ادخلي قيسيه دخلت عشق تقيسه ومعاها سوزي بتساعدها
عشق لسوزي :اتلمي يروح ام*ك عشان ممدش ايدي عليكي
سوزي:انا معملتش حاجه يفندم
عشق :لا والله يعني انا مش شايفه انك عماله تدلع*ي عليه وتتماي*صي فحترمي نفسك
سوزي بخوف :اسفه يفندم
قاسته وخرجت قالت لمراد أن الفستان مظبوط
مراد لعشق :لي مورتنيش الفستان
عشق :مينفعش تشوفه عاملهولك مفاجاه
مراد:ماشي بس لو طلع عري*ان عليكي هشقه اتنين
مراد لسوزي :هناخد ده
سوزي بخبث :تمام يفندم راحت عشان تاخد الفستان من مراد وهي بتمسك الفستان عملت أن هي بتقع وراحت مسكت في رقبه مراد
عشق بغيظ وغيره:راحت مسكتها من دراعها مخلاص يماما ولا رقبته عجبتك
سوزي :اسفه يفندم وخدت الفستان ومشيت
عشق مسكت ايد مراد :اي انت كمان مش عارف تزقها ولا عجبتك مسكه رقبتك
مراد :بضحك بتغيري عليا ولا اي
عشق :لا مش بغير عليك بس انت جاي معايا عشان نجيب فستان فرحنا يبقا تحترمني وهي كان ناقص تقولك يابيبي
دمها س*م ضاربه شعرها اكسجين

 

 

مراد ضحك بصوت عالي والبنات كلها اللي في الاتيليه بصتله
عشق بغيظ :مخلاص البنات كلها بصتلك
راحوا دفعوا فلوس الفستان وراحو يجيبو البدله بتاعت مراد
دخلوا المحل
عشق :انا اللي هختارلك البدله
مراد :ماشي
عشق فضلت تنقي في البدل ومراد معاها بعد فتره
مراد بزهق :بقالنا ساعه في المحل انا زهقت
عشق :يعم اصبر بقي ما انت اللي اختارتلي الفستان انا بقي اختارلك البدله
مراد بغيظ :في واحده تقول لجوزها يعم
عشق :مش انا قولت يبقي في خد قيس البدله دي
دخل مراد البروفه وقاس البدله وعجبتو وخرج
عشق :مورتنيش البدله وانت لابسها لي
مراد :طب مانتي مورتنيش الفستان وانتي لابساه
عشق :بتردهالي يمراد
مراد بضحك:اه
راحو يحاسبو والكاشير كان عمال يبص لعشق بوقاحه مراد اخد بالو
مراد :في حاجه يروح ام*ك
الكاشير بخوف :اسف يباشا
مراد مس عشق وخد البدله وخرج
عشق بضحك : اي بتغيري يبطه
مراد :بس يبت انتي
عشق سكتت
ركبوا العربيه وروحو علي الفيلا
مراد :ادخلي انتي وانا هجيبك الحاجه من شنطه العربيه وجاي
عشق :ماشي ياسطا
مراد بضحك :متجوز سواق ميكروباص
دخلت عشق الفيلا بس انصدمت لما شافت ***

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق المراد)

اترك رد