روايات

رواية تزوجت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم مريم سمير

رواية تزوجت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم مريم سمير

رواية تزوجت طفلة البارت الخامس

رواية تزوجت طفلة الجزء الخامس

تزوجت طفلة
تزوجت طفلة

رواية تزوجت طفلة الحلقة الخامسة

_ايي! مش انت جيت الصبح وكان معاك مفتاح الشقه ودخلت ملقتش احمد ؟
*افندم؟ انتي مين اصلا !!
_طب منا قولتلك اني مراته
*احمد انت اتجوزت؟
_نعم يروح خالتك!
*نعم ؟
=مريم عيب كده ، دا محمود ، اعز اصدقائي
_والله يا احمد هو دا الي جه النهارده الصبح
=بس هو مش معاه مفتاح الشقه
_لا معاه وفتح كمان والله
*انتي شكلك بتتفرجي علي افلام كتير أنا ماشي يعم

 

 

مشي وأحمد بصلي ب عصبيه
=عاجبك الي انتي عملتيه دا !
_انا معملتش حاجه
=مريم مكنش ينفع تكلميه كده ، يمكن كان بيتهيقلك
_بيتهيقلي؟ ازاي يعني وانت كنت قافل عليا الباب ولما رجعت كنت عند جدي ! مهو عشان الباب كان مفتوح وصاحبك دا الي كان فاتحه
=تمم يمريم اهدي وخشي نامي
_يا احمد صدقني أنا بقول الحقيقه
بصلي بقله حيله ودخل اوضته وقفل الباب ، ايدا لا لا طلقني لا
دخلت اوضتي وقفلت الباب ، لي صاحبه أنكر أنه شافني وجه البيت ! نمت بعد تفكير كبير وصحيت علي صوت احمد
_اصحي مش متجوز غيبوبه أنا
=في أي حد يصحي حد كده؟
_وحد ينفع يبقي حلو حتي وهو صاحي من النوم كده؟
=لا مش طلباك خالص دلوقت ، تعالي كمان شويه اعرف ارد عليك
_لا لا فوقي حاجه مهمه
=احيه انت متشاكل ! اي الي في وشك دا ؟
_اه متخانق
=مع مين
_محمود
=اعس اصتقائك؟
ضحك _انتي بتتكلمي كده لي؟
=بقلدك وانت بتقولها
_كان يستي، منا عرفت الحقيقه خلاص
اتعدلت في قعدتي =وعرفت أي بقي؟
_انا مركب كاميرات في اوضه الشغل
=احيه متجوزه جاسوس؟ مخابرات ؟ عاوز اعضائي امتي بسرعه؟
_طب أنا هعتبر نفسي مسمعتش حاجه ، كنت بقول أي اه مركب كاميرات في اوضه الشغل ومفكرتش خالص إني أشوفها اصل مين هيدخل الشقه يعن؟ المهم يستي راجعتها لقيت محمود ناسخ نسخه من المفتاح من ورايا وبيجي ياخد فلوس من الخزنه ، هو عارف كلمه السر عشان كنت قايلها قدامه يعني ، روحت اقوله اني كشفته قال انك الي مقوياني عليه ف ضربته
=انتي كنت بتضربه ازاي؟
_ب وشي وفي أيده
=باين دا أيده بتزغرط علي وشك ، ها بلغت الشرطه؟
_شرطه !!
=اي يجماعه العجيب في كلمه شرطه؟ طيب بلغت البوليس ؟
_الي شالنا من بعض البوليس اصلا
=طب متزعلش ، حقك عليا أنا
_زعلان بس عشان كنت فاكره صاحبي
=أنا اسفه والله، طب خليني أنا صاحبك معلش مفيهاش حاجه

 

 

_لا سوري مش بخلي وتكات صحابي والله
=تصدق انك عيل مش محترم؟ قوم من جمبي يلا قوم
ضحك _طب قومي اعملي اكل
=ايدا هو انت هتصدق اني مراتك بقي ولا اي ؟
_معلش بقي اعتبريني زي جوزك
=يووه أمور التسول بقي ، وبعدين أنا مش بعرف اعمل حاجه
_خلاص خليني قاعد جمبك بقي
=انا اسمي الحقيقي شيف ، ثواني وتلاقي الاكل قدامك
دخلت المطبخ بسرعه هو انا أي خلاني اتجوز واحد مش محترم بس ! هو عشان بحبه اوافق علي طول ومسألش عن اخلاقه؟ دا انا مهزءه اوي
عملت بانيه ومكرونه قد أي أنا زوجه عظيمه
_اتفضل ب الهنا والشفا
=مريم ! هي المكرونه مش معجنه شويه؟
_لا
=طب والفراخ مش محروقه؟
_لا
=هصدقك واخزق عنيا حاضر
_مش كفايه قومت عملتهم دا انت جبح اوي
=مين دا ؟
_دا واحد صاحبي متعرفوش كل بقي متقرفنيش
=لا انا هطلب اكل من برا
_نعم؟ والزوجه الموفره يا استاذ ؟ من هنا ورايح اكلنا كله من البيت هنهزر بقي ولا اي
=خلاص هطلب أنا من برا وكلي انتي الاكل الاقتصادي
_اطلب اكل لينا احنا الاتنين مفيش وقت للتفسير
=وأكلك؟
_يجبلي تسمم وانا لسه صغيره يبني
=ولو بيجيب تسمم عوزاني اكل منه أنا ؟
_اهو اجبلك أي حاجه
=ايي؟
_كريب عاوزة اكل كريب
طلب اتنين وقعدنا ناكل ونتكلم كتير ، كتير اوي ، طلع طيب اوي وقلبه جميل زيه ، طب والله قليل الادب بس مش اوي ، وقلبي ليه حق يحبه
_عاوزك معايا في الشركه بقي
=هعمل اي؟
_هتمسحي
=انت عشان أكلتني هتذلني ولا اي ؟ خد أكلك أنا مبشحتش
_هاتي

 

 

كلت اطمه كمان =همسح كام ساعه؟
ضحك _لا بجد عاوزك تمسكي الحسابات
=وانت واحد زيك مش عارف تمسك الحسابات؟
_محمود الي كان ماسكها وانا مش هعرف اثق في أي حد غيرك انتي
=ايدا في أي ، ولما اصوت ألم عليك الناس من الاحراج دلوقت؟
_يخربيت دماغك
كملنا كلام لغايه ما بليل هل
_تعرفي أن محدش غلبني غيرك؟
=أنا يبني؟ دا انا نسمه
_جدا ما شاء الله، انك تعملي طفله وتتفقي مع الدكتور علي دا ، وتغلبيني تلت ايام وتطلعي عيني وتربيني ، وانك جدعه يمريم قلبك طيب وعرفتي تديني فرصه تانيه ، انك حنينه وجميله اويي ، انتي احلي ست أنا شوفتها في حياتي ، يمكن كنت غبي اني كنت بدور برا وانا قدامي ست تتشال علي الراس ، بجد سامحيني
=يووه بقي يا احمد ربنا ينتقم منك وخلاص
_ايي؟
=ربنا يسامحك اقصد
_انتي يبنتي مش هتتلمي؟
=لا
قرب مني _خلاص ألمك أنا
بعدت =علي فكره بقي أنا ملمومه جدا ، يلا تصبح علي خير عشان شغل الشركه بكره
_يمريم استني شويه و..
=يلا يبني علي الاوضه يبني ألطم يبني؟
_روحي منك لله
=وانت من أهله يحبيبي
دخلت الاوضه وانا بضحك ونمت ، صحيت علي صوته دي معتتش عيشه والله
_يلا اتأخرنا
=شويه كمان
_يبنتي الشركه
=حيات الكبار دي متنفعنيش أنا هقلب عيله تاني
_خلاص هشوف واحده تانيه تشتغل معايا
=خمس دقايق وهكون جاهزة يعم في أي
ضحك وخرج وانا قومت روحت غسلت وشي وجهزت
_اوعا الجامد
=يبني احترم نفسك بقي
_علي فكره انا جوزك
=الاه امال زعلانه لي بقي !
نزلنا وركبنا العربيه ووصلنا وحاجه في منتهي اوعا يلا أنا مرات المدير يبني !

 

 

دخلت الشركه ويرتني مدخلت، أي كميه الستات الجامده دي ؟ وقعت في نص الشركه وزعقت
_جماعه أنا مراته عشان تبقوا عارفين بس
كلهم فتحوا بوقهم هو انا قولت حاجه غلط ؟
شدني من ايدي ودخلنا مكتبه
_انتي عملتي كده لي؟
=عشان يعرفوا انك اتجوزت عشان مفيش واحده تفكر تقربلك الي الي هتقربلك هبلعها
_مريم انتي بتغيري؟
=أنا يبني؟ لا خالص علي فكره ، احمم أنا راحه مكتبي الي مش عارفه هو فين بدل ميغمي عليا من تسبيلك دا
خرجت من مكتبه وفضلت ماشيه في الشركه وكل لما واحده تقابلني تبصلي من فوق ل تحت هو في أي ايوه مراته متكنوا بقي !
لقيت اوضه مكتوب عليها حسابات وحشتيني يغاليه بحبك
دخلت ولقيت ورق كتير مبكرهش قد الحسابات دي علي فكره !
بدأت أقرأ المكاسب وخمسه علي جوزي الي بيكسب اوعا
كانت الايام بتمر وبنقرب اكتر ، وبعد عن الستات خالص وبقي الي بيشتغل اكترهم رجاله وعلي فكره دا قرار نابع منه مش إجبار مني خالص ، مسيطره وحيات اهلي همشيه مسطره
_مريم
=نعم ؟
_ركزي معايا كده فيه حاجه مهمه اوي عاوزة اقولهالك
=قدامي شغل كتير اوي يا احمد مش فاضيه
_انا بحبك
=وهفضالك عادي
رميت الدوسيه الي كان في أيدي =كنت بتقول أي بقي؟
_بقول يعني ..
=ها ؟ انت جاي تتكسف دلوقت ؟ دا انت متربتش يبني !
_انا بحبك اوي يمريم والله
=هفكر وهرد عليك
_نعم ؟
=خلاص تعالي اتقدملي بليل
_انتي مراتي اصلا !
=الاه امال فرحانه اوي لي كده
_ها قولي بقي
=اقول أي ؟
_اه انتي هتتقلي وكده ؟
=أنا يبني؟ ابدا

 

 

_طب يلا قولي
=اقول أي بردو ؟
_ردي علي كلامي مهو أنا قولت بحبك
=لا يا احمد لا ، أنا الي بحبك

تمت…

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت طفلة)

‫5 تعليقات

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: