روايات

رواية لقاء القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر البارت الرابع عشر

رواية لقاء القدر الجزء الرابع عشر

لقاء القدر
لقاء القدر

رواية لقاء القدر الحلقة الرابعة عشر

سامر :معنديش بنات للجواز المقابله انتهت
عز :حضرتك اي اللي حصل
سامر : اظن انا كلامي واضح معنديش بنات للجواز
وعد :بابا بس بص سامر لبنته فسكتت
مراد :طب يا استاذ ممكن
عز قاطعه شده من كتفه:يلا يا مراد
مراد :يلا يانرمين
غدروا
جرت وعد علي غرفتها والدموع تسيل
بصت ام وعد لسامر:لي ياسامر تكسر قلب بنتك
سامر :انا عملت الصح محدش هيخاف عليها قدي
مراد في العربيه ينظر إلي عز خايف من هدوءه
ونظر لنرمين اللي بصت ليه بعدم فهم من هدوء عز
وصلم لبيت مراد
مراد :نرمين اطلعي انتي وانا هروح مع عز النهارده وبص لحور وطبع بوسه علي جبينها
وراح مع عز البيت

 

 

 

 

في بيت عز
عز كان في هدوء تام
بص مراد لعز :عز حبيبي اكيد في الحاجه
عز :خلاص يامراد كلهم زي بعض الفرق بينهم أن واحده باعتني علشان الفلوس والتانيه قاطعه مراد
مراد :انت عارف وعد يا عز فيه حاجه غلط باباها كان مرحب بينا اي حصل
عز :خلاص يامراد
مراد بدأ يفكر في اللي حصل :الفون ياعز
عز :مش فاهم
مراد : أبوها كان مرحب بيك لحد ما الفون رن عز رن علي وعد
عز :ارن عليها لي هيا كانت المفروض ترن عليا
مراد :معلش ياعز رن عليها
عز باستسلام :حاضر ورن علي وعد
عز :وعد سمع صوتها اللي كله عيط اهدي انا معاكي ياحبيبتي….. اه ياحبيبي هنحاول معاه مش مره بس …. متعيطيش تاني… طول ماانتي غاويه انا شاري والله ابيع العالم واشتريكي …. امسحي دموعك ياحبيبتي وعد عز الدين متعيطش وابتسم
بص مراد عليه وفي سره :دا مش عز الدين دا عز الوعد
مراد : قولها تشوف اخر حد رن علي باباها مين

 

 

 

عز :وعدي شوفي اخر رن علي ابوكي مين…. تمام ياحبيبي هستني مكلمتك بكره ..تصبحي علي خير وقفل
مراد :دلوقتي الضحكه عريضه
عز:عرفت اختار المره دي صح
مراد :قولتلك وعد غير آمال يا عز
عز :ربنا يهنئ آمال
مراد :يلا نام
عز بابتسامته:يلا
في صباح
الاء بتروح المطبخ تلاقي يزن قاعد وجمبه تميم
يزن بيلاعب تميم وتميم بيضحك فاخدوا في حضنه
يزن :ياختي قمر بس اسمك اي
الاء :تميم
يزن:تعالي يالاء
الاء :مش دا اللي كنت بتقول مش عاوزه
يزن :انا قولت كدا
الاء ضحكت :لا بس مدام صاحي مدتوش لحور لي
يزن :قولت اللعبه شويه وأشوف حور حباه لي لقيته يتحب وهديه لحور لي منا ممكن اعمل اللبن وهي شكلها مرهق وهيا اصلا تعبانه

 

 

 

الاء :اه صح طب انا هقوم اعمل فطار
يزن :تمام وانا هلعب مع تميم تصحي حور تدور علي تميم جمبها متلقهوش تقوم
حور :الاء ياالاء تطلع بره وتنزل تحت للصاله تلاقي يزن وتميم
يزن :ها ياحبيبي تعالي يزحف ليه تميم ياخلاثي علي القمر والجمال
تبتسم حور
حور :صباح الخير يا حبيبي
يزن مبيردش ويكمل لعب مع تميم
حور :يزن في اي
يزن مبيردش فبتقرب ليه حور وتحط ايديها علي كتفه
حور :هترد صح ماتقول في اي يايزن
يزن :الاء ياالاء
الاء بتروح ليزن : ايوا
يزن :خدي تميم انا رايح الشركه
الاء :الساعه لسه سابعه
يزن :انا رايح
الاء بتبص لحور وحور بتبص ليها
الاء :هو اي حصل
حور :شكله زعلان من أمبارح
الاء :أحكيلي اي حصل

 

 

 

عند مراد
مراد :عز انت يابني
عز بنوم :في اي يابني
مراد :قوم يلا افطر وانا هروح انام
عز :والشركه
مراد:روحها انت
عز :طب وانت هتروح تنام لي منتا كنت نايم
مراد :عز انت مبتشوفش نفسك دانتا رجلك لقيتها في جمبي تلت مرات
عز ضحك :طيب ياخفيف سلام
مشي مراد وطلع فوق لقي نرمين وجنبها حور
مراد :شال حور و طبع بوسه علي خدها ونام
عند حور
كانت قعده بتفطر هي والاء لقت ناس داخلين عليها
حور :مين دول
الاء :معرفش دقيقه
حور :خديني معاكي قامت حور وحطت يزن في المشايه
الاء :حضرتكم عاوزين مين
_ حور الاسيوطي
حور :افندم انتم مين
_انا منه ميكب ارتست
الاء: ايوا جاين لي

 

 

 

_مستر يزن بعتنا ل الاستاذ حور الاسيوطي نعمل ميكب عروسه
بصت حور بفرحه وصدمه في نفس الوقت ل الاء اللي كانت فرحانه
_ممكن اعرف اوضه النوم فين علشان نبدأ نشتغل
حور :اتفضلي
دخلت مع الميكب ارتست وبدأت تعملها ميك أب والاء شايله تميم و نيمته
=لو سمحتم حد هنا
الاء : انت مين
=انا تبع إتيليه الملكه
الاء :افندم
=في فستان باسم حور
الاء :فستان اي
=فرح يافندم وفيه واحد سواريه بإسم الاء
الاء :شكرا اخدت منه الفساتين طول عمري بقول مبحبش قد يزن افتكرني
بدأوا يجهزوا
وحور خلصت ميكب وفردت شعرها
حور : الاء
جت الاء ليها :ايوا
حور :حلوه
الاء :ياختاااي اي القمر دا احم لسه ناقص حاجه صغنن قد كده
حور :اي هيا

 

 

 

الاء راحت جابت الفستان :دا
حور فرحانه واخدته وحضنتها
في الليل
خلصت الاء لبس وعملت ميكب خفيف كانت شبه اول ورده تفتح في الربيع وكانت الفستان طويل واسود وشعرها كان مغطي ضهرها
خلصت حور وفونها رن
يزن بضحكه:الو معايا الملكه شش متكلميش انزلي يلا وانا جيت حد يعد مع تميم
نزلت حور اللي شافت تحت الاء بجمالها ويزن باصص ليها بإبتسامته
يزن منبهر بجمالها في فستانها الأبيض فهي كاحوريه من الجنه نزلت ليه
يزن قرب اخدها:عاوزه اقولك كلمه سر
حور :اي
يزن :انتي معاكي روحي متقوليش لحد
حور ضحكت فتزلزل قلب يزن
عمر جه وشاف الاء وفضلت باصص وساكت
الاء :في اي ياعمر
عمر :انتي حقيقيه
الاء :لا كارتون يلا حور ويزن مشوا
عمر :يعني هتركبي معايا
الاء :لا اخاف وضحكت هروح اركب مع يزن

 

 

 

عمر :انا مش هسكت علفكره
الاء :هتعمل اي
عمر :هتشوفي
ركبت الاء مع يزن وحور وراحوا قاعه
عند عز في بيته
عز :ايوا ياحبيبتي ..عرفتي مين اللي رن
شاور مراد لعز أنه يفتح الاسبيكر
عز :بصي هفتح الاسبيكر علشان مراد عاوز يعرف مين
وعد :تمام ياعز بس مفيش اخر حد رن امبارح بنت عمي
عز :مقولتليش قبل كدا انك ليكي بنت عم
وعد :علشان مش بحبها ولا بكلمها
عز:طب قولي رقمها
وعد :لي إن شاء الله
عز بضحكه:ياختاااي علشان اشوف ما يمكن هيا قالتله
وعد :طيب الرقم هو ٠١٠*******٤
مراد :مستحيل
عز :في اي
مراد :دا رقم امال ماهر
عز بصدمه :آمال

 

 

 

في القاعه يدخل يزن وحور وفرحهم بيتزاع في لايف
يزن :كلها دقايق ومحدش يقدر يبعدنا ياحور واهو أتعملك فرح
حور :بموت فيك كده
يزن :طب ما تجيبي بوسه
حور :بطل عيب
ويأتي المؤذون
المأذون :قول ورايا يابني بدأ يزن يقول وراه
المأذون :قولي ورايا يابنتي قبلت الزواج
يأتي صوت من الخلف: وقفوا الجوازه دي لا يمكن أن تتم
يزن وحور يقفوا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء القدر)

اترك رد