روايات

رواية اجبرني اعشقه الفصل الثالث 3 بقلم نوتيلا

رواية اجبرني اعشقه الفصل الثالث 3 بقلم نوتيلا

رواية اجبرني اعشقه البارت الثالث

رواية اجبرني اعشقه الجزء الثالث

رواية اجبرني اعشقه الحلقة الثالثة

المهم تبقا ليا طلقها يا يونس طلقتها ونبي عشان خاطري وده اخر طلب اطلبه منك ونبي يا يونس وظل يترجاه
يونس:: واقف زي التمثال من صدمته ولكن هنا بيقاطعهم فتح الباب ودخول عاصم وهنا مالك ويونس بيبصو لبعض بصدمه بيدخل عاصم وبيقفل الباب وراة وبيقف قصاد مالك وبينزل بقلم قوي علي وجهه مالك وهنا بيدخل يونس وبيقول جدي مالك ولكن هنا بيقاطعه عاصم باشارة من ايده بيسكت يونس ومالك بيبص لي عاصم بصدمه وهو حاطط كف ايده علي وجهه مكان القلم وبيقول بجنون وصوت عالي بتضر”بني مهو مفيش غيري فالبيت ده اللي بتقدرو عليه
عاصم:: بغضب اخرس يا قليل الا”دب اظاهر اني معرفتش اربيك صح وغلطت لما دلعتك بتعلي صوتك عليا يا مالك يخسارة يا مالك يخسارة حفيد عاصم الصاوي راجع سكر”ان انا هتغضا عن اللي حصل واللي سمعتو مرات اخوك تشيلها من دﻤاغك نهائي هي بنت عمك واختك ومرات اخوك زايها زي مرام وبس غير كدا ساعتها انا اللي هقفلك يا مالك والهبل اللي قولتو من شوية هعمل نفسي مسمعتوش ومن اول ما الصبح يطلع تكون مع العمال تحت بتحضر لفرح اخوك فهمت يا مالك مش هعيد كلامي تاني وده اخر انظار ليك عندي المرة الجاية مش هتبقا خير يا مالك
مالك:: يا جدي انا بحبها
عاصم:: ولا كلمه زيادة يا مالك انا قولت اللي عندي وبيخرج عاصم من الغرفة #نوتيلا
مالك:: بعد ما عاصم بيخرج من الغرفة بيقف قصاد يونس وبيقول بغضب اللي قولتو هو اللي هيتنفذ يا يونس وده اللي عندي ومش هرجع عن اللي فدماغي وعد ليا انا وبس وبيخرج مالك من الغرفة وبيسيب يونس فدوامة افكارة فتفكيرة سيشل فكيف سيختار بينهم فالحالتين سوف يتعذب بينهم دما”غه بقيت هتن”فجر من التفكير بقا يضر”ب كيس الملاكمة الذي امامه بكل قوته

 

 

 

 

 

 

 

وعد:: بتقوم من مكانها بتاخد ملابس لها وبتبدل ملابسها بتدخل الحمام عشان تغسل وجهه بعد ما بتغسل وجهه بتقف وعد امام المراة وهي تنظر لوجهها فالمراة ووجهه الشاحب اثر العياط وعيونها المنتفخه بتنظر لنفسها بحزن وبتبتسم ابتسامه حزينه وهي بتقول كنتي مستنية اي يا وعد كنتي مستنية انو يكون بيحبك وهيجي يسالك وهيوقف معاكي اشمعنا هو كمان اللي مش هيخذلك ابوكي نفسه خذلك وكسر”ك يوم ما اتخلي عنك انتي ومامتك واختك مجتش علي يونس يعني ولا صحبه عمرك اللي طلعت بتحقد عليكي كل الناس بتخذلني يترا العيب فيا ولا فيهم مبقتش قادرة اتحمل تاني اكتر من كدا انا عامله امثل قدام الكل اني قوية لكن فالحقيقة انا من جوايا هشه جدا ومتكسر”ة ميه حته مبقتش قادرة اتحمل الحزن اللي جوايا اكتر من كدا وبتنزل دامعه هاربة من عيونها بحزن بتمسحها وعد وهي تاخذ انفاسها فهي بحاجه لي احدا يحتوايها بتخرج وعد من الغرفة وبتروح لغرفة ميرا وبتدخل وعد لغرفة ميرا التي كانت تغط بنوم عميق واثر الدموع علي وجهه بتبصلها وعد بحزن فهي تعرف اختها كم تتالم وماذا عاشت بتنام وعد بهدؤء بجانب ميرا وبتاخدها فحضنها بتحس ميرا بوجودها وبتحضنها بتبتسم وعد وبتغمض عيونها فهي بالحقيقة تحتاج لهذا الحضن كثيرا اكثر من ميرا لكي تشعر بالامان ولو لقليل وبتغط وعد في النوم بعد مرور الوقت بين التفكير في حياتها وماذا يخبئ لها القدر اكتر من هذا
بتشرق شمس يوم جديد يخبئ خفايا القدر
داخل شقه متوسطة يجلس وهو يشرب الشاي ليسمع صوتها وهي بتقول انت قاعد هنا يا اخويا ومش عارف اللي بيحصل
محمد:: بضيق عاوزة اي يا سميرة عالصبح اي اللي بيحصل
سميرة:: وهي تلوي فمها بتقول بنتك يا اخويا بتتجوز الخبر منتشر عالتلفزيون والجرايد وكل البلد بتتكلم عن جوازها من ابن اخوك

 

 

 

 

 

 

محمد:: بحزن ربنا يتمملها علي خير ويسعدها يا سميرة
سميرة:: بشهقه وبتقول شوف يا اخويا الراجل اقولو اي يقولو ربنا يسعدها بدل ما انت قاعد كدا روح لي جوز بنتك واطلع منو باي مصلحة يمكن يطلعلنا بقرشين حلوين منو ولا حاجه يشيلنا من الفقر اللي احنا عايشين فيه ده
محمد:: بغضب بيقوم من مكانه وبيقول بصوت عالي حرام عليكي بقا يا شيخه انتي مبتزهقيش مهما اجبلك فلوس مش بتشبعي اسمعي يا سميرة ملكيش دعوة ببنتي احسلك كفاية اني سبتهم وهما صغيرين واخترتك انتي يا سميرة ابعدي عن ولادي احسلك يا سميرة كفاية انهم عاشو وكبرو عمرهم كلو من غير اب
سميرة:: بردح وانا مالي يا اخويا انا مضربتكش علي ايدك انت اللي اختارت رجاله اخر زمن صحيح
محمد:: بندم عندك حق انا اللي اخترت وبدفع تمن غلطي وبيمشي محمد من قصاد سميرة بغضب
سميرة:: وهي تنظر لي اثرة وبتقول بلا قر”ف يارب تغو”ر ما ترجع تاني مش كفاية مستحملة قر”فك كل السنين دي ودلوقتي جاي تعملي دور الاب وتحن لبناتك يا ابو البنات هنشوف يا محمد انا مش هسكت لازم اطلع بمصلحة في الموضوع ده وبتمسك سميرة هاتفها وهي تتصل علي شخص ما وتقول ____________________ #نوتيلا
بتصحا وعد هي وميرا من نومهم بيصحو بدري جدا وبيفضلو يتكلمو مع بعض وهنا ميرا بتنظر لي وعد وبتقول وعد عشان خاطري انتي ملكيش ذنب تتحملي كل ده لوحدك
وعد:: وهي تطبطب علي اختها وبتقول بصوت حنون ميرا يا حبيبتي انسي كل حاجه ومتفتحيش الموضوع ده تاني ومتتكلميش فيه تاني عشان خاطري انا ويلا انا هسيبك واروح اوضتي عشان اخد شاور والحق اجهز
وعد:: بحزن حاضر يا وعد وانا هاخد شاور وهاجي وراكي

 

 

 

 

 

 

 

وعد:: بتبوسها من جبينها وبتمسح علي شعرها وبتخرج من غرفة ميرا وبتروخ لغرفتها ولكن قبل ان تدخل بتلاقي اللي بتنادي عليها وهي تقول وعد وعد استني عاوزاكي
وعد:: وهي ولتفت لها وبتقول صباح الخير يا عمتو
هند:: صباح النور يحبيبتي وبعدين اي عمتو دي يبنتي قولتلك قولي هند بس احنا سننا قريب من بعض وانا لسه متجوزتش
وعد:: بابتسامه والله عندك حق بقا حد عندو القمر ده ويقول عمتو والله حرام دنا اللي عمتو وبتضحك وعد
هند:: بابتسامه طب بطلي بكش يحبيبتي واسمعيني عشان عاوزاكي تعمليلي حاجه
وعد:: قولي عاوزة اي يقمر وانا هعملهولك
هند:: عاوزاكي تنزلي المخزن اللي تحت هتجبيلي منو صندوق لونو احمر كدا بس بسرعة عشان عاوزة ضروري عشان في حاجات هنستخدمها وانا مش فاضية ومفيش غيرك وبتمشي هند من قصاد وعد قبل ان ترد عليها
وعد:: بتبصلها بابتسامه وبتنزل واحد لتحت وبتمشي لطرقة طويلة وبتوصل امام غرفة مقفولها بتفتح وعد الغرفة بهدوء بتكون الغرفه مظل”مه ويملاءها التراب فهي غرفة المخزن وبها كل الاشياء التي لا يحتاجوها بتدخل وعد لداخل وهي تترك باب الغرفة مفتوح لكي يضئ لها ولكن اول ما بتدخل لداخل الباب بيتفقل وهنا وعد بتتلفت بخوف وبتقول بخوف مين هنا مين قفل الباب بتلاقي مفيش صوت وبتحس حد بيقرب منها بترجع وعد للخلف بخوف وبتقول بخوف مين هنا لو حد بيعمل فيا مقلب هزعل بجد عمتو انتي اللي هنا وبترجع وعد بخوف ولكن بتتعثر في الاشياء التي لا تراها من الظلام وبتقع وعد علي الارض وهي تصرخ وفجاه بتحس وعد باحداء فوقها بتصرخ وعد ولكن بيحاول يكم”م فمها وهو يحاول ان يعتد”ي عليها ويقبل”ها ووعد تحاول ان تصرخ وتفلت منه ولكنه يقيد حركتها ويمسكها باحكام ويحاول ان يعتد”ي عليها بكل وحش”يه ووو _____

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اجبرني اعشقه)

اترك رد

error: Content is protected !!