Uncategorized

رواية زوجتي الحامل الفصل الأول 1 بقلم إسراء ابراهيم

 رواية زوجتي الحامل الفصل الأول 1 بقلم إسراء ابراهيم

رواية زوجتي الحامل الفصل الأول 1 بقلم إسراء ابراهيم

رواية زوجتي الحامل الفصل الأول 1 بقلم إسراء ابراهيم

الدكتور: مبارك يا مدام أنتي حامل في توأم
هى بصدمة: إيه إزاي التاني ده جه ازاي
وفضلت تعيط وتقول: هقول إيه لجوزي هيفكر إني خونته
اعمل ايه في الورطة دي يا دكتور
الدكتور واقف مصدوم من كلامها وقال يا مدام أهدي وبطلي عياط كده غلط على التلاتة اللي في بطنك
هى برقتله: ايييه كمان طلعوا تلاتة اها ياني كده اتعقدت أكتر كده جوزي هيموتني بدون رحمة ولا شفقة
الدكتور: اممم تصدقي الاسامي دي حلوة سمي واحدة رحمة والتانية شفقة والتالتة مثلا رغدة
هى بغضب: أنا في إيه ولا إيه أنت مش شايف الورطة اللي أنا فيها بص يا دكتور انا عندي حل
الدكتور: إيه هو
هى: يعني مثلا تشوف العيل اللي شبهي وده سيبه في بطني والاتنين الباقين طلعهم
الدكتور: واوديهم فين
هى بحيرة: مش عارفة بس خلصني من المشكلة دي محدش هيصدق حكايتي دي وهيعتبروني خاينة
رغم إني مخونتش جوزي والله أنا طيبة وغلبانة ومعرفش حد غير جوزي يا دكتور
الدكتور: تصدقي صعبتي عليا يا بنتي وأنتي لسه صغيرة على الهم
هى: هعمل إيه في دنيتي اللي نزلت دمعتي
الدكتور: مش هتعملي حاجة طالما جوزك واثق فيكي فأكيد هيصدقك يلا يابنتي روحي وشوفي هيقولك إيه
هى: ماشي يا دكتور هروح أقوله وأشوف هيقولي إيه
وصلت البيت لقيت جوزها جه من الشغل راحت دخلت وهى خايفة ومش عارفة هتقوله إيه
هو: كنتي فين يا حبيبتي ومش بتردي على اتصالاتي ليه
هى بخوف:.كنت عاملاه سايلنت يا حبيبي
هو: تمام يا قلبي
هى بتوتر: احم عايزة أقولك حاجة بس متفهمنيش غلط
هو: لا قولي يا حبيبتي وهفهمك صح
هى: احم طبعا أنت عارف إني حامل وأنا روحت للدكتور النهاردة عشان اطمن عالبيبي
هو: ايوا وقالك إيه
هى بخوف: قالي إني حامل في تلاتة
هو بصدمة ومش مستوعب: ايييه بتقولي إيه
هى بخضة وخوف: والله مخونتك يا شيخ أنا مش عارفة الإتنين التانين جم ازاي أكيد هتصدقني صح
أو ممكن يكونوا نزلوا عرض عادي صح أو ممكن دول مثلا عيل بس أربع أرجل وهو فكر إني حامل في تلاتة
جوزها واقف مصدوم من تفكيرها وقال ليها: قربي كده بس وأنا هقولك ازاي انتي بتبعدي ليه يابنتي
هى بخوف: عشان اكيد عايز تموتني بس هتموتني ازاي
هو قرب منها وهى رجعت لورا وقالت بعياط أنت مش مصدقني ليه والله أنا مخونتكش
هو بضحك أنتي هبلة ولا مجنونة طب ما أنا مصدقك وعارف إنك مش خونتيني وخدها وقعدها وقال دول عيالنا يا حبيبتي
هى بغباء: عيالنا ازاي أنا متجوزة واحد بس مش تلاتة
هو بنرفزة: بت أنتي غبية ليه بقولك عيالنا عادي ربنا مقدر لينا كده 
هى: يعني التلاتة عيالنا أنا وأنت صح
هو: ايوا يا حبيبتي ارتاحي بقا عشان أنتي تعبانة
هى: مش عارفة ليه أنا مش مرتاحالك حاسة إنك بتسايسني عشان أنام وتموتني صح قول الحقيقة
هو بصدمة من تفكيرها: اها يا قلبي يعني طفلة وهتخلف أطفال مش عارف هتربيهم إزاي وتواعيهم ازاي وهى أصلا عايزة اللي يواعيها
هى: ها أنت صح يبقى تربينا احنا الكل بس مش تموتني ارجوك
هو : دا أنا اللي هموت من أفكارك ومن هرموناتك اللي اشتغلت دي نامي يا حبيبتي نامي
هى: ماشي وغمضت عينها ولكن بعد خمس دقائق فتحتهم تاني وبصت في وشه وقالت مش هتموتني صح
هو بخضة فتح عيونه وقال: دا أنا اللي متت خلاص وغمض عينه
هى:دا مات بجد ولا إيه????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!