روايات

رواية نور الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت الثالث عشر

رواية نور الزين الجزء الثالث عشر

رواية نور الزين الحلقة الثالثة عشر

طلعت امال من المقابر ع الشرقيه وطول الطريق وهي تعيط ع الذكريات الحلوه قبل الوحشه وصلت امال قدام بيت أشرف وخبطت عليه طلع أشرف وفضل واقف شويه باصص ل امال
اشرف : امال عامله ايه
امال : كويسه اوي يا أشرف واقفه ع رجلي اهو وقدامك كمان ، ها ايه رائيك ولا اقولك استنا ياله سلط ناس عليا تاني يقتلوني
أشرف : انتي عارفه انك مكنتيش مقصوده
امال : ب ضحك اة ما أناعارفه اللي كان مقصود جوزي ابو عيالي وعارفه مين كمان صاحب عمرك
أشرف : انتي اللي اختارتي
امال : ولو رجع بيا الزمن حأختاره هو بردو
أشرف : انتي جايه الساعة دي ليه يا امال
امال : جايه اخد حقي وحق مرات ابني ولا نسيت
أشرف : مالكوش حقوق عندي ياله يا امال ارجعي بيتك عقلي ابنك ورجعي بنت اخويا
امال : ع جثتي يا أشرف ل انا ل انت
طلعت امال سكينه من شنطتها
أشرف : انت اتجننتي يا امال جايه تقتليني

 

 

 

امال : اعمل اللي معرفتش اعملوا زمان يا اشرف
جاه حد من ورا امال وخبطها ب شومه وقعت ع الارض غرقانه في دمها
أشرف : انت اتجننت عملت فيها كده ليه عمرها ماكانت تقدر تضربني ب السكينه انا عارفها لو حصلها حاجه قول ع نفسك يارحمن يارحيم
صلاح ابن أشرف : انا خوفت عليك يا ابويا
أشرف : غبي غور جيب دكتور
الدكتور : خرج من عند مها
الدكتور : الحمدلله مها بتتحسن يوم عن التاني وان شاء الله تفوق قريب
احمد : شكرا يادكتور مروان
الدكتور : تحت امرك يا احمد باشا عن اذنكم
مني : الحمدلله يا احمد ربنا يشفيها
احمد : الحمدلله
احمد : ماكنتش متوقع تقابلى زين ونور كده
مني : ايه يا أحمد انت ناسي ان انا مربيه زين وبعدين هو مالوش ذنب في اللي بنتي فيه هي اللي ضعيفه
احمد : ربنا يخليكي لينا يامني
لما : اتفضل يا مستر حازم الورق ده عاوز توقيع حضرتك
حازم : تمام يا انسه لما من فضلك حطيهم واطلعي
حطتهم لما وخرجت وقلبها وجعها يارب ساعدني
زين : حبيبتي عاوزك ماتزعليش من كلام رعد وانا هوقفه عند حده بس المهم انتي ماتزعليش
كتبت انا خايفه يازين

 

 

 

زين شدها ل حضنه وقالها مينفعش تخافي وانا معاكي
نور : ابتسمت وكتبت ربنا يخليك ليا
زين : ياله بقا اجهزي علشان ننزل نقعد مع الجماعه لما ييجوا
نور : كتبت حاضر بس ماما اتاخرت يازين
زين : اة انا اتصلت عليها مردتش
نور : كتبت طيب يازين انا قلقانه اوي اتصل عليها تاني طيب اتصل ع هنا
زين : هنا جت من زمان وبتذاكر انا لسه مكلمها
نور : كتبت طيب هي مش قالتلك رايحه فين
زين : لا شويه كده لو مجتش هأتصرف
مي : وبعدين يايحيي اناتعبت كل حاجه جهزت هنستنا ايه وكمان زين بقا كويس
يحيي : حاضر يامي اصبري عليا شويه وهأعملك احلي فرح
مي : حاضر يايحيي كل مره كده
يحيي : مين يستحملني غيرك ربنا يخليكي ليا
مي : ويخليك ليا
حازم : لوسمحتي ياانسه لما الشغل ده في غلطات كتير
لما : بحزن انا اسفه
حازم : اخد باله انها حزينه هو في حاجه ممكن اسعدك بيها ولا انتي زعلتي من كلامي
لما انا عاوزه اتكلم مع حضرتك كلمتنين ممكن
حازم : اتفضلي
لما : انا ………….

 

 

 

تسلم : يارعد باشا كده تمام اوي
رعد : في خاين بنا والكلام كلوا وصل ل زين ولو كنت بتلعب بيا هتبقا اخرتك ع ايدي
الشخص : يارعد بيه انا رقبتي ليك عيب انا ما أقدرش اطلع كلام بره
زين : انا قلقان اوي يانور
نور : كتبت طيب نسأل طنط مني
زين : هأكلمها كده اقولك انا هأنزل اشوفها اكيد هي في المقابر
نور : كتبت انت مش هتقدر تنزل طيب كلم عمو محمد كده يمكن راح معاها
زين : اتصل ع محمد
زين : انت فين ياعم محمد
عم : محمد انا كنت معا الهانم في المقابر وطلعنا ع الشرقيه
زين : ب دهشه ليه
عم محمد : والله ما أعرف يابني وهي دخلت بقالها مده وماطلعتش لحد دلوقت

 

 

زين : طيب ياعم محمد اقفل وانا جاي
اتصل : زين ع يحيي وحازم وقالهم تعالوا حالا
نور : كتبت ماما أمال فين يازين
زين : راحت الشرقيه وربنا يستر
نور : حسيت ب وجع في قلبها وقالت في نفسها ربنا يستر يارب
خير يادكتور المدام مالها
الدكتور : ده شروع في قتل لازم أبلغ هي هتفوق ونشوف اللي هيحصل اناخيطت الجرح وربنا يستر
أشرف : هي اتخبطت في دماغها شروع في قتل مين انت ماتعرفش بتكلم مين
الدكتور : انا ماليش دعوه عن اذنكم
أشرف : ل صلاح مبسوط ياغبي جبتلنا تهمه
صلاح : وانا اعمل ايه انا خفت تقتلك
أشرف : غبي وهتفضل طول عمرك غبي غور من هنا وماتعرفش مخلوق اطلع
أشرف : انا اسف يا امال ابنك غبي كان هيموتك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك رد