روايات

رواية تزوجت طفلة الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

رواية تزوجت طفلة الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

رواية تزوجت طفلة البارت الثاني

رواية تزوجت طفلة الجزء الثاني

تزوجت طفلة
تزوجت طفلة

رواية تزوجت طفلة الحلقة الثانية

لقيته بيقرب خالص مني لغايه مبقينا عند الحيطه وفجأة وقع ، بصيتله ب قله حيله وضربت جبهتي ب أيدي ضربه خفيفه ، سندته وحطيت أيده حوالين رقبتي لغايه موصلنا الاوضه بتاعته ونيمته علي السرير ، جيت امشي مسك أيدي
_راحه فين يمريم
=راحه اتفسح
_بجد ؟ طب خديني معاكي بقي
=يا رب الصبر ، راحه انام يبابا
_طب مهي دي اوضتك
=لا التانيه عجباني اكتر
_لا لا دي احلي
=لا مبدهاش بقي
خرجت وجبت ازازه ميا من المطبخ ودخلت ورميت الميا عليه
قام متعصب_ أي الي انتي بتعمليه دا
=عشان تفوق انت سكران
_شيفاني بتطوح يمين وشمال !
=لا العفو ، بتشرب لي ؟
_عشان انسي الي انا فيه ، دا انا يعتبر لسه عريس جديد هو في أي !
=بابا
_بابا !!
=بابا ؟

 

 

 

_اه أنا بابا ، ايوه عاوزة أي
=نشف نفسك لا تاخد برد
_لا متخافيش استحاله أنا مناعتي جامده
*بعد ساعه
_اكتبي علي جوجل ايوه دوا للبرد يلا بسرعه
=بطل عطس بقي أنا صدعت
_هي نغمه؟ أبطلها ازاي يعني
=انا داخله انام يعم خنقتني
_والله معرفت اربي قطه حتي
دخلت الاوضه وفضلت قاعده علي السرير شويه وسمعت صوت ضحكته ف خرجت
_هه ، كنتي جميله اويي ، اكيد هاجي تاني ، هه
=بتكلم مين يبابا؟
_احمم طب هكلمك وقت تاني ، تصبحي علي خير
=كنت بتكلم مين ؟
_فيه بنت في سنك تفضل صاحيه دلوقت!
=وفيه راجل في سنك يكلم ستات دلوقت؟
_اي ؟ اكلم الصبح؟ فكرك؟
=باباااا
_قصدي دي عميله عندي يمريم في أي ؟
=عميله تقولها كنتي جميله أوي؟
_انا عايش معايا جاسوسه ولا اي !
=يبابا احترم نفسك بقي
_ولزمتها أي يبابا؟ تعالي خديلك قلمين
مسكت راسي محستش غير وانا علي الارض
صحيت لقيته جمبي ماسك أيدي ونايم علي الكرسي ، ابتسمت وبعدين كشرت
_بابا ، حصل اي؟
=ها مين بكام فين
_نعم؟

 

 

=اه ، انتي اغمي عليكي امبارح ف جبتك هنا ترتاحي ، ها احسن دلوقت ؟
_وانت فضلت نايم هنا علي الكرسي دا طول الليل؟
=عاوز اقولك اقسم بربي لو جالي الغضروف ما هحلك
_انا جعانه
=هو انا قاعد معايا في البيت بلاعه؟
_جعااانهههه
=حاضر اسكتي هتفضحينا
دخل المطبخ وانا غيرت البيجامه الي انا لبساها ولبست برمودة وطلعت
_اوعا البطل
=..
_متيجي هنا وانا احبك
=..
_دا الكوكب بقي زي زحل بقي وبقي عليه قمرين
=..
_احيهه ، دي بنتي صح؟ بس جامده الصراحه طب أعمل أي طيب! مريم هو انتي ممكن تتعالجي حالا؟
=اتعالج من اي ؟

 

 

 

_اصلا؟ لا مفيش تعالي اطفحي
ضحكت وكلنا سوا وهو نزل علي الشغل ، لما رجع لقاني قاعده علي المصطبه قدام البيت مع ولد من ولاد الجيران
_ايدا هو في أي ، مين دا ؟
=بابا بابا دا محمود ، صاحبي وجارنا
_ص ايي يختي؟
=صاحبي يبابا ، فضلنا نلعب طول النهار
_لوحدكم؟
=ايوه ساب صحابه عشان يجي يلعب معايا أنا بقي
_اللههه أي الجمال دا ، امشي ياض من هنا
=بابا عيب كده متتكلميش معاه بالطريقه دي
_اي خايفه علي مشاعره ؟
=اه دا حساس خالث
_وانتي بروح خالتك عرفتي منين ؟
=مهو صاحبي من الصبح
_ياااه! دا انتوا عشره ! امشي ياض مش وشي يلاااا
محمود طلع يجري وانا مسكت نفسي ب العافيه من الضحك، طلعنا الشقه وهو ماسكني من ايدي ، فتح الباب وزقني قدامه
_بقولك أي خروج من البيت مفيش بعد كده
=ولي بقي؟

 

 

_راحه تصاحبي ولاد؟ انتي متربتيش ولا اي؟
=منتا مصاحب بنات
_ايوه منا متربتش يبنتي فعلا
=مش لازم اعرف ناس جديده؟ افرض حبينا بعض واتجوزنا بعد كده لما نكبر
_انتي ومين؟
=ومحمود دا لطيف اوي
_عاوزة ابلبع زيبق سايل عشان أنا علي أخري
=يبابا بجد لو عرفته هتحبه اوي
_خلص الكلام مفيش خروج بعد كده ، اسيبك ارجع الاقيكي تمم؟ مش سلطه هي
=متعصب لي كده
_به انتي مستفزة اوي لي !
قربت منه =يبابا اهدي بقي
_احمم ، طب ابعدي شويه عشان بتكسف
=حضن صلح؟
_اي؟
=حضن نتصالح بيه
حضنته جامد وانا بضحك وجيت ابعد قربني تاني من حضنه ، قد أي حضنه دافي وحلو اويي
_بابا
=ها ؟

 

 

 

_انا جعانه
بعد عني وهو بينفخ وصقف ب أيده الاتنين ودخل وهو متعصب فضلت اضحك علي منظره ودخلت المطبخ
بعد شويه *صوت تكسير في الأطباق
_في ايييي !
طلعت من المطبخ وانا أيدي متعوره وبينزل منها دم
_يختايييي يختايييي يختايييي البت هتروح منييييييي
راح جاب علبه الاسعافات الاوليه بسرعه وجه قعدني علي الركنه وبص علي ايدي
_مريم ! هو انتي دمك تقيل لي؟
=الله يسامحك
_لا مش قصدي علي خفه الدم انتي كده كده دمك تقيل فعلا بس قصدك هو الدم دلوقت بقي كاتشب؟
ضحكت لما عرفت أنه عرف أنه مش دم وطلعت اجري من قدامه

 

 

_والله مسيبك
=خلاص يبابا متبقاش قفوش
_دا انتي خليتي دمي يجري مني والله منا سايبك
دخلت الاوضه بتاعتي بسرعه وقفلت
_افتحي يمريم
=تؤ
_افتحي يمريم يا ام كاتشب ، مهو طبعا لازم كاتشب مهو انتي معندكيش دم منتي لو اتعورتي هتزلي ميه ساقعه
ضحكت =تعيش وتاخد غيره بقي
الجرس رن وهو فتح وانا فتحت الباب و وربته
*احمد حبيبي وحشتني اوي
_انتي ! انتي اي الي جابك هنا ودلوقت احيه!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت طفلة)

اترك رد