روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الخامس عشر 15 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الخامس عشر

رواية الانتقام الحلو الجزء الخامس عشر

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الخامسة عشر

تاني يوم كان اجازه ومراد اتفق مع حور انه هيعزم صحابهم بتصحي ساندي وبتلاقي مراد مش جمبها بتنزل تدوو عليه تلاقي في المطبخ وانصدمت من شكله
ساندي بصدمه.. ايه ال انت عامله فى نفسك ده
فكان مراد يلبس المريوله بتاعت المطبخ وكان يرتدى قبعه الطبخ فكان شكله مضحك بشده وكان يقلى البطاطس.
ساندي . ههههههههههه اه اه مش قادره ههههه
مراد بضحكة ومزاح.. كايده العزال انا من يومى ايوه اه
ساندي بضحكه .. هههههههه اه اه اه مش قادره يخربيتك
مراد وهو يتجه جهه الثلاجه ليتكعبل في الاطباق المرميه علي الارص ويقع على وشه
مراد بتالم. .اه اه طب حشينى حته وبطلى ضحك
ساندي بضحك..اه اه مش قادره هههههههههه
حمزه.. فى ايه
ساندي: هههه ابدا أصل مراد بيقلى بطاطس
لتقوم با المشاوره على مراد الواقع على الأرض
حمزه بضحك..هههههه ايه ال انت عامله فى نفسك دا يالا
مراد بتالم .. طب قومونى حته
لينا من خلف حمزه .. استرجل يا ابيه هههه
ساندي بضحك.. اهاه استرجل أسد يالا فى ايه ههههههه
مراد قام جلس على ارضيه المطبخ ليقوم بخلع القبعه الزى يلبسها ليقول
مراد.. خلعت راسى ودعيت عليكم واحد واحد
ساندي و لينا وحمزه .. هههههههههههههه
نرمين .. ايه ده فيه ايه بتضحكوا كده ليه
ليقوم ساندي و لينا وحمزن يا المشاوره على مراد
نرمين بصراخ.. اعااااا المطبخ بوظت المطبخ منك لله
ليقوم مراد من على الأرض وهو يقول استهدى لا الله كدا يا حجه في ايه
نرمين وهى تخلع ابو ورده (الشبشب) لتقول..صلى على رسول الله
ومراد يجرى وهى تجرى وراءه وروح وساندي والباقي مش قادرين يسكتم عن الضحك
ليجلسوا جميعا على السفره
ليقول مراد. . با الهنى والشفا
ليبتسموا له ويقوموا بالأكل ويخلصوا الأكل لتقوم ساندي و لينا بلم الأطباق من على السفره و يدخلو المطبخ
في الصالون
———
احمد: لا بجد يا مراد طبخك حلو احسن من طبخ نرمين
نرمين بغضب طفولي: اله اله دلوقتي اكلي وحش اومال مين اللي بيخلص صنيه المحشي والبشاميل

مراد بضحك: مش تقول كده يا عمي خالتو اكلها تحفه والله
حمزه من الخلف: ديه عليها صنيه بسوسه انما ايه حاجه اخر جمداان
نرمين: حبيبي طول عمري بقول مش خلفت غير حمزه
حمزه بضحك: مانتي فعلاً مش خلفتي غيري يا ماما هههه
ساندي من الخلف: انا اتصلت بيهم وهما هيجو الساعه 6
لينا: انا جبت العصير
احمد: بقولكم يا شباب انا هسافر تاني
ساندي: ليه يا عمو انت لسه راجع من شهرين بس او اقل
احمد: عارف والله بس لازم اسافر وهاخد نرمين معايا، وانتي
اهو في بيت جوزك وحمزه يعرف يخلي باله من نفسه
ساندي: تمام يا عمي
نرمين: معلش يا حبيبتي انتي عارفه اني ورانا شغل ياما وبالذات انا
ساندي بتفهم: طيب يا خالتو

 

 

مراد: خلاص حمزه يقعد معانا لانه هيروح يقعد لوحده هناك يعني
حمزه: عادي يا معلم مش لازم اتقل عليكم يعني
مراد: ولا تقل ولا حاجه ده انت اخو مراتي هههه
حمزه: طيب يا خويا
لينا: احم حمزة لو سمحت ممكن تذاكر ليا
حمزه: تمم، قومي هاتي الكتب و حصليني علي الجنينه
لينا: تمم شكرا وفعلا طلعت لينا الاوضه وفجأه صوت،
اعاااااااااااااا الحقونااااااااااي مراااااأااااااااد
فزع جميع من في الاسفل وقامو جري علي اوضه لينا وكان اولهم حمزه
حمزه بخضه:لينا في ايه انت كويسه
ليناوهيا بتمسك فيه وبتحضنه: الحقوني هتموتني اعاااااا
مراد: اهدي يا لينا في ايه يا حبيبتي ردي
لينا: صر صرصار يا ابيه وبيطير هيموتني قالت لينا هذه
الجمله التي جعلت جميع من في الغرفه يموت من الضحك
احمد: ربنا يهديكي يا بنتي والله انتي هتجننينا
مراد: هو انتي يا زفته مش هتحرمي بقاا
ساندي: ما براحه شويه علي البت دي من حقها تخاف اصلا
دي بتقول بيطير
لينا وهيا لسه في حضن حمزه: الله ينور عليكي انتي الجدعه الوحيدة اللي فيهم وبعدين قالت بغباء هو ازاي ابيه مراد واقف هنا وبتشاور عليه وانا المفروض اني حضناه
حمزه: لا حضرتك في حضني اناا مش في حضن مراد
لينا بخجل شديد وهيا بتبعد عنه: احم انا اسفه بس انا
حمزه مقاطع لكلامها: انا اسفه والله بس لما بخاف بحضن اللي قدامي وبعدين نزل ل جمب ودنها وقال بعد كده ركزي لاني مش هسمح تكوني في حضن حد تاني غيري فاهمه
لينا:اسفه وبعدت عنه
عند الساعه السادسه مساءا
——————-
رن جرس الفيلا فقام مراد بفتح الباب فوجد انه عمه محمود ومعه باقي الاصدقاء
مراد: منورين اتفضلو
وبالفعل دخلو الجميع اللي الصالون ما عدا محمود الذي كان يقوم بعمل مكالمه تخص العمل و في نفس وقت دخوله كانت تحمل نرمين صنيه لتقديم المشروبات وعند رؤيته وقعت منها الصنيه
نرمين بصدمه: ا انت بتعمل ايه هنااا
محمود: هو حضرتك تعرفيني؟!
نرمين: ايوه انت السبب في موتها
محمود بعدم فهم : موت مين
ساندي: خالتو في ايه وحضرتك تعرفي عمي محمود منين
نرمين: ده يبقي والدك
ساندي ببرود: مانا عارفه
محمود: والد مين انا مش فاهم حاجه
ساندي: و علشان كده انا مجمعاكم كلكم هنا علشان نخلص العبه ديه وقامت قاعده علي احدي الكراسي و وضعت قدم فوق الاخر وقالت لهم اتفضلو استريحو علشان افهمكم كل حاجه وبالفعل كلهم قعدو
مراد: ساندي في ايه انا مش فاهم حاجه
ساندي: انا مش اسمي ساندي محمد الرفاعي انا اسمي ساندي محمود الحديدي بنت محمود الحديدي اللي هو انت يعني
محمود بصدمه: بس انا بنتي ماتت من 6سنين
ساندي: لما انا اتكلم كله يسكت مفهوم وكملت كلمها الموضوع كله حصل من 24 سنه تقريبا، لما حضرتك اتجوزت من ناردين اللي هيا امي وحكت ليهم اللي حصل واللي احنا عرفينه
مراد بذهول: ازاي عرفتي انه ابوكي
ساندي: تؤتؤ مش دلوقتي لان لسه في ضيف هيوصل كمان نص ساعه بالظبط وده ضيف الشرف
استوب خلص البارت😢
يا تري مين هو ضيف الشرف

يتبع…

اترك رد