روايات

رواية حياة ظابطة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة البارت الرابع والثلاثون

رواية حياة ظابطة الجزء الرابع والثلاثون

رواية حياة ظابطة الحلقة الرابعة والثلاثون

بيعدي الوقت ويجي الليل في اوضة احمد….
حياه قاعده بتقلب في حاجة احمد….
فتحت فونه القديم وحطيته في الشاحن بيفتح وتلاقي على مسجل الفون محطوط عليه علامه بتدخل في وفجأه بتتصدم….
احمد مسجل ريكورد وبيقول….اي حد يسمع الريكورد دا يخلي العيله تتجمع ومنهم ياسين وخالتي وتسمعوا
حياه خدت الفون وخرجت وقالت….ياجمااااعه كلووو يجي هناا
كلو جه واحمد قال….في ايه يا حياه
ايه….مالك ياحياه انتي تعبانه
حياه….نادوا ياسين وخالتي
ساره….هطلع اقولهم يجوا
ساره طلعت وكلو قاعد مش فاهم في ايه….
بعد ١٠د نزل ياسين ونعمه….
حياه….اسمعوا
شغلت الريكورد وهما انتبهوا كويس….
احمد في الريك…..ها اتجمعتوا ولا ايه المهم لو انتو بتسمعو دلوقتي يبئا انا مش موجود بينكم انا بسجل الريكورد دا قبل ما اسافر ب ٣ايام عشان حاسس اني هروح ومش هرجع محدش يحزن افرحولي والله ربنا دا عظييم انا لو مرجعتش ف انا شهييد افرحوولي وديما خليكم فاركني….ماما انا عارف ان صعب عليكي تسمعي كلامي بس لازم تعرفي انك اغلى حد عندي في الوجود ادعيلي ديما انا بحبك اويي متنسنيش….بابا حبيبي وصديقي والله ياحج انت هتوحشني اوي لولا وقوفك جمبي مكنتش هوصل لحاجه افضل فاكرني ياحج بحبك اوييي….نعومتي خالتي وحبيبتي امي التانيه مشوفتش في طيبة قلبك والله مش عارف تيته كانت بترضعك قشطا ولا ابه عشان تيجوا بصفاء القلب دا المهم انا بحبك اوي افضلي فكراني…ياسييين اخويااا ياجدعان اقسم بالله لو عرفت انك زعلت نعومتي لأجيلك في الحلم شوف اهو بقولك حبيبي والله خليك فاكرني….مراااد تؤامي وحبيبي صراحه انت تؤامي لاكن كنت بعتبرك ابني يمكن الفرق بنا ٥د ولا ايه يمكن المهم اني
الكبير بردو ههههه خد بالك من نفسك واه خد بالك من يونس الواد دا قلبه ابيض اوي وكان قريب مني اويي وحمزه متنساش تقولوا بطل غرور ههههه وصل لهم اني بحبهم اوي ويفضلوا فاكريني وانت خليك ديما فاكرني…حياااااه ياقصة وحكاااايه يا تؤام روحي يااختي وصديقتي يا مراتي انتي بيني وبينك ومحدش يعرف بئا انا بحبهم كلهم بس انتي ليكي غلاوة خاصه كدا انتي في الحته الشمااال هههه صراحه مش عارف ازاي هسيبك بس اللهم لا اعتراض على قضائك يارب متنسنيش ياحيااتي خليكي ديما ورا الحق والخير بحبك يا تؤام روحي….سرووووري حبيبتي وبنوتي الصغننه اوعي تفتكري اني مش بحبك لا انتي بنوتي الصغننه سرورتي انا خدي بالك من نفسك ياروحي وديما فكراني بحبك اوي….محدش ينساني افضلوا فاكريني ادعولي كتيير انتو كنتوا اكبر دافع ليا في الحياه انا بحبكم اويي وبوصيكم على حياه متعيطيش ياقلبي على فراقي على عيني اسيبك والله لاكن دا القدر واحمد مشي في مراد اخوكم وسندكم بس انا هفضل الكبيير بردوو هههه ربنا يديمكم لبعض من بعدي انا خلصت يا حبايبي مع السلامه لا اله الا الله….

 

 

 

هما….محمد رسول الله
الريكورد خلص وكلو انهار حرفياً ازاي جالو قلب يقول كدا ازااااي ربنا يرحمك ويغفرلك ويجعل مثواك الجنة ونعيمها يارب….
كلو انهار الا حياه قاعده باصه للفراغ بتحاول تستوعب الموقف….
فجأه لقوها بتسند جامد على الكرسي وبتحاول تقوم وفعلا قامت لاكن وقعت وكلهم جريوا عليها بسرعه….
مراد حضنها على الارض….حياه ليييه بتعملي كدااا
حياه بصراخ وعياااط وحضنت مراد جامد…..ااااااااااااااااه يامراااااااد قلبي واجعنيييي واللللله انا كان نفسييي يفضل معايا اللهم لاااا اعتراض على قضائك ياااارب لااااكن واااحشني اويييي ااااااه يامرااااااد ااااااااه ليييييه فتحت الموبايل لييييه وجعت قلبييي اكتررررر لييييييييييييه
فجأه سكتت واغموا عليها لحقوها بسرعه ومراد شالها ودخلها الاوصة وحاول يفوقها وفاقت بعد شوية…..
احمد….انتي بخير ياقلبي
حياه بتعب…..الحمدلله بس جر*ح ضهري واجعني
ايه…..اخرجوا بره واطلبوا الدكتور عقبال ما اشوف ضهرها
خرجوا كلهم وفضل ساره وايه ونعمه ونورا….
نعمه….اتعدلي معايا ياحبيبتي
حياه….حاضر ياخالتي
ساره….لحظه هجيب قطن
راحت ساره تجيب القطن جر*ح حياه كان بينزف….
بعد شوية جه الدكتور وقال….بلاش حركه كتير يا بنتي عشان جر*حك والف سلامه عليكي شفاكي الله و عفاكي
عقملها لها الجر*ح ومشي….
نورا….بطلي بئا تتعبي نفسك كل حاجه هتبئا تمام
حياه….يارب يا نورا ياااارب
عدا الوقت وجه وقت الي يامن في بعت الناس لأختيار الفساتين وعائشه كانت معاهم….
༺༺༺༺༻༻༻༻

 

 

 

في البلكونه عند مراد….
مراد في الفون مع يونس وحمزه….وبس وقعد يقول خد بالك منهم وكدا
حمزه بحزن….ربنا يرحمه يارب ويجعل مثواه الجنه
يونس بحزن….الف رحمه ونور عليه يارب
مراد….يارب يارب ما تيجوا ننزل انهاردة نجيب البدل وناخد يامن وهجيب ياسين
حمزه…..تمام ماشي
يونس…..ماشي ننزل
مراد…..طيب كمان ساعه هرن عليكوا تكونوا جهزتوا
حمزه ويونس….تمام
༺༺༺༺༻༻༻༻
ايه في الفون لأيمان….هتنزلي يعني
ايمان…..اه نجيب حنان وننزل كلنا نجيب حاجة الخطوبة
ايه….تمام ساعه نجهز انا نعمه وننزل كلنا
ايمان….تمام ياحبيبتي وسلميلي على حياه
ايه….يوصل ياحبيبتي
قفلوا سوا وقاموا يجهزوا….
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
مراد لأحمد والده….تيجي يابابا تنزل معانا نجيب بدل
احمد….طيب ماشي بس نقول لأحمد ويوسف ينزلوا معانا
مراد….تمام ماشي يلا قوم اجهز
مراد كلم حمزه ويونس وقالهم يخلي يوسف واحمد يجوا معاهم….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻

 

 

في اوضة البنات….
ساره….هنشوف لحياه الاول وبعدها احنا
نورا وعائشه….اشطا يلا
حياه بضحك…..ابهرووووني
البنات بتوع الفساتين….والله انك قمر لو لبستي بنطلون وبلوزه هتبئي قمر ١٤
حياه بأبتسامه…..تسلميلي ياقلبي
طلعوا البنات كذا فستان لحد ما حياه لمحت فستان كشمير حلو اوي….
حياه….ممكن توريني دا
البنت….حاضر زوقك ماشاء الله حلو جدا
البنت طلعت الفستان وحياه حطتوا عليها كدا وكان شكلو حلو اوييي….
ساره….روعه
نورا…..جمااال
عائشه….تحفه عليكي ياقلبي
وخدوا رأي ايه ونعمه والباقي وكانو معجبين اوي بشكلها….
بعد وقت كل البنات اختاىوا الفساتين وكانو فرحانين اوي….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري….
يونس….يلا نلبس يايامن عشان ننزل نجيب البدل
يامن….حاضر يلا
دخلوا يلبسوا ويوني اتصل على ونس….
يونس…..ايوه ياونس ازيك
ونس….الحمدلله تمام انت عامل ايه
يونس….بخير بقولك خطوبة يامن اخويا الخميس معزومه اكيد
ونس….اه بشهندس يامن قال في الشركه ان شاء الله هاجي هقول لبابا واجي
يونس بفرحه….تنورينا والله
ونس بكسوف….النور نوركم

 

 

بعد مده قصيرة قفلوا سوا ويونس كمل لبس ونزل هو ويامن وخدوا احمد ومشيوا…
ايمان عدت على حنان وخدتها وراحوا لأيه ونعمه… ويوسف راح هو وحمزه لمراد واحمد وياسين عشان يروحوا المول….
༺༺༺༺༻༻༻༻
اشتروا البدل ويامن خد رائي ساره في كل حاجه….
نعمه وايه وايمان وحنان اشتروا اللبس وكل حاجه هما كمان….
༺༺༺༺༻༻༻༻
بليل في فيلا احمد الهواري…
في اوضة عائشه في الفون….تنت وش معزوم على الخطوبه وهات هدير معاك
ادهم….حاضر هنيجي كلنا
عائشه….تنورونا
༺༺༺༺༻༻༻༻
يوم الخطوبة….
في بيت حياه….
حياه….يابت انهدي بئا هو الفرح
ساره بتوتر….متوترههه
هدى….اهدي بس وكل حاجه هتبئا تمام
نورا بضحك….طيب اقعدي بس خلي البنت تعملك الميكب
البنت بمرح….طيب خلاص اتكل انا على الله
مسكتها ساره من ايدها بسرعه وقالت….انتي بتقفشي بسرعه كدا ليه يلااا 😂
قعدت والبنت بدأت تعملها الميكب وبعدها نورا وحياه وهدى….
البنت….الف مبروك زي القمر ربنا يحفظكم
البنت مشيت وهما جهزوا خاالص وساره قاعده مستنيه يامن….

 

 

 

ساره بتوتر….هو اتأخر لييه
نورا….ممكن تهدي زمانوا جاي
حياه….اهدي ياقلبي شويه
بعد ٥د جرس الباب رن وايه والباقي زغرطوا….
سلموها لمراد ونزلوا ركبوا كلهم العربيات…
راحوا القاعه وكان هنا حمزه ويوسف ويونس في استقبال الناس….
حياه مراد نزلها وشافها حمزه انبهر في جمالها ورقتها…
يامن وساره دخلوا ووراهم الشباب….
مراد كل شوية يبص على نورا وقد ايه هي جميله….
حمزه مركز مع كل تفاصيل حياه ومبتسم…
يامن مركز مع ساره وعيونه بتوصف قد ايه انه بيحبها…
يونس عيونه بدور على ونس لحد ما لمحها داخله وزي القمر فرح جدا وراح لها….
يونس….نورتينا يا ونس
ونس بخجل….بنوركم ممكن تاخدني ابارك لساره والبشمهندس
يونس بسعاده….اوي اوي تعالي
خدها وراحوا ليامن وساره….
ونس….الف مبروك يا بشمهندس الف مبروك ياساره ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض يارب
يامن….الله يباىك فيكي يا ونس
ساره بأبتسامه….الله يبارك فيكي ياقلبي عقبالك
ونس نزلت من عندهم وراحت تقعد مع ايمان وعائشه وياسمين الي اتعرفوا عليها….
بعد شوية دخل ادهم ومعاه هدير راحت لهم عائشه….نورتونا والله
ادهم بأبتسامه….بنورك بس ايه القمر دا
عائشه بخجل….احم تسلم
هدير…..يلا نبارك للعرسان بئا
ادهم….اه يلا

 

 

 

خدتهم عائشه وباركوا ليهم ورجعوا تاني….
صاحب الدي جي….طلب من العروسه تقف بس والعريس كمان
ساره وقفت بأستغراب وفرحه….
شافت مراد الي اختفى من ساعة ما دخلوا داخل وماسك مايك وجاي من اول القاعه وبيقرب ببطئ وبدأ يغني بصوته الي ابهر الجميع بيه واولهم نورا…
أختي حبيبتي دي الحب كله وغيرها مين احكيله واقوله
دي هي دي الي معاها سري
واقفه في ضهري لو هيحاربني العالم
لا انا قادر اقولها ولا احكيها
اختي حبيبتي وضي عيوني
لعريسها بأيدي هوديها
من يوم ما وعينا على الدنيا
ما فارقناش بعضنا لو ثانية
ع عيني انك تبعدي عني
دمعتي مش قادر اخبيها
والفرحة اللي انا حاسس بيها
لا انا قادر اقولها ولا احكيها
حبيبتي دي و ضي عيوني
لعريسها بأيدي هوديها
من يوم ما وعينا على الدنيا
ما فارقناش بعضنا لو ثانية
ع عيني انك تبعدي عني
دمعتي مش قادر اخبيها

 

 

 

واوعي تنسي ان انا حضنك سرك اخوكي سندك ضهرك واوعي تخافي من اي حاجة
وهجيبلك حقك لو ضايقك
دا الفرحة اللي انا حاسس بيها
لا انا قادر اقولها ولا احكيها
اختي حبيبتي وضي عيوني
لعريسها بأيدي هوديها♥
مراد قرب خالص منها وقال….حبيبتي وبنوتي الصغيره فرحتي بيكي انهاردة متتوصفش خد بالك منها يا يامن دي قلبي دي
ساره حضنته جامد وهو شالها ولف بيها….
ساره بحب….بحبك اويييي
بيجي وقت تلبيس الشبكه وبيلبسهالها وبيقوموا يرقصوا ومعاهم حياه الي قاعده على الكرسي وبيرقصوها….
ياسين راح يرقص معاها….مجنونتي انااا يابت كبرتي وبتتجوزييي
ساره بضحك….يوووه بئا يا ياسووو خلاااص بئا
ورفعت ايدها بالدبله….مخطوبه 😂😂
يامن….اه معلشي دي خطبتي
ياسين بضحك….ياسيدي ياسيدي على الحب
هدى راحت عليها حضنتها….لا ارجعي معايا
ساره بضحك….لسه خطوبه ياهبله
هدى….اه صح طب وسعي بئا
ساره حضنتها….حبيبيييي

 

 

 

كلو بدأ يرقص معاهم بس حياه ندهت على بتاع الدي جي وهو جالها واداها مايك….
بدأت حياه تغني….
آه يَا قَلْبِي ع الْجَمَال قَمَر مَشَّاء اللَّه حطها فِي عَيْنِكَ دِي أَغْلَى بَنَتْ فِي الدُّنْيَا
يَعْنِي تتدلع ومالو مَا الْقَمَر عَارِف جَمَالِه مَش هتبعد عَنْهَا يَوْمَ وَلَا سَاعَةً وَلَا ثَانِيَة
آه يَا قَلْبِي ع الْجَمَال قَمَر مَشَّاء اللَّه حطها فِي عَيْنِكَ دِي أَغْلَى بَنَتْ فِي الدُّنْيَا
يَعْنِي تتدلع ومالو مَا الْقَمَر عَارِف جَمَالِه مَش هتبعد عَنْهَا يَوْمَ وَلَا سَاعَةً وَلَا ثَانِيَة
دِي صَاحِبَتِي وَعَشَرَة عُمْرِي وَبَيَّنَّا سِنِينَ مِنْ صِغَرِي وَأَنَا أَيْدِي فِي ايديها تَعَدِّي سِنِين
فَرَحُه بَائِنَةٌ مِن عَيْنَيْهَا لَائِق الْأَبْيَض عَلَيْهَا ، والعريس أَيَّدَهُ فِي ايديها اللَّهُ عَلَى جَمَالِهَا
آه يَا قَلْبِي ع الْجَمَال قَمَر مَشَّاء اللَّه حطها فِي عَيْنِكَ دِي أَغْلَى بَنَتْ فِي الدُّنْيَا
يَعْنِي تتدلع ومالو مَا الْقَمَر عَارِف جَمَالِه مَش هتبعد عَنْهَا يَوْمَ وَلَا سَاعَةً وَلَا ثَانِيَة
خلصت وقالت في المايك….هي فعلا صحبتي مش اختي بس ربنا يخليكي ليا ويحفظك ويسعدك انتي ويامن ياقلبي
راحت لها ساره وحضنتها جامد….بحبك اويييي
بعد شوية حياه وهي بترقص معاهم بتبص على الباب بتاع القاعه وفجأه….
احمد….بئا ينفع الفرح يكمل من غيريي

 

 

 

احمد….ينفع الفرح يكمل من غيري
حياه بصدمه….احمدددد
فاقت على صوت حمزه….حياه حياه سرحتي في ايه
حياه بأنتباه….افتكرت ان احمد جه
حمزه بأبتسامه….الله يرحمه دلوقتي افرحي لساره
وزق الكرسي ليهم وقفوا كلهم يرقصوا معاها….
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند ادهم وهدير…
عائشه جت عليهم….اتمنى تكونوا مبسوطين
ادهم بأبتسامه….طبعا
هدير….اكيد مبسوطين
عائشه….طيب تعالو ارقصوا معانا
راحوا معاها يرقصوا شافهم ياسين راح لهدير….
ياسين بأبتسامه….انسه هدير نورتي انتي تعرفي حد هنا
هدير بأنتباه….مستر ياسين اه ابئا اخت صديق عائشه في الكلية ويعرف يامن يعني
ياسين بأبتسامه….ياسين بس ونورتينا طبعا
جه ادهم….في حاجه ياهدير
هدير….لا دا ياسين مديري في الشركه الي بتدرب فيها ياسين دا ادهم اخويا
ادهم بأبتسامه وبيسلم عليه….اهلا بحضرتك انت تقرب للعرسان
ياسين….اهلا بيك ياادهم نورتونا انا ابن عم العروسة
هما….تشرفنا
ياسين بأبتسامه….الشرف ليا
راحوا يكملوا رقص…

 

 

 

يونس بأبتسامه….ماتيجي نرقص ياقمري انت
عائشه بضحك….يلا يا سيدي
حضنها يونس ورقص وهو حضنها….عقبالك يا حبيبت اخوكي
عائشه….حبيبي تسلملي وعقبالك وانا حاسه انو قريب
يونس….ودا ليه بئا
عائشه خرجت من حضنه وهما لسه بيرقصوا وغمزت….ونس بئا وكدا 😂♥
يونس بضحك….انتي متابعه بئاا😂♥
عائشه….مش اوي صراحه
يونس حضنها تاني….عندك حق هحكيلك لما نرجع
وادهم واقف هيمو*ت من الغيره عشانها….
عند مراد ونورا….
مراد بأبتسامه….بس فستانك حلو اويي
نورا بفرحه…..بجددد
مراد….اه والله حلو جدا
نورا بكسوف….تسلملي يارب وانت بدلتك حلوة بردو
مراد بأبتسامه….بجد شكرا انتي هتروحي معانا صح
نورا….اه عشان حياه وكدا
مراد….البيت منور بيكي
نورا بأبتسامه….تسلم منور بأهله
عند يامن وساره….
يامن بحب….تعرفي اني بتوه في عيونك
ساره بكسوف…. احم وايه كمان
يامن….بحبك اوي
ساره….وانا كمان صحيح انت امتى حبتني
يامن بتذكر وحب….من يوم عيد ميلادك ولما وصلتك البيت صراحه قلبي كل مره كان بينبض وانتي
ساره بحب….يوم عيد ميلادي كنت معجبه ولما وصلتني وقفت في الشارع واقول يخربيت جمالك 😂♥
يامن بمشاكسه….دا احنا واقعين بئا😂
ساره….بس ياعم انت متستهلش😂
يامن….الله الله ليه كدا😂
ساره….هو كدااا
يامن….خلاص ياستي عادي 😂
عند حياه وحمزه….
حمزه بأبتسامه….فستانك جميل اويي
حياه بفرحه….بجد شكرا اوييي
حمزه….اه والله

 

 

 

حياه بكسوف….وانت شكلك حلو بردو
حمزه بأبتسامه….تسلميلي
حياه….اول ما اعمل العملية ايه هيحصل
حمزه….اعتقد ان هنطلع سوا مهمات لأن انا المدرب بتاعك الاساسي وكدا
حياه بفرحه بس دارتها….بجد طب كويس
حمزه حس بفرحتها….اه بجد
عن احمد وايه….
ايه….كبرنا وبنتنا خطوبتها انهاردة
احمد بحب….كبرنا وحبنا كبر معانا يا ايه من الجنه
ايه بحب….يااااا لسه فاكر الاسم دا
احمد بأبتسامه….اول حب واول اسم كان ليكي انتي
ايه بحب….بحبك
احمد….وانا اكتر
عند يوسف وحنان….
حنان بحب….عقبال ولادنا يارب
يوسف بهدوء….حمزه ولقيت لي خلاص الي تناسبه
حنان….مين
يوسف….هقولك قريب
حنان بضحك….اه من دماغك انت
يوسف بحب وهزار….مش اتجوزنا بسببها
حنان….صح
يوسف….بحبك
حنان بحب….وانا كمااان
عند ايمان واحمد….
ايمان بدموع….ابني زي القمر هو وساره
احمد حضنها….دموعك عمري ما حبيت اني اشوفها
ايمان بحب….حاضر مش هتنزل تاني
احمد….بحب يا ايماني
ايمان….وانا كمان

 

 

 

هدى وياسمين وعائشه وساره واقفين يرقصوا سوا….
هدى حضنتها….صحبتييي الي شبه الملكه
ساره وهي حضناها وبترقص….قلبي انتي والله
ياسمين بترقص مع عائشه….هفرح بيكي قريب شكلي
عائشه بضحك….بس يابت
ياسمين….مش على ياااسميين😂
عائشه….عندك حق😂
عند يونس وونس…
يونس….فستانك حلو اوي
ونس بكسوف….تسلم يارب وانت بدلتك حلوة اوي
يونس….تسلميلي
دخلت نيمار هانم وعليا وراحوا سلمووا على ساره ويامن وراحوا حضنوا حياه…
حياه….كنت هزعل اوي لما مجتوش
نيمار بأبتسامه….وانا اقدر على زعلك ياحبيتي
عليا….زي القمر يا بنتي
مراد…..نورتونا والله
ساره…..الفرح نور بوجودك يا ماما نيمار
نيمار….حبيبتي تسلميلي منور بيكي يابنات
ايه راحت تسلم عليها….نورتينا ياحبيبتي
نيمار….بنورك ياقلبي
نعمه…..نورتي خطوبه بنتك
نيمار…..بنوركم ياروحي
وسلموا على عليا كمان….
الخطوبة خلصت وكل واحد نفسه يعترف بحبه للتاني وروحوا كلهم….
༺༻༻༺༺༺༻༻༻
في بيت احمد الدمنهوري….
في اوضة حياه….
حياه…..نورا تعالي ساعديني
نورا واقفه بتفك الطرحه وسرحانه….
حياه بأستغراب….نورااا تعاليي ساعدينييي
نورا فاقت وقالت….ها ايه بتنادي ياحياه
حياه بصدمه….لا انتي مش معايا خالص مين شاغل بالك يا صحبييي
نورا بكسوف….ها لا مافيش حد جايه اساعدك
حياه بغمزه…..مافيش حد بردو دا انتي في دنيا تانيه اصلا
نورا….بس يابت تعالي اساعدك يلا
نورا ساعدتها وبدلت هدومها هي كمان وقعدت تسرح شعر حياه عشان طويل ومش هتعرف تسرحه….
حياه….قوليلي بئا

 

 

 

 

نورا….والله كنت سرحانه عادي مش حب يعني
حياه…..اممممم مش هضغط عليكي انتي هتيجي تحكيلي
نورا….لما يبئا في يلا ننام 😂
حياه…..يلا نامي جمبي انهاردة اصل ساره فيها سهر للصبح كدا😂
نورا….يلا ياختي😂
༺༺༺༺༻༻༻༻
في اوضة مراد….
ياسين….يابني مخليني ابات معاك ليييه
مراد….هو كدا اقعد معايا عاوزه اتكلم معاك
ياسين بضحك….يابني اعقل بئا وفهمني
مراد….انا بحب او لا مش بحب معجب لا بحب مش عارف بس هو مشاعر وخلاص
ياسين بصدمه وضحك….انت ايييه يابنييي استنى افهممم وبعدين التعلب اخيرا وقع مين صاحبه النصيب
مراد بحيره….نورا
ياسين بعدم انتباه….اه اه يمكن بردو اييييه مين
مراد….نورااا
ياسين بصدمه….الي برا دي اخت حمزه
مراد بأبتسامه هبله….ايوه ايوه هي دي
ياسين….طيب وهي بتحبك
مراد بحيره….مش عارف صراحه
قعدوا يتكلموا طول الليل ويضحكوا شوية ويفتكروا ذكرياتهم شوية….
༺༺༺༺༻༻༻༻

 

 

 

في اوضة ساره…..
بدلت هدومها وقاعده تكلم يامن في البلكونه….
ساره….عارف نفسي في ايه
يامن ىتركيز….ها ايه قولي
ساره….اركب اسكوتر من الي هو الكبير دا بالكهربا وانت معايا ونمشي بيه في طريق سريع فاااضي
يامن….امممم حلوة نبئا نجرب نعملها
فضلوا يتكلموا وقت طويل لحد ما قفلوا وراحوا يناموا….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا احمد الهواري….
في اوضة يونس….
قاعد سرحان في ونس…معقول اكون حبيتك بالسرعه دي….ولا يمكن اعجاب بس…طيب لو حبيتك انتي حبيتيني بردو….ااااه دماااغي
فضل قاعد يفكر فيها لحد ما راح في النوم….
في اوضة عائشه….
قاعد مع نفسها….والله ما فهما يا ادهم انت بتغير عليا لما بتكلم مع اي حد انت بتحبني ولا معتبرني صديقتك ولا ايه بالظبط وانا بحبك ولا لا
قطع كلامها صوت وصول رساله من ادهم….كنتي قمر انهاردة ربنا يديكي حظ عائشه رضي الله عنها
ردت عليه وقالت….تسلملي يارب وانت كنت حلو بردو وهدير كانت زي القمر
فضلوا يتكلموا شوية لحد ما قفلوا وناموا….
༺༺༺༺༻༻༻༻

 

 

 

عدا يومين وكل حاجه تمام….
في شركة ياسين….
ياسين في فون المكتب….ابعتلي هدير يا عمرو
بعد شوية هدير جت….
هدير…. ايوه يامستر ياسين
ياسين بأبتسامه….وصلي اخبار عنك كويسه وماشاء الله انتي تقديراتك كلها كويسه
هدير بأبتسامه….تسلم يامستر ربنا يخلي حضرتك
ياسين بجديه….انا قررت انك هتمسكي جزء في الحسابات والارادات في الشركه
هدير بفرحه….بجد حضرتك بتتكلم جد
ياسين….اه والله انتي تستاهلي جهزي نفسك كمان اسبوع بالظبط هتخلص تدريب وتمسكي الجزء دا عاوز شكر منك بردو
هدير بفرحه….بأذن الله هيحصل
༺༺༺༺༻༻༻༻
في مكان مجهول….
شخص….مراااد حيااااه حمززززه يوووونس دما*ركم على ايدي
شخص تاني….ايه غيرك
شخص الاول….مرااااد السبب وحيااااه انا هدم*رهم وحمزه ويونس هيقفوا في طريقي ف دما*رهم هما كمان على ايدييي
༺༺༺༺༺༺༻༻

 

 

 

في الكلية عند عائشه….
ياسمين….اتأخرناااا هنعمل ايه
عائشه….تعالي بس خير
دخلوا والدكتور وقفهم….اطلعوا برااا
عائشه….يادكتور احنا والله
الدكتور….قولت برااااا
ياسمين بعصبيه….هو في اييييه انت بتتكلم معانا كدااا ليييه
الدكتور….انتي بتعلي صوووتك عليااا
ياسمين….ااااه ما انت متتكلمش معانا كدا
عائشه…..يادكتور احنا اتأخرنا ٣د بس يعني
الدكتور بغضب…..وانتو اغبيه تتأخروا ليه اتفضلوا اطلعوا برا
عائشه بغضب….انت ازاي تغلط فينااا هنطلللللع عااااادي
الدكتور….استنوا اعتبروا نفسكم شايلين الماده دي
طلعوا مصدومين وعائشه فضلت تعيط….
ياسمين….اهدي بس بطلي عياط
عائشه سابتها وطلعت تجري لحد برا الجامعة وهي بتمسح في دموعها وعماله تعيط بردو….
خبطت في ادهم وهو حضنها قبل ما تقع….
عائشه بصت لي وفضلت متنحه….
بعدت عنه بسرعه وقالت….احم اسفه
ادهم بغضب عشان شاف دموعها….مين عيطك
جت ياسمين….ادهم
ادهم بغضب…..عائشه بتعيططط ليه
ياسمين….الدكتور اتأخرنا ٣د شتمنا وطردنا واحنا صوتنا علي عليه وقال اعتبروا نفسك شايلين الماده
ادهم بكل غضب مسك ايد عائشه وشدها وراه بسرعه وهو مش بيفكر وياسمين جريت جنب عائشه….
عائشه بصالها وهي متنحه….

 

 

 

 

ياسمين ضحكت عليها وقالت….عرفتي هفرح ازاي بيكي😂
عائشه ببلاها….هو في ايه
ادهم دخل مكان قاعة الدكتور دا وفتح الباب…
الدكتور منصور…..انت ازااااي تفتح كدااا
ادهم بغضب….انت ازاي تطردهم وتقول لهم هيشيلوا الماده
منصور بعصبيه….وانت مالك وبتتكلم ازاااي كدااا
ادهم بغضب….انا ادهم حامد المنياوي وهي عائشه احمد الهواري وياسمين المنيري
الدكتور سكت عشان هو عارف والد ادهم وهو عيله ليها سلطه ممكن يضيعوا وعائشه وياسمين عيلتهم لها اسمها في السوق….
ادهم….سكت ليه عائشه وياسمين يدخلوا المحاضره ومتكلمهمش تاني والا هعمل حاجه مش هتعجبك
الدكتور سكت ودخلهم وعائشه بصت على ادهم بأبتسامه وهو خرج….
بعد المحاضره…..
منصور….حقكم عليا يابنات
عائشه وياسمين….ولا يهم حضرتك
وخرجوا شافوا ادهم…
ادهم…. حد ضايقكم
عائشه….لا شكرا ليك ياادهم
ادهم بأبتسامه….العفو تعالو اوصلكم
عائشه….معايا عربيتي وياسمين اخوها جه ياخدها
ادهم….تمام
༺༺༺༺༻༻༻༻
عدا اليوم دا بسعاده على الكل…
بليل في اوضة حياه بتتكلم مع حمزه….
حياه….انا والله تمام الحمدللله
حمزه….تمام ةو احتاجتي اي حاجه كلميني فاضل ١٣يوم وهتعملي العمليه وهتنجح بأذن الله
حياه….يااارب ياحمزه والله تعبت من الكرسي دا
حمزه….متقلقيش خلاص قربت الايام بتجري بسرعه
༺༺༺༺༻༻༻༻

 

 

 

في البلكونه نورا ومراد قاعدين….
مراد….ارتبطي قبل كدا
نورا بأنتباه….لا ولا مره
مراد بسعاده….كويس
نورا بأبتسامه….وانت
مراد بسرعه….مره وانا في الكليه
نورا بمقاطعه وحزن….اه طيب هروح اشوف حياه
وخرجت نورا وهي حزينه جدا….
مراد في البلكونه….هي زعلت ليه يمكن بتحبني فعلا
قرر يصالحها ونزل يجيب حاجه..
༺༺༺༺༻༻༻༻
في اوضة حيااه….
حياه بصرااخ….لاااااا ابعد عنيييي انا عملت اييييييه لااااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة ظابطة)

اترك رد