روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الخامس عشر 15 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الخامس عشر 15 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه البارت الخامس عشر

رواية ملكت الحمزه الجزء الخامس عشر

رواية ملكت الحمزه الحلقة الخامسة عشر

علي زق الباب ودخل راح مسك المستر من ياقه القميص ومدهوش فرصه يتكلم وشد ووقعو عالارض ونزل فيه ضرب لحد مخرشمو ومبقاش فيه حته سليمه
حور جريت عليه تحوشو مقدرتش الطلاب كلهم حاولو يفكوه عنو وبعد وقت بعد عنو بالعافيه
حور مسكت دراعو وقالت بخوف… ابيه ابيه ع خاطري سمعتهاا ارجوك
علي بغيره وعصبيه…. عينك لو اترفعت تاني على هاجر عارف هعمل فيك ايي م هيفكفيني فيك دقيقه سامع
وسابهم ونزل
هاجر نزلت ورا هيااا وحور
علي نزل وسند عالعربيه بتعب
حور بخوف… ابيه نتا كويس
علي ببرود… حور خدي تاكسي وروحي نتي
حور بصت لهاجر
علي بزعيق… سمعتي بقلك اييي
حور وهاجر اتنفضو من مكانهم وحور مشيت بسرعه من قدامو وركبت تاكسي
علي ببرود… مفيش دروس فالسنتر دهه تاني مفهوم
هاجر ربعت ايدها وقالت برفع حاجب…. حضرتك تقربلي ع تقولي كد
علي بزعيق…. هاجر
هاجر بعصبيه… دكتور علي خليك فحالك لو سمحت نتا متعنليش حاجه وسبتي بق سبني
علي قرب عليها وشدها ليها وهييااا بقت فحضنو فنص الشارع
هاجر بخوف… علي ابعد احنا فالشارع وممكن يكون في كاميرات ارجوابعد
علي بوجع… بصي فعيني وقولي اللي نتي لسه قايلاه
هاجر بدموع… علي ابعد ارجوك. ابعد
علي شدها اكترر وبصلهاا بدموع متحجره وقال…. نوجا
هاجر بصتلو بعيون لامعه… ملكش الحق تناديني بالاسم ده ابعد
علي بوجع…. نوجاا ناا بحبك
هاجر قلبها وقف من كلامو ولسانها عجز ومكنتش عارفه ترد وكانت مصدومه
علي بهيام.. بحبك اوي
هاجر ببرود… نتا بتكدب عليااا ولا على نفسك
علي عقد حواجبو وقال… قصدك ايي
هاجر بعدت عنو وقالت بهدوء… علي ابعد عني يعلي ابعد عني
وسابتو ومشت
علي بتعب…. بس نا بجد بحبك ينوجتي بحبك اوي
ركب عربيتو وساق وطلع عالمستشفى….
________________________
….. الحق يلااا ولا
….. في ايي ياض مالك….
…. عندي ليك مفاجاء انما ايي قنبله
…. قول يجدع…
…. بص كد
وفتح فونو ووجهو عند وشو
….. ايداا ياض م ديي هاجر اخت ايهاب ويونس
…. اه يخويااا هيااا شوفتهااا بحباب عنيه وصورتهاا
…. يخربيتك دنتاا جاحد طب وهتعمل ايي
…… بكره تعرف
…. شكلك ناوي على شر يسطااا
…. هههه خير كل خير يجدعع
______________________
بالليل
ملك كانت قاعد عالسرير لابسه قميص لحد ركبتها وبحملات وبارز جسمها اوي ومفتوح من عند الصدر ومفتوح من عند ضهرها وكانت قاعد بتكتب مذاكرت
حمزه دخل وقلع الجاكت بتاعو ورماه عالكنبه وحط فونو ومفاتيحو عالتسريحه وراح عندهااا
ملك بحب… جبتلي حاجه حلوه
حمزه قرب منها ولمس بصوابعو على رجلها وقال بوقاحه… ازاي اجيب حاجه حلوه ومعاياااا نتي
ملك بزعل… ثوثو حمزه بجد مجبتش حاجه حلوه
حمزه بصلها وقال بتلاعب… ثوثوثو
ملك قامت ووقفت عالارض وقالت بعصبيه… ناا موصياك قبل متمشي يحمزه
حمزه بضحك… طب تعالي هقولك
ملك بعند… لا
حمزه بهدوء… قولت تعالي
ملك بعند اكبر…ونا بقلك لا
حمزه لسه هيقوم
ملك جريت وراحت عندو
حمزه بضحكه رجوليه…. مكان مالاول
ملك بقمصه….. متكلمنيش مخصماك
حمزه شدها وقعدها على رجلو وحاوط وسطها وبق يلمس على ضهرها بوقاحه
حمزه بحب…. طب قوليلي ايي مزعلك
ملك بطفوله… قولتلك هاتلي حاجه حلوه صح وقولتلك كمان هاتلي تشوكلت
حمزه دفن راسو فرقبتها وقاال بعشق…. طيب خلاص متزعليش هخلي الرجاله بتوعي يجبولك دلوقتي
ملك برقه… طب ممكن ننزل نشتري حاجه حلوه ناا ونتا ونتمشى بالعربيه
حمزه بابتسامة… نتي عايزه كد
ملك بطفوله ورقه… اه من فضلك
حمزه ضحك باعلى صوتو على طفولتها
ملك بغيظ… بتضحك على اييي
حمزه بسرعه… م بضحك اهدي قومي البسي يلا
ملك بفرحه… بص ثواني وهكون عندك
وسابتو وراحت عند الدولاب تنقي هدوم
حمزه وهو بيعلب فالفون…لوكي
ملك بحب… ممممم
حمزه بهدوء… نتي ممكن تبعدي عني
ملك بصتلو باستغراب… ليه بتقول كد
حمزه بتنهيده…. ملك نا لو كدبت عليكي فحاجه هتزعلي مني
ملك باستغراب اكبر وقلق…حمزه متقلقنيش في اييي
حمزه بهدوء… البسي يلا ع نخرج
ملك هزت كتفها بحيره وبقت تلبس
________________________
(جماعه م فاكره اسم اخو حمزه بجد وم مجمع معاياااا ف هسميه نا على ذوقي🙂😂🤡…. هنخليه…. ادهم
)
ادهم كان قاعد على السرير بشورت بس وكان بيدخن سجاير
مريم رنت عليه بص للفون ومرديش يرد
كنسل فوشها رنت تاني بس برضو مردش رنت يجي خمس مرات بس هو مردش بس فالاخر رد ويتسلى عليها شويه
ادهم فى السجاره فالطفايه وفتح عليهااا
ادهم ببرود…. ايي بترني ليه
مريم بغيظ… بتكنسل ليه ي عمر
ادهم ببرود… ونتي مال اهلك
مريم بتعب…. عمر ع خاطري بلاش طريقتك ديي
ادهم ببرود… لخصي عايزهه اييي
مريم بدموع… خلاص تعبت ناا هختارك نتا نا بحبك نتا
م عايزه اسافر بره خلاص موافقه
ادهم ببرود تام… ونا م موافق… كلامك.. دهه كان المفروض يتقال فوقتو يمريم… م بعد متساب لدماغي ولوحدي متسوح كد بس عادي ناا لاقيت بنت الحلال والحمدلله
مريم بصدمه… ب ب بنت اييي
ادهم ببرود… بنت الحلال سلام بق ع بكلمها واتس
مريم بدموع… ادهم ادهم استناا ع خاطري متسبنيش كد
بس ادهم قفل فوشهااا
ادهم بوجع…. م هنسهالك يمريم ناا كنت بختبرك م اكتر بس كنت بتمنى تختاريني بس للاسف كسرتيني
….
طفااا النور ونام على بطنو
______________________
هاجر كانت قاعده فالبلكونه بتشرب نسكافيه ولابسه هودي وبنطلون اسود وسايبه شعرهااا وحاجه الزونط وشكلهاا كيوت اوي
وباصه للسما
يونس بحب… حبيبي ااالرايق
هاجر بضحك…. قلب حبيببك يكبدي
يونس برفع حاجب.. ايي يبت الالفاظ…. ديي
هاجر باستوعاب… حور حور بنت الجزمه مفيش غيرهاا هياا اللي مبوظههه عقلي
يونس بغيره…. اتعدلي
هاجر بغيظ… بتغير عليهاا يخويااا اوي كد
يونس بثقه… لا بس عيب تشتميها فغيابهاا
هاجر بسخريهه… صح يخوياا صح
يونس بضحك…. ذاكرتي
هاجر بهدوء… م لامه حاجه خالص
يونس بحزم…. وحيات امك هتعملي ايي فالامتحانات ديي خلاص قربتتت
هاجر بهدوء… حاضر والله بس نتا عارف اللي فيهاا
يونس بحب… هنزل اشتري شويه حجات نتسلى فيها نا ونتي جهزي قعده حلوه كد هاا
هاجر بابتسامة… اشطاا
يونس لبس الشبشب ونزل
هاجر بحزن… محدش مهون عليااا القرف ده غيرك ي يونس يحبيبي
ولسه هتقوم فونها رن
هاجر بصت لاقت علي
طنشت وقفلت فوشوو
فضل يرن كتير بس هياا زهقت ف قررت ترد عليه
هاجر ببرود…. نعم عايز اييي
علي بهدوء… عامله ايي دلوقتي
هاجرر ببرود… حلوه احسن منك بكتير
علي بتعب… م المفروض انك بتحبيني
هاجر بدموع…. اعجاب م اكتر اعجاب
علي بضحكه سخريه…. اعجاب وتقطيع شرايينك دهه ايي
هاجر ببرود… ميخصكش
وقفلت فوشو
هاجر بوجع….. نتا لماا عرفت اني عندي السكر وشكل دراعي صعبت عليك يعلي ع كد بتقولي بحبك لاكن نتاا م بتحبني عشاني نا صعبت عليك م اكتررر وم هديك الفرصه لانو نااا معنديش اغلى من كرامتي وذاتي وكفايه اوي اللي حصلي من وراك
وقامت خدت المج ودخلت المطبخ.
_________________________________
حازم كان بيلف بالعربيه لحد موصل الجراش
وركن عربيتو ونزل
رن على حياه
حازم بحب… عامله ايي يعمري
حياه بكسوف…. الحمدلله ونتا
حازم سند عالعربيه وقال بحب… كويس طول منتي كويسه يحته مني
حياه بخجل شديد… نتا فين كد
حازم بهيام… سهران فااشارع
حياه بقلق… ليه
حازم بيعشق قلقهااا وقال بحب… بحب امشي فالشوارع بليل بذات فالشتااااا
حياه بارتياح… طيب ممكن تروح ع الجو برد دلوقتي ممكن روح
حازم بحب… حاضر شويه
حياه بقلق.. لا دلوقتي يلا
حازم بعشق… حاضر اسمعي صوت العربيه ع تتاكدي
حازم ركب وشغل عربيتو ومشي
حازم وهو بيسوق…. هااا يستي ارتحتي كد
حياه بحب… حاسه اني مرتحالك اوي يحازم بالرغم من اللي حصل بينا فالاول بس لما شوفت جدعنتك معايااا وحبك ده بجد بقيت غالي عندي زي متقول كد مقدرش اعيش منغيرك
حازم رجع راسو عالكرسي وقال…. اه اه اه
تاني وقلي تاني يحياه
حياه بكسوف… بحبك
حازم بهيام وفرحه عاشق مصدق سمع الكلمه…. بعشقك بعشقك ينور عيني بعشقك
حياه بحب… طيب هقفل دلوقتي ع هنام تصبح على خير
حازم بعشق… ونتي من اهلي يعيوني
وقفل معاههه
حازم ساق عربيتو بسرعه من كتر فرحتووووو
__________________________
ملك خلصت لبس وراحت تجيب الكوتشي ع تلبسو
حمزه برفع حاجب…. هو ايدااو هو احنا كل مره هنتخانق على حوار اللبس
ملك بزعل ودبدبه عالارضه… يوووووه يحمزه م عارفه ايي مشكلتك مع لبسي بس مهو طويل يحمزه الله
حمزه بزعيق…. ملك اتعدلي
ملك بعصبيه… طب فهمني قولي م تزعقلي
حمزه ببرود… ناا عايزك تلبسي ادناء وتلفي الطرحه زي الخمار يلااا
ملك بزهق وعصبيه… يوووه
ودخلت الحمام
حمزه ببرود… بتبرطمي تقولي اييي
ملك بعصبيه…. م بقول حاجه م بقول
حمزه.ضحك عليهااا وعلى عصبيتهاا
وبعد وقت خرجت وعملت زي مقال وبوزهاا شبرين
ملك بزعل… خلصت
حمزه بصلهاا بطرف عينو وقال ببرود… افردي بوز امك ده
ملك مردتش عليه
حمزه قام وحط المفاتيح فجيبو ومسك ايديهاا ونزلو
ركبو العربيه وساق ومشي
ملك كانت باصه للشباك وم بتتكلم
حمزه شغل قران بصوت (عبدالحمن مسعد) ووطى الصوت سيكاااا
حمزه بهدوء…. لوكي
ملك بدموع… عايز اييي
حمزه شدها وحضنهااا
حمزه باس راسها وقال بحب… خلاص متزعليش
ملك بدموع وطفوله… لا نتا كل مره بتزعقلي وتلبسني على كيفك
حمزه بهدوء… طب خلاص اهدي حقك على عيني يحتتي
ملك بغيظ.. متقوليش حتتي
حمزه بضحك…. ليه بس بعشق الاسم دهه عليكي اوي
ملك برقه… طب هاتلي اندومي
حمزه ضحك بصوت عالي اوي
ملك بغيظ… بتضحك على اييي
حمزه بتصنع الخوف… م بضحك
ملك بمرح…. طب هاتلي اندومي
حمزه بجديه… اندومي وحش قولتلك ميت مره
ملك برجاء… بليز ع خاطري يحمزه
حمزه بهدوء… انزلي يلاا وصلنااا
حمزه نزل ومسك ايدهاا ودخلو الماركت
ملك لسه هتفلت ايدها من ايدو وهتجري
حمزه مسكها جامد وبصلها وقال بحده… ملك
ملك بخوف… خلاص اسفه
حمزه وقف وخلاهاا تنقي الحجات اللي عايزاهااا
وبعد وقت

حمزه بصدمه… ملك ايي كل ده
ملك حطيت ايدها فوسطها وقالت…. كتير عليااااا
حمزه بحب…. لااا يعمري م كتير بس نتي واخده كميه عصير تفاح م طبيعيه احنا م مهاجرين يحتتي
ملك راحت عند رف التشوكلت وكبشت ف ايدهااا حابه كتار وحطيتهم فالسله وقالت وهياا بتنهج… حمزه كد خلصت يلاا روح حاسب
حمزه مشي معاهاا وراح حاسب وحط كل الحاجه ف شنطه العربيه وركبهاا وركب وساق ومشي
حمزه بص بصدمه من الفاتوره….. يخربيتك خربتي بيت اللي جابوني
ملك بمسكنه…. بتستخسرهم فيااا يحمزه
حمزه بصلهاا برفع حاجب… لا يقلب حمزه م خساره
وساق ووصل الفيلااا ونزل
طلعو الجناح بتاعهم
ملك نامت عالسرير بتعب…. تعبانه اوي
حمزه قفل الباب وقلع التشرت وقال بجنان…. حقك تتعبي
ملك بضحك… خلاص والله معايااا شهرين م هطلب حاجه منك خلاص
حمزه قرب عليهااا وحضنهااا وبق يبوس فوشهااا بحب…. بعشقك
ملك حاوطت رقبتو وقالت بهيام… وناا كمان
وباسها من شفايفهااا وووو.
___________________
في صباح يوم جديدد
هاجر كانت نايمه ومحستش بنفسهاا غير وايهاب بيشدهاا’ من شعرهااا” وبيقومهااا
هاجر بخضه وخوف… ابيه في ايي
ايهاب فتح الفون ووجهو على وشهاا
هاجر بصدمه… بلعت ريقهاا بصعوبه. وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *