روايات

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة عبد العزيز

رواية تزوجت ابن عمي القاسي البارت الرابع عشر

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الجزء الرابع عشر

تزوجت ابن عمي القاسي
تزوجت ابن عمي القاسي

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الحلقة الرابعة عشر

بيري: حبيبي كلم ناس عايزاك
إبراهيم: ناس مين اتصدم اول مشاف زينه: زينه
زينه: ازيك يا إبراهيم
إبراهيم: الحمدلله انتي عامله اي
زينه: الحمدلله
حلا: ازيك يابابا
إبراهيم: وحشتيني ياحلا
حلا جريت ؏ حضنه: وانت كمان وحشني
إبراهيم: اتفضلو بيري هاتي حاجه يشربوها
بيري بغيره: تشربو اي
زينه: لا ياقمر مش جايه اتعبك ولا حاجه انا جيت بس عشان حلا بقالها كام يوم عايزه تشوف باباها قولت مش هينفع اجيبه عشان عرسان جُداد بس كانت بتعيط وعايزه تشوف باباها
بيري: لا الصغنن دي تيجي في اي وقت ده بيتها

 

 

زينه بابتسامه: ميرسي إبراهيم انا عايزه اتكلم معاك في موضوع
إبراهيم: عايزه فلوس او حاجه
زينه: لا انا مش محتاجه عايزاك في حاجه
بيري: طب هقوم اعمل حاجه تشربوها
زينه: خدي حلا معاكي تتكلمو مع بعض تتعرفو اكتر
بيري: تعالي ياحبيبتي
إبراهيم: في اي
زينه: حلا عايزه تقعد معاك يومين وانا كنت رفضه ده جات يوم فرحك عرفت انك هتتجوز قالت عايزه اشوف بابا قولتلها مش هينفع نروح دلوقتي وهو متجوز فضلت تعقبني ولا تاكل ولا تشرب وكانت بتاكل بالعافيه وتعبت وراحت المستشفى والصدمه بتاعت فرحك كانت مقصره علي لسانه وكان كلامه تقيل …. دموعه نزل.. الدكتور قال حاولي تفرحيها كنت بحاول كنت بجبلها اكل من برا كنت ببقي عايزه أخرجه بس كانت بترفض وكانت بتبقي عايزه تكلمك بس كنت برفض عشان انت عريس جديد وهي عايزه تقعد معاك عشان انت وحشها وانا مش هينفع امنعها عشان دي بنتك وهي قاعده معايا غصب عنها فا قولت اجيبها بس مكنتش عايزه اقولك بس حلا كانت بتوجع قلبي وكده وانا حاسه بيها عشان بابا سبني ومات فا انا مش عايزه بنتي تعيش زي بعيد عن ابوها و طبعاً انت عايش
إبراهيم: وانتي كنتي فين يازينه وقاعده فين وبتاكلي ازاي انت والبت
زينه: ربنا قدرني وقدرت اشوف شقه والدنيا ماشيه اهي
إبراهيم: اتجوزتي
زينه: لسه بس قريب إن شآء الله
إبراهيم: مبروك بس، انتي اتغيرتي انا مكنتش هعرفك
زينه: عادي بقي هفضل مبهدلها في نفسي
إبراهيم: علي رائيك
زينه: انا هخد حلا معايا انهارده واسبوع كده تبقي تيجي تخدها
إبراهيم: لا سبيها انهارده
زينه: معلش عشان بس مراتك لسه عروسه واي حد مش هيقبل كده وانا جيت اخليك تشوفها واسبوع واجبهالك
ابراهيم: لا سبيها حلا لو روحت هتفضل مضايقه خليها يومين بس
زينه: تمام بس اسال مراتك عشان متبقاش مضايقه
إبراهيم: تمام. بيري
بيري: نعم ياروحي
إبراهيم: اي رائيك لو حلا تقعد معانا يومين
بيري: معنديش مانع ياحبيبي
حلا: ماما هو انتي قولتي لبابي
زينه بابتسامه مليانه وجع: طبعاً مش انتي نفسك تقعدي مع بابي وانا مقدرش امنعك ياروحي بس يومين وتيجي فاهمه😂
حلا: حاضر بصت لابراهيم: انا بحبك اوي يابابي
إبراهيم حضنها: وانا كمان بحبك ياعيون بابي
زينه: انا همشي بقي عشان متاخرش
إبراهيم: زينه انتي ساكنه فين اجي اوصلك
زينه: لا مفيش تعب ولا حاجه متشكرا خلي بالك من حلا وده العلاج بتاعها تخدو في المعاد وانا في معاد الدوا هرن عليك عشان تفتكرو

 

 

إبراهيم: حاضر بقولك ابويا عايز يشوفك
زينه: قريب إن شاءلله معلش عشان هتاخر عشان لسه الطريق طويل
إبراهيم: ليه انتي ساكنه فين
زينه: في المعادي
إبراهيم: طيب خلي بالك من نفسك
زينه: حاضر. ممكن بقي حضن قبل مامشي
حلا حضنت زينه وزينه الدموع في عنيها بس مسكتها بالعافيه
نزلت وروحت بيتها واول مدخلت فضلت تعيط جامد
زينه: قلبي وجعني اني انتي ياحلا تفرقيني يوم مش قادره اقعد من غيرك
موبايله رن
زينه بدموع: الوو ازيك ياباسم
بأسم: في اي حلا فيها حاجه
زينه بعياط جامد: حلا كويسه لاكن انا مش كويسه
بأسم: طب اهدي نص ساعه واكون عندك هخلص بس الشغل واجيلك باي
زينه فضلت تعيط وبعد شويه بأسم جاه
الباب خبط
بأسم بخضه: مالك
زينه بعياط: مخنوقه انا بموت بأسم
بأسم: اهدي فين حلا طيب
زينه بدموع: حلا عند ابوها
بأسم: ابوها رحت امتي
زينه: لسه جايه دلوقتي
بأسم: انتي وديتيها ليه
زينه قاعدت وحطه اديها علي وشها وبتعيط
بأسم؛ ردي عليا
زينه بعياط وزعيق: مش طايقه تقعد معايا كنت بترن عليك وكانت عايزه تمشي وكانت مش طايقه تشوفني اخليها ليه رحت موديها
بأسم خدها في حضنه: ممكن تهدي عشان خاطري

 

 

زينه: مش قادره اقعد من غيرها ولا انام وهيا مش معايا في البيت
بأسم: اهدي مفيش حاجه لكل العياط ده هما يومين وهجبهالك
زينه: لا لما هي اللي تزهق وتقول عايزاني متخلهاش تيجي غصب
بأسم: ممكن تبطلي عياط مش حابب اشوفك كده والله اروح اجبها غصب عنها هي شخصياً
زينه مسحت دموعها: لا ياباسم خليها كان باين عليها مبسوطه فا مش هقدر اخليها مخنوقه وهي معايا
بأسم: ده كويس اني رنيت انا كده مكنتش اعرف انك رحتي
زينه: عادي بس رنيت يعني
بأسم: الصراحه قولت اتلكك وكاني بطمن علي حلا واشوفك عمالتي اي
زينه: عمالت ايه في اي
بأسم: في جوازنا يازينه
زبنه: بأسم
بأسم: زينه انا بحبك عنستيني جنبك قولتي اي موافقه صح صح
زينه ابتسامت وهزت دماغه بااه😊
بأسم: خلاص حددي امتي ونتجوز
زينه: تمام
بأسم: انا همشي لاني احنا الانتين والشطان تالتاً فا ميصحش
زينه: ماشي 😂
بأسم: تحبي ننزل نلف شويه بالعربيه تفكي شويه
زينه: لا مش قادره
بأسم: لا يلا قومي اغسلي وشك وننزل يلا
زينه: صدقني يا بأسم مليش نفس اخرج من غير حلا
بأسم بخنقه: بقولك اي والله لو ما نزلتي معايا لاروح واروح اجيب حلا
زينه: لا متجبهاش لما تزهق هو إبراهيم هيجبها
بأسم: هو عرف انتي ساكنه فين
زينه: اه لاني لو حلا عايزها تيجي هيجبها
بأسم: طب يلا قومي اغسلي وشك مش العياط ويلا نزل انا معنديش حد يعملي اكل ومش هينفع نقعد انا وانتي هنا وانا هستناكي تحت ويلا
زينه: حاضر هغير وانزل
بأسم: ماشي
زينه غيرت هدومه وبتقفل بابا الشقه شاب من وراه
شاب: ازيك يااستاذه

 

 

زينه: مين حضرتك
شاب: مش فاكراني
زينه: لا مش فاكراك وابعد عن وشي نزلني
الشاب مسك ايديها: خدي هنا ريحه فين
زينه: شيل ايدك ياحيوان وانت مالك اروح فين ولا اجي منين كنت ولي امري
شاب: شكلك من اياهم متيجي وانا ابسطك برضو
زينه كانت هترد بس لقت الشاب خد بوكس وقع علي الارض
زينه: بأسم😳

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت ابن عمي القاسي)

اترك رد

error: Content is protected !!