روايات

رواية نور الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت الثاني عشر

رواية نور الزين الجزء الثاني عشر

رواية نور الزين الحلقة الثانية عشر

زين : ياااااااارب انا مبقتش قادر يارب احفظ نور ورجعها ليا بالسلامه
امال : انا اسفه يازين والله يابني انا مارضتش اضغط عليها علشان ما تتعبش
زين : خلاص ياماما اللي حصل حصل يارب عمها مايوصلها الاول
امال بتفكير اللي عملوا معايا زمان بيعملوا مع بنت اخوهم ، الناس دي جبروت انا عارفه مفيش حد هيوقفه غيري
نور : طيب اعمل ايه دلوقت زين عمال يتصل ارد واسمع صوته ما أنا كده كده مش حأعرف ارد
نور فتحت الخط وزين رد الو الو نور انتي فين ياحبيبتي نور ردي عليا علشان خاطري
نور : كان نفسها تصوت وتقول انت عندي بالدنيا يازين بس ما قدرتش وقفلت
نور : يارب انا تعبانه
قفل التليفون وكان هايتجنن اتعصب وكسر كل اللي في الاوضه وقفل ع نفسه الاوضه وما رضيش يكلم حد
امال : إلحقني يايحيي زين قفل ع نفسه الباب وكسر كل حاجه انامش عارفه اعمل ايه وحازم مبيردش
يحيي : انا جاي ياطنط في الطريق
فضلت نور تعيط وتفتكر كل لحظه ليها مع زين ما قدرتش تستحمل بعده عنها غيرت هدومها وطلبت أوبر ونزلت ورجعت ع البيت
الحراس اول ما شفوها كلموا يحيي وعرفوا ضربت نور الجرس ودخلت وارتاحت في حضن امال اللي كانت هتموت عليها من الخوف وكتبت
انا اسفه ياماما كان نفسي اريحكم مني بس ما قدرتش
امال حضنتها اوي وقالت لها حرام عليكي زين هيموت عليكي
نور : مسحت دموعها وكتبت انا هدخل ل زين

 

 

 

راحت عند الاوضه وخبطت عليه بس هو رد وقال مش عاوز اشوف حد
خبطت تاني من غير مايرد وقام علشان يفتح الباب ويزعق للي عمال يخبط اول ماشافها روحوا رجعتلوا شدها ل حضنه ونزلت دمعه من عيونه وهي عيونها ما بتلطش عياط
زين : كده يانور نزلتي روحتي فين ومالك فيكي ايه اللي تعبك حرام عليكي يانور هتموتيني
مسحت دموعها وطلعت عند امال وجابت النوته وكتبت له انا اسفه جدا يازين انا كنت عاوزه اريحك مني بس قلبي وجعني لما فكرت ابعد
زين : نور هو انتي بتكتبي ليه
هنا امال قالت له: زين إهدأ وهأحكيلك على كل حاجه وقالت له كل اللي حصل
زين : ب نرفزه ازاي يا امي ده كلوا يحصل وانا ما أعرفش ليه يانور مش قولتيلي انا بقيت ولاحاجه بالنسبه ليكم اوي كده راحت نور وحطت ايدها ع شفايف زين علشان ما يكملش وكتبت انا اللي ما كنتش عاوزاك تعرف العصبيه غلط عليك وانت تعبان انا اسفه مره تانيه شالها زين بأيد وحده ودخلوا اوضه الضيوف وقال ل مامته قولي للحراس يجيبوا حد ينضف الاوضه انا هنام ياماما انا ونور
دخلوا الاوضه وكانت نور مكسوفه جدا نام ع السرير وشدها جانبه وقالها بضحك ماعرفتش انام من غير تخبيطك وزقاقاني من ع السرير نايم مع هلاكوا
نور : ابتسمت ودفنت نفسها في حضنه
(عادي نسيبنا من الناس دي مالناش دعوه بيهم)
كلم محمد أشرف اخوه وقاله على اللي حصل كله
أشرف : مات بسببنا واحنا مالنا يامحمد
محمد : ماهو كان عاوز فلوس للعمليه
أشرف : خلاص ياحنين وفين البت

 

 

 

محمد : البت متجوزه زين وزين عامل زي الاسد دانا خوفت منه لما شوفته عضلات وطول ب عرض ده شكله لسه راجع من جيم مش تقولي عمليه
فات كام يوم ومها بدأت يكون في استجابه بس لسه مافاقتش
مني : الحمدلله يا أحمد كنا فين وبقينا فين ان شاءالله هاتتحسن
احمد : الحمدلله
رعد : بابا انا مش هأسكت ع اللي بيحصل ده مش معقول مكوش ع كل حاجه
علي : خلاص يارعد هو ده وقته ضرب تليفون علي اخده ومشي بعيد شويه
علي : الو
هنا : ايوه ياعلي عامل ايه طمني ع مها
علي : الحمدلله ياهنا في تحسن
هنا : الحمدلله ربنا يشفيها
علي : انتي عامله ايه وبتذاكري كويس
هنا : اة الحمدلله
علي : مش هأتنازل عن هندسه
هنا : ب ضحكه ان شاء الله
علي : خدي بالك من نفسك
هنا : حاضر وانت كمان
علي : سلام
هنا : سلام

 

 

 

نرجع ل زين ونور والعشق اللي بدأ بينهم
زين : نور نور
نور : بنوم سيبني انام
زين : لا ياله احنا هننزل
اتعدلت نور : وكتبت ليه يازين نروح فين انت لسه تعبان
زين : خلاص يانور انا زهقت من البيت وعدي شهر كامل وغير كده لازم نروح بقا القصر انا زهقت من هنا
نور : كتبت اللي تشوفه يازين
زين : هنروح ٣ مشاوير
نور : كتبت ونأكل ايس كريم وتجبلي شيكولاته
زين : عيوني ل نور
نور : كتبت ربنا يخليك ليا
زين : قومي يانور إلبسي
خرج زين ل أمال : صباح الخير ياماما
امال : اهلا ياحبيبي
زين : مالك ياماما بس
امال : ولا حاجه ياحبيبي افتكرت ابوك بس
زين : ماشي ياماما انا هأنزل انا ونور واعملي حسابك هنرجع القصر
امال : ماشي يابني اللي انت عاوزه
دخل زين اخد شاور وغير هدومه واخد نور ونزلوا
زين : انا عارف ان حسن وحشك هنروح نشوفه
نور : بفرحه كتبت نشوفه فين
زين : في المقابر

 

 

نور : ب حزن ماشي وراحوا ل حسن ونور اتكلمت معاه كتير بينها وبين نفسها وعيطت كتير
زين : ياله يانور كفايه دموع انا مش قادر اشوفك كده
نور : هزت دماغها وخرجت معه وركبوا العربيه واخدها وطلعوا ع المستشفي والدكتور كشف عليها وطمن زين انها فتره وهترجع زي الاول
طلعوا من المستشفي ع مطعم بس كان فاضي مافيهوش اي حد واتكلموا ورقصوا سوا شبعوا من بعض وبعد كده طلعوا ع القصر
في القصر اهلا اهلا اهلا بالهانم والاستاذ اللي بيقتلوا القتيل ويمشوا في جنازته
زين : إنت إزاي تكلمنا كده وبعدين كنا قتلنا لك مين يارعد باشا ولاتكونش ناسي ان اختك هي اللي موتت نفسها حد قاللك ان انا ساعدتها
رعد : انت ماتتكلمش خالص واطلع بره انت واللي ملهاش اصل من فصل اللي اخوها باعها علشان كليتك
زين قرب منه ومسكه من رقبته وقالوا كلمة تانية هأرميك في الشارع ولا اقولك حأسلمك للشرطه وحد مختلس حرامي بيسرق من حسابات الشركه لا وكمان بيتعامل مع اكتر عدو لينا يخلصلوا شغل من تحت ل تحت
رعد : ب صدمه ولخبطه ايه اللي بتقوله ده انت اتجننت يازين
زين : اطلع بره يارعد وغور من وشي
خرج : رعد مسرعا بص زين ع نور لاقها واقفه منكمشة ع نفسها ومموته نفسها من العياط اخدها في حضنه هششششش بس يانور انا معاكي وهأحميكي من اي حد ييجي عليكي اوعدك انتي في حمايتي
نزلت مني من ع السلم وجانبها احمد
مني : اهلا يابني عامل ايه دلوقت يازين
زين : الحمدلله ياطنط انا كويس الف سلامه ع مها

 

 

مني : ب حسره الله يسلمك ياحبيبي
احمد : نورت بيتك يازين
زين : منور ب حضرتك
احمد : عامله ايه يانور
نور : كتبت الحمدلله
مني واحمد : مالها نور بتكتب ليه
زين : للاسف من يوم مها وهي حملت نفسها الذنب ومن يومها اعصابها تعبانه وفقدت النطق
مني : ب حزن يا حبيبتي يابنتي ربنا يشفيكي وبعدين انتي مالك هي اللي اختارت تموت نفسها ادعيلها يانور وان شاء الله تخفي
احمد : الف سلامه يا نور
نور : كتبت الله يسلمك ياعمو ان شاء الله ربنا هيشفيها
مني : ياله يازين ع الاوضه بتاعتك انت ونور ونروح نشوف مها ونيجي
زين : ماشي ياطنط اتفضلي
في مكان آخر في مقابر ال الريان
قعدت امال ع الارض جنب قبر زوجها وبتعيط شوفت يامجدي أشرف راجع تاني يكرر اللي عمله زمان هو السبب في قتل ابن اخوه زي ماكان السبب في قتل محمد اخويا اخد الورث منهم زي ما اخدوا منا زمان لا وكمان عاوز ياخد نور بنت احمد بعد مازين اتجوزها احمد اللي ياما حماني منهم دلوقتي جاه الوقت ارد الجميل كنت محتاجاك اوي ربنا يرحمك
ايه ده انا فين وانت مين انا الدكتور مروان ودي الجنينه بتاعتي انتي مين بقا انا مها هو ايه اللي جابني هنا
مروان ما أعرفش انتي جايه تسرقي
مها عيب ياحضرت انا اسرق ليه انا بنت ناس ومش محتاجه حاجه علشان اسرق
مروان تسرقي ………….قلبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

‫7 تعليقات

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: