روايات

رواية غرام الفصل السابع 7 بقلم سلمى هاني

رواية غرام الفصل السابع 7 بقلم سلمى هاني

رواية غرام البارت السابع

رواية غرام الجزء السابع

غرام
غرام

رواية غرام الحلقة السابعة

تدخل ثريا بعصبية: ادهم مش هيدور ع حد انت عايز بعد ده كله اخوك يجي ويشاركنا ف الورث ع الجاهز وبنت فؤاد السواق الي متجوزها تتساوي بيا ف الاخر احمد طلع من البيت من ٢٣ سنة ومش هيرجعلوا تاني
محمد: ده حقه وهياخدوا برضاكي او غصب عنك ولو ادهم مش هيدور عليه انا هتصرف ويسبهم ويمشي
ثريا: ادهم حبيبي سيبك من كل الي قالوا ابوك ده كل حاجة بتاعتك انت ومحدش هيشاركنا ف الورث
ادهم: ماما انا تعبان وطالع ارتاح شوية نتكلم بعدين
ف صباح اليوم التالي
ف الكلية عند غرام وندي
ندي: غرام كنت عايزة أقولك ع حاجة بس مش عايزة اسمع منك غير حاضر
غرام: ندي انتي عارفة انك كل الي ليا ف الدنيا دي واكيد مش هتأخر عليكي ب حاجة
ندي: بعد ما نخلص محاضرات انا هاجي معاكي البيت عشان نوضب حجاتك عشان هتيجي تعيشي معايا بعد كده انتي عارفة اني مليش اخوات وبزهق كتير وانا لوحدي وماما وبابا بيحبوكي اكتر مني كمان
غرام: مش هينفع يا ندي اسيب البيت ده دا فيه ريحه ابويا وامي وكل ذكرياتنا سوا
ندا: انتى عارف ان اهلى بيعتبروكي زي بنتهم بالظبط وبابا كان هيجي يتكلم معاكي ف الموضوع دا بس انا قولتله انا ال هكلمها علشان اعرف اقنعها يرضيكي تكسري بخاطري انا واهلى يستي وان كان ع البيت تبقا نيجي كل فتره نقعد فيه كام يوم وافقي بقا والنبي

 

 

 

غرام : خلاص ماشي موافقه بس بشرط
ندا: ايه هو
غرام: انا هشتغل وهدفع معاكوا ف البيت غير كدا لا
ندا: زي م انتى عاوزه يلا بقا تعالى علشان اهلى مستتينك
غرام: طيب هجهز هدومي الاول
ندا: تعالى نجهزها سوا
ونسيبهم يجهزوا هدوم غرام
في المساء عند ادهم
يلبس ادهم ويستعد ليذهب ل الملهي الليلي وهو نازل امه بتنامي عليه
ثريا: ادهم حبيبي كنت عاوزه اتكلم معاك ف موضوع مهم
ادهم: بعدين يا ماما مش فاضي
ثريا: مش هاخرك يا ادهم هما خمس دقايق وبعدين امشي
ادهم: حاضر يا ماما بس ياريت بسرعه علشان مستعجل
ثريا: هتدور على عمك ولا هتعمل ايه
ادهم: مش عارف لسه يا ماما

 

 

 

ثريا بخبث: ياحبيبي اسمع كلامي وفكك من كلام ابوك بعد العمر دا كله هيجي حد ويشاركك انت واختك ف الورث انت بس ال تعبت ف الفلوس دي وكبرت الشركه يبقا الفلوس دي من حقك انت وتفضل تقنع فيه
ادهم بتفكير: انتي معاكي حق يا ماما بس انا مش هقول لابويا كده انا هقوله انا هدور عليه علشان هيبعت حد غير بس انا مش هدور والكلام دا هيفضل بيني وبينك بس
ثريا: كدا تبقا ابني بجد لا عجبتني
ادهم: عيب عليكي يا ماما دا انا تربيتك يلا استئذن انا بقا
ثريا: مع السلامه ي حبيبي خلى بالك من نفسك
يروح ادهم الملهي الليلي اول م يدخل يتلم حواليه احلى بنات وكل واحده بتحاول تغريه علشان يختارها هي وبعدين بيختار أحلى فيهم وبتفرح وبتبصلهم بنظرات انتصار وتروح مع ادهم
ف شقه ادهم
بعد كام دقيقه بيقوم ادهم بعصبية وبيروح ناحيه الشباك وبيفكر
ليلي: مالك يابيبي فيه حاجه مديقاك
ادهم: ملكيش دعوه متنسيش نفسك

 

 

 

وبتبدا تقرب منه وبتغريه لحد م ادهم يبدا يستجيب ليها ونسيبهم لو حدهم
تاني يوم الصبح بيصحي ادهم وبيبص يلاقي البنت لسه جمبه وبيروح الحمام ويطلع يلاقيها صحيت و بتقرب منه بدلال وبتقوله صباح الخير يا بيبي ولسه هتحضنه
ادهم بيقولها باشمئزاز: اوعي تلمسيني بايدك القذره دي يلا خدي فلوسك اهي وبيرميهم ف وشها وغوري من هنا مش عاوز اشوف وشك دا نهائي فاهمة 5 دقايق وتكون طلعتي من هنا والا مش هيحصلك طيب بتقوم البت وتلبس وتاخد الفلوس من ع الارض بخوف منه وتمشي بسرعه
ف صباح اليوم التالي
عند غرام وندا
تدخل ندي: الي غرفة وتصحي غرام
ندي: غرام غرام اصحي يا بنتي هنتأخر
وغرام مش حاسة بحاجة
تصرخ ندي بصوت عالي: غراااااااااااام ومفيش فايدة بردو
كده انتي الي جبتيه لنفسك وتضحك ضحكة خبيثة وتدخل الي الحمام وتحضر كوبا من الماء وترشه ع غرام وتسيقظ غرام مفزوعة: انا بغرق انا بغرق الحقوناااااااي وتبص جنبها تلاقي ندي ف الأرض هتموت من الضحك

 

 

 

غرام: يا جزمة بقا كده استحملي بقا والله ما انا سيباكي وتجري ندي وغرام تجري وراها وتتخبي ندي ورا امها الي هتموت من الضحك عليهم وتقولهم كفاية هزار ويلا افطروا عشان الكلية
غرام: فلتي مني المرة دي بس مردودالك يا ندي
ندي وهي تضحك: انا مليش ذنب انتي الي نومك تقيل يا ختي
غرام: بقا انا نومي تقيل يازفته والله لاوريكي بس مش دلوقتي علشان المحاضره هتروح علينا
وتلبس غرام ويفطروا ويروحوا الجامعه وبيحضروا المحاضرات
بعد المحاضرات
غرام: انا شوفت إعلان ع النت مطلوب سكرتيره لأكبر شركه ف مصر ومرتبه حلو جدا ايه رايك نروح نقدم
ندي: خلاص هرن ع بابا اعرفه اننا هنتأخر وبعدين نروح وبتكلم ندا أبوها وتعرفه وبيروجوا الشركه واول م يدخلوا يلاقوا…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غرام)

اترك رد