روايات

رواية زهرتي الفصل الثالث 3 بقلم ندى عمر

رواية زهرتي الفصل الثالث 3 بقلم ندى عمر

رواية زهرتي البارت الثالث

رواية زهرتي الجزء الثالث

زهرتي
زهرتي

رواية زهرتي الحلقة الثالثة

ادم بقا انا زفت ده انتي نهارك اسود 😡
زهرة بتلتفت بصدمة ادم 😱😳اوعا تفهمني غلط 😢
ادم بغضب بقا انا بتقولي عليا زفت ان موريتك هاتي الكارنيه بتاعك 😒
زهرة بتمثل الدموع بقولك اي يا دكتور انا واحدة غلبانه بلاش الكارنيه ياباشا بص اعمل اي حاجه الا الكارنيه 😂😢
ادم بيبصلها بدهشة بتتحول فاللحظة مش قادر يفهمها وبيقولها انتي مجنونة يا بنتي ولا حكايتك اي بالظبط 😂😒
زهرة في سرها انا لازم استعطفوا ليفصلني ده قادر ويعملها
وبتكمل بتمثيل هو انت معندكش اخوات بنات بلاش تفصلني وانت قمر كدا و قلبك ابيض بقا 🤍😂
ادم كان نفسوا يضحك بس حاول يبان جد وقالها اعتذري
زهرة بعند انا اعتذرت مرة ومش هعتذر تاني علفكرة
ادم برفعة حاجب ( وشكلو عامل كدا 🤨) لا والله مش هتعتزي يعني
زهرة بعند اه مش هعتزر وعلفكرة انا مغلطتش انت مغرور و بارد فعلا 😇
ادم بيتغاظ منها وبيقولها وهو بيجز علي سنانه هو انتي مش واخده بالك انك بتتكلمي مع الدكتور بتاعك ولا اي مش خايفة اسقطك ومش بس في مادتي لا انا هخليكي تشيلي السنه كلها عشان طولة لسانك دي 😒😒

 

 

زهرة بتتوتر من كلامه و بتداري توترها وبتقول بعند انا مباخفش علفكرة واعمل اللي انت عاوزه اقولك حاجة كمان انك مستفز😂 ورخم كمان
ادم وهو بيمسكها من ايدها وبيتعصب بقا انا عيلة زايك تشتمني وتقولي بارد و مستفز ورخم وكمان زفت 😏لا انتي زودتيها اوي بقا وانا ساكتلك 🙂
زهرة بتتعصب انو مسك ايدها وبتقوله نهارك اسود وبتمسك ايدي كمان يلهووي هي حصلت لكدا 😮😳 دا انا هخلي الشارع كلو يتفرج عليك 😂😱
ادم واقف مصدوم ومش فاهم هي هتعمل اي ولسه ماسك ايدها 😲
وفجأه سمع صوتها الحقوني الحقوني يا نااس الأستاذ بيت**حرش بياا 😂😂😱
فجأه بيلاقي الناس اتلمت حواليهم واحد بيقولوا عيب عليك يابني اللي انت بتعملو ده اعتبرها اختك
وواحد تاني بيبصلوا بقرف وبيقول شباب ملقتش حد يربي”ها
وزهرة بتمثل العياط وهي من جواها هتموت من فرحتها وشمتانه في ادم 😂😂 وبتقول قولوا ونبي يا عمو بقالي ساعة بقولوا اعتبرني زي اختك حرام عليك معندكش بنات 😂😢
ادم واقف مصدوم ومش مصدق اللي عملتوا ومن جواه عاوز يمسك زهرة دي و يخن”قها 😡😡
وبيقول ادم لا معنديش بنات يختي انا كر”هت البنات من ساعة ما شوفتك اصلا 😏😏
زهرة من جواها ماشي يا ادم انا هوريك دلوقتي 😒

 

 

وبتكمل بتمثيل انا لازم يجيلي حقي يا جماعة يرضيكوا بنتكم يحصل فيها كدا تقبلوها علي بناتكم واحد زي ده يتح””رش بيها انا معتبركم زي اهلي بقا ولا تاخدولي حقي من الجدع ده ولا اكمني عشان انا واحدة غلبانه وطيبة هو يجي عليا 😂😢
وبتبص لادم بترفعلوا حواجبها 😂
بتقول واحده ست حرام عليك لي كدا دا البنت شكلها هادية و محترمة انتوا اي مبترحموش خالص 😒😔
راجل بيقول لباقي الناس الجدع ده لازم يتأدب 😱
زهرة بتبص لادم بخبث وتبتسم با نتصار 😂😂
ادم بيكون في نفسه نفسوا يموتها فالوقت ده 😠😡
ولسه الناس هتقرب علي ادم عشان يضربوه
وزهرة واقفة بتبتسم بشماته 😂😂
ادم بيقول بصوت عالي نسبيا عندك يا جدع انت وهو دي مراتي 😲
زهرة اول ما بتسمع كدا بتبرق بصدمة 😲😲😳
الراجل بيقول عيب بقا اللي بتعملوه ده معطلنا وموقفنا وانتوا جايين تهزروا هنا خد مراتك وامشي يا بني
زهرة بصدمة مرات مين ده بيكدب انا معرفوش 🙄
ادم وهو بيقف جمبها وبيقول اي يا حببتي انتي هتفضلي زعلانة كتير وانا بحاول اصالحك ياروحي وعيب نفرج الناس علينا كدا ولا اي 😂😂 وبيقول بصوت واطي جمب ودنها انا موريتك مبقاش انا ادم المنشاوي انا تلمي عليا الناس ماشي 😂
زهرة بتبلع ريقها بتوتر وبتقول بداخلها يمصييتي هو هيعمل اي 😂😱

 

 

وبيكمل ادم بصوت مسموع مفيش حاجه يا جماعة اتفضلوا انتوا وانا خلاص هاخدها اصالحها في في بيتنا صح يا حبيبتي
زهرة بتكون بصاله بصدمة ومبطنتقش من صدمتها اللعبة اتقلبت عليها هي🥺
ادم شوفتوا اهي بتبصلي وساكتة يعني معني كلامي صح وبيدأ الناس تمشي وبيفضل ادم وزهرة
بتفوق زهرة من صدمتها وبتقول بغيظ بقا كدا يعني مين دي اللي مراتك ان شاء الله 😒😏
ادم ببرود انتي تطولي اصلا انك تبقي مراتي 😏
زهرة وهي بتحط ايدها في وسطها وبتقول نعم با بابا مين انت ان شاءالله اصلا كنت مين اصلا 😂😂 دا انا اطول و اطول احسن منك كمان 😂
ادم بس يا اوزعة اتكلمي علي قدك يا شاطرة وانتي شبر ونص كدا واطول حاجة فيكي هي لسانك اصلا 😏😂
زهرة بتتغاظ منه وبتقوله بقا انا اوزعة ولا انت اللي عاوزه زي عمود النور 😒😒 وتعاله بقي عشان انا جبت اخرك معايا كدا يا ادم يا ابن ام ادم انت وهوريك انا بقا اذا كان فعلا اطول حاجة فيا هي لساني ولا لا 😏
ادم بترقب هتعملي اي يمجنونة انتي 🥺🥺
زهرة وهب بتبتسم بخبث هعمل كل خير طبعا 😂😂وفجأه بتمسك زهرة ايد ادم وبتعضه 😱
ادم بوجع وصدمة اي ده اي ده يمجنونة اوعي ايدي سيبي ايدي يابت انتي بتعملي يخربيتك انتي ما بتكليش لحمة في بيتكم ولا اي يابت آآآآآه سيبي ايدي يخربيتك 😲 هتاكلي ايدي اوعي انتي بتاكلي بني ادمين ولا اي يخربيتك 😱
بتسيب زهرة ايد ادم بعد ما تقريبا كلتها 😂😱 وهي بتضحك بانتصار وفرحة
ادم ماسك ايده بوجع بيقول الله يخربيتك يا شيخة انا كنت عارف انك مجنونة لكن دلوقتي اكتشفت انك بتاكلي بني ادمين 😂منك لله ايدي مش حاسس بيها
زهرة بشماته تستاهل بقا عشان تبقا تقول عليا اوزعة تاني 😛

 

 

ادم بغيظ وغضب قولتلك هاتي الكارنيه بتاعك يا زهرة 😡
زهرة وهي بتجري الف سلامة عليك يا بابا مفيش كارنيهات وبتوقف تاكسي وبتركب بسرعة وبتعدي من قدام ادم اللي واقف مصدوم ومبرق وبتطلع راسها من شباك التاكسي وبتطلعلوا لسانها وهي بتضحك 😂😛
ادم واقف مكانو مش مصدق اللي حصل وبيخبط كف علي كف منها فهي بالفعل مجنونة لان دي مش تصرفات واحدة عاقلة ابد ادي طفلة ياربي هتجنني معاها 😂🤦‍♀️انا واقف بكلم نفسي هو انا اتعديت من المجنونة دي ولا اي 🤦‍♀️😂
بتوصل زهرة البيت وبتدخل شقتهم وهي بتقول يااااا فيروز يااااا فيروز يا نبع الحنان اي ريحة الاكل الجامد دي 😋
بتخرج فيروز من المطبخ وكلنا عارفين سلاح الام المصرية ابو وردة اكيد عارفينوا 😂 بيتحدف في وش زهرة
زهرة بتمسك وشها بوجع اه كدا يا نبع الحنان هي دي وحشتيني يا زهرتي بتحدفي بي ابو وردة متشكرين علي الامومة الخداعة انتي اكيد مش امي لا 😂😅
فيروز بغيظ منا يبت انتي هتجننينيمعاكي جاية من برا عاملة قلق ليه يا بت صوتك سمّع الجيران 😒😒
زهرة بابتسامة سيبك انتي من كل ده قوليلي عاملة غداء اي يا فيروز انا شامة ريحة معكرونة بالبشاميل اكيد عاملاها صح 😋اوعي كدا يفيروز انا هدخل استكشف بنفسي 😋
فيروز وهي بتمسكها من قفاها 😂🤩😱 خدي يابت هنا انتي رايحة فين ايامي الاقيكي دخلتي المطبخ يا زهرة 😡
زهرة بدراما لييييييه😲اوعي تكوني مخبية حد جوة يا فيروز يا شقية انتي 😂😉قوليلي قوليلي وانا مش هقول لحجوج
فيروز بصدمة وغيظ وبتديها قلم يطرقع علي قفاها 😂😱

 

 

وبتقول بقا يا بنت العفاريت انتي انا هخبي حد في المطبخ اه يا اخرة صبري ياني عملت اي في دنيتي عشان يبعتلي واحدة زيك يا زهرة يابنت بطني اعمل فيكي اي بس🤣😂
زهرة وهي بتدعك مكان حنان الأم الي خدتوا منها 😂🥺 وبتقول في اي يا فيروز محدش يعرف يهزر معاكي كدا بتقفشي كدا دنا بهزر يا رمضان اي مبتهزرش 😂😒
فيروز لا يا ختي مابهزرش 🙄😒وبعدين انتي اي الي رجعك بدري النهاردة 🤔مش المفروض انك لسه في الكلية
زهرة بتوتر هااا هو انا مقولتلكيش 🙄🤔
فيروز برفعة حاجب لا يا اخرة صبري مقولتليش 🤨
زهرة اصل اي اصل الدكتور لغي الامتحان ومشينا 🙂
فيروز مش مرتحالك يا مصيبة حياتي حساكي عملتي حاجة تاني قولي قولي عملتي اي المرة دي 🤫
زهرة بابتسامة والله يا حجوجة انتي ظلماني ده انا طيبة وغلبانه وكيوتة ورقيقة ومش بعمل حاجة خالص 😊
فيروز وهي بتلوي بوقها وده من اي معلش 😂احنا كدا بنكدب كل الصفات دي مش فيكي يا زهرة انا كدا اشك في نفسي وانك مش زهرة بنتي 🙄 انتي قصدك تقولي انتي مصيبة هانم حوادث كارثة مجنونة حاجة فالرنج ده 😂
زهرة بقا كدا يا فيروزة ماشي يا نبع الحنان لا نبع الحنان اي بقا انتي قلبك قاسي عليا اوي يا فيروزة هو انا مش بنتك ولا اي لقتوني علي باب الجامع 😂😂 اه علي الامومة الخداعة الامومة مبقاش فيها بركة دلوقتي 😂🤦‍♀️
فيروز بغيظ تصدقي يا بت انا قولت حلال فيكي ابو وردة
زهرة اول مابتشوف مامتها مسكت ابو وردة😂 بتقول يلهووي ابو وردة تاني لا لا انتي بتنشلي صح يا فيروز ولا كأنك قناصة 😂😱انا بقول اجرررررري يا مجدي 😂😂 وبتجري زهرة وبتدخل اوضتها وهي بتضحك علي مامتها 😊
بتدخل زهرة اوضتها بتلاقي موبايلها بيرن و………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زهرتي)

اترك رد