روايات

رواية بنت الصعيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم هاجر حسين

رواية بنت الصعيد البارت الحادي والعشرون

رواية بنت الصعيد الجزء الحادي والعشرون

رواية بنت الصعيد الحلقة الحادية والعشرون

الخاتمه

بعد مرور خمس شهور

داليا – اااااه ااااه يونس ااااه يونس

يونس بنعاس- في ايه يا داليا

داليا بتعب- بولد

يونس- ليه

داليا بصريخ- ايه اللي ليه بقولك بولد

يونس- دا وقته يا داليا خليها الصبح

داليا حطت اديدها علي بطنها وقالت بغضب- خليكم لصبح يا حبايبي علشان بابا نايم ……يووووونس

يونس قام من علي السرير- غيري هدومك وتعالي اوديكي المستشفي

داليا- يا برودك ياخي هو انا قادره اتحرك……اااااه مش قدره ،شوفلي تيتا وماما بسرعه ………يونس خرج وجو معاها

سهير- مستني ايه يا يونس خدها المستشفي

زينب- مش هتلحق هاتو مياه سخنه بسرعه……سهير راحت تجيب

يونس بخوف- هتعاملي ايه

زينب- هولدها

يونس- لا يا تيتا انا هخدها المستشفي دا لو هتولد

داليا بتعب- حرام عليكم انا بموت اااه

يونس قرب منها- هتولدي بجد طيب

داليا مسكت ايديه وعضته
يونس- ااااه ايدي يا بنت العضاضه سبيها

زينب- اهدي يا داليا شويا علشان متتعبيش

يونس- داليا، ايدي انا يونس حبيبك انتي بتوجعيني بجد

داليا سابته- انت السبب يا يونس اااه

يونس- اخدها المستشفي احسن يا تيتا

داليا- دا بياخد راينا ااااه

يونس- يعني هي اول مره تحصل ما كل مره بتقولي هولد ومش بتولدي

داليا- انا تعبانه يا يونس

يونس قرب منها وحضنها وقعد يهديها
سهير داخلت بلمياه

زينب- اطلع برا يا يونس

يونس- دي مراتي

زينب- عارفه، مش عايزه اسمع صوتك طيب

••••••
اسلام- طيب بتعيطي ليه

ملاك- مش عايزه اولد

اسلام- هههه ليه هتشليه في بطنك

ملاك- انت بتهزار يا اسلام

اسلام- طيب اهدي كدا دا لسه فضل خمس شهور

ملاك- داليا بتتوجع اوي

اسلام- لا دي بتتدلع

ملاك- لا داليا مش كدا، وخصوصا عارفك انك هنا مش هتبقا عايزه تعلي صوته علشان كدا اكيد موجوعة

اسلام- ربنا يقومه بسلامه، يلا روحي شوفيهم يمكن يحتاجوكي ولا تحضريله اكل

ملاك- ماشي

•••
زينب- يلا يا داليا

داليا-مش قادره

زينب-حاولي يا بنتي

يونس بخوف- يلا يا داليا علشان عيالنا
………ووو نزله اولد اواء اواء
سهير خدتو منها
زينب- نفس كمان يا داليا

داليا بتعب – مش قادره اكتر من كدا ……اخدت نفس ووو…نزلت البنت اواءاواء اواء
سهير بفرحه- بسم الله مشاء الله قمر زيك يا بنتي

يونس شال البنت واذن في ودنها وبعدين الولد………داليا غمض عيونه يونس قرب منها

يونس بقلق- داليا ، هي مالها يا تيتا

زينب- تعبت ياابني انت شايف دي حاجه سهله،الصبح طلع اهو اطلب الدكتور يشوفها ………يونس كلم الدكتور ملاك داخلت
ملاك- ولدت ولا لسه

زينب- ولدت عقبالك

ملاك- لا مش عايزه ، فين القطط

يونس قاعد جنب داليا وقلقان عليها
ملاك- مالها داليا

سهير- نايمه، تعالي شوفي العيال

ملاك وهي شايله البنت- الله علي عيونه زرقاء زي داليا والولد عسل التاني

الدكتور وصل وشاف داليا وعامل المطلوب

الدكتور- انتو ربنا سترها معاكم ممكن كانت داخلت في خطوره

يونس- طيب هي دلوقت فيها حاجه

الدكتور- لا كويسه ياريت تتغذاء كويس

يونس- تمام ………الدكتور خرج وداليا فتحت عيونه

داليا بزعال- دكتور يا يونس

يونس- صعب القي دكتوره في الوقت دا يا حبيبتي

داليا- طيب عايزه اشوف عيالي

ملاك داخلت- يلا بقا علشان تاكلي

داليا شالت العيال
يونس- حلوين زيك

زينب- الولد زيك يا داليا

سهير- اااه والبنت زي يونس

ملاك – انا هروح اوريهم لـ اسلام

يونس- مش الاتنين سوا

ملاك- ليه

يونس- تواقعي بيهم

ملاك- من تقلهم اوي……وشلتهم وخرجت

زينب- انا هروح ارتاح وانتي يا داليا كلي علشان بطنك فاضيه

داليا- حاضر

سهير- لو احتاجتي اي حاجه قوليلي

داليا- حاضر………خرجت سهير وزينب
داليا غمضت عنيها يونس قرب منها

يونس- تعبانه

داليا هزات راسها بلا

يونس- طيب كلي ……عدلها وبدا ياكلها
ملاك خبطت وجابت العيال

داليا- حلوين زيك يا يونس

يونس- والله زيك انتي

داليا – لا والله زيك انت

يونس-ههههههه انا ولا انتي ما هم فـ الاخر عيالنا احنا الإتنين يعني حبه مني، علي حبه منك ……وباسها

داليا- هنسميهم ايه…………بقلم هاجر حسين

يونس- مالك ومليكه

داليا- حلوين اووي

يونس- انا حاسس اني بحلم والله اخيرا رضيتي عني

داليا- لو عايزني ارجع زي ما كانت عادي

يونس- لاااا انا عايز داليا حبيبتي كدا وانا عمري ما هزعالها

داليا- ما ماشي لانك صعبت عليا الأيام اللي فاتت

يونس- متأكد اني مش بحلم

داليا باستها في خدو- لا مش بتحلم احنا معاك بجد

•••••••
بعد مرور خمس سنين

-يامامي تعالي شوفي مالك بيزعقلي

داليا-ليه كده يامالك تزعل اختك

مالك- علشان هي مش محترمه بتكلم مازن وانا قولتلها ماتكلمش حد وبتقعد معها في الحضانة

مليكه بعيط- علشااان انا بحبو هو قالي هنتجوز انت مااااالك

داليا-مالك عيب تقول علي اختك كده وانتي يامليكه ياحبيبتي عيب الكلام ده انتي لسه صغيره ياروحي

مليكه ببراءه-بس مازن قالي كده يامامي

مالك-سامعه يامامي بتقول اااايه

يونس-في اي مالكم

داليا-مافيش دولا اطفال مايعرفوش حاجه

مالك-لاااا انا مش طفل انا راجل صح يابابي

يونس-صح ياحبيبي بابا ،في اي بقي

مالك-ينفع يابابي اقول لي مليكه ماتكلمش الولا ماازن وماتقعدش معها ومش تسمع الكلام

داليا-خلاااص بقي يامالك عيب

يونس-عادي يامالك مازن صحبكم في الحضانة يعني زي اخوك فيها اي لما تقعد معه ،وبعدين ما انت بتحب حور بنت عمتك

مالك- اااه علشان هتجوزها

داليا- يونس في ايه انت اللي بتعلمهم اهو……وبعدين قالت بعصبيها- عيب كدا انت وهي وهتروحو النار، لما تروحو الحضانه تقعده لوحديكم ملكوش دعوه بحد واخر مَـرّھٌ اسمعكم بتتكلامو كدا

مالك ومليكه بخوف- حاضر يا ماما

مالك-انا اسفه يامليكه

مليكه-وانا اسفه ومش هقعد معها تاني

داليا- كدا شاطرين وربنا وهيحبكم فين حضن مامي بقي

جريو عليها وحضنوها
يونس – من غيري اااه وهانت عليكم العشره ……وحضنهم

يونس- يلا بقا علي اوضتكم

مالك ومليكه- حاضر ……وخرجوا

يونس- عايز اعارف بقا زعلانه من ايه

داليا – مش زعلانه

يونس- لا زعلانه، في ايه

داليا – بتبص للبنات في الشركه يا يونس

يونس- مالك اللي قالك صح

داليا- اااه هو انت هتخلي العيال يفشلو من صغرهم وهيضيعو بس انا مش هسمحلك بدا

يونس- ششش، اديني فرصة اعبرلك عن مشاعري

داليا- أيه هتقولي بحبك

يونس برخمها- لا هقولك تخنتي

داليا-نينينيني مُت في حبك، لا إله إلا الله شوف بكلمك في ايه وانت بتهزار

يونس- ما علشان تخنتي حبتين ببص علي البنات الرفيعه الحلوه

داليا- ماشي خاليا البنات تنفعك

يونس- بهزار وانا اللي قولت لـ مالك يقولك ،ما تيجي نخاوي العيال

داليا- بقيت قليل ادب اوي

يونس حضنها- سته سنين مع بعض ولسه بتتكسفي مني

داليا- لا مش بتكسف وابعد

يونس- والله بحبك اووي، وانا اقدار ابص علي حد غيرك

داليا- ما انا بقول كدا برضو علشان انا قمر

يونس- ايه التواضع دا

داليا- طيب انا هروح انايم العيال

يونس- العيال نامو، نايمي ابو العيال ولا ملوش نصيب من الحنيه

داليا- الحنيه كله ليك ياروحي

يونس خدها علي السرير وحضنها- بعشقك وهفضل اعشقك العمر كله يا احلي حاجه في حياتي
(عشقتك منذ البدايه وساحبك حتي النهايه)
تمت

رايكم في الرواية واسفة علي الأخطاء الإملائية بيبقا الكيبورد بيغيرها وانا مش براجع الكلام بحبكم في الله 💙 عرض أقل
التعليقات

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت الصعيد)

اترك رد