روايات

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل العاشر 10 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل العاشر 10 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 البارت العاشر

رواية أحببت مجنونة 2 الجزء العاشر

رواية أحببت مجنونة 2 الحلقة العاشرة

انس سيف الدين…فين حاجاتي
جويريه كانت هتتخنق بجد…. في دولاب
انس بعد عنها ولف ورايح لي دولاب راحت جويريه مسكت الكتاب وحدفتو بي.. انا تكتفني يا عرت الرا”جاله
انس بوجع…اهاا وراح ليها
جويريه ادم قامت بسرعه وجي تجري علي برا لقته قرب مش هتعرف راحت جريت علي سرير ومسكت المخده وبتحمي نفسها…ايدك لوواتمدت هصوت وربنا
انس جز علي اسنانه… وحيات امي ما هسيبك وطلع علي السرير ولسه هيجبها من شعرها
جويريه ادم بنبرة صوت بين الخوف منها…لا لا بالله عليك.
انس سيف بصلها.. لما انتي جبانه بتتزفتي ليه وشد المخده من عليها وبصله
جويريه بصتله بغضب وضمت حواجبه بطفوله… عشان انت قليل الزوق. وهزقتني قدام ناس
انس سيف بغضب… دا انتي شبه الكلبه من شويه كنتي بتترجي اني اسيبك
جويريه ادم قامت و بردح… نعم كلبه في عينك اترجه مين يعنيه ليه كنت مين
انس بصله وتنح… يا بيئه يا معفنه هقولك ايه انابس هموت واعرف انتي ازاي مربيت اطفال
جويريه… اهو بحاول اربيك
انس بصله وجز علي اسنانه… ههزقك وربنا انا علي اخري
جويريه… اهو وبتشاور علي الحمام
انس بعصبيه وغضب. كفيل يرعب اي حد..لا بقا انتي عايزه تضربي وجي يمسكها من شعرها راحت حضنته
جويريه بخوف لان عارفه ومجرب بمعنا اصحا ضربو..عيب دا انا بنت خالك برضو
انس بص وستغربها…اوعي كده وانتي شبه الجراده وبيبعدها
جويريه…احلف مش هتمد ايدك

 

 

 

انس.. لو لسانك متلمش اها
جويريه رفعت راسها وبصالو…تحترم نفسك طييب
انس ضحك غصب عنه…انتي بجد مجنونه يعني خايفه وطويلة لسان
جويريه…بعد.ما عندكم يا خويا
انس…كتك خوت اوعي وزقها
جويريه بصتله بقرف…كتك ضربه عموما الحاجات بتاعتك في اوضت عمتو مش هنا
انس بصلها…ربنا ينتقم منك ياشيخه وطلع
جويريه…وانت يارب
انس رجع واخد دبدوب هي حطه جمب الباب وحدفها بي… اتلمي بقا ومشي
جويريه… بس يا اهبل ومسكت الدبدوب عجبك قلة ادبو دي يلا يستهل
،ـــــــــــــــــــــــــــ
عند شركه العوضي
معتصم ابن ياسين… انتي يابنتي عايزه تشليني
السكرنيره… ليه
معتصم غضب…هو ايه اللي ليه
السكرتيره… ليه هشل حضرتك بعد الشر
معتصم جز علي اسنانه…لا ولا حاجه برودك دا بس عايز ربعو بس وبعد الشر ايه دا انتي الشر ذات نفسه
السكرتيره عنيه دمعت..انا معملتش حاجه عشان تهزقتي
معتصم ضم كف ايدو… يا الله يا حجه هو انا كل ما اكلمك تعيطي يخربيت اللي جابك
السكرتيره… لا مسمحلكش كله الا بابا
معتصم…مش قصدي ابوكي هتوديني في داهيه انا قصدي صحبي اللي جابك هنا
السكرتيره…. اها ابن عمي مالو
معتصم…انتي بتشربي ايه علي الصبح
السكرتيره…شاي بالبن وساعات مش بشرب بس ليه
معتصم… امشي امشي الله يسترك هتشل وابعتيلي الزفت ابن عمك دا
السكرتيره… حاضر بس متشتمهوش عشان خاطري

 

 

 

معتصم…وربنا هرقع بصوت ماحد هيعرف يلمني وبزعيق براااا
سكرتيره…براحه حاضر وطلعت
بعد وقت عز صحبو…ايه يا ابو المعصيم نعم
معتصم…بنت عمك دي هتجبلي شلل
عز بضحك…نهله دي عسل
معتصم… عسل اسود علي دماغك ودماغها دي عليها برود يكفي بلد
عز بضحك… اتلم هاا عشان دي خطبتشي
معتصم…هحدفك انت وهي من هنا كتك البلاه خد فاهمها شغل دا ودالو ملف
عز…حاضر براح بس متزقش
معتصم…برا برا دا انتم عيله بارد برود
عز بدلع وبيضحك…خمس الله اكبر مش احسن منكون خلقين زايك يلا بقا باي اروح لنهولتي
معتصم حدفو ب ملف… برا يا يلاه وستراجل
ملك سيف الدين دخلت بعد ما عز صاحب معتصم طلع… ينفع
معتصم فكره عز.. وربنا لو شوفت وشك همد ايدي برا يا عز
ملك سيف بضحك… طب ملك برا برضو
معتصم ياسين رفع راسو لقها ملك سيف… ملك ادخلي
ملك بضحك…مالو عز
معتصم…عيل بارد برود هو وخطبتو دي هيشلوني
ملك…بعد الشر
معتصم…القمر جي ليه
ملك بضحك… ولا حاجه كنت بشوف طفل سكن قريب من شركه قولت اعدي عليك
معتصم بغضب…انتي بتروحي في بيوت انتي عبيطه وتروحي ليه اساس انتي مش دكتورة اطفال انتي دكتورة قلب
ملك بغضب…ايه بيوت دي متحترم نفسك واساس يعني دا طفل عندو القلب وامو صحبتي فا بروح اكشف عليه وازورها لان تعبانه هي وابنها وعموما انا غلطانه اني جتلك وجي تقوم
معتصم ياسين قام بسرعه وواقف قصادها…اسف بس انا خوفت عليكي
ملك بعصبي…ايه اللي يخوف في كده
معتصم… اه يخوف لان اش ضمني اللي هتروحي ليهم دوله الله اعلم
ملك… طيب دي صحبتي وانا اساس مش بروح لي حد بس دي عشان عشرة عمري واكيد مش هبقا عارفه ابنها تعبان وهي كمان تعبت فجاه ومش هتقدر تيجي عشان متابعة ابنها واسبها
معتصم باس راسها…اسف

 

 

 

ملك..لا سوري مش متقبله اعتذارك
معتصم…بيتزا ونتمشا
ملك…بقبل يلا وشدتو
معتصم بضحك…طب استني اجيب مفاتيح العربيه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سندس واشرف
سندس… يابنتي انتي عايزه ايه
ساره بنتها.. مش عايزه بس هروح عند طنط نور عايزه اتكلم معاها
اشرف بضحك… انا بشك ان نور هي اللي امك مش سندس
سندس ضحكت… انت هتقولي
ساره ضحكت… مش كده بس هروح اقاعد معاها حبه واجي
سندس.. ماشي ياختي روحي بس اتصلي الاول اتاكدي انها في البيت
ساره بفرح… حاضر وجريت تكلمها
ــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
نور كانت في طريق مروح من عند فرح هي وفهد وساره كلمتها قالتلها انها مروح لو كده تعدي تاخدها بالمره وفعلا راحو اخدوها ومشيو ونور قالت لي سندس انها هتخاليها تبات عندها يومين ووصلو القصر في نفس الوقت يوسف ابن ماجدي وهنا كان فهد مكلمو عشان موضوع جنات لان يوسف ابن ماجدي رائد برضو زاي ابوه ماجدي فهد ابن ادم واميرة برضو رائد وفهد كان قايلو يجي عشان يتكلمو ويعرفو يعملو ايه بحكم ان اساس يوسف ماسك جزء من القاضيه تخص فارس المحمدي لان كانت الحكو”مه عارف انه بيشتغل في حاجات غير مشروعه بس مافيش اثبات بعد وقت كلهم وصلو وكانو قاعدين
ساره.. اومال فين جويريه

 

 

 

جويريه نزله… قلب قلبي جات وجريت حضنتها
انس ابن سيف .. كتك ضربه في قلبك
جويريه ادم …ان شالله انت يا بعيد
نور… وربنا هقلع الشبشب وطيح فيكم بس
يوسف ابن ماجدي بضحك… نفسي اشوفكم مش بتتعاركو
نور… وحياتك وانا وحشتني يا ولاه بقولك صحيح امك الواطيه عامله ايه
يوسف ماجدي بضحك… بخير وبعتلك السلام
نور… الله يسلمك ويسلمها يا روحي انت تاكل كيك ولا سندوتشات الاول
يوسف بضحك… لا انا بس عايز قهوة من ايدك الحلوه
نور ضحكت .. ولا عيب بتكسف لا يا روح امك هتاكل يا محنو
يوسف بضحك… طب ورحمة ابوكي يا خالتو بلاش اكنك بتظغطي بط هو سندوتش وقهوة
نور… بس يلا وانت خاسس كده امك مش بتاكلك ولا ايه وبتقوم وراحت علي المطبخ
يوسف ابن ماجدي..دي متخصص تظغيط يا خالتو اساس وبص لقه ساره قاعده ساكت
يوسف ماجدي…ايه يا اخت ساكت ليه ياقمر
جويريه بنت ادم… ولا يابتاع البنات انت اتلم
يوسف ماجدي..عبو شكلك اسكتي
انس سيف الدين…لا مادي شبه البقدوس تتحشر
ساره بت اشرف وسندس بصتلهم وساكته
جويريه… انتي عارفه ياساره الولاه دا وهو صغير عمو ماجدي شافو مع بنت بيتمشو رنو علقه
يوسف بغيظ…هقوم انا ارنك علقه اتلمي
جويريه ادم…يابتا”ع الب”نات وهزت كتفها كان فهد اخوها نزل
فهد ادم… بت اتظبطي

 

 

 

جويريه ادم بصتله… ما هو اللي جي يظيط علي البت
انس سيف…نفس عرف دي اختك ازاي
جويريه ادم… ولا خاليك في حالك
انس سيف.. ابقدوس
ساره كانت قاعد والكرسي اللي جمبها يوسف
يوسف ابن ماجدي.. الحلو ساكت ليه
ساره بنت سندس بصتله…لو سمحت اتلم بطل اسلوبك دا
يوسف بصله… مالو يعني ما هو حلو اهو زايك يا عسل
ساره بنت سندس بضيق وقامت… جويريه تعالي نطلع فوق احسن
يوسف ابن ماجدي ضحك….
انس سيف بصله وفاهم…ياعم اتلم بقا
فهد ادم…مافيش فايده تعال نقعد في جنينه احسن. وبص لي ساره معلش يا ياسو اقاعدي احنا هنقوم يونس ابن احمد دخل
يونس ابن احمد… السلام عليكم يا شباب(يونس برضو رائد)
كلهم ردو السلام… وعليك السلام ورحمة الله وباركاته
فهد…طب حلو اوي تعال عايزك
يونس احمد…ياعم اهمد انا جي لي حببتي مش ليك
جويريه ادم غمزة… ولع معاكم ياعم عموما داليدا (داليدا بنت مازن) فوق اطلع اندها
يونس احمد..ينوبك ثواب يا اختي
فهد.. طيب ياعم تعالو وبعدها اقاعد معاها براحتكم
نور طلعت من المطبخ…تاكلو الاول يا جزم
يوسف ابن ماجدي… ياختاااي ايه كل دا
يونس ابن احمد… خالتو مسااء الفل
نور بفرحه..الله ياعم جيت للموزه بتاعتك
يونس احمد… احبك وانت فاهمني
انس… ماما
نور.. نعم يا قلب امك
انس… عايزك شويه
جويريه… هتشتكي وضحكت
انس… وربنا وربنا هضرب لو ما بطلتي يا مستفزه
ساره ضحكت بصوت…
يوسف ابن ماجدي… اوبس ايه القمر دا
نور.قلعت الشبشب وراحت لي… اوبس ايه بطل قلة الادب دي متتلم بقا وضربته علي كتفه
يوسف بضحك… يا نون عيب كده انا راجل طول بعرض اضرب بالشبشب
نور وهي بتضرب…تحترمهم بقا طول بعرضك دا يا زفت الطين انت وهمست ساره مش زاي زبا”له اللي تعرفهم عيب كده متزعلنيش منك

 

 

 

يوسف بصله لقها زعلت فعلا… اسف
نور.. كول طيب ويلا يابنات علي فوق
يونس احمد… عايز طيب داليدا
نور… متهمد يابني وانت يا فهد خد الاكل دا وروحو الجنينه اتكلمو وبصت لي انس وانت تعال اشوف عايز ايه انت كمان
كلهم بصو لقوها متنرفزه البنات طلعت وفهدادم اخد يونس احمد ويوسف ماجدي وراحو الجنينه وانس اخد امو اللي هي نور وطلعو
نور…. خير يا ابو الغضب
انس ابنها ضحك… مالك بس يا نون
نور.. يعني عجبك زفت طين دا يوسف الولد جدع وطيب وكويس بس عيبه بتاع بن”ات لو كان محترم بس
انس ابتسم… ربنا اكيد يا امي هيكرمو ب بنت الحلال اللي تهدي
نور بصتله… ربنا اللي بيهدي يا حبيب امك المهم كنت عايز ايه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند فهد ادم حكلهم الموضوع
يوسف ماجدي… الله دا كده الموضوع متسهل لان جنات هتبقا قريبا منهم
يونس احمد… بس متهيئلي خطر عليها كده يا فهد
فهدادم… ما دا بقا اللي عايز ابعدو عن جنات نهائي اننا نقنعهم ان احنا علي هوا ومش عارفين وس”ختهم
يوسف ماجدي… يبقا هقولك هي تتعامل بطبعتها ولا اكن تعرف حاجه وفي نفس الوقت نكون احنا دفسين اي واحد من اللي بيشتغلو بس في الحقيقي يكون تباعنا بس مع جنات يحط كاميرات في الفيلا دي وفي نفس الوقت يخالي بالو منها
يونس احمد… بالظبط وانا عندي صحبي شاطر في موضوع الكاميرات وكمان بيفاهم شويه في ديكورات يعني هيشتغل قصادهم عشان مايشكوش في
فهد ادم… حلو اووي يبقا نتكل علي الله وانا هرسي جنات علي كل حاجه
يوسف ماجدي…بس الجزمه دي مقالتليش ليه اومال ايه صحبي اللي قرفه امي بيها
يونس احمد بضحك.. تلاقي خافت تعكسها
يوسف ماجدي بضحك.. دي كانت شلفطت خلقتي اسكت دا بحسها صحبي بجد
فهد ادم… عليها لسان ورغم كده جبانه وبعدين ياذكي منك ليه اللي خالها قالت لما سمعت اسمي بس اللي مستغربو هما عارفين انا مش مسك القصيه بتاعتهم مسك ملف محروس
يوسف ماجدي…ما هو يا حلو اللي متعرفهوش اننا شكين ان محروس دا الراس الكبيره
يونس احمد… وبس دا شكلها هتحلو اووي كده
فهد ادم… يبقا لزم نخلي بالنا كويس واي معلومه نتقبل هنا ونتأكد من اننا مش مترقبن ولو كده نتعامل عادي تمام
يونس. ويوسف…تمام
فهد… اها جنات مترقبه تمام

 

 

 

يونس ويوسف بص لي بعض…
يونس احمد… يبقا شكين يا عم انت ازاي لزم نحط عليهم مرقبه
يوسف ماجدي.. ينهار اسود جنات معرفه حد
فهد…لا واياكم حد يعرف عمتو نور بس اللي تعرف
يونس احمد… انت بتهزر دي هنكشفنا بخوفها
فهد ادم…لا وتلم عمتو استحاله تتكلم انا وثق فيها
يوسف ماجدي…لا لا هي مش هتتكلم بس احنا نحاول نطمنهم بس
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ساره بنت سندس… وربنا انا بتكسف المره اللي جي ههزقو
داليدا مازن بضحك… هموتتت يابنتي هو بيرخم لكن مش قصدو حاجه دا زاي اياد (اياد ابن ياسين)
منه ياسين… لا اخويا دا بيعاكس ومش عتق حد والله
ساره سندس…لا اياد محترم عنه
جويريه ادم… دا يعيني وشها احمر وزرق
منه ياسين بضحك… مين دا اللي محترم دا مشافش تربيه اساسا
اياد ياسين خبط وكان باب مفتوح…سمعت اسمي قولت اجي الب النداء
ساره ضحكت…عامل ايه
اياد دخل وغمزه…بخير مادام شوفتك ياقمر
ساره سندس ضحكت.. دايما وبطل الاسلوب دا عشان خاطري
اياد ياسين ضحك… البنت دي بتفكرني بجني ومكه بنت عمو عبد الرحمن وبص لي داليدا اختك فين صحيح
جني مازن…انا اهو
اياد ياسين ضحك…نفسي اشوفك بتتكلمي قبل ما اموت
جني ضحكت بكسوف…. بعد الشر عليك.
اياد ضحك… ياختش كميله
منه ياسين… عجباك انت قاعدت البنات دي متروح تنزل تحت مع الصبيان
اياد ياسين مسك المخده وضربها بيها… انتي مال امك انتي وبعدين ما انتي قاعد اهو حد اتكلم
البنات كلهم ضحكو دخلت ملك بنت سيف

 

 

 

ملك… طب وربنا قولت هلاقيك هنا
اياد ياسين حدفها هي كمان بالمخده…عبو شكلكم انا غلطان اني جيت
ملك سيف بضحك… اخوك معتصم فين
اياد ياسين… وانا مالي كنت امو تلاقي مع بنت ولا حاجه
ملك بصدمه… بجد بس ازاي دا كان معايا
اياد ضحك… اها ما انتي مش مالي عينو
منه ياسين…كدب يابت ليه اخوك اتبدل بيك
اياد قام راح عليها وجبها من الكحكه اللي عملها في شعرها… انتي عمله زاي الستات العوجيز كده ليه ما تخليكي في حالك بقا وبعدين ما انا اخوكي برضو
جويريه ادم. بضحك… عيب كده انتم اخوات
اياد ياسين… دي مش اختي دي مرات ابويا
سيف دخل علي صوتهم… في ايه ايه الصويت دا
منه ياسين… عمو الحقني
سيف بصلهم…مش هتعقلو بقا ولقه ساره ازايك يا بنتي عامله ايه
ساره قامت وسلمت عليه.. الحمد الله يا عمو وحضرتك
سيف…بخير الحمد الله وراح علي ادم مسكو من قفا تعال انت ايه مقاعدك مع البنات
اياد ياسين بضحك… انا معرفش هما اللي دخلو عندي انت مين
البنات كلهم ضحكو

 

 

 

منه بضحك… انا قولتلو كده يا عمو راح قام ضربني
سيف بصله.. تنح زاي ابوك قدامي
ملك بضحك….بابا كنت عايزك في موضوع كده
سيف… تعالي ياختي هببتي ايه انتي كمان.
ملك بضحك… عيب عليك يا حجوك وحضنته
سيف ضحك وحضنه. ب ايد وايدو التاني مسك اياد من قفا.. ماشي تعالي
اياد ياسين… يا عمي عيب كده منظري قدام البنات
سيف.. ما انت اساسا مش محترم نفسك قدامي وطلعو برا الاوضه
سيف…انزل انت مع الراجاله تحت يلا
اياد ياسين بضحك… وربنا هقول لي عمتو نور
نور طلع من اوضة انس…في ايه
انس اول ما لقه اياد ابن ياسين ضحك.. اكيد كنت عند البنات
اياد.. اهم حاجه السمع الطيب
نور بضحك… خليفك تحت
اياد…بجد هو يوسف جه نور هزت راسها ب معنا اها راح ونزل جري
انس بص لقها ملك تؤامو واقف بضحك.. بت انتي متوتره ليه
نور بضحك…احلي حاجه في تؤام انهم بيحسو ببعض
ملك ضحكت…قصدك بيفضحو بعض يا امي

 

 

 

سيف بضحك…اهي امكم جبت انتين بيحسو وهي معدومت الاحساس
نور بصتله بطرف عنيها…وتزعل لما ارد عليك قصاد العيال
سيف لعب في شعرها… وزاي ما هي متغيرتش لسانه طويل
محمد كان طلع… ابوياااا وامي اسغفر الله العظيم
نور ضحكت… ياهبل يا بن الهبل.ما اخواتك واقفين
محمد بضحك..اها صح مادام كده عادي ظلمتكم
سيف.. لسانك يا نور وتلمي
نور بصتلو بدلع وراحت حضنته…لمني
سيف ضحك… وربنا ما بتعرفي تدلعي
نورضحكت وهي في حضنه… مهزق بس بحبك برضو
انس.. اي يا امي وبيشدها احنا واقفين
سيف شدها… وانت امك دي مراتي ولا انت عمل زاي ضره كده ليه اوع
محمد ضحك… الغيره يا شباب
ملك بضحك…طب رعو شعوري طيب
سيف… جرا ايه يا ولاد الك”لب انتم هتحسبونا
محمد… يا حج انت بتشتم نفسك ميصحش كده
سيف… امشي من قدامي
نور بهمس لي سيف… عايزك
انس بغيره علي امو من ابو…بتقوليلو ايه
نور ضحكت… وربنا دا ابوك
سيف… اخرت دلعك في وبعدين انت مالك دا انت عيل رزل
نور…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أحببت مجنونة 2)

اترك رد