روايات

رواية شعاع من نور الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور البارت السادس عشر

رواية شعاع من نور الجزء السادس عشر

شعاع من نور

رواية شعاع من نور الحلقة السادسة عشر

فاطمه… ماما رنت ياجماعه بكره لو فضيت هكمل كلامنا علشان همشي دلوقتي واشوفكم بقا بعد شهر في الكليه
منه… 🙂مصطفى قالي هروح بس علي الفاينل
كوكي… وانا كمان
فاطمه…. يعني مش هشوفكم
منه…. ازاي كل يوم هنكون عندك وبعدين بينا مش كتير يعني علشان منشوفش بعض
فاطمه… طيب ياحبايبي علي راحتكم انا همشي
امل….. فكري كويس في كلامي ومتجرحيش نفسك ودمري حياتك
فاطمه… حاضر
كوكي.. استني اوصلك
فاطمه….. يلا
خرجت فاطمه وسلمت عليهم ومشيت رجعت البيت وادت فرضها ودخلت تكلم والدتها
فاطمه… ماما كنتي عاوزاني في اي

 

الام… بقالك كام يوم مش مظبوطه وحاسه انه فيكي حاجه ومداريه
فاطمه… انتي جيباني علشان كده
الام…. لا يوسف طلب ايدك وكنت عاوزه اشوف رايك
فاطمه… موافقه ياماما
الام….. فكري كويس ده بيحتاج وقت علشان نشوف الشخص وندرسه كويس
فاطمه… انا عارفه يوسف كويس
الام… انا المهم عندي راحتك
فاطمه حضنتها ربنا يخليكي ليا ياست الكل انا هروح انام بقا
الام… ماشي ياروحي ربنا يسعدك ويفرحك
فاطمه… يارب
خرجت فاطمه وجه اليوم الموعود والبنات مع فاطمه في الاوضه
امل…. فكري تاني يافاطمه صدقيني انتي لسه علي البر بلاش تنزلي اكتر هتغرقي وانتي الي هتتعبي
فاطمه……حاضر
امل…. الي تشوفيه انا يامه نصحتك وانتي حره.
كوكي…. خلاص ياجماعه اهدوا ويلا علشان نخرج احمد نده علينا

 

منه…. يلا وخرجت البنات بس فاطمه استغربت ان ذياد مش موجود
فاطمه….. زياد فين
يوسف…. ذياد سافر علشان طيارته كانت بعد العصر علطول ومعرفش يحضر
فاطمه….. جماعه ممكن تسيبونا شويه هتكلم مع يوسف
الكل استغرب ووافقوا وخرجم
يوسف… في حاجه ولا ايه
فاطمه… هقولك علي حاجه بس بلاش زعل
يوسف… من امته بزعل منك انا اتغيرت للاحسن بسبب قربي منكم وحسيت بالدفا وسطيكم والاخوه بيني وبين الشباب
فاطمه…. عارفه بس سامحني يايوسف مش هقدر اكمل معاك مفيش مشاعر جوايا ليك احنا لسه في اول الطريق ومش عاوزه اظلمك معايا انا بجد تعبانه اوي ومش عارفه اعمل ايه بس سامحني مقدرتش احبك والله م قدرت انا حبيت شخص بس كل حاجه انتهت انت عارف اني مش هقدر والله احبك
يوسف بوجع…. انا اسف لو كنت زعلتك بس كلامك وصل احنا خوات وهفضل جنبك لو احتجتي حاجه ومش هبعد عنك ولا عن ذياد والعيله لانكم عيلتي انا منكرش اني حبيتك من اول نظره وكنت عاوزه بالتملك انا اي حاجه بحبها باخدها بالغصب او بالذوق بس بعد م اتعرفت عليكم بقيت شخص تاني بنبسط بسعاده غيري وانا مش هنكؤ اني موجوع بس انا بتمنالك السعادة

 

فاطمه….. ربنا يسعدك ويفرح قلبك مع حد يستاهلك بجد
يوسف بوجع…. اللهم امين يارب.
فاطمه….. اهم حاجه ذياد ميعرفش حاجه عن الموضوع ده
يوسف… ليه
فاطمه…. كده بلاش يعرف خليه كده
يوسف… بتحبيه
فاطمه…. هااااا انا لا
يوسف…. بتحبيه
فاطمه بعياط… اه بحبه
يوسف بوجع…… ليه مقولتيش من الاول
فاطمه……. مكنتش عاوزه اقول حاجه حتي انا مبينتش حبي لي
يوسف….. لي يافاطمه وانتي عارفه اني مكنتش همانع حتي لو علي حساب قلبي
فاطمه….. هو كمان عمل كده
يوسف….. مش فاهم قصدك
فاطمه.حكتله كل حاجه بس دي كل الحكايه وكلام امل فوقني
يوسف…. غبي غبي غبي ليه سابك ليه موجهنيش انا مبقتش يوسف القديم ليه عمل كده عندك حق مش لازم يعرف ولازم يستحمل قراره واستسلامه ليه عمل كده بجد مش مصدق الي عمله.
فاطمه… حصل خير يلا هنادي عليهم علشان شكلهم قلقوا
فاطمه بلغت الكل بقرارها والبنات فرحت بالي عملته
احمد…. وانا مش هجبرك علي حاجه ده قرارك وحياتك

 

الام… ولا انا
فاطمه… ربنا يخليكم ليا
عملوا قاعده جماعيه ويوسف وفاطمه موجعين وكل واحد راح علي بيته
يوسف دخل اتوضي وصلي ياارب انا تعبان اوى جوايا وجع مش عارف وفي نفس الوقت حاسس براحه في قلبي اول مره احسها الغبي عمل كده علشاني ليه.. يااارب انت عالم بقلبي والي فيه ريحه واجبر بخاطري ياارب وخليني اعدي الايام دي علي خير
فات شهر علي الي حصل وعلاقه يوسف وفاطمه قلت من الكلام بس لسه صحاب اوقات بيخرجوا في البلكونه ذياد بيكلم يوسف بيطمن عليه ويوسف مقالوش حاجه عن الي حصلوهو فاهم ان فاطمه مع يوسف وفاطمه بقت مش فرفوشه زي الاول لمار اتغرفت علي فاطمه وعرفت ان يوسف مخطبش فاطمه ))
لمار استني ومسك اديها
لمار…. سيب ايدي ياحيوان قولتلك مره انا مش بحبك ولا عمري هحبك انت اي مش بتفهم حل عني بقا
المجهول… لا مش هحل عنك
لمار… افهم يامحمود انا مش بحبك بقا انتي اي مبتفهمش
محمود…. لا ولسه هيمد ايده تاني جه يوسف ومسكها
يوسف… مش عيب تمد ايدك على وحده ست برضو
محمود…. وانت مالك انت واحد وخطيبته.
يوسف بصلها بصه مفمتش معناها. لمار بتسرع

 

لا والله يادكتور مش خطيبته ولا بحبه هو كل اما يشوفني يفضل يدايقني علشان رفضته قبل كده
محمود…. هاخدك غصب عنك يالمار انتي بتاعتي وبس
يوسف سمع الكلام ده وفضل يضرب فيه لحد اما الامن جه واخده بره
محمود…. مش هسيبك في حالك ويانا ياانت
يوسف… اعلي م في خيلك اركبه
لمار بخوف وعياط… معلش يادكتور انا خايفه عليك ممكن يعملك حاجه والله انا اسفه ياريتك م ادخلت
يوسف وهو باصص في عيونها متتاسفيش ده وجبي وبعدين مش هيقدر يعمل حاجه متخافيش يلا علي محاضراتك
لمار ابتسمتله… شكرا اوى مش عارفه اقولك ايه
يوسف…….ولايهمك
فاطمه من وراهم احمممممممممممم مالكم كده السناره غمزت ولا اي
يوسف….. بس ياكلبه البحر يلا عليكي محاضره
فاطمه…. طيب وبلاش اشتمك معانا واحده محترمه
لمارضحكت تاني ويوسف تاااه في ضحكتها ومش عارف ايه السبب اول مره يحس الاحساس ده
يوسف يوسف يوسف يوسف في اي خرمتي وداني عاووزه اي

 

فاطمه.. اصلك سرحت قولي سرحت في ايه
يوسف… هاااا غوري علي محاضرتك
ضحكت لمار عليهم وخلصت المحاضرات ويوسف خارج من الكليه
لمار….. يوسفففففففف
فاطمه…. يوسففففففففف

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شعاع من نور)

اترك رد

error: Content is protected !!