روايات

رواية عشقت حورية الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية البارت الثامن والثلاثون

رواية عشقت حورية الجزء الثامن والثلاثون

رواية عشقت حورية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يوستينا سامي
رواية عشقت حورية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الحلقة الثامنة والثلاثون

في التليفون ..
اسد / الوو مين معايا ، انت 😳
اسد مجرد ما سمع صوته ادرك انه عدنان و هو كان اكبر منافس ليهم و بسبب انه وقف قصادهم في السوق اسد صمم انه لازم ينهي عليه و فعلا ما هديش غير لما اعلن افلاسه و مراته سابته .
عدنان / يااه بالسرعة دي افتكرت صوتي يا اسد
بس عندك حق انا برضو متنسيش .
اسد بغل و كان بيحاول يتحكم في اعصابه و حسام كان واقف جمبه بيحاول يجمع الحوار .
اسد / انت اللي خطفت جاسر مش كدة ، ايه مقدرتش تجيبني انا و حسام فاتشطرت علي جاسر
علشان كان لوحده مش كدة
عدنان اتغاظ جدا من كلامه / لا يا اسد انا اقدر اوصل لاي واحد فيكم انتوا خلاص انتهيتوا حتي اسمكوا في السوق مات زي ما انتوا كمان هتموتوا
و لو انت فاكر ان حسام او انت تقدروا تعملوا حاجة تبقي بتحلم .

 

 

 

اسد / اه يا عدنان بحلم زي كل مرة ، بس انا بقي مش بهدي غير لما احقق حلمي و اظن ان انت اكتر واحد عارف ده …
و فاجاه اسد لقه التليفون اتقفل في وشه
حسام / عدنان هو اللي خطفه مش كدة ، انا مش هسكت و الله ..
اسد / بس بقي يا حسام الموضوع ده بالذات محتاج هدوء انا مش مستغني عن صاحب عمري بس لازم الاول حياه تسافر ..
حسام / ماشي وانا موافق ان انا اتحكم في اعصابي بس بشرط يا اسد ما تعملش حاجه من غير ما ترجلي وتاخذ رأي ، لاني مش هاسمحلك تقرر نفس الغلطه بتاعه زمان ثاني اللي اهو لحد النهارده بندفع ثمنها.
اسد / بس انا ما غلطتش زمان يا حسام سبق وقولتلك ان احنا كنا في تجاره وسوق
و يا قاتل يا مقتول وما حدش قاله يخش معايا منافس ، اختصار الكلام انا هاكلم مراد دلوقت واخليه يضبط كل حاجه وكل اجراءات سفر حياه من امريكا لمصر اتفقنا .
حسام / اتفقنااا .
وبالفعل اسد كلم مراد وحكاله ان عدنان هو اللي عمل كل ده وان هو ما يدخلش في الموضوع تماما وكل اللي عليه ان هو يسفر حياه من امريكا لمصر ويرجع لجده والاخوه عشان ما يحسسهمش ان في اي حاجه حصلت .
_____________________________________
في مصر ..
فيلا عزيز العقاد …
عاليه / مالك يا حور قاعده لوحدك ليه هو انت مش عارفه ان النهارده كتب كتاب حسن ونور .
حور / اه يا طنط سمعت .. رينا يتمم علي خير
عاليه / ماشي يا حور بصي انا عارفه ان انا وانت اخر مره شدينا مع بعض جامد وانك زعلانه
بس خلينا نتفق ان انا وانت بقينا تحت امر واقع انت مراه حفيدي يعني جزء من العيلة وانا ما عنديش اي استعداد اني اخسر اسد .

 

 

حور بدات تعيط / بس انا صدقيني عمري ما كان هدفي اني اذي اسد بالعكس ده هو الوحيد اللي عوضني عن ابويا وعمري ما تخيلت ان البني ادم اللي كان سبب في موته هو اللي هيعوضني عنه
عارفه يعني ايه تحبي البني ادم هو السبب في حرمانك من اهلك ، عارفة وجعي بجد
انا تمنيت انكوا تبقوا اهلي انا فعلا ماليش غيركم
عاليا حضنت حور و بدات تعيط معاها / حقك عليا يا حبيبتي انا والله عمري ما كان قصدي اني اضايقك و احزنك كدة ، حقك عليااا بصي احنا هننسي كل اللي فات و من النهاردة اعتبريني زي امك و اوعي اشوف دموعك دي تاني .. ويلا قومي غيري هدومك علشان ننزل نروح نجيب احلي فستان ليكي .
حور / انا مش عايزه حاجة ، انا بس عايزة احسن اني واحدة منكوا تحبوني و احبكوا والله ما عايزة حاجة تاني
عليا/ ماتقوليش كدة احنا بنحبك والله .. يلا بقي تعالي معايا حتي علشان نجيب حاجات لذوم الجواز ولا ايه رايك علشان تعجب اسد اول ما يرجع .
حور بحب / اسد .
عليا / اه اسد .. ها هتيجي معايا مش كده .
حور بكسوف بدات تحرك راسها بمعني الموافقة .
و بالفعل اخدتها عليا و راحت لأكبر المولات و كانت بتتعامل معاها كويس جدا و خلتها تشتري كل اللي نفسها فيه و بزيادات كمان و جابتلها اكتر من الطقم تلبسهم لاسد و حور كانت محرجة جدا منها بس كانت برضو مبسوطة و فعلا رجعوا علي ميعاد كتب الكتاب و بدوا يجهزوا لكتب الكتاب .

 

 

 

و فعلا نزلت حور الجنينة وقت كتب الكتاب و كانت لابسة فستان حلو جدا و كل اللي كانوا موجودين انبهروا بجمالها و محدش قال انها مراة اسد و كانوا مشغولين بحسن و نور ..
و بالفعل تم كتب الكتاب. .
حسن اخد نور في حضنه و كان فرحان جدا ..
حسن / بحبك اوي يا نوور بجد بحبك
نور / انا والله اللي مش مصدقة انك بقيت جوزي خلاص … بحب يا حسن اووي ..
شخص من زمايل نور اسمه مهند / ما خلاص بقي يا استاذ حسن كفاية وشوشة احنا كلنا مركزين اوي معاكوا ..
و بدا الكل يضحك جامد .. و مهند كان بيبص علي حور و ضحكتها و جمالها باعجاب ..
حسن / وانت مالك و مالي يا بايخ انت ، اي مراتي وانا حر فيها
مهند / يا بختك يا عم ..عقبالي بقي يا رب ..
و بالفعل بدوا يحتفلوا و حور راحت تقعد بعيد عنهم شوية بس مهند قرر انه يقرب يقعد معاها ..
مهند/ احم انا خايف اكون فضولي والله ، بس لقيتك انسحبتي و قعدتي لوحدك كدة . هو انتي اسمك اي
حور / اسمي حور .. عموما انا مش مضايقة من وجودك عادي .
مهند في سره / اي التقل ده
طب بقولك اي يا حور انتي عارفة ان اسمك حلو اوي بجد زيك يعني دي مش معاكسة والله دي حقيقة ..
حور بصتله بستغراب / افندم ..
بس قطع حديقها اتصال علي موبايلها ..
حور / الوو ..اسد

 

 

و اخدت التليفون و بعدت عن مهند و كل اللي كان موجوود
حور / وحشتني اوي يا حبيبي . طمني علي حياه و عليك اسد والنبي ما تكدب عليا انت كويس صح . اسد انا مش قادرة اقعد من غيرك ارجوك ارجع بقي
اسد بضحك / طب اهدي طيب يا حور
عموما اطمئني حياه كويسه جدا بس هي في المستشفى حاليا والدكتور قال ان حالتها مستقره وفي اقرب وقت هترجع مصر اما انا والله كويس قوي انت طمئني عليكي ..وحشتيني يا حور
حور بدموع / انا مش كويسة طول ما انت بعيد
عارف لو رجعت هبقي كويسة اووي .
اسد فضل يضحك / هرجع يا قلب اسد و قريب جدا
كمان بس انتي خدي بالك من نفسك و حياتي .
حور / حاضر والله علفكرة حسن و نور اتجوزوا خلال
اسد والنبي كل كويس ها و خد بالك من حسام ده
و كلمني كتييير … اسد اوعي تبص لواحدة غيري
اسد / وربنا ما اقدر اعمل كدة ده انتي عامية قلبي والله ..
حور / ايوة عقبال ما اعمي عينيك برضو عن كل البنات …
اسد ضحك جامد / ماشي يا حور .سلمي هلي كل اللي عندك باي يا حبيبتي ..
وفعلا اسد قفل التليفون مع حور وحور اتبسطت جدا جدا انها اطمنت عليه و قررت تطلع اوضتها
___________________________________

 

 

في الاوتيل ..
اسد وياسر اضطروا ان هم يقعدوا في اوضه واحده في اوتيل علشان لو حصل اي حاجه لاي احد فيهم ما يبقاش لوحده اما مراد كان في المستشفى علشان الاجراءات
في الاوضه
حسام بحده / انا بجد مش فاهم يعني هو اصلا طايق اشوف وشك عشان تقعد معايا في نفس المكان وفي نفس الاوضه .
اسد / باقولك ايه اتمسى كده وقول يا مساء انا قاعد معاك في القضيه عشان لو حاولوا يقتلوك الحقك وبعدين ما انا اكيد انا كمان مش ميت في حبك يعني .
حسام/ باقولك ايه يا ريت تقصر كلامك وتسكت وبعدين اكيد انا مش هانام جنبك على السرير وشوف بقى هتنام انت في اني داهيه بعيد عني.
اسد بغيظ / داهية اما تشيلك صحيح .. قوم يلا من علي السرير لو مضايق انما انا بقي هنام هناااااا .
وبالفعل اسد نام على السرير غصب عن حسام واضطر حسام هو اللي ينام على الكنبه بعيد عنه لكنهم كانوا في نفس الغرفه وفات اكثر من ربع ساعه وهما في حاله صمت حتى قطع هذا الصمت صوت ضحك اسد الشديد و قام حسام من علي المنبة وهو مستغرب جدا ..
حسام/ اي ده مالك يا ابني بتضحك ليه كدة ..
اسد قام من السرير / افتكرت يوم تخرجك بجد موقف مش يتنسى خالص فاكره اللي حصل فاكر مراد عمل ايه لما احنا حبينا نعملك مفاجاه في شقه الهرم ..

 

 

حسام فضل يضحك جامد / اسكت يا اخي ما تفكرنيش ده كان حته يوم ما يعلم به الا ربنا مش بس مراد فاكر جاسر عمل ايه .. فاكر لما راح عاكس البنت و طلعت بنت لواء ..
اسد ضحك جاامد / يا عيني متفكرنيش دي كانت ليلة 🤣🤣 و هو عمال يقول للظابط والله ما كنت اعرف انا افتكرتها مواطنة عادية .
حسام / ايوة ايوة ..وقاله دول صحابي اللي شجعوني علي الفساد اقبض عليهم معايا 🤣🤣
اسد / كانت ايام غريبة بس كانت حلوة اوي .
حسام / عندك حق ..هي كانت فعلا ، انا هنام
اسد/ وانا كمان، محدش عارف اي ممكن يحصل بكرة ، حسام …. تصبح على خير
حسام سكت لثواني بوجع و بص لاسد بعتاب و حزن و قاله / و انت من اهله
فعلا مر يومين و كان مراد قدر يظبط كل الاجراءات و حياه مازالت في غيبوبة .. وحسام واسد قدروا ان هم يتواصلوا مع رجال اعمال كانوا اصدقاء لهم وقت ما كانوا بيشتغلوا في امريكا
اما عن حور فالعلاقه بينها وما بين عاليه تحسنت جدا وفعلا بقت تعاملها حلو قوي لكن حسن ونور بعد ما تجوزوا قرروا انهم يسافروا برغم اصابه حسن الا انه اصر.

يُتبع ..

تعليق واحد

اترك رد