روايات

رواية لقاء القدر الفصل الثاني 2 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر الفصل الثاني 2 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر البارت الثاني

رواية لقاء القدر الجزء الثاني

لقاء القدر
لقاء القدر

رواية لقاء القدر الحلقة الثانية

مبروك المدام حامل في شهر الاول بص عز بصدمه لمراد
اختفت ابتسامت مراد _حامل
عز:طب يادكتوره اتفضلي وصل عز الدكتوره ورجع شد مراد اللي كان واقف مصدوم ينظر لحور
_مراد انت مش كنت بتقول انك وحور زي الاخوات امال ازاي حامل
=انا مقربتش ليها ياعز
_مراد بتهزر صح ما يمكن انتم مع بعض بقالكم سنه
=لا ياعز انت عارفني بس والله ما مخلي تقوم ليهاقيامه
_مراد اهدي كدا انت عارف حور
سمعوا صوت
مراد يامراد
_فاقت يامراد ول مكملش كلامه و مراد جري ليها فجري عليه
_حور
عز :مراد اهدي وقرب منه ومسك أيده تعالي بس نتكلم
مراد وبدأ وشه يحمر وهو ينظر لحور وعروقه تظهر
_عز اطلع برا دلوقتي

 

 

عز :بس يامراد
_عز بقولك امشي روح الشركه يلا مشي عز بص لحور اللي خافت لما شافته بالمنظر دا
بلعت ريقها=في اي يا مراد
_سؤال واحد بس
بخوف=اللي هوا
_انا قربتلك
ابتسمت= هو كل الزعيق داوالعصبيه دي علشان تسأل السؤال دا بس لا ياسيدي
_يعني مقربتش ليكي
=وهو انت تقدر اصلا وضحكت
بصلها وضحك _عندك حق انا مقدرش رفع أيده وضرب حور قلم صوته يخلي الزجاج يتفتت
_بس غيري يقدر صح
بصت ليه حور بصدمه
=انت بتضربني واي اللي بتقوله دا
_بقول انك حامل
حور بصدمه اكبر =حامل مين اللي قال الكلام الفارغ دا
شدها من شعرها _ الدكتوره اللي كشفت عليكي لما لقيتك واقعه شدها لحد باب الفيلا الخارجي _اطلعي بره ومعتش عاوز اشوف وشك هنا وورقتك عند بيت أهلك وقفل الباب في وشها حور قعدت تعيط قدام الباب أما مراد فدخل جوا ولاول مره تسقط دموع مراد الكناني ويطلق لها عنان دخل الاوضه ريحتها حواليه طلع البلكونه وبدأ يفتكر
_مراد منتش شايف أن البلكونه شكلها كئيب مش فرفوش

 

 

=تحبي اجيب الخليل كوميدي يفرفشها
_لي منتا موجود اهو
=عسل سبحان الله لو منك تلاته البلد كانت بقت ملزقه
_هنضحك اهو سيبك بس يعني عاوزين ركنه وزرع بص انا هضبطها وهيا مساحتها كبيره وانت مقفل جزء منها شوف انا هع انت بتبصلي كدا لي
=شكلك حلو وانتي بتخططي انا هبعتلك سعيد تقوليه علي الطلبات ولو في حاجه عاوزه تشتريها خدي ام حسن
_فلل يامراد
بدأ دموعه تنزل مره اخري
_لي ياحور دانا حبيتك تعملي فيا انا كده لي بدأ الدنيا تمطر ولكن دموعه كانت اقوي من المطر تذكر أن مشفش حور ماشيه معقوله هيا قدام الباب والجو برد مسح دموعه وراح يفتح الباب لقاها بتعيط وضما رجليها
_حور
=مراد صدقني ان
قاطعها _شش مش عاوز اسمع صوتك ادخلي جوا علشان المطر واتجه ناحيه سيارته لقي الحراس بيجهزوا شاور أنه م عاوزهم
=رايح فين في الجو دا
بصلها
_قولتلك مسمعش صوتك ادخلي
وركب عربيته دخلت حور الفيلا
_دا حصل ازاي وامتي يارب راحت اتوضت وصلت ورنت علي نرمين
بدموع _نر نرمين
_اي اللي فكرك ترني عليا منتي مرنتيش من ساعت مكنتم هنا
_نرمين انا حامل

 

 

=كنت عارفه واي رده فعل مراد
استغربت _عارفه منين
=هاا منتي ومراد مجوزين بقالكم سنه لازم تكوني حامل
_نرمين ماانتي عارف اني ومراد بنتعامل اخوات وانا قيلالك قبل كدا
=نسيت ما علينا شوفي هتمسك في اي احكي
أما مراد فذهب لعز صديقه
_ طردتها
=عز اعمل اي دي خانتني
_مراد انت عارف حور وما يمكن التشخيص غلط
=عز انت بتضحك عليا ولا علي نفسك
_مراد بق
قاطعه
=نام ياعز ومتقولش حاجه
عز نام ولكن مراد مكنش عارف ينام
الصبح جه علي الجميع ومراد رجع الفيلا وصعد علي السلم متجها لحجرته
_مراد
كمل مراد وموقفش
لحقته حور _انت لازم تسمعني انا عاوزه اروح لدكتور تاني يمكن اتشخص غلط
اخد مراد تنهيده=ولو ملقنهوش اتشخص غلط
_يبقي ليك الحق تعمل اللي انت عاوزه
=معتش اشوف وشك

 

 

_للدرجادي
=يلا روحي البسي
حور لبست ومراد بدأ يغير ويلبس
ورن علي عز
عز:استني انا هاجي
مراد :تمام
جهزوا ونزلوا
_احنا مستنين مين
=عز
وصل عز واتجهوا الي المستشفي قام عز من جمب مراد
عدي وقت ولاحظ مراد غياب عز مراد:عز راح فين
عز :عارف متقدرش تقعد من غيري
مراد: طبعا يلا شوف فين الدكتوره
عز:الغرفه اللي علي يمين ويامراد وعلشان نكون متأكدين اكتر نعمل تحاليل
مراد :طب يلا ياحور نعمل التحاليل وبعدها للدكتوره
عز :في حاجه علي شعرك يامراد
مراد:في اي
عز :دقيقه قرب منه خلاص راحت
دخلت حور عملت التحاليل وبدات تعيط وبعدها دخلت للدكتوره مع مراد
مراد :ها يادكتوره مالها تعبانه صح و لم يكمل حتي قاطعته الدكتوره
الدكتوره :تعبانه اي مبروك المدام حامل

 

 

وقف مراد :حامل قرب من حور اللي ملامحها قربت تختفي من العياط والخوف طلعتي حامل حس بدوار ووقع
فاق لقي نفسه في حجرته جمبه حور وعز
حور :مراد انت بخير
مراد :انتي حامل ولا انا كنت في كابوس
نزلت دموع حور
مراد :يعني حامل عز أبعدها عني
عز:اهدي يامراد أما نشوف نتيجه التحاليل
مراد :التحاليل هتكدب كل دول وتصدق التحاليل
عز :حور ممكن تخرجي بره
خرجت حور
مراد : انا لي بيتعمل فيا كدا
عز :يمكن التشخيص غلط والتحاليل هتثبت
مراد :هنشوف يا عز
عز :مين الرقم اللي كان بيرن دا امبارح والنهارده
مراد: نرمين
عز باستغراب:بنت خالتك
مراد :مهيا صحبه حور
عز باستغراب اكتر: صاحبتها
مراد:ايوا ياعز قاطعه عز
عز:وكانت عاوزه منك اي مش دي بردوا كانت بت قاطعه
مراد:اكيد كانت عاوزه تكلمها

 

 

عز :يمكن اه صح التحاليل هتطلع كمان ٣ ايام
مراد:يارب يطلع مفيش أو يطلع كل دا كابوس
عز: يا رب ياحبيبي وانا همشي ولو احتاجت اي حاجه رن
مراد ابتسم:طيب يا عز
عز مشي وركب عربيته ونظر الي الفيلا
عز:في حاجه مش مفهومه بكره هعرف الحقيقه
موعد التحاليل ومراد مسك التحليل
مراد :حووور
حور جرت صعدت لغرفه مراد :في اي لقت ورقه التحاليل مراد تنيها وعنيه تطلق الشرار مسكها من شعرها
مراد:حامل ياحور من مين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء القدر)

اترك رد

error: Content is protected !!