روايات

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري البارت التاسع والعشرون

رواية عشق أحفاد الجوهري الجزء التاسع والعشرون

رواية عشق أحفاد الجوهري
رواية عشق أحفاد الجوهري

رواية عشق أحفاد الجوهري الحلقة التاسعة والعشرون

صباح يوما جديد في قصر عائلة الجوهري
كانت أسيل تفكر في طريقة لأخذ العينة من حور لتأكد من شكوكها بينما حور لم تستقيظ بعد وكان الجميع في الاسفل يتناولون الإفطار وسأل الجد عن مليكة
الجد : فين مليكة يا امل يا بنتي
والدته مليكة: لسه نايمة يا عمي بقالها فترة مش عاجباني وبتنام كتير
والد مليكة : سبيها براحتها فرحها قرب ومحتاجة تستوعب ده اكيد متوترة
الجد : طيب خلي حد من بنات عمها يطلع يصحيها
رؤي: انا هاصحيها يا جدو
الجد : ماشي يا حبيبتي روحي
وصعدت رؤي لتيقظ مليكة ولكن لم تجدها وظلت تنادي عليها حتي اتي صوت من الحمام وكانت حور بالداخل وطلبت من رؤي الانتظار حتي تخرج وانتظرتها رؤي ولفت نظرها سلسلة علي سرير حور وذهبت لتراها واستغربت لوجودها وايضا لوجود اسم حور عليها
رؤي باستغراب: يا تري مين حور دي مليكة مكانش ليها صديقة بالاسم ده وخرجت حور من الحمام ورأت رؤي تمسك بالسلسة التي اهداها لها والداها واخذتها سريعا من يديها
رؤي ؛ مليكة سلسلة مين دي
حور بتوتر: دي سلسلة لقيتها واخدتها
رؤي بعدم اقتناع: طيب يلا بينا الكل مستني تحت عشان نفطر كلنا مع بعض وكمان علشان هننزل معاكي نجبلك كل اللي تحتاجيه
حور بغباء : احتاج اي انا عندي لبس كتير مش عايزة حاجة
رؤي : يا بنتي انتي مش عروسة اكيد هتحتاجي حاجات كتيرة يلا علشان نلحق
حور بهمس : اهو ده اللي كان ناقص عروسة وحاجات ولسه مفكرناش في حل ولا مليكة فاقت كادت علي وشك البكاء من توترها وخوفها ولكن أفاقت علي صوت رؤي ونزلت معها للاسفل
علي الناحية الأخري عند حازم

 

 

 

 

 

 

حازم : بقولك اي يا رانيا احنا هناك هنقول أننا هنتجوز وعايزاك تحطي المخدر ده في اللي هتشربه مليكة ووقتها هنجيب الدكتور ويطلب تحليل دم ووقتها ناخده ونشوف النتيجة
رانيا : تمام انا بتمني مليكة وسيف ينفصلوا باسرع وقت ممكن
حازم بخبث: هيحصل يا قلبي
رانيا بفضول : انت هتعرف العيلة ازاي علي حكاية اخت مليكة التؤام ازاي
حازم : لاء سبيها لوقتها وهتعرفي
علي الجهة الأخري
ذهب سليم لمستشفي الجوهري واطمئن علي حالة ابنة عمه واطمئن علي حالة والدها وظل يتحدث معه حتي اتي اشقاء حور واستئذن للذهاب
والد حور : اي يا احمد يا ابني مروحتش شغلك ليه وانتي يا سلمي مافيش جامعة انهاردة
سلمي : لاء يا بابا أنا هقعد معاك انهاردة
احمد : وانا كمان قاعد
الولد : ربنا يحفظكوا يا ولاد واختكوا تقوم بالسلامة
سلمي بحزن : بابا حور لما تقوم بالسلامة وتعرف هتسيبنا وتمشي
الوالد: لاء يا بنتي اختك مش هتسيبنا وكمان أنا مش اناني علشان تحرمها من أهلها الحقيقين بس كمان الاب اللي ربا يا بنتي مش اللي خلف

 

 

 

 

 

 

في قصر عائلة الجوهري
ذهب حازم بحجة صديقه سليم وايضا لان والدة سليم تحبه مثل أبنائها
حازم : ازيك يا ست الكل وحشتيني
والدته سليم : كنت بتيجي قوي وتشوفني كل لما اسال سليم عنك يقولي عنده شغل
حازم : حقك عليا يا ست الكل خلاص كل يوم هاجيلك بس حابب اعرفك رانيا البنت اللي بحبها وهنتخطب قريب
والدته سليم: انا شوفتك قبل كده مش انتي صاحبة مليكة
رانيا : أيوة يا طنط انا امال هي فين
والدته مليكة : نازلة حالا يا حبيبتي
وفي الجانب الاخر تتحدث رؤي مع زهرة وحسام وعز
رؤي : مش دي صاحبة مليكة انا بصراحة مبطيقش البت دي بحس انها مبتحبش مليكة
حسام : بس اسكتي دي قمر
عز : أيوة قول كمان خلي حازم ينفخك
حسام بخوف : اي لاء يا اخويا مش كفاية سليم وسيف هيبقي حازم كمان
عز بضحك : أيوة اظبط كده
رؤي : عز امال ادهم فين
عز بمشاكسة : وانتي عايزة ادهم ليه
رؤي بخجل : وانت مالك يا رخم قول بس هو فين
عز : والله معرفش بيختفي فين هو ومراد وسفيان
ونزلت حور للاسفل ورأت صديقتها رانيا ورأت حازم ولكن لم تحب نظراته لها دون أن ينتبه أحد
رانيا : مليكة حبيبتي اخبارك بقيتي كويسة

 

 

 

 

 

حور : اه كويسة الحمد لله اخبارك انتي
رانيا : انا كويسة وكنت جاية اقولك خبر هيفرحك انا وحازم هنتخطب
حور بفرح مزيف: اي ده بجد الف مبروك يا قلبي
رانيا : ميرسي
حور بهمس: حلة ولقت غطاها
رانيا : بتقولي حاجة
حور : ابدا يا روحي فرحانة ليكي قوي
الجد : مبروك يا حازم مبروك يا بنتي
حازم ورانيا: الله يبارك فيك
وظل الجميع يتحدثون مع بعضهم وذهبت والدته مليكة ووالدته سليم لجلب المشروبات
وذهبت رانيا وأخذت كاسة عصير لحور
رانيا : اتفضلي يا حبيبتي مش بتشربي ليه
حور : شكرا يا حبيبتي وأخذت حور كاسة العصير وغمزت رانيا لحازم بنجاح خطتهم بينما رن جرس القصر وفتحت الخادمة ولكن لم تري أحد ورات ظرف علي الارض باسم قصي الجوهري أخذته وذهبت حيث تجلس العائلة وذهبت باتجاه قصي وأعطته الظرف
قصي باستغراب بجانب أخيه باسل : مين هيبعتلي ظرف وفيه اي
باسل : طيب افتحه نشوف فتح قصي الظرف وراي سي دي وذهب لجلب اللاب توب بينما ينظر الجميع باستغراب وشغل قصي السي دي وانصدم الجميع لما استمعوا له وبدأت حور تشعر بالدوار حتي سقطت فاقدة للوعي وصرخ الجميع لما رأوه

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *