روايات

رواية ليليان المالك الفصل الخامس 5 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك الفصل الخامس 5 بقلم نورا فريد

رواية ليليان المالك البارت الخامس

رواية ليليان المالك الجزء الخامس

ليليان المالك
ليليان المالك

رواية ليليان المالك الحلقة الخامسة

مالك بعصبية.. اتجوز مين انت اتهبلت في دماغك ولا شكلك مجنون اختك هى اللى جت لحد عندي بنفس و فضلت تذن عليا يعني مش ضحية ولا حاجة اختك خربت بيتي خانت اللى اكلت معاها عيش و ملح و دى مش غلطتي لوحدي اظن كفاية ان بيتي اتخرب من تحت راسها و احب اقولك على حاجة يا ملاك البرئ انا معنديش غير زوجة واحدة و هي ليليان مراتي قدام ربنا و القانون اما انتي ف انتي نزوه و راحت لى حالها
مليكة بتمثل الدموع.. نزوه ط طب و ابننا مش انت كان نفسك يكون ليك ابن مني مش ده كان كلامك
مالك ببرود .. و غيرت رايى و بعدين انتي دماغك راحت لى بعيد انا قولت نفسي يكون ليا ابن من ليليان انتي اللي سمعتي غلط ده مش ذنبي انا مضربتش حد على ايدو و اللى شرب يدفع و انا كفاية اوى اللى دفعتو من تحت راسك عايز تموتني موتني بس افتكر انك المفروض تنق..ذ ش…رف العيلة من عميل اختك مش انا هى اللى رخي..صة .و بعت من اجل الحب قبل ما تحسبني يا استاذ شوف اختك المحترمة الاول
مالك كان ماشي لكن وقف لم اخ مليكة قال
الاخ .. ممم صحيح اختي ناقص..ة تربية بس مش ها عدي اللى عملتوا فيها بالسهل تخيل كده ست زى القمر و هى ماشية اتلق على وشها الحلو مياة ن..ار أو عملت حادثة و ماتت أو تبقا عاجزة خد الكبيرة بقا ممممم ايه رايك لو حصل اعت…داء عليها و كله قضاء و قدر ما هي ملهاش حد و ماشية على كيفها و انت مش عارف تلم..ها
مالك لف لى اخ مليكة و نزل في ضرب لحد ما كان ها يموت.. هموتك يا حق…يرررر مراتي خط احمر بتهدتني بي اغلي حاجة عندي ها قت..لك يا ابن الكل….ب ها قت…لك انت و اختك اللى دمرت حياتي و خربت بيتي
مليكة اخيرا قدرت تدفع عن اخوها اللى هيموت من كتر الضرب اخ مليكة قام و قال.. هاديك فرصة لو مصلحتش غلتطك مع الزبا…لة دى ها نفذ كلامي و ساعتها ها تزعل اوى فكر فيها و احسبها بالعقل
و مشي مالك و هو مش عارف يعمل ايه بيتصل بى لين بس مش بترد عليه أما ليليان ف عاملة ليه بلوك مالك راح منزله هو ليليان
مالك.. ليليان… ليليان
ليليان من جوه.. انت جيت يا حبيبي
مالك.. لا لسه ما جتش اكيد جيت يعني ده سؤال
ليليان مسكة سأبت الغسيل.. معلش يا دخل ده جوه….. ااااايه ده انت دخل الشقة بالجزمة ليه يا مالك ده انا لسه عاملة السجاد من يومين حرام عليك يا حبيبي انت ليه بتحب تعذبني انا بتعب والله طول اليوم
مالك.. معلشي يا حبيبتي كان غصب عني
مالك بيلتفت وراه ميلقيش حد بيدخل المطبخ
ليليان بابتسامة.. قولي بقا مين الحمار اللى مزعل القمر بتاعي و انا اعلمو الادب كله يهون الا زعل حبيبي
مالك راح ليها و مسك ايديها.. طول ما انتي معايا انا راضي بى اي تعب طلامة انتي معايا
ليليان بحب.. انا دائما معاك حد لو مش موجودة ف انا عايشه جواك ولا ايه لو الدنيا كلها سبتك انا عمري ما اسيبك بحبك
مالك فاق من تخيله لى ليليان
مالك بقا بينادي على ليليان.. ليليان…. ليليان ليليان انتي فين اطلعي انا عارف انكي هنا ليليان بلاش تعقبني بى بعدك عني اشتمني اضربي سرخي بس بلاش تبعدي عني
مالك بدموع.. ان انا جيت عليك كتير و الموضوع المرة دى ميتغفرش بس خليكي معايا ارجعلي علشان خاطري .. عمرك ما عملتيه عمرك ما سيبتي البيت اللى بنينه مع بعض ارجعي و انا اوعدك اني هصلح كل حاجة بس ارجعي علشان خاطري متسبنيش انا مقدرش اعيش من غيرك
أما عند ليليان في غرفتها
ليليان بدموع.. بس انت سبتني و ياريتك خونت..يني مع أي واحده خون
.تني مع صاحبتي و بعد كل ده تقولي انتي فاهمه غلط انا فعلا كنت فاهمه غلط لم كنت فاكرة انك بتحبني بس طالعت غلطانة انت مش بتحب غير نفسك و بس بكرهك يا مالك بكرهك و عمري ما ها سامحك
و في غرفة لين قعدة بتبكي
العقل.. ياريتك كنتي قولتي ولا اتحركتي سبتي الموضوع يكبر و مين اللي ها يدفع الثمن دلوقتي هو ابنهم
القلب.. لم تروحي تقوليلي لى ليليان جوزك بيخ..ونك مع صاحبتك و هي لسه طالع من صدمة وفاة امها مبقش ليها كام يوم دى كانت تروح فيها
العقل بسخرية.. لا و دلوقتي البت عايشة اخر سعادة ليليان ادمرت و بسببك و بسبب سكوتك
لين حطت ايديها على رأسها بانهيار.. كفاية بقا كفاية حرام عليكم حرام حا كفاااية
لين عملت اتصل و بعدين نزلت من المنزل طبعا بعد ما قالت لي ليليان و على الكورنيش لين بتتمش هى و حمزة
حمزة.. يارب نتكلم احنا بقنا ساعة ماشيين و انتي ساكته انتي كويسة
لين نظرت ليه .. انت طيب اوى يا حمزة بس متنفعش معايا لانى خاينة
حمزة وشه جب الوان.. عملتي ايه انطقي
لين .. ش شوفتهم و هوم طالعين مع بعض العمارة و لم سالت البواب قال انها مراتو الموضوع من شهرين
حمزة مسك ايديها.. اهدي و بطلي عياط و فهمني
لين بدموع.. فاكر مليكة صاحبتي اللى كنت بحكيلك عنها و انا تصروفاتها غريبة
حمزة.. فعلا قولتي كده قبل ما نسيب بعض و لحد دلوقتي مش عارف السبب
لين .. خوفت انك تخ..وني مليكة بت..خون ليليان مش ها قول غير كده في الاول شاكيت فيها من كلامها المبالغ عن مالك و لم نجحت ان افتش في موبايلها علشان كانت بتبات عندي اتصدمت صدمت عمري انها بتكلم مالك كل ده حسيت ان فيها حاجة غلط ف قررت امشي وراهم و لم سالت البواب قال انها مراتو و لم وجهتها عرفت و ياريتني ما عرفت مش عارفه اعمل ايه انا حاسه انى حق..يرة اوى بس مش قادرة اقولها الحقيقة مش قادرة
حمزة بجادية.. بس ليليان لازم تعرف الا ها تفتكر أنكي معاهم في المصيبة دى
لين

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليليان المالك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *