روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الحادي والستون 61 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الحادي والستون 61 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة البارت الحادي والستون

رواية أحببت مجنونة الجزء الحادي والستون

رواية أحببت مجنونة الحلقة الحادية والستون

سيف ضحك… طب ودا مخلكيش تحني
نور بصتله ورفعت حواجبها…لا بصبغ يا قمر اوع كده وقامت
سيف بتمثيل وبيقوم ومسك راسووبيسند ضهرو علي السرير…هاااا دماغي
نور بصت عليه ورجعت بالهفه… مالك في ايه
سيف…دماغي في حاجه غلط
نوربخوف… حاسس ب ايه طيب ايه مالك
سيف..مش عارف
نورحطت ايدها بحنيه علي خدو… انت كنت كده اول ما صحيت ولا دلوقتي
سيف.. اول ما صحيت كان خفيف بس بيزيد
نور عنيه بدات تتجمع فيها دموع وفتكرت الحلم… طيب اعملك ايه طيب بص تعال نكشف احسن يلا وقامت وبتشدو من ايدو
سيف عايز يضحك وبيحاول يمسك نفسه… يانور لو قمت هقع
نور عيطت… عشان خاطري طيب اعملك ايه. استنا هنادي حد يسندك وجايه تقوم شدها راحت راجعت واخدها في حصنه وفضل يضحك
سيف بضحك…بهزر متخافيش
نور مش صدقه وفكرت بيقول كده عشان يطمنها… عشان خاطري نكشف
سيف..ولله بهزر كنت بشوفك هتعملي ايه
نور طلعت من حضنه…اوع تكون بتحلف كده
سيف…وغلوتك عندي ابدا
نور مسحت دموعها بطفوله ورجعت حضنته…متهزرش كده تاني
سيف ضم حواجبه وستغرب… في ايه
نور رجعت تعيط… حلمت انك تعبت وانا مقدرتش اعملك حاجه
سيف ضحك… انتي احلامك ليه كده
نور طلعت من حضنه… ببقا خايفه عليك
سيف حط ايدو علي وشها بحنيه.. انا اللي كنت هتجنن وانتي بعيد عني وحشتيني انتي خلتيني زاي الطفل اللي علقتي بشئ وبعدها منعتيها عنه
نور بصله بحب وبعدها افتكرت كلامو ابتسمت ومسكت ايديه وبعدتها….طب يلا عشان نفطار انا جعانه اووي وقامت بسرعه قبل ما يتكلم وطلعت
سيف لحظ تغير ملامحه من فرح لي خبيت امل اضايق وقام
ــــــــــــــــــــــــ
شمس.. البنت دي وحشتني هو والجزمه هما بيعقبو بعض والا بيعقبونا
شهد.. واللهي ياتيتا ما عارفه نور نفسي اتكلم معاها متعوده احكلها انا اللي غلطانه كنت قولت لي سيف قبل ما نتحرك كان جه فاهمها بدل كل دا
تهاني. نور كانت هتفكر جه برضو قبل ما تكشفو دي هبله زاي امها
امل ضحكت…ليه كده بس ياماما
اميرة… طيب منكسر الباب ونشوفها لتكون عملت حاجه في نفسها
سلمي…صح
هبه بضحك… للدرجه دي بتحبوها
نورين.. نور ما سبتش حد فينا احنا اساس طلعنا واطين اووي دا لو حد.فينا حصل ما كده بتروح تهزقهم وتجبلنا حقنا مش احنا اللي قاعدين كده
شهد… لا وانا بغباء سبتو معاها المفروض كنت دخلت
فريده… طيب ايه انا البت دي قلبي وجعني عليها اووي نكسر الباب
هبه مكانتش عايزه تقول انهم اتصالحو عشان تشفهم هيعملو ايه لما تنزل… لا اكيد هيتصالحو
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

 

ياسين هو ومازن وادم كانو نزلين
ياسين… البت دي هتفضل كده تعالو نجرب احنا مع بعض يمكن تفتح
مازن…تعال
ادم…مانكسر الباب احسن افرض فيها حاجه
ياسين.. هتخوفني ليه
مازن…نور افتحي بقا كفايه كده
ادم…طيب انتي زعلانه منو احنا مالنا
ياسين… يا ستي افتحي نطمن عليكي علي الاقل
نور كانت طلع من الحمام وسمعتهم ضحكت بفرحه
ادم… طب موحشكيش رخمتي طيب
ياسين… واللهي بقيت نكدي زاي نورين افتحي بقا
مازن بيتكلم وبيحول يفتح لقه اتفتح… عشان خاطري ايه دا
دخلو لقوها واقفه
ادم اول ما شافها شدها وحضنها..وحشتيني
نور حضنته….وانت كمان
مازن…اوع وحضنها هو ينفع كده توجعي قلبي عليكي طب ياستي موحشكيش القاعده معايا
نورحضنته… اسفه
ياسين شالها وحضنه …لا اوعو بقا البيت كان بايخ من غيرك والله وخايف ليكون فيكي حاجه
نور ضحكت وباستو من خدو…. حقك عليا ربنا ميحرمنيش منكم
ياسين باس راسها…انتي بنتي يانور اياكي تعمليها تاني
ادم…ايه دا اشمعنا هو بوستي وانا لا
ياسين.. الله اكبر نتحسد يابنتي وبينزله يابابا انا ونور بنا قصص حب ورمنيسه رهيبه اللي زايك ميعرفهاش
نور ضحكت…
ادم… وربنا ماليش في وراح قرب منها وباسها من خدها جامد
ياسين بضحك…. لا يابابا هي مش انت
ادم بصله وشكله هيزعل بجد نور فضلت تضحك وباستو من خدو
نور بضحك… ولا تزعل
مازن واقف ومربع ايديه ورفع حاجبه نور بصتله… انا واقف اما اشوف اخراتها ايه
نور راحت حضنه وباستو من خدو…. ربنا مايحرمنيش منكم يارب
ياسين بضحك وبيجر شكلها… رجعتي عضمه يابت شبه خلت اسنان
نور بصتله… بجد
ادم فاهم وبضحك… خسيتي علي خسيتك هتختفي امتا
نور بصت علي نفسها… بجد
مازن… لما تيجي تختفي قوللنا عشان نصور لحظه
نور … هق هق هق تصدقو انكم ما شوفتوش تربيه اوع انا غلطانه
كلهم ضحكو.
ياسين بضحك… بننكشك يا قلبي
نور… لا انا فعلا خسيت انا مصدقت اتخن
مازن… انتي غلك خالكي تاكلي في نفسك فا خسيتي بطلي غل وانتي هتبقي زاي الفل
نور… صورمه مين بيتكلم انا غل طب يارب اشوفك زاي وبعدين مين بيتكلم دا انت ارفع مني من كتر صورمك اللي بقا قد كده
ادم… ايو يابت اديلو متسكتلوش
مازن رفع حاجبه… صورم ايه ياحببتش دي رشقه
ياسين… لا لا ميصحش كده وبعدين رشقه ايه انتم عندكم جفاف اساس
نور…. مش احسن ما ابقا درفه زايك
ياسين.. درفه مالقوش في الورد عيب قالولو يحمر الخدين
ادم… حقد يابنتي غيرنين من جمالك وحلوتك طب ابقو زايها بس كده الله اكبر عليكي ياختش
نور.. معلش صورمهم مضاقهم ويلا برا
ادم… حتي انا

 

 

 

 

 

نور…. لا انت خاليك معايا
ياسين… كده برضو ياقمر تصاحبني عالسهر
مازن.. … كده هو
ياسين… وتفوتني معاه وتمشي لا حس ولا خبر
مازن بضحك … يا خي يااحمد ياعمر
نورضحكت جامد من قلبه… هموووت
ادم بضحك.. احمد يا عمر
ياسين بضحك… طب واللهي احلي
سيف دخل لقه نور ادم حضنها وعملين يضحكو
سيف شد نور من حضنه… ايه دا ياعم اوع
ياسين… لا لالا كتير والله اخيرا ورتنا وشك
ادم بضحك.. طلعت من الحبس امتا
مازن بضحك… لا ثانيه انتم اتصالحتو
سيف… اها
نور بطفوله… وهروح الملاهي
ياسين بضحك…. اكل بعقلك حلاوه ياهبله
مازن… لو منك مقبلش لا لما يجبلي حاجات حلو كتير
نور بطفوله… جبلي
ادم… ويفسحك
نور… هيوديني النهارد وبصت لي سيف صح
سيف بصله… اكيد
ياسين… ويجبلك هديه كبير دفعي يبت لما يغرام يحرم يزعلك
نور بصتله.. عايزه هديه
سيف… حاضر
ياسين…قوليلو وتكون غالي
نور… وتكون غاليه
ادم… وتعجبني
نور… وتعجبني
مازن… قوليلووعلي فكره لو معجبتنيش تجيب غير وهاخدها برضو
نور.. وعلي فكره وبصت لي مازن وعلي فكره ايه
مازن… لومعجبتنيش تجيب غيرها وهاخدها برضو
نور.. لومعجبتنيش تجيب غيرها وهاخدها برضو
سيف… انتي تختاريها بنفسك
ياسين.. هق مش عايز يتعب نفسو شوفتي
سيف بصلو… متستراجل يلاه ومسك ايد نور ونزل وسابهم
كلهم ضحكو
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

نور…هو انت بجد ضحكت عليا
سيف بصله وضحك…يبنتي دوله بيهزرو عارفينك بتصدقي اي حاجه
نورين شافتهم نزلين سيف مسك ايدها وبصين لي بعض وبيتكلمو شاورت لي اميرة وسلمي
نورين.. بصو بصو
كلهم بصو عليهم
اميرة… دا بجد
سلمي… قولووربنا
شمس وتهاني ضحكو
نور نزله وسيف مسك ايدها لقت اميرةونورين وسلمي بيجرو عليها وبيتنطتو وكلهم ف صوت واحد…نوووووررر
نور بتبص لقتهم بيجرو عليها وفرحانين تالت حضنوه ومره واحده نور كانت هتقع سيف ضحك ولحقها وواقف وراها سندها
اميرة.. وحشتيني
نورين…. واللهي مبطلناش عياط كنا خايفين يكون فيكي حاجه
سلمي بعياط…هنت عليكي يانور
نور ضحكت وبترفع راسها لقت سيف بصصلها من فوقيها وبيضحك وغمز ليها
نور ضحكت…وانتم كمان وحشتوني
شمس…كدبه لو كده كنتي حتي جيتي سلمتي عليا
نور جريت عليها وحضنته وباست راسها… كلكم وحشتوني والله
تهاني… الا ما قولتي صباح الخير حتي
نور راحت وحضنتها وباست راسها… صباح العسل ياقمر انت
عاصم من ضهرها…طب وانا
نور ضحكت وجريت حضانته وفضلت تبوسه من خدوده يامه وتعلقت في رقبته…انت اللي كان نفسي اشوفك اووي
عاصم ضحك وحضنها.. وحشتيني يا لمضه
سيف كان واقف بيجز علي اسنانه وغيران
اميرة شافت سيف كده ضحكت وحضنته…وحشتني
سيف بصله وابتسم… وانتي كمان وباس راسها
شهد كانت نزله لقتها جريت عليها…نور وحضنته وفضلت تتنطت بيها وحشتيني وحشتيني وحشتيني
نور بضحك…فرهدي امي اهدي
مكرم… اخيرا وراح حضنها كده يا قلب ابوكي تبعدي عننا طب الجزمه دا زعلك احنا مالنا
نور اضايقت..متقولش عليه كده
محمود.. بضحك يامكرم يا خويا دوله حلال في بعض
نور ضحكت وحضنت خالها

 

 

 

 

تسريع الاحداث
كلهم فرحو انهم اتصلحو فطارو كلهم مع بعض ونور سيف اخدها وخرجو وهما في طريق
سيف… تحبي ناكل ولا الملاهي الاول ولاالهديه
نور.. نجيب البدله الاول بتاعتك عشان اقاعد في ملاهي براحتي
سيف ضحك…من عيني
نور بفرح…اشطا طول السكه نور ساكته
سيف بصلها… سكته ليه
نور… عادي لقته مره واحده واقف العربيه بتبص لقت وصلو عند المول يلا
سيف بصله وخايف لتكون لسه زعلانه..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
وهما في طريق
ادم بضحك….انتي يا تعيطي يا تضحكي
اميرة بضحك…مشوفتهمش وهما مع بعض بجد مبسوطه اوووي
ادم…وربنا مجنونة
اميرة باسته من خدو…بحبك.
ادم بصلها…دا بجد
اميرة باستو تاني من خدو…وبموت فيك
ادم ضم حواجبه وضحك… في ايه
اميرة قامت حضنت وهو سايق… في اني بحبك اوووي
ادم بضحك…يا مجنونة نعمل حدثه وحضنها ب ايد واحده وفضل يضحك
اميرة بعدت عن ادم… بقولك ايه ما بلاش شغل نهارده وتعال نتفسح
ادم ضحك…وشغلي مقدرش بس ممكن تروحي شغلك وانا اخلص بسرعه واعدي عليكي ولا ايه رايك بكره اخد اجازه ونجيب انا وانتي حاجات الفرح بقا انتي كنتي مستنيا يتصلحوو اهو اتصالحو زاي الفل
ااميرة…اها صحيح لا بس مش هينفع تشوف فستاني
ادم…نعم ليه
اميرة… عمتو قالت كده مينفعش
ادم.. امي انا قالت كده
اميرة…اها واللهي بص عندي فكره حلوه احنا نخلص شغل وتعدي عليا نروح نشتري بدلتك وانا هنزل انا والبنات مع بعض
ادم…انتم كلكم هتعملو كده
اميرة. اها طبعا
ادم… الله يسامحك يا امي ماشي
ـــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

 

مازن..رايح الامتحان اهو اخر يوم مبسوطه
سلمي… اوووي اوووي
مازن ضحك…دا انتي لما بنتعارك مع بعض ونتصالح مبتبقيش كده
سلمي ضحكت…ولا تزعل وباسته من خدو
مازن بتمثل…لا لا زعلان
سلمي باستو من خدو تاني…بحبك
مازن…انا منهار اووي
سلمي فاهمت… اهااااا لا اتفلق ياقلبي
مازن ضحك…اخس عليكي
سلمي بضحك… صحيح هتستناني ولا لا
مازن…اكيد
سلمي…انا هطلع بدري
مازن…عارف
سلمي…ادعيلي المراقب يكون حنين
مازن بصلها…نعم ايه حنين دي
سلمي ضحكت…مش قصدي قصدي ميقاعدش يزعق
مازن…علي حساب
سلمي.. ايه
مازن…لا ولا حاجه يلا وصلنا
سلمي نزلت ورجعتلو تاني.. بقولك تيجي النهارد نختار بدلتك
مازن.. وانتي
سلمي. مع البنات ماما بتقول مينفعش تشوفها
مازن… ليه هحسدك
سلمي بضحك…لا بيقولو غلط
مازن…مين اللي بيقول
سلمي..معرفش انا لما قولتلها ليه قالتلي بيقوله غلط
مازن…امك وامي نفس اعرف مني اللي بيقوللهم طيب يلا عشان متتاخريش
ـــــــــــــــــــــــــــــ
نورين…حاضر انت بس خلص وعدي عليا هكون خلصت نخرج ونشوف بدلتك
ياسين…انتي لسه مصممه علي عدم اشوف فستانك
نورين…اها وغير كده عايزك تنبهر بيا يوم الفرح كده وتقول بكل انشكح عرفت اختار من غير محتار
ياسين بضحك…ياود يا مختار
نورين..بتتريق
ياسين بضحك…بس اي رايك
نورين ضحكت..جميل
ياسين…يلا وصلنا يا قمر
نورين باستو من خدو…باي ونزلت
ياسين ضحك..ايه الرضا دا وطلع راسو من شباك العربيه ونداه عليها يااااسين
نورين بتبص…ايه

 

 

 

 

 

 

ياسين بضحك…راضي عننني ( بنفس صوت محمد رمضان في مسلسل الاسطوره)
نورين ضحكت… اتلم الله يكسفك وطلعت
ياسين ضحك ورن عليها… قلبااااي
نورين بضكك… اتلم بقا وبعدين بتناديني ب اسمك
ياسين..اوما ل ب اسمك انتي عيبطه
نورين…ما المستشفي كلها عارفه اسمي
ياسين.. دكتوره نورين اما اللي حواليكي في شارع لا
نورين ضحكت.. تمام يا خويا باي عشان خلاص طلعت
ياسين…بحبك باي
ـــــــــــــــــــــــــ
نور…مش فاهمه ايه كيفك في القميص اللي تفتح صد”رك وكله يبان اقفل ام القميص دا
سيف .. يبنتي هي بتبقا كده
نور…ياشيخ
دخلت بنت..واوو تحفه عليك بجد
نور بصتله من فوق لي تحت…. نعم
سيف من جوه… يانهار اسود تاني
البنت…البدله بتاعتو قمر عليه
نور بنفس طريقت البنت.. واللهي بجد
البنت…اكيد
نور بصت لي سيف راح هو دير وشه وبص في سقف…خلاص يا حبيبي مادام هي شايفها واوو وقمر خدهااللي ربنا ياخدها
سيف ضحك غصب عنه…احم انتي عجباكي
نور بسهوك…تقرف اساس بس المهم رائيها
البنت..افندم
نور… لا وكمان انتي مش عجبك اش حشرك انتي حلو عليه ولا لا هيلبسهالك انتي ولا ليا دا انتي بارده صحيح
المسوال عن القسم…في ايه
نور… الانسه جي تقول لي جوزي قمر وتحفه واووو دا انا اللي مراتو مقولتهاش
المسوال…احم طيب افضلي انتي وبص للبنت انها تمشي وبس لي نور احنا اسفين المكان تحت امرك ومشي
نور بصت لي سيف بعصبيه…وانت اقفلي صد”رك دا ولا اقلها اساس خرا
سيف بضحك… اصماله وهز كتافو وفي واحده كانت كتافها وصد”رها كله بيان
نور بصتله وضحكت… انت بتترقصلي يخيبك وبعدين اشطا عادي انت اعمل كده وانا البس الفستان تاني وندخل الفرح واحنا بصدر رحم
سيف ضحك..وحيات امك
نور…الله مش انت اللي عايز كده يلا غير
سيف..مش عجباكي بجد
نور… واللهي ما هتجباها لو ايه
سيف ضحك…ماشي طب شوفيلي انتي نور راحت تدور لقت بدله عجبتها ومقفوله
نور..سيف

 

 

 

 

 

سيف…ايه
نور مدت ايديها من ورا الستار…شوف دي
سيف ضحك واخدها وبعد وقت طلع.. ها ايه رايك ومقفوله اهي
نور انبهارت وعنيها لمعة من فرحتها اكن ابنها قصادها…ياروحي قمر اللهم بارك
سيف غمز…انا بتعاكس ولا ايه
نور اتكسفت…احم حلوه يلا غير
سيف ضحك ودخل غير وطلعو ونزلو وركبو العربيه وهما في طريق
سيف… تيجي الاول ناكل بيتزا علي البحر
نور…اشطا موافق
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد…. السلام عليكم
كلهم… وعليك السلام
احمد… اومال فين شهد
هبه… في اوضتها لسه طلع
احمد…ينفع اطلع
شمس…اطلع
تهاني.. انتم متعاركين
احمد…لاابدا
فريده…طيب اطلع ربنا يهدي سركم احمد طلع وبيخبط
احمد.. شهد
شهد جريت وفتحتلو اول ما شفته نطت في حضنه…. بحبك
احمد اتخض وضحك…الله ايه دا دا من امتا
شهد بفرحه…اتصالحو واخدها كمان يخرجها انا مبسوطه اوووي
احمدحضنها وضمها لي جامد… ربنا يفرح قلبك دايما
شهد..انا وانت يارب وبتطلع من حضنه
احمد.. القمر كان قاعد لواحدو ليه
شهد… عادي كنت برتب دولابي
احمد غمز ..اممم ماتيجي
شهد…متحترم نفسك
احمد بضحك…يخربيت النيه الوحشه دي قصدي ما تيجي نتمشو.شويه
شهد ضحكت…ياشيخ انا برضو وغمزتلي ليه عندك مرض كلابي مثلا
احمد ضحك… مرض كلابي ومسك خدودها في حد يقولي لي حبيبو كده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

علي البحر
سيف بص لقه سرحانه… في ايه
نور…
سيف شاور قصاد عنيها.. نور
نور بصتله…ايه
سيف…مالك
نور…لا سرحت بس في بحر
سيف بصلها وقام وقاعد قصادها… نور انا عارفك انتي لسه زعلانه قوليلي عتبيني لو فضلتي كده هتكرهيني حتي لو كلامك هيزعل انا موافق
نور عنيه بدات تدمعه…مش كده ومش زعلانه والله
سيف…اومال مالك
نور… كلامك كان صح تصرفتي غلط
سيف.. نور انا
نور قطعتو…انا فعلا غلطانه باللي عملتو.كان ممكن استنا تيجي واوريك شعري بس وقتها شكيت اني ممكن تبص لي غير بسبب لبسي انا بحاول والله اغير شكلي واسلوبي وعصبيتي وحاجه مش ب ايدي هقولك حاجه بس اوع في يوم تعيرني بيها لان بجد وقتها مش هقدر اكمل معاك
سيف ضم حواجبه… انا اسف مكانش قصدي اعيرك صدقيني
نور بعياط.. انا عارفه تصرفاتي وحشه واللي هقوله دا مافيش غير امي وبابا الله يرحمه اللي يعرفو ومكنتش بقول لي حد عشان متجرحش اكتر انا مكنتش بعرف اتكلم وانا صغيره وعندي شبه تواحد كنت بخاف اتعمل مع اي حد بابا اخدني لي دكتور تخاطب وبدات اعرف اتكلم بس لسه عندي خوف من ناس اي حد يقرب كنت بصرخ ويغما عليا روحت اللي دكاتره كتير وبابا كان دايما يديني الثقه اني مش غريبه واني طبيعيه وامي كانت دايما تبعدني عن اهل بابا لان كانو مفكرني مجنونة عشان شفوني مره انا وبابا نزلين من عند دكتور نفسني بابا فضل معايا لحد.ما بدات اتعامل مع ناس بعدم خوف بس لووحد معرفهوش قربلي بضايق ولووحد.بحبه بتعصب لووحد قربله خوف انه يبعد وابقا لي واحد.زاي زمان كل البنات كانت بيضحكو عليا عشات كنت بتهته لما اجي اتكلم بطلت اتكلم واروح البيت افضل اتكلم في كل حاجه ضايقنيفي اوضي وانا قفل علي نفسي بابا لحظ مش بتكلم مع حد وماليش صحاب كان هو صحبي الواحيد وعارف لو عملت حاجه بيبقا غصب عني مش هنكر انا معنديش ثقه في نفسي بقت بالبس صبياني احسن عشان اترحم من كلامهم كانو مصدقين اني ولد ولما كبرت عرفو اني بنت ورجعت تاني بعد ما حفيت بابا كان وقتها تعب وتوفه رجعت لي دكتور النفسني اللي كنت بتابع معا حولت

 

 

 

 

 

 

ابطل عصبيه وماببقاش بغير علي حد وابقا لي واحدي ودا سبب من كل اللي شوفتو مش بيدي واللهي انا حولت ابقا زاي اي بنت طبعيه مش بعرف مكنتش عايزه اقولك بس احنا لسه برضو علي البرا هبعد مش هتشوف وشي وأكيد هتلاقي انسانه طبعي معندهاش كل العك دا انا اسفه علي كل تصرفاتي واسفه اني لبست كده بجد اسفه مكانش قصدي ومش عايزه اتعبك انت اتبهدلت بسببي كتير وانا كل ما احاول اصلح حاجه بخربها اكتر انت حتي الو المره الي فاتت كان كلام المره اللي جيه هتزهق وانا سفه اني خبيت عنك بس خايفه في يوم تعيرني بحاجه مكانتش ب ايدي
سيف حضنها… انا اسف انتي زاي القمر ومافكيش حاجه انا حبيتك كده وحبيت تصرقاتك كلها جنانك عصبيتك غيرتك مشوفتهمش عيب زاي ما انتي شايقه كده المفروض بنت زايك تانيه يكون عندها ثقه انتي مش وحشه انتي زاي القمر و ازاي انتي شايقه نفسك كده دا انتي اللي قولتيلي حب عيوبك الناس هتحبك اكرها ناس تعيرك بيها مش دا كلامك
نور بعياط…لا بابا
سيف ابتسم ومسح دموعها… انا لما زعقت لانك انتي ملكي وزهقت اني القيكي كده اني كل شويه افضل اخبيكي من عيون الناس دا انتي ب لبسك طبعتو بتاخلي كله يعجب ما بالك باللي كنتي لبسه بلاش كده انتي مجرد ما انا بفتح القميص يتغير ما بالك انتي عرضي دا كان قصدي انتي عندي بالدنيا انتي مخربتيش حياتي انتي نورتيها انتي غبتي عني 4ايام عرفت قيمتك مليون مره القصر اكنه مالهوش روح اوضتي اللي كنت ادخل القيكي زاي القرده مشقلبها بقت كئيبه انا محتاجك وعايزك كده جنانك اللي ببقا مبسوط هدوءك لما ببقا تعبان والقيكي خايفه عليا عصبيتك لما تغيري لمضك لما تصممي علي حاجه جدعنتك اللي عمرك ما كسفتي حد بيها حنيتك وطبتك اللي عمري ما شوفتهم واحلي حاجه لما بتزعلي بيبان مش بوشين زاي ناس يامه انا كنت محتاج كل دا عشان تملي حياتي وانتي عملتي كل دا انتي شايفهم عيوب انا شايفهم عوض من عند ربنا ليا وانتي احلي عوض وجبر خاطر من ربنا
نور بصله بحب وفرحه.. بحبك وحضنته
سيف ضمها لي… وانا بعشقكك
نور بتبعد… انا اسفه علي اللي حصل
سيف… احنا الاتنين غلطانين يانور
نور… وعد هتغير علي قد مقدر
سيف… لو حد اتغير فينا هنبطل نحب بعض انتي حبتيني كده وانا حبيتك كده التغير في حاجات تاني مثلا اللي بيخون يتغير ويبص للي معا اللي مهما حد يعملو شايف انه متعملش حاجه اللي متكبر اللي مش بيشوف نفسو غلطان البخيل كا مشاعر.او كا ماديه الشكك دوله فعلا لزم يتغيرو انا ا بحبك بكل تصرفاتك ماعده هدومك وبالذات التيشرت ابو 300ج دا
نور ضحكت.. طب واللهي كل ما افتكر ابقا عايزه اروح اهزقها طلع بيكش وانا بهبلي مفكره بتخن وفرحانه
سيف ضحك… ياشيخه

 

 

 

 

نور بطفوله… اها واللهي والبسو وانا فرحانه اني تخنت امي اللي اخدت بالها قالتلي كش كده ليه اخدي علي قفاكي من جوايا قفا بس دا انا واخد علقه بختم وقلدت البنت اللي باعت ليها التيشرت علي فكره دا احسن انواع انضف حاجه بنت الرفضي اخد احسن انواع القفايات
سيف بصصلها وفضل يضحك…. معلش
نور…. انت عارف وربنا جي في بالي اروح وتتكلم معايا بنفس الطريقه اقوم جيبها من البلح
سيف ضم حواجبه…. بلح
نور…. اها اصل هي كانت عمله شعرها بلح كده ملولو كده
سيف فضل يضحك وحضنها… وربنا بموت فيكي
نور..صحيح مش هنروح الملاهي
سيف ابتسم.. هنروح اكيد بس كده كده هنسهر برا
نور… احلف
سيف ضحك… والله
نور ضحكت بطفوله بتبص علي الاكل.. ايه دا انت اكلت العلبه دي
سيف…نعم انتي اللي وكلها
نور…. انا اكلت علبتي بس وانت معاك علبه ودي تالته
سيف…ايوه انتي كنتي سرحان خلصتي علبتك فتحت دي وحطتها جمبك وحطتلك نص بتعتي
نور… ياشيخ انت اكلتهم
سيف ضحك…وربنا ابدا انتي مش انا
نور… انا جعانه وبعدين انت جيب تالت بس
سيف… حجم الكبير وانتي قولتي متجبش يامه انا مش جعانه
نور…. ياسسسلام. ما اقول اللي اقوله انت جيب كتير
سيف عنيه ضحكت… حاضر اسف
نور.. وبعدين انا شبعت من البيتزا عايزه حاجات حلوه
سيف… من عيني
نور. وهات شبسي كتيررررر
سيف… تعالي نجيب عشان مادام اتشرطي كده يبقا عايزه حاجه تانيه يلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

 

سلمي في لجنه لقت مازن اللي واقف عليها مراقبه اول ما شفتو تنحت
مازن غمز ليها ودير وشه
سلمي ضحكت وكانت عنيها عليه ومركزه معا
مازن قرب من ناحيتها…ركزي في ورقتك انا مش هتحط في شهاده
سلمي اتكسفت وبصت في وراقها وفضلت تحل فضل بصص عليها وشيفها وهي بتحل شبه الاطفال بعد ما خلصت بترفع راسها لقت مازن بصصلها بحب
سلمي رقصت حواجبه وضحكت.
مازن ضحك بصوت وانتبها لما كله بصلو…احم كل واحد يبص في وراقتو وبص لي سلمي وضحك بس من غير صوت
سلمي كانت خلصتت وقاعدها مستنيا وبتشوفه كانت مبسوطه وفخور بي وفضلت مستيا لحد ما الوقت عده واخدها وطلعو كانت مبسوطه واختارت بدلتو وبعدها خرجو واما عند ادم خلص شغل اخد اميرة وراحو اختارو بدلته وخرجها ونورين نفس الكلام اختارت بدلتو وبعدها خرجو واحمد اخد شهد اتمشو وبعدها راحوواختاره البدله اما عند نور وسيف جبالها كل اللي كانت عايزه وفضلت تاكل لحد مارحو الملاهي وخالها تركب كل لعب اللي هي عايزها وبعدها روحو كان كلهم في البيت طلعت اخدت شاور وصلت ونزلت قاعدت معاهم شويه وطلعت نامت وكانت مبسوطه وعده اليوم تاني يوم الشباب كلهم راحو الشغل معاده البنات كانو عايزين يقاعو مع بعض ويتفقو علي الحاجات اللي عايزنها
وفضلو يهزرو ويضحكو وعلي اخر اليوم كل واحد قاعد.مع جببتو
سيف… نور بقولك ينفع تاخدي دوله تكتبيهم علي لاب توب
نور… حاضر
امل…انتي ابت مش لسه طلبه منك تقشري بطاطس قولتي مشغوله سيف ضحك
نور… هااا اهاا
امل… اومال هتكتبيلو ازاي
نور…. هفاضيلو نفسي
ياسين بضحك… طب اوعي توقعي حاجه
نور بصتله ورفعت شفاتها … هق هق هق
نورين ضحكت…طب واللهي حلو
ياسين…ونعم انتي اللي عسل
امل… قومي قشري يلا

 

 

 

 

 

نور…. قرة عيني ايه يا حجه انتي بتقولي ايه بطاطس ايه دي بس
ادم طخن …البطاطس وامك ولا سيف يانور
نور ضمت حواجبها بتمثيل الحزن…. دا سوال يا خويا سيف طبعا
سيف ضحك..
مازن كان نزل ونور كانت مديا ضهرها باسها من خدها… كتكوتي كنت عايزك
سيف…ار”يل انا ولا ايه انت عبيط
مازن ضحك… اختي وربنا
ادم…ولا تزعل يا سيف ومسك سلمي وباسها من خدها جامد سلمي فضلت تضحك
مازن.. ولاه ما تغطسش في المياه العكره وانتي مفجله ضبك وشدها قومي
ياسين … ابوس مين طيب انا دلوقتي
نورين ضربتو في كتفه… اتلم
ياسين مساكها باسه من خدها….قلبي ياناس
ادم… ايه ياعم اهدا
ياسين… مراتي في ايه
نور تنحت وبخضه… ينهار اسود
كلهم بصو ليها
سيف… في ايه
نور بلعت ريقها…. واللهي كنت سرحانه
في نفس الوقت احمد وشهد دخلين من الجنينه
احمد بضحك.. هببتي ايه
شهد… اهدي حصل ايه
نور… واحد اسمو المناوي. بعت لي سيف كتر خير انا سرحت قولتلو داهيه تشيلك
سيف… هي جلطه اعرضها التنميل صح
ياسين ضحك… انت زاي الفل
كلهم ضحكو
امل بضحك…وريني يا قرة عينها هتعمل فيها ايه
نوربصت لي سيف ومكسوفه
سيف ضحك…خالي بالك بعد كده
نور بصتلو بفرح وطلعت لسانها لي امل زاي الاطفال
هبه ضحكت… قولتلك مدخليش نفسك ما بنهم
نور همست لي سيف…اسفه
سيف ابتسم ولعب في شعرها…ولا يهمك
نور.. هخلص واعملك قهوة
سيف…لا ياختي هو انا عبيط عشان تسهري لا
نور بضحك… اصماله مش احسن من اللي بيشربها وخخخخخ علطول
سيف. ايه دا ايه ال خخخخ
نور.. تنام يعني

 

 

 

 

 

 

سيف… علي اساس بتسبيني
نور.. هو انا مش بوحشك تمام براحتك عادي بعد كده تطلع تنام يلا خالي مخدها تنفعك
سيف ضحك… الفه دي عايزه ايه
ادم ومازن في صوت واحد.. وربنا كنت لسه اقولك كده وبصو لي بعض وضحكو
نور بصت ليهم… خفيف الظل انت وهو اتلمو بدل ما اقول لي جدو وهزت كتقها واكنها بترقص
اميرة… ايه دا في ايه
سلمي… حصل ايه
ياسين بضحك…استغفر الله ربنا يهديكم
احمد بضحك… يارب يا خويا
نور هزت كتفها تاني.. بلاش انتم يا نونوس منك لي
سيف شدها لي ورا.. ايه انتي بتترقصي متتلم
نورين… لا بقا هو في ايه
شهد.. انت هببت ايه
ياسين وادم ومازن واحمد في صوت واحد لي نور… عبو شكلك
نور ضحكت وحطت رجل علي رجل… هههحححح الوحد حاسس براحه رهيبه
سيف ضحك…
بقلم الاء
• كُل إنسان محتاج حد يتقبل كل تفصِيلة فيه، والمقصود هنا الحاجَات اللي ملناش دخل فيها، هو ربنا خلقنا بيها كدهّ، لا ينفع نغِيرها ولا نعدلِها، كُل إنسان محتاج يحس إنه محبُوب ومرغوب وجميل داخلياً وخَارجياً، ربنا دائماً بيعوّض باللي يستَاهل ويحب ويقدر، اللي يعرف يداوِي كل جرح أتسبب فيه، ناس سوية يعرفوا يبنوا جواك الثِقة والسلام النفسِي، اللي حُبه ليك عمرهُ مـَ يتأثر مهما شاف فيك أو عرف عنك، هو حَبك وقَبلك وعايزك زي ما أنتَ كده.
مؤمن دائماً بمقولة :- ” في حد أنتَ لسه مقابلتوش بيتمنىٰ يقابل حد زايك”

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

اترك رد

error: Content is protected !!