روايات

رواية انتقام الورد الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية انتقام الورد الفصل الثامن 8 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية انتقام الورد البارت الثامن

رواية انتقام الورد الجزء الثامن

رواية انتقام الورد الحلقة الثامنة

تقدم نحوها بغضب شديد ليقف قيس امامه
قيس عشيق مين يااخ انا اخوها..
حاتم بسخريه اخوها لا والله ..
قيس تصدق متصدقش دي حاجة تخصك واتفضل امشي من هنا..
امسكه حاتم من قميصه ليمسكه الاخر ويتبادلان النظرات الحاده..
ورد انتوا بتعملوا ايه قيس ارجوك..استنى مش كده..
حاتم نظر اليها بحده ودفع الاخر ليمسك ذراعها بعنف مين ده..
ورد سيب ايدي ياحاتم.
حاتم بغضب بكلمك …انطقي مين ده اتكلمي..
قيس بانفعال سيبها انت ايه مبتفهمش ..انا اخوها..سيبها بقولك..
ورد قيس اخويا هو وعمر راضعين علي بعض وكان مسافر سيبني بقى ..
ترك يديها بعنف ونظر لها بشك.وجايه تقابليه هنا وبالوقت ده ليه..عشان ايه
قيس بسخريه ..هو ده جوزك..اللي قولتي عليه
نظرت ورد الى قيس ترجوه ليسكت..
حاتم ايوه جوزها مش عاجبك..
قيس ببرود حطي ببالك ياورد الجوازه دي مش هتستمر فهماني انتي مش محتاجه حد دلوقتي انا رجعت..خلاص
حاتم بغضب وانت مالك يا*** وقفت ورد امامه ارجوك.كفايه ياحاتم كفايه..ابتعد حاتم وجذبها من ذراعها.امشي هنتفاهم بالبيت..
قيس امسك يدها بعناد ورد مش هتمشي وانت بالحاله دي..
حاتم بنفاذ صبر بقولك ايه متتدخلش بيني وبين مرتي.
قيس بانفعال دي اختي متفهم بقى..
ليدفعه حاتم اختك … طب متنساش انها مراتي ليجذبها معه وسط.صدمت الاخرى كيف عرف مكانها وكيف لحق بها دون ان تشعر.ومتى عاد من السفر.اشارت لقيس ان يتركها تغادر معه..
وصل غرفتهما ودفعها بعنف وجلس على الاريكه يضع راسه بين.يديه اتكلمي..
ورد.بخوف من مظهره اتكلم بأيه..
حاتم بصراخ اتكلمي كنتوا بتعملوا ايه هناك..ولوحدكم..
ورد انت بتشك فيا قلتلك ده اخويا..
حاتم وانتي شايفه لقاكم بالوقت ده وبمكان زي ده ليه تفسير تاني ..وبعدين اخوكي منين ليكمل بسخريه راضعيين على بعض….ا
ورد انت مريض واالله مريض..
حاتم بتحذير ووورد..
ورد قيس جي عشان يساعدني و ياخدلي حقي ..انا بلغته يجي..
حاتم بصدمه ياخدلك حقك..واني ايه هنا رجل كرسي شايفاني ايه ..
ورد….
حاتم بانفعال انطقي …
ورد انت مش ملزم تتحمل كل ده..
حاتم لا ملزم انتي لما اتكتبتي على اسمي يبقى انا ملزم..
ورد اني هحررك من الجوازه دي ووعدك للحج سليمان وحمزه.
حاتم مش بمزاجك فاهمه مش بمزاجك..
ورد قلتلك.انت مش….ليقاطعها بقبلة عنيفه كأنه يحاول ان يثبت لها بانها له وملكه….والاخرى فتحت عينيها على مصرعيهما بصدمه وعندما استفاقت من صدمتها دفعته بعنف انت عملت ايه..
حاتم انتي مراتي عايزاني اعمل اي تاني عشان تفهمي ان جوازنا ده مش هينتهي ابدا.
ورد بصدمه انت انت مش فوعيك..
امسكها ليحيط.خصرها بتملك اني مش بوعيي لو سبتك تعملي اللي على مزاجك من غير ماتحسبي حساب لجوزك ياورد ..اني سبتك الفتره اللي فاتت عشان قلت البت لسه مصدومه وجرحها طري..
لكن بما انك بتخططي وبتنفذي يبقى على ايه الصبر..
ورد.بصدمه انت اي… ابتلع كلماتها بقلبة اعنف من سابقتها وهي تحاول افلات نفسها ولم تستطيع..ليمشي بها نحو السرير دون ان يفصل القبله وهي تقاومه حتى اعتلاها. ابتعد عنها وهو يدفن رأسه بعنقها والاخرى تاخذ انفاسها بصعوبه لينتفض فور سماعه لصوت طفلته تقى..
تقى بابا انت بتضرب ورد ليه..
نهض بحرج وانفاسه تتسارع ..ابتعد عنها ليقول باضطراب تقى انتي ايه اللي جابك هناا..
تقى بخوف ودموع انت بتضربها ليه
حاتم اقترب من ابنته بارتباك مسح دموعها..احنا كنا .بنلعب بس..ياروحي
تقى طب متلعبوني معاكوا.
نهضت ورد ومسحت دموعها واتجهت الى الحمام…بسرعه وبصمت
حاتم الوقت اتأخر بكرى ان شاء الله هنلعب مع بعض تعالي خلينا ننام…وضع طفلته على السرير حتى غفت وورد لم تخرج من الحمام..
تنهد بضيق ووقف امام الباب ليسمع شهقاتها…
خلل اصابعه بشعره انت اي اللي عملته ده..ياحاتم ازاي تعمل كده
فتح باب الحمام ليجدها تجلس على الارض وتضم ساقيها الى صدرها وتبكي بقهر..
جلس حاتم مقابل لها بندم..اني معارفش عملت كده كيف لكن اتجننت لما قالولي انك بتكلمي راجل واتواعدتي تقابليه بالليل..
ورد بشهقات قولتلك.ده اخوي اخوي والله العظيم اخويا كان مسافر والله العظيم واني كلمته عشان يرجع والله دي كل الحكايه
حاتم حقك عليا معرفتش اسيطر على روحي اني مش كده لكن معرفش عملت كده ليه…اني
ورد بشهقات مين اللي قالك..اني بكلم حد..
حاتم….
ورد مش عايزني انسى اللي حصل من شويه..
نظر اليها بصدمه كيف تحولت من تلك الفتاه الهادئه الى اخرى تساومه بطريقه مضحكه ليقول عايزه تعرفي ليه.
ورد هتقولي او لا..
حاتم مرات عمي ابتهال..
ورد …
حاتم واني عاوز اعرف اي اللي بتخططيله واللي بتقولي عليه اخوكي ده كان فين ورجع ليه ..
ورد حقك تعرف كل حاجه لكن كمان ماعايزاش حد.يتدخل باللي هعمله..
حاتم اتكلمي واني هحكم…
ورد…..
*************
في صباح اليوم
قبلت وجنته برقه وهمسة له بحب قبل ان تنهض من جانبه..بحبك..
نهضت ليجذبها اليه ويعتليها
عدي. اي الصباح الرايق ده
زينه بخجل انت صاحي..
عدي صاحي من بدري هااا كنتي بتقولي ايه..
زينه بخجل وحاولت النهوض مقولتش.لكنه ثبتها ودفن وجهه بعنقها طب هنفتكر مع بعض قولتي ايه.
زينه عدي اني لازم انزل…
لكنه تجاهله ماقالته ووو.
************
الحجه .سنية جدت حاتم ياصباح الفل يابتي عامله ايه..
ورد بابتسامة الحمدلله يمه بنعمه من ربنا..
ابتهال نومسيتك كحلي يابت عبد الجليل..
ورد بابتسامه مستفزه وهي تنظر الى نور التي ترمقها بنظرات حاده وغيره..معلش امبارح حاتم رجع وسهرنا طول الليل لتكمل باستفزاز اكثر منتي عارفه بقى..عرسان جداد..
الحجه سنيه ربنا يسعدكم ويهنيكم وتفرحوني بحتت عيل..
كانتا نور وابتهال تستشاطان غيظا كيف استطاعت ان تخدع حاتم هكذا..
لتقول ورد ممازاد غضبه قريب ان شاء الله ده حتى حاتم قالي انه عاوز يسميه عمر على اسم خاله..
ابتهال بخبث وغل وتسموه عمر ليه سميه حمزه مش حمزه ابن عمك وخطيبك..وكان هيبقى جوزك..والا لحقتي تنسي بالسرعه دي…
ورد بغصه ودموع تجمعت ااا..
الحجه سنيه..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام الورد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *