روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل السادس 6 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل السادس 6 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت السادس

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء السادس

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة السادسة

في بيت اسيل
كانت جالسه في غرفتها وكانت بترن علي محمد ……….
لتتابع بهمس:قد اي انت وحشتني…..رد بقاا
هاتف محمد كان بيرن كتير وانزعج جداا من الرن ……
بسمله ببرود:مترد علي الفون وابعد عني ……سيب ايدييييي
كان ماسك ايديها جامد ومثبتهم……………..
محمد:ولو مسبتش ايدك هتعملي ايي يعني …….
بسمله بنرفزه وبتحاول تبعد أيدها من ايديه:هعمل اي يعني ونت ماسك ايدي كدا ….
الهاتف رن تاني مره
بسمله:مش هترد
محمد كان بيركز في عيونها بس ………
بسمله:الفون صدعني سيب ايدي ورد هو انت ماسك حرامي يعنييي سيبني بقاا
بعد عنها ومسكت التلفون لقي رقم مجهول بيرن ليجيب بعدم اهتمام:الوا
اسيل:ازيك يا حبيبي اخبارك اي …
محمد:الحمد لله ونتي …………حب يضايق بسمله
وحشتني اووي ياحبيبي
بسمله بنرفزه:انت …..ازاي تكلم………….قبل أن تكمل كلامها وضع يديه علي فمها بسرعه وجذبها لحضنه
بسمله:امممم ……امم
اسيل:اي الصوت دا …….
محمد بضحك:مفيش اصل انا بره وكدا …

 

 

 

 

 

اسيل:مقلتش يعني ان انت هتسافر
محمد اضايق من كلامها الكتير فحب يدايق بسمله اكتر
هو انا وحشتك للدرجه دي
بسمله اضايقت جدا من كلامه لبتحاول تشيل ليده لكن كان ماسك ايديها جامد ………
اسيل:اووي اوووي ياحبيبي
كل ده وبسمله كانت سمعه الكلام ………
محمد بتمثيل:امم طب انا هقفل عشان عندي شغل دلوقتي
اسيل:تمام يا حبيبي هتوحشني اوووي
محمد قفل الهاتف بسرعه وشال أيده ببطئ
بسمله بهدوء:يلا علي شغللك يلا ……..كانت متغاظه جداا من كلامه ليها بس محبتش تبين
محمد باستغراب:تمام ……..
قبل أن يخرج من الغرفه
بسمله بغيره:هو انت منين بتحبني ومين بتكلمها ……انتي مبتحبنيش هو انت بتتسلي بقااا وبدأت تعيط
انت بجد بتجرحي ……هو انا عملتلك اي طب سيبني في حالي وطلقني ….طلما بتحبهاا كداااا طب حتي تكلمها مش قدامي ونا حضرتك بتكلمها تقصدي اي يعني بضيقني مثلا ……….انت عاااااايز منييييي اييييي انت قاسي …..قلبك قاسي ونت كللك علي بعضك قاسي انا بكرهك يا محمد بكرهك …….
محمد فضل يبصلها كتير وخرج من الغرفه
بسمله:انت شاطر في كدا كل اما اكلمك متردش علياا
جلست علي الاريكه كانت بتعيط
خرج من القصر واتجه لسيارته ليديرها باقصي سرعه
*************

 

 

 

 

 

 

في الفندق عند نور
الرجل:Sì, l’azienda ha dichiarato che Muhammad Iblakji aveva rubato i loro modelli, ma non ci credo……..è il designer più famoso al mondo. Ho visto questi modelli che hanno pubblicato sulla loro email privata , ma sono molto belli e ho fatto in modo che questi disegni fossero i suoi disegni)
(نعم اصدرت الشركه بان محمد ابلكجي قد سرق تصاميمهم لكني لا اصدق هذا ……..أنه اشهر مصصم فيي العالم قد رأيت هذه التصاميم الذين نشروها علي اميلهم الخاص لكنها جميله للغايه وتاكدت أن هذه التصاميم تصاميمه)
مارك:anche io mi fido molto di lui
(وانا ايضا أنني أوثق بيه كثيرا)
نور:Maometto è arrivato
(لقد اتي محمد)
محمد:benvenuto
(اهلا وسهلا بكم)
الرجل:Benvenuto, Mostafa Muhammad…….Noor mi ha detto tutto, ma non ci credo…..Hai prove per dimostrare che questo gruppo è tuo)
(اهلا بك مسطر محمد ……نور حكي لي كل شيئ ولكني لا اصدق هذا…..هل لديك دليل لتثبت ان هذه المجموعه لك)
محمد بص لنور.
نعم لدي
نور بهمس:بس الفيديو اتمسح
محمد:طلع بس كدا التليفون………
نور طلع التلفون وادهوله
مارك:Possiamo vedere questa guida?
(ايمكننا أن نري هذا الدليل)
نور:Sì, ma la prossima volta
(نعم ولكن في المره القادمه ……..)
مارك:OK
(تمام)

 

 

 

 

 

بعد شويه………نور ومحمد دلفوا خارج الاوتيل
نور:زي ماقلتلي امبارح كلمتلك واحد بيعرف في المبيلات
وقلتليه عنوان القصر …….
محمد واقف سكت حاطط أيده في جيبه مبيتكلمش بيفكر في بسمله وكلامها …….
نور:انت معايا يامحمد
محمد بعدم تركيز:اه معاك هات التلفون
نور:اهو بس حسام لسه جاي
محمد:منا واقف معاك اهو رن كدا شوفه فين عشان ميتاخرش
ليدلف الوسيم بضحك:اهلا اهلا
حسام سلم علي محمد ونور
بعد شويه فضلوا علي شاطئ البحر
****************
في المستشفي
ساره:هيا جدتي هتبقا كويسه ياميار
ميار وهيا بتطبطب عليها بحنان:اه ياحببتي …….
ادهم وجوان ولين بعد سفر طويل وصلوا المستشفي
ساره:ادهم …..ادههههم
ميار التفتت:انتوا وصلتوا …..
لين:ميار جدتي مالها واي الي حصلها
ميار:متقلقوش عليها هيا كويسه تعبت شويه مش اكتر …
ادهم:اي الي حصلها يعني ممكن افهم انا …..وبسمله فين
هنا ميار سكتت ومش عارفه اقول اي….
ادهم باستغراب:مبتردوش لي …….
الدكتور طلع من الغرفه:ميار ها يادكتور طمنا …..
الدكتور:مفيش حاجه هياا كويسه بلاش تعصبوها ولا تديقوها ……..هيا بخيرر
ميار:ممكن ندخلها
الدكتور:الاحسن أن انتوا تسبوها شويه
ادهم وافق ومدايق جدا من ميار وعارف أن مخبيه حاجه عليه……ميار انا عارفك كويس …..انا عايز اعرف في اي وبسمله فين
ميار ساكته مبتتكلمش ………
ادهم بنرفزه:انطقييييي بقوللك
ميار:معرفش ….معرفش وبعدت عنهم
لين:ممكن تهدي يا ادهم اهدي
***************

 

 

 

 

 

 

في القصر عند مروان
صفا:انت ازاي عايزني أوافق علي حاجه زي دي عايز اتجوز ابنك الي مش عارف حاجه غصب عني وكمان بتهددني
ماجد:برحتك انتي حره ……بس متزعليش من الي هيحصللك تمام
صفا:انت بتهددددني
ماجد بنرفزه:انت يا بنت اتعدلي ومتزعقيش كدا سمعتي اختاري بقااا وقوللي الحل ليي
صفا في حيره مش عارفه تعمل ايييي فسكتت شويه
صفا بندم :انا غلطانه غلطانهههه
ماجد:انا مش عايز كلام كتير …..قواي اي
صفا:لا طبعا ……
ماجد:تمام يبقي غصب عنك طلما مبتسمعيش الاكلام
في بيت صفا
ماما صفا قاعده علي الارض وفي راجل حاطط مسدس ومثبته علي دماغها دلوقتي الباشا بيرن تكلمي بنتك كدا وتعقليها وإلا انتي عارفه هعمل اي …….
الراجل فتح التلفون وقالها انطقيييي اتكلمي
ماجد وهو بيقرب التليفون لصفا صفا صفا ….
صفا:ماما ماما ماخفيش يا حببتي
الام:اسمعي الكلام يا بنتي ….ووفقي يا صفا
صفا بصدمه:ايي
ماجد قفل التلفون وفتح فيديو الراجل صور ام صفا وهو مثبت المسدس
ماجد:ها يا صفا قولتي اييي
صفا بصدمه:لي كداااا سبوها وهعملكوا الي انتوا عيوينه
ماجد:تنفذي الي قولتي عليه الاول
صفا:حاضر حاضر

 

 

 

 

 

ماجد كلم واحد من رحلته وقاله يسبها
الرجل:بصي لو نطقتي بكلمه او عملتي حركه كدا حركه كدا …بنتك ونتي اكيد مش هتاذي بنتك سمعتي
الام:حاضر حاضر ……
صفا طلعت مع ماجد …..وفتحت الباب بهدوء
لتجده جالس في التراس
ماجد:مروان قاعد كدا لي
مروان:مفيش عادي
ماجد:طب النهارده هتكتبوا كتب الكتاب
مروان بعدم فهم:كتب كتاب اي ……..
صفا بصدمه:اي
ماجد:حبيبي انت متجوز صفا وهيا عندها17 ولازم تكتبوا الكتاب رسمي
صفا استغربت من ذكاء الرجل دا ……….
مروان:تمام بس انا …..
ماجد:من غير بس طبيعي تستغرب عشان انت فاقد الذاكره …………..
ماجد:بعد شويه المأذون هيكون هنا تمام يا صفا
صفا بهدوء ومش عايزه تبين حاجه:تمام
*****************

 

 

 

 

 

 

عند سيف في الشركه
نور وحسام دلفوا للمكتب
سيف:بجد يانور تعبت مفيش فايده ابدا مش موافقه خلاص اعمل اي
نور بنرفزه:السبب
سيف:معرفش …….واقنعتها كتير مفيش فايده
حسام:طب متجيبوا مصممه جديده
نور:هنتاخر كدا عشان الموسم
حسام:هتعملوا اي
نور:مش عارفين لسه
****************
في القصر عند محمد
كان قاعد في مكتبه وماسك ورق وبيرجعه……
وشويه اتنرفز وزعق:بطليييي بقااا مش عارف اشتغل
كانت جلسه علي الاريكه
بسمله:مش هسكت ………. مش هسكت لما تطلقني وتبعد عني ……….احنا هنسافر مصر امتي …..انا عايزه اطمن علي جدتي
محمد:بس بقا بس بقااا اسكتي
جرس القصر رن
محمد خرج من المكتب بسرعه وعرف أنه ………..
بسمله اتجهت لتفتح الباب
محمد:بتعملي اي اطلعي فوق
بسمله:مش طالعه ………انا عايزه اخرج في الحديقه انا مخنوقه
محمد:تمام بس مش دلوقتي اطلعي فوق
بسمله:ما قولتللك مش طالعه بطل تحكماتك دي ليا
محمد:طيب تمام اطلعييي فوق
بسمله بتحدي:مش طالعه
محمد:اطلعييييي قولتلك …………

 

 

 

 

 

بسمله بصت لعيونها طلعت بسرعه وخافت ليضربها
فتح الباب
الرجل:Benvenuto, Matar Muhammad
(اهلا مسطر محمد)
محمد:Benvenuto in ufficio
(اهلا بك تفضل في المكتب)
دلفوا للمكتب ومحمد ابداله الموبايل وفهمه أنه يرجع الفيديوهات الي اتمسحت من فتره لأن الفيديو دا الي هيثبت أن المجموعه دي بتاعته ….
بسمله كانت في غرفتها وقررت انها تنزل الحديقه شويه
نزلت بهدوء تام واتجهت للحديقه وجلست شويه
عند محمد
الرجل:L’ho scaricato una seconda volta, ha sottolineato Muhammad
(لقد نزلته مره ثانيه مسطر محمد ………)
محمد فتح الاب توب وشايف الفيديو وهو بيرسم ونور بيصوره وبيهزر معاه
قفل الابتوب وغمض عنيه …..شويه ودلف للغرفه
بس ملقاش بسمله
تلفونه رن
ايوه يامحمد باشا زي منا قولتلنا وهو في المخزن دلوقتي
محمد:تمام
تمام يامحمد باشاا

 

 

 

 

 

 

دلف التراس ووقف شويه
نور اتصل علي محمد:ياباشا النشر اشتغل تاني وقولت لخالد تمام ……..
محمد قفل مع نور وبيبص لقاها جالسه في الحديقه
نزل بسرعه ودلف للحديقه
ليتابع بنرفزه وزعيق:انتي يابت انتي ازاااي تنزلي كداااا
بسمله:حضرتك ماللك انت ملكش دعوه بيا
كانت سيبه شعرها ولابسه بجامه ……
محمد شلهااا وطلع الغرفه
بسمله بغيظ:يامحمد نزلني نزلنيييي عايز اي مني سبني بقا
نزلها لما دخله الغرفه مش عايز اسمع صوتك سمعتي ….
بسمله بخوف:حاضر …..حاضر
ويلا عشان تنامي هنسافر بكرا مصر
بسمله:بجد ………
محمد:ايوه بجد انا بهزر ولا ايييييي انا
بسمله اضايقت:لاء طبعا مش قصدي كدا اتجهت الاريكه
محمد:هتنامي فين ….
بسمله:هنا مش عايزه انام جمبك انا مرتاحه كدا
محمد بخبث وهو يقترب منها:خلاص مش هنسافر احنا
بسمله:لا لاء خالص هعمللك الي انت عاوزه …..
دلف للسرير وجذبها لحضنه
بسمله بخجل:احم……..طب طب ……
محمد:هسسس نامي واسكتي بدأ يضمها جامد ويحتويها
بعد شويه محمد نام وبسمله لسه صاحيه فضلت تبصيله كتير وهيا في حضنه ليتابع بهمس:اد اي انت صعب مكنتش متخيله ان انت كدا خالص ….مش عارفه انا حبيتك ازاي …………اقتربت منه وتتامله بحذر وبحب شديد اقتربت منه وقبلته بخجل شديد علي خده…..شويه اي دا انا عملت اييييي عملت اييي انا انا …..
محمد بضحكه وسيمه:بوستيني
بسمله:عااااااااااا اي دا انت كنت صاحيي
محمد:اه منمتش انا مقدرتش انام ونتي في حصني
بسمله بخجل:احم …..انا …مكن……نش قصدي كداا بصراحه انا اسفه اني عملت كدا وهيا بتبعد عن حضنه ….
محمد شدها لحضنه:انتي بتتاسفي علي اي هو انتي عملتي حاجه غلط ……
ثواني وبسمله افتكرت كل شي:ابعد عني يامحمد انا اصلا مبحبكش …. .ابعد
محمد:ايي مبتحبنيش اومال اي الي انتي……..

 

 

 

 

 

بسمله:عااااااااا اسكت خالص
محمد بضحك:اي وشويه سكت بص لعنيها ……….انتي عارفه أن عيونك دي بتجذبني ليها اوووي
بسمله:ها ……..
محمد بعشق؛بحبك ……..
بسمله بحب:ونا كمان بحبك ……………عاااااااا لا انا مش قصدي اقول كدا ……..انا مش بحبك انا بكرهك
محمد:مهو باين ……جذبها لحصنه تاني …..
كانت مضايقه منه لما كان اسيل بس لازم تسكت عشان ميعندش معاه وغير رايه تاني في السفر لأن عايزه تطمن علي جدتها وهيا سكتت تماماونامت في حضنه
***************
احبك بعينين تعشق النظر اليك⁦❤️⁩احبك بلسانا لا يكتفي من العزل بك❤️⁩احبك الا بما بعد الحب⁦❤️⁩
في الصباح ……….
كانت نائمه بين أحضانه لتفتح عينيهاه ببطئ لتظهر خضروايتها بشكل أكثر من رائع………ابتعدت عنه قليلا وهيا تفرق في عينيها………….
بسمله:هو مش قال هنسافر ……ولا يكون بيضحك عليااا ….دنا انفخك يامحمد …………
اقتربت منه لتتابع بهمس:احم…محمد ……محمد
وهو يفتح عيونه ببطئ:اي في اي انتي كويسه
بسمله:اه هو احنا مش هنسافر ولا اي ……
محمد:ايوه طبعاا ……
بسمله:تمام انا فكرت يعني انت بتضحك عليااا …..
محمد فضل يبصلها كتير وسكت …
بسمله باستغراب:اي في اي بتبصلي كدا ليي
محمد:انتي عيزانا نسافر ……..
بسمله:اه

 

 

 

 

 

 

محمد:طب عندي شرط عشان نسافر يا كدا مش هنسافر
بسمله بعدم فهم:الي هو ….اي دا
محمد وهو يقترب منها بعشق:تجي بوسه
بسمله بخجل شديد:عااااااا اي ياعم انت لا طبعا
محمد:خلاص مفيش سفر ……يا سوسو
بسمله:امم طيب خلاص موافقه ……….بصي طيب
محمد:يلا ………
بسمله وهيا بقرب منه بحذر وبسته في خده …..
محمد فضل يضحك ………..
بسمله:بتضحك علي اي …..
محمد:اي دا ……بتبوسي ابن اختك ……وشدها وقاعدها علي رجليه …..انا هوريكي ازاي ……..التهم شفتيها في قبله عميقه أحاطت بكيانها لتفتح عيونه بصدمه وهيا تحاول الابتعاد عنه وكن بلا جدوي………بعد كثير من الوقت تحولت قبلته الي قبله رقيقه …………
وثواني وابتعد عنها ……..
بسمله بخجل:عاااااا اي دا عااااااااااا ابعد عني كفايه كدا ……لو طلبت حاجه تانيه عادي مش عايزه أسافر
محمد:بتتكسفي
بسمله حاطه وشها في الارض:ها …….لا لاء

 

 

 

 

 

محمد:وشك احمر خالص
بسمله:احم ………م….ش عارفه ….بصت في عيونه لقت فيها حبه ليها وقد اي هو بيعشقها
لتتابع:هو…..انا…ممكن اسالك سوال ……وتجوبني بصراحه
محمد:اسالي طبعا
بسمله:هو انت بتحبني …..
محمد باستغراب:اي السوال دا ….لي كدا
بسمله:جاوبني بجد ……….
محمد:طبعا……….بحبك
بسمله:اومال لي بتعمل فياا كدا …..لي بتكلمها طلما بتحبني انا
محمد:مينفعش اقوللك ……
بسمله:لا قولي طلما تحبني قولي …..انت كدا مبتحبنيش قولي يامحمد لو بتحبني ……..
محمد مقدرش يسكت وقرر يقول طلما ثبت أن دي مجموعته ………….
بسمله:قول …………..قول
محمد:الحكايه أن ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد