روايات

رواية تزوجت صعيدي الفصل السابع عشر 17 بقلم أميرة جمال

رواية تزوجت صعيدي الفصل السابع عشر 17 بقلم أميرة جمال

رواية تزوجت صعيدي البارت السابع عشر

رواية تزوجت صعيدي الجزء السابع عشر

رواية تزوجت صعيدي الحلقة السابعة عشر

نور انا بنت..وسكتت
سليم هزلها راسه بهدوء إنها تكمل
نور بتنهيدة انا فعلا مش عارفه انا بنت مين
سليم يعنى ايه يانور
نور ……..
سليم فهمينى مش عمى أحمد يبقا والدك
نور دموعها نزلت وماتكلمتش
سليم ارجوكى اهدى وفهمينى وانا هساعدك
نور اطمنت شوية وهى فعلا محتاجه تتكلم ومحتاجه مساعده وبدأت تهدى
سليم يلا يانور انا سامعك
نور اتنهدت تنهيدة فيها تعب وحزن وبدأت تحكى كل اللى حصل
سليم بتفهم يمكن فيه حاجه غلط يانور
نور لو المستشفى هنا غلط ماكنش ينفع اتبرع لجدو
سليم ممكن فى القاهرة اللى غلط
نور مااعتقدش دى مستشفى كبيرة جدا
سليم طيب نتأكد من المستشفى االاول

 

 

 

 

 

 

 

نور بتساؤل ولو قالوا فعلا ان الكلام ده صح
سليم يبقا مافيش غير عمو أحمد هو اللى هيفهمنا كل حاجه
نور بتعب طيب ماسأل بابا وعند الكلمة دى دموعها نزلت
سليم نسأل الأول ولما نتأكد نعرف منه لكن ممكن يكون الكلام ده غلط ونبقا عملنا دوشة على الفاضى وقلقناه
نور باقتناع تمام انا هسافر القاهرة أسأل
سليم ليه
نور برفعة حاجب
سليم ضحك على شكلها وعلشان يلطف الجو يابنتى ماهو نتواصل معاهم واحنا هنا على النت ولاانتى قديمة
نور بغيظ انت اللى قديم
سليم طيب ياجديدة نكلمهم بعد الفطار
نور مش قادرة ماليش نفس هكلمهم دلوقتى
سليم اخد تليفونهامن قدامها مافيش الكلام ده هنفطر الأول أهم حاجه صحتك يلا نفطر سوا
نور بجد مش قادرة
سليم لو ماكلتيش مش هأكل
نور خلاص بس هأكل بسيط وبدأت تأكل معاه
سليم كان مبسوط من جواه انه خلاها تأكل وكان خايف من النتيجة والموضوع ده هيرسي على ايه
يلا يانور
خايفة اووى ياسليم دى كلمة هتغيرحياتى كلها

 

 

 

 

 

 

 

سليم بيقين خليكى متأكدة ان حتى لو فيه تغيير هيبقا للأحسن ربنا مش بيختارلنا حاجه وحشة ابدا
نور ونعم بالله واتصلت بالمستشفى وقالولها ربع ساعه وهيببعتولها نتيجة فصيلة دم أحمد وزينب
سليم كان من جواه قلقان اكتر من نور لكن ماظهرش ده وكان بيحاول يطمنها
**********أميرة اميرة جمال ******
زينب بدموع مش قادرة تقف
الدكتور اهدى يامدام زينب ارجوكى وفجأة زينب وقعت
الدكتور بصريخ نادى على الممرضة ودخلوا بيها الأوضة
زينب كانت فى عالم تانى واعصابها تعبانه
الدكتور موجه كلامه للممرضة كده هى هتنام بفعل المهدئ ده مافيش حد يدخل عندها وهى كماان ساعه هتفوق وهجيلها بنفسي
الممرضة تمام يادكتور وخرجوا وتركوا زينب لاحول لها ولاقوة
***********أميرة جمال*********
وصلت رسالة على تليفون نور
نور ايدها بتترعش وسابت التليفون
سليم بتشجيع نور ارجوكى لازم نعرف الحقيقة
نور بخوف انا خايفة لا انا مرعوبة ياسليم

 

 

 

 

 

 

سليم بإذن الله خير يلا اجمدى كده وانا معاكى
نور حاولت تتمالك أعصابها ومسكت التليفون وفجأة التليفون وقع منها وهى انهارت فى العياط
سليم جرى بلهفة مسك التليفون واتصدم وحضن نور بقوة وهى منهارة وبتترعش لحد ماهدت ونامت شالها نيمها فى سريرها وخرج
الو يابابا
ازيك يا سليم اخبارك ايه والضيوف وجدك وجدتك والعيلة كلها
سليم كلهم بخير
محمود مالك ياسليم فيك حاجه
سليم بحاول ارن على عمو أحمد مش بيرد
محمود بتعجب بترن عليه ليه فيه مشكلة فى المشروع
سليم بنفى لا يابابا ده حاجه تانية خاصة بنور
محمود خير ياابنى
سليم معلش يابابا دى حاجه خاصة بنور
محمود طيب انا هحاول اتواصل معاه وهكلمك
سليم تمام فى انتظارك
بعد مرور ساعه او اكتر

 

 

 

 

 

نور صحت من النوم افتكرت اللى حصل مسكت التليفون بسرعه رنت على أحمد ماردش عليها كالمعتاد فرنت على والدتها
زينب بتحاول تهدى علشان نور وان صوتها يبان طبيعى ازيك يانور وحشتيني يابنتى
فين بابا يا ماما
زينب بوجع مش موجودة ياحبيبتى مالك يانور فيكى ايه
ماما مش انتى وبابا فصيلة دمكم A و B
زينب بتأكيد أيوة ياحبيبتى فى ايه
نور غمضت عنيها بألم ماما انا ازاى فصيلة دمى O
زينب سكتت وماردتش على نور
نور ماما ارجوكى ردي عليا
زينب بدموع حاولنا نخبى عليكى علشان مانجرحكيش يابنتى
نور يعنى ايه انا بنت مين
زينب الله اعلم يابنتى احنا لاقيناكى وانتى صغيرة وتايهة وسمناكى نور على اسم اللى مكتوب فى السلسلة
نور بدموع احكيلى يا ماما
زينب بتذكر
Flash back

 

 

 

 

 

انا هنزل أجيب عصير من السوبر ماركت محتاجة حاجة
زينب بنفي لا مياه بس
أحمد نزل من العربية وزينب نزلت تستناه قدام العربية وشافت بنت جميلة جدا بتعيط جنب السوبر ماركت
زينب اتحركت ناحيتها مالك ياحبيبتى
البنت بشهقة بابا وماما مشواوسابونى
زينب وهى تمسحلها دموعها حد يسيب القمر ده برضو
البنت ضحكت
زينب تحبى تيجى معايا
البنت بابا وماما هيزعلوا هم قالولى هاتى عصير وكانوا هناك بعيد بس مش شيفاهم
زينب شافت تجمع من الناس
أحمد خرج شاف بنت جميلة وصغيرة وزينب ماسكه ايدها
أحمد باستفهام مين؟؟
زينب ركبت الطفلة العربية واتكلمت مع أحمد بره العربية
دى بنت بتعيط وبتقول باباها وماماتها كانوا مستنينها هناك وشاورت بايدها مكان التجمع
أحمد طلب منها تركب العربية وهو هيروح يعرف التفاصيل وصل عند التجمع وعرف ان فيه عربيه ولعت وكل اللى فيها ماتوا ومش معاهم اثبات شخصية أحمد رجع لزينب
أحمد بتأكيد كده المفروض نسلمها للبوليس

 

 

 

 

 

 

زينب أحمد ناخدها معانا
أحمد بتفاجئ ايه اللى بتقوليه ده
زينب بدموع أرجوك ياأحمد تبقا بنتنا هى لو راحت للبوليس هتتبهدل واحنا ربنا مارزقناش
احمد صعبت عليه زينب وقرر يفرحها حتى لو رافض ده من جواه هنسميها ايه
زينب هنسميها نور على الاسم اللى مكتوب فى السلسلة يمكن حد من عيلتها يظهر فى يوم
أحمد طبطب عليها واخد نور وبدأوا حياتهم من جديد وهم أسرة سعيدة
Back
نور بدموع يعنى اهلى ماتوا
زينب بدموع ايوه يابنتى لو كانوا عايشين كنا وديناكى ليهم
نور يعنى كده خلاص ماليش أهل
زينب وقدرتى تقوليها يا نور واحنا روحنا فين يابنتى احنا الا ربينا وكبرنا وسهرنا وخوفنا
نور فين بابا يا ماما انا حاسة انك مخبيه عليا حاجة
زينب………….
نور ماما ارجوكى ماتخبيش عليا انا قلبى مقبوض
زينب ابوكى…………
سليم راح يطمن على نور فضل يخبط وماكنش فيه رد قلق وفتح الباب واتصدم من اللى شافه

يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت صعيدي)

اترك رد

error: Content is protected !!