روايات

رواية نور الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سماح عزت

رواية نور الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سماح عزت

رواية نور البارت الثاني والعشرون

رواية نور الجزء الثاني والعشرون

رواية نور الحلقة الثانية والعشرون

نور: مستحيل
اياد بابتسامه: قولتلك جميله
ريم: انت عارف دي مين
اياد وهو يلتفت للبنت: انتي بالذات متتكلميش…….مين دي
نور: انت اللي تقولنا انت ازاي تجيب دي بيتنا
ريم: باين كده حظنا بيوقعنا في ناس متستاهلش
اياد: انتو بتقولو ايه انا معرفهاش
ريم: يعني مش هي دي البنت اللي كنت عايز تعرفنا عليها
اياد: انا ابص لواحده زي دي… انتي مش شايفه لبسها خليع ازاي
ميار: تؤتؤ ….. متقولش عليا كده قلبي الصغير لا يتحمل
ريم: انتي جايه هنا ليه
ميار: عرفت أن في واحده جايه تاخد حبيبي مني
نور: بقولك ايه احنا عارفين كل حاجه وعارفين انتي مين يا… ميار😒😒
ميار: انتي بقى حبيبة احمد صح …. اصلك شبهه اسلوبك زيه بالظبط
نور: عشان مناولكيش اللي في بالك صح
ميار: ويا ترى انتي متاكده اني منلتوش

 

 

 

 

 

 

 

نور: اه متاكده وواثقه في كلامي كويس
ميار: وانا مش حابه اكسر الثقه دي بالحقيقه
ريم: انهي جايه هنا ليه
ميار وهي تقرب من ريم وتوشوشها في أذنها: جايه اقولك ابعدي عن فهد عشان فهد ملكي انا وبس ….. واظن متحبيش تجوزي واحد كان على علاقه بواحده تانيه
ريم: هو محبكيش اصلا
ميار: بس حب جس*مي اووي
ريم: انتي كدابه هو مقربلكيش
ميار: ابقي اساليه
ريم: عمتا انتي ولا هو تفرقوا معايا
ميار: انا حذرتك ابعدي عن فهد عشان مش عايزه ائذيكي
اياد: انتو تعرفوها منين دي وازاي تعرفوا واحده بالاشكال دي
ميار وهي تقرب من اياد: لا محبكش كده
اياد بقرف: اطلعي بره
هيا: اياااااااد….. مين ديييي
اياد: حبيبتي انتي وصلتي..تعالي

 

 

 

 

 

 

ميار وهي تضع اصبعها على وجهه: متخلنيش احطك في دماغي عشان لو حطيتك في دماغي مش هتكون لحد غيري
هيا ذهبت بسرعه وامسكت اصبع ميار وكسرته وهي تقول
هيا: متبقيش تلمسي حاجه مش بتاعتك
ميار: آااااااااااه
هيا مسكتها من شعرها وشدتها ورمتها بره
ميار بعياط ووجع: هتندمي هخليكي تكرهي اليوم اللي شوفتيني فيه
هيا وهي تقفل الباب: يبقى احسنلك لو مخلتنيش شوفت وشك عشان مخلهوش شوارع
نور لريم: هي دي اللي عمك حبها😳😳
ريم: قصدك هي دي اللي كانت معاه في الجامعة 🙂🙂
هيا لاياد: ميين دي
اياد: والله معرفها
هيا: اومال لو كنت تعرفها كانت خدتك بالحضن
اياد: اتكلمي منك ليها انا اعرف البنت دي
ريم: والله اول مره يشوفها

 

 

 

 

 

هيا: اومال كانت مقربه منه اووي كده ليه
نور: عشان هي واحده متربتش
هيا: حسابك معايا بعدين
هشوف البنات الحلوه دي الاول
ريم: انا ريم
هيا: عارفه اياد مبيبطلش كلام عليكو
نور: وعارفه انا مين بقا
هيا وهي تقوم باحتضانها: عارفه وعارفه اوووي كمان وحشتيني
نور: احمم هو انا كنت اعرفك
اياد: آاااه …. هي كانت قابلتك كام مره قبل الحادثه
نور: آاااه بس تعرف أن ذوقك حلو اووي
ريم: بس انا معرفكيش ولا شوفتك قبل كده
هيا: لا انا شوفت نور كذا مره بس هي تتحب بسرعه
اياد : تعالي يا هيا اعرفك على باقي العيله
هيا وهي تداري دموعها: يلااا
ريم: حاسه انها غريبه شويه
نور: مش عارفه بس انا حاسه اني عارفاها لكن مش فاكره

 

 

 

 

 

 

 

ريم: اممممم طب يلا ندخل نقعد معاهم شويه
هيا بعد ما العيله كلها اتعرفوا عليها وقعدو مع بعض
هيا: همشي انا بقا
الجد عبدالله: خليكي لسه بدري
هيا: شكرا بس كفايه كده انا لسه مشوفتش اخويا
الجده: ليه ده زمانه استغيبك دلوقتي
هيا: انا قعدت مع بابا وماما بس اخويا قاعد مع صاحبه
الجده: أخص عليه بدل ما يجي يشوفك قاعد مع صحابه
هيا : هو مكنش يعرف اني جايه كنت عاملاها مفاجأة زي اياد ما كان عملكو مفاجاه كده
اياد: تعالي انا هوصلك بالموتسيكل بتاعي
حامد: خد مفاتيح عربيتي وروح وصلها بالعربيه
اياد: مش لازم هوصلها انا
محمد: اسمع الكلام يا اياد الماكنه بتاعتك بقالها كتير مركونه وقبل ما تركبها لازم تشيك عليها الاول عشان ميحصلش حاجه للقمورة

 

 

 

 

 

 

اياد: ماشي يلا يا قمري
ريم: استنا هاجي معاك اوصلها
نور: متبقيش خنيقه خليهم مع بعض شويه
ريم: ملكيش دعوه خليكي انتي في حالك
في الخارج
ريم: انتي تعرفي نور منين
اياد: ريم الكلام ده مش وقته
هيا: لا وقته يا اياد…. اللي في بالك صحيح
ريم: يعني انتي عارفه أن اللي جوه مش نور
هيا: قصدك حور
ملحوظه: اكيد يعني مش هخلي اياد يحب واحده زي ميار بس كنت بلخبطكوا شويه 😂😂😂
وبعدين اياد ده حبوب وانا بحبه هخليه يحب ميار عشان قلبه يتكسر مستحيل😂😂

يتبع..

لقرءاة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور)

اترك رد

error: Content is protected !!