روايات

رواية يوميات فطومه الفصل الثالث 3 بقلم ريهام أسامة

رواية يوميات فطومه الفصل الثالث 3 بقلم ريهام أسامة

رواية يوميات فطومه البارت الثالث

رواية يوميات فطومه الجزء الثالث

يوميات فطومه
يوميات فطومه

رواية يوميات فطومه الحلقة الثالثة

 

جااموسه راحت تقابل جاموسة يا عيني لقتها بقره يا ليلي ااه…….. قاطعها نزول ريان
ريان/طبعا ده اخرك مهي زيملتك في الزريبه..
فاطمه بضيق /اللهم طولك يا روح.. مالك يالوسي عم اتهلفطي ف الكلام ليه… انا مزاززيي رايج ومش عايزه اخرج من النوود
ريان ينظر لها بغباء /هااه.. ايه مزازي.. ونود دي
فاطمه/اني مش عارفه انت ازاي جاي من ابلاد بره ومش عارف انزليزي.. بص يا لوسي علشان شكلك بجره حلووب خالص.. مزازي.. يعني انا عايزه اجده.. اما نود دي ف معناها الحاله النفسيه اللي اني فيها.. فهمتي يالوسي ههههه
ريان /اااه قصدك مزاجك .. جبتيها منين دي.. والتانيه اسمها مود يا جاهله
فاطمه بضحكه/ايه جبتها امنين دي.. مزازي من عند ابتاع المزاميز هههههه اما نود ف مش هقولك علشان متروحش تجيب هههههههه
ريان/المهم انا جعان عايز ال Breakfast بتاعي قومي هاتيه
فاطمه بغباء /هااه هوه اييه ديه اللي عم تقول عليه.. رفصت مين.. بس عندك حق انت حمار ف اكيد لازمن ترفص
ريان/رفصت مين يا بجره يا حلوب انتي انا.. قصدي عايز افطر
فاطمه /متقول عايز اطفح لازم العنطظه الفارغه دي… روح وكل نفسك اني جهزت اكل ليا ولبوك وفطرنا من بدري..
ريان/ طيب انا جعان دلوقتي ومش اعرف اعمل اكل.. قومي اعمليلي انتي
فاطمه /جلولك اني الخدامه اللي ابوك جايبها.. وبعدين اني لو عملت للدينيا كلها معملكشي انت.. الكرامه ثم الكرامه ثم الكرامه ثم. /+.. قاطعها ريان خلاص ايه هتخطبي يعني plusاني مش محتاج حد انا هدخل المطبخ واعمل اللي عايزه
فاطمه /انت اجده ميه ميه كفائه يالوسي اتعلمي علشان لما يچيكي ولد الحلال نقولوله انك بريمو ف الطبخ ههههه
ريان /You are crazy one, and you must go to the hospital, You are abnormal person
(انتي مجنونه.. لازم تروحي مستشفى.. انتي شخص مش طبيعي)
فاطمه/ايوه ايوه ايوه ايوه… كلامك مظبوط
ريان /هوه ايه ايوه ايوه ايوه.. انتي فاهمه حاجه
فاطمه /مش انت فاهم.. خلاص.. روح جهز وكلك
ريان/طبعا انا هروح اهوه.. وذهب لداخل المطبخ
وبعد نص ساعه.. سمعت فاطمه فرقعه وشمت شياط قامت فاطع بسرعه وراحت.. واول م شافت ريان وقعت على الارض من اللي شافته.. كان ريان وشه اسود من الدخان وشعره واقف شبه المكرون الاسباجتي
فاطمه/اييه ديه انت روحت الصومال امته (مش اهانه والله) ولا استنى يكونش البوتجاز عطس ف وشك هههههه ايه يالوسي وهعمل وهسوي.. احمد السقا ف مافيا.. وف الاخر جلبت بطه بلدي هههههههههههه.. هش جادره همووت
ويان بتذمر طفولي لذيذ/مش انتي اللي مش راضيه تعمليلي اكل ءانا مش بعرف اعمل.. وف الاخر بتتريقي عليا انا ماشي.. وسابها ومشي…
فاطمه/صعب عليا.. مع انه لوسي.. بس صعب عليا.. راحت جهزتله اكل وادتهوله..
ريان/طب لازم الاهانه دي م كان من الاول..
فاطمه بغيظ/انا غلطانه وكانت هتاخد الاكل وتمشي..
ريان وهو بياخد الاكل منها/خلاص انا اسف.. هاتي بقا.. وقعد ياكل.. ءعمال ياكل ف الجبنه القديمه المالحه.. ايه ده طعمه حلو اوي وكمان السمسم بيقرمش قوي
فاطمه باستغراب/سمسم ايه..
ريان وهو يريها الطبق./. ده
فاطمة /لاء ده مش سمسم ده المش بدودو
ريان/ يعني ايه.. اللي بتقوليه
فاطمه/يعني مش فيه دود.. مش عايزه فكاكه يعني
ريان وهو بيبرق بصدمه/يعني اللي بقالي ساعه باكل فيه وبيقرمش ده… ي. يب يبقى دودو… يع يا مامييي دودو
فاطمه بضحك /اااه.. حتى الدود بيدلعه.. ايوه دودو يابو دودو هههههههه
ريان وهو يجري للحمام/منك لله…
بعد شويه.. طلع
ريان/هات هاتيلي دكتور.. وبعدين احول كده واغم عليه
فاطمه /يلا اخد الشر وراح… ههههههههه

 

 

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية يوميات فطومه)

اترك رد