روايات

رواية ابنه عمي الفصل السابع 7 بقلم ثراء فكري

رواية ابنه عمي الفصل السابع 7 بقلم ثراء فكري

رواية ابنه عمي البارت السابع

رواية ابنه عمي الجزء السابع

رواية ابنه عمي الحلقة السابعة

ليييييييييلي
كان هذا صوت مراد الغاضب
توقف يوسف عن الضحك ونظر الي مراد باستغراب
كان مراد اقترب منهم وجزب ليلي الي حضنه بلحظه خاتفه وعينه تقدح شررا وصدره يعلو ويهبط من شده غضبه فحينما وجدا ليلي تضحك مع يوسف شعر انه يريد قتل هذا اليوسف
استغرب جدا يوسف وهو يمد يدع ليحرر ليله من قبضته
مراد :اي دا انتو ازاي تقفو كدا
ليلي باستفزاز :عادي يا أبيه يوسف حبيبي هيوصلني الجامعه ومستنين ملك فوقفنا نتكلم تكون جت
مراد بيغيره مفرطه :حبيبك ازاي قوليلي
ليلي :افهمها زي متفهمها بقا
في نفس التوقيت كانت ملك احضرت شنطتها وذهبت اليهم
ملك :في اي يا أبيه مالو وشك احمر كدا لي
مراد بنرفزه :مفيش
وغادر مراد وفي قلبه نار تحرق هذا الكون
ملك :مالو ابيه يا ليلي
ليلي بتوتر :مفيش ويلا عشان انتي اتأخرتي علي المدرسه
ركبو السياره ووجهتها الي مدرسه ملك
تجوزززززززهاااا

 

 

 

 

 

 

 

كان هذا صوت جاسر الغاضب
مسك جاسر هذا الشاب من عنقه (قفاه) وأخذ يكيل له الضرابات في وجهه حتي فقد هذا الشاب وعيه فوقع هذا الشاب علي الارض فركله جاسر برجله ضربه قويه ببطنه حتي اخرج هذا الشاب المسكين دماء من فميهي نتيجه هذه الضاربه
جاسر :انتو يا ك***ياللي هنا
الحارس بخوف :نعم يا باشا
جاسر :عايزك اول لما يصحي تي تصبحلي علي جامد بعدين تتصل علي دكتور يجي يعالجه
الحارس بإيماء : تمام يا باشا
في المدرسه
ودعت ملك ليلي وذهبت مسرعه الي صديقتها التي تدعي أمنيه (عدي الجمايل يا أمنيه ياعوضي 😂)
أمنيه :اممم من لقي احبابه نسي اصحابه
ملك :انتي القلب يا بنتي انتي تتنسي
امنيه :ماشي يا أختي خلينا في المهم عاملا اي مع المز بتاعك غمزت امنيه وهي تقول لها هذا الكلام
ملك بحزن :أبيه عرف كل حاجه

 

 

 

 

 

 

 

حينما سمعت امنيه هذا الكلم شهقت شهقه عاليه ووضعت يده بطريقه بلدي علي صدرها
امنيه :تعالي احكيلي دا في حاجات كتير فايتاني
حكت ملك كل شئ حدث معها الي امنيه مع سقوط دموعها
امنيه :الواطي الك** خلاص متزعليش نفسك مهم محصلكش حاجه وبعدين يعني نا مش عارفه انتي احوليتي وكان عقلك فين عشان تحبي واحد زي دا دا الكلب احسن منه يا بنتي
ملك :اهو اللي حصل بس نا محبتوش نا كنت بارتاح لما بتكلم معا عشان مش لقيا حد يتكلم معايا من ساعت لما ابيه خش في الثفقه الجديده معتش عندو وقت عشان اتكلم معاه فلما دا خشلي وبدأ يتكلم معايا ارتحتلوو واتعوت عليه وكنت مفكره اني بحبو بس بعد لما عمل كدا وبعد عني اكتشفت اني مبحبوش
امنيه :بصي نا عايزا اقولك حاجه.
ملك :اي هيا
امنيه :منتيش ملاحظه ان عمو جاسر بيحبك
ملك :ايوا مهو بيحبني مش هو الي مربيني
امنيه : انا قصدي بيحبك كحبيبه
ملك :ههههه لاء مستحيل
امنيه :ومستحيل لي ناقص ايد ولا رجل ولا منتيش انثي
ملك :انثي هههه مظنش يا مينو

 

 

 

 

 

 

هو اصلا من قبل الموضوع دا وهو معدش بيعملني حلو وكل حاجه لاء يعني مثلا بقولو عايزه اروح رحله لاء عايزه اشتري فاستين قصيره زي البنات اللي في سني لاء عايزه اخرج مع اصحابي لاء تب اقف في الجنينه شويه لاء عشان الحراس وقفه ومينفعش اقف قدامهم اكنه مش حافظ غير كلمه لاء
امنيه :غبيه كدا يعني بيحبك يابت افهي دا كدا بيغير عليكي
ملك بلهفه لاتعرف سببها :بجد يا مينو بيحبني
امنيه بشك :هو انتي بتحبي ولا اي
ملك :مش عارفه والله نا مشعري متلخبطه اصلا بس بحس جانبو بالامان ولما اكون في حضنه ممبقاش عايزه اخرج منه وببقا عايزا ينيمني علي دراعه ويتمنالي ليله سعيده عايزا يخرجني وحتي لما بشوف سكرتيره وقفه وبتكلمو بسهوكه ببقا عايزه اقتلها
امنيه بفرحه :يبقا بتحبي يا بت
ملك بفرحه :بجد انا بحبو ايوا انا بحبو مووت ههههه وفجاءه بفقدان امل قالت بس يمكن مبيحبنيش كحبيبه
امنيه :باين بيحبك ومن تصرفاته
ملك :مظنش يا مينو هعمل اي لو مطلعش بيحبني
امنيه :سيبي الموضوع دا عليا
ملك :هتعملي اي
امنيه :……………

 

 

 

 

 

 

في الجامعه
وصلت ليلي هيا ويوسف وذهبو لحضور المحاضره
بعد انتهاء المحاضره ذهبت ليلي ويوسف الي الكافيه هم وبعض من الاصدقاء جلسو علي طاوله وطلب البعض عصير والبعض الاخر قهوه
ليلي :المحاضره انهارده كانت حلوا بس طويله
يوسف :بلعكس خلصت بسرعه
محمد صديق معهم بالجامعه وصديق يوسف المقرب
محمد بغمزه :خلصت بسرعه عشان مكنتش مركز وسرحان
يوسف بضحكه استهزاء :هيهيهي رخم
محمد بغمزه :مقبوله يعم
اخذو يتحدثو في بعض الاحديث مع بعض القاء النكات من محمد والبعض من يوسف ومناقرات يوسف ومحمد الغامضه التي تسبب في ضحك الاخرين عليهم
حينما كانت تستمتع ليلي بهذه المناقرات اللطيفه وجدت احد يشدها من ذراعها بقوه الي الخارج مع صدمه الاخرين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ابنه عمي)

اترك رد