روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة البارت الثالث والخمسون

رواية أحببت مجنونة الجزء الثالث والخمسون

رواية أحببت مجنونة الحلقة الثالثة والخمسون

سيف… مش هتسكتي لا لما تشليني
نور … بقولك ايه اقفل بوقك
ياسين ضحك… بس ازاي قلدتي امضتو
نور… عادي بعرف ارسم
سيف بصله وبغيظ… انتي عارفه دا لو كان وقع في ايد الشركه نفسها كنا روحنا في داهيه
نور بصتلو من فوق لي تحت… وموقعش خلصنا
ياسين ضحك…انت عملها ايه مزعلها كده منك
سيف ضحك… دي هبله يابني فكك
ادم…صباحو يانون
نور.. صباج الخير
ادم… مالك
اميرة… صباح الخير يا سيف
سيف باس راسها… صباح النور ي قلبي
اميرة.. صباح الخير يا نونو صباحو ياياسين
ياسين.. صباح الخير ياريق
نور… صباح الخير
ادم… مالك يابنتي بقولك
اميرة… صحيح
سيف بضحك… هي كده قلبه وشه من الصبح
نور بصتله… اصل اسطبحت بيك اول مصحيت معلش
كلهم ضحكو
سيف…لمي لسانك وانتي شبه السنافر مش بينه من الارض
نور… مش احسن من ابقا طويل وهبل
مازن نزل وسامعهم وبيضحك… وبس لا لا انت كده مزعلها جامد
سلمي بتجري عليهم زاي الاطفال… في ايه
سيف نزل لي مستوه طولها وهمس… لو مالمتيش لسانك هقولهم حصل ايه امبارح
نور بصتله بغيظ وبهمس… هق قول هيقولو قليل الادب ومتربتش
سيف ضحك بخبث وغمز…. تؤتؤتؤ هقول انك انتي اللي عملتي كده وكمان زعقتلك وقولتلك الشرفي يانور عيب كده دا انا حتي جوزك وانتي زعلتي لما قولتك كده غلط
نور بصوت عالي وبرقة… كدب وربنا انت مش انا
كلهم…علي ايه

 

 

 

 

 

 

سيف رفع حاجبه…. اقول
سلمي…قول قول ايه حصل
نور….قناة الجزيره اقاعدي علي جم
سلمي ضحكت ووافقت قصاد سيف وبتشدو من تيشرت… قول عشان خاطري
مازن شدها وبصلها وهمس… متقربيش كده
سلمي ضحكت..حاضر
سيف بضحك… اصل امبارح
نور.. ايااااااااه ايه انت عبيط
سيف… استني بس امبارح انا ونور
نور واقفت علي الكرسي وحطت ايديها علي بوق… اسكت
كلهم ضحكو
شهد نزله هي ونورين … في ايه
نورين.. مش عارفه
اميرة بضحك… قول يا سيف
سيف بيضحك بيبعد وشه عشان يقول… ااا ص ل نور
نور مسكت وشه وبتحاول تحط ايديها علي بوقه الكرسي كان هيقع بيها.. عااا
ادم بخوف ولهفه… نور خالي بالك
سيف مسكه من عند وسطها بسرعه قبل ما تقع…
نور برضو مسك بوق سيف وهمست… هعملك كيك لما ترجع اسكت بقا
سيف ضحك وهز راسو بمعنا اتفقنا راحت نور منزل ايديها واتنهدت
سيف بضحك..البنت نور امبارح
راحت نور بصتل وعيطت وترمت في حضنه
كلهم ضحكو
مازن…خلاص احنا مش عايزين نسمع
سلمي… اصبر بس حصل ايه
مازن بحاده.. سلمي
سلمي…خلاص
سيف كان بيطبطب عليها وبيهمس.. انتي عبيطه استحاله اقول كنت بهزر دي حاجه بنا محدش لي انه يعرفها اهدي
نور رفعت راسها وبتمسح.دموعها بطفوله.. وربنا ما هعملك حاجه ونزلني
سيف ضحك وهمس وهو بينزلها..بحبك
نور زقتو ودخلت المطبخ كلهم ضحكو علي طريقتها بعدها كلهم نزلو وجهزو الاكل وكلهم بيقاعدو عشان يفطارو سيف كان سيب كرسي جمبه كا العاده عشان نور تقاعد جمبه نور سبتو وقاعدت مابين مكرم وادم
سيف بستغراب… دا ايه دا
نور…

 

 

 

 

 

مكرم ضحك ولعب في شعر نور.. عملت ايه لي حببتي عشان تزعل منك كده
سيف… مافيش وتعالي يا نور اقاعدي هنا
نور… لا ومالكش دعوه بيا تمام
عاصم ضحك… نفسي مره يوم بس متتعاركوش
ادم همس… روحي يا نور اقاعدي عشان خاطري
نور بهمس… انت عارف غالوتك عندي بس دا بقا قليل الادب
ادم ضحك وضم حواجبه… قليل الادب ليه عملك ايه
نوربصتلو بتوتر….هااا لا لا عادي
ادم ضحك… اوعي يكون اتحرش بيكي يابت
نور بلعت ريقها… لا لا هو يقدر
ادم…شكلو قدر ياختي واللي كان كان يلا مش مهم اهو جوزك برضو
نور بصتله… انت كمان قليل الادب واطفح وانت ساكت
سيف كان غيران عليها وهي قاعده ما بنهم وعمل يجز علي اسنانه.
نور بترفع راسها لقت سيف عنيه حمر وبين انه غيران وبصصلها بغيظ نور خافت وديرت وشها من جوها.. احسن عشان تتلم
عاصم.. كولي طيب يا بنتي
نوربعد ما اكلت وخلصت ضربت بكف ايديها علي جبهتها … ايووه نسيت احط العلاج في العصير
سيف وهو بياكل… حطتهولك
نور بصتله.. امتا دا
سيف طلع علبة اللي فيها الحبوب من جيبه… اهي حطتلك واحده بس
نور… طيب دي المفروض اتنين
سيف… الدكتور قال اول اسبوع تاخد اتنين بعدها تاخدي واحد بس ولما يخلص نعمل التحليل تاني
نور… اها نسيت تمام وبعدها بصتله انه مهتم بعلاجها اللي هي نفسها مش مهتما بي كانت عايزه تقوم وتقاعد جمبه بس اتكسفت علي شكلها وهيتريقو راحت قامت ودخلت المطبخ
نورسرحت .. اعملو قهوة طيب ولا لا ممكن يكسفني وغير كده هو متعصب انا هعملها واقول لي ماما تديهالو وبتلف تجيب البن لقتو قصادها
سيف بحده وغضب وزعيق مكتوم… انتي ايه اللي يخليكي تقاعدي جمبهم هتستهبلي
نور… متزعقش انت فاهم واها قاعد عشان انت قليل الادب
سيف بنفز صبر… علي فكره انا طولت بالي عليكي بما في الكفايه اعقلي بقا انتي مش صغيره عشان تعملي كده انا قرفت منك ومن عميلك دي وبعد كده لو مسمعتيش كلامي وقاعدي جمبي هتشوفي تصرف هيزعلك
نور بصتله وعنيه دمعة…

 

 

 

 

 

 

سيف… ايوه عياطي دا اللي انتي فالحه في
نور…. تمام شكرا اتفضل امشي بقا
سيف سابها وطلع وبعدها رجع تاني…. فين الساعه اللي شالتها معاكي امبارح
نور بصتله وتنرفزت… معرفش
سيف…بلاش شغل العيال ده وقولي فين
نور…. قسمن بربي هحدفك بحاجه امشي
سيف… انتي بتهدديني
نور جي تطلع هي مسكها من دراعها
سيف… بكلمك انا
نور… مش انا عياله وقرفت من عميلي امسك وقلعت الخاتم ومسكت ايديه وحطت فيا الخاتم اهو اريحك من عميلي
سيف تتنح… دا بجد
نور بتحاول متعيطش… اها
سيف… من امتابنتعارك وبتقلتي الدبله مش احنا وعدين بعض مهما حصل منبعدش
نور بعياط…عشان انا دخل اعملك قهوة تطفح وانت دخل تزعقلي وتشخط فيا يبقا اها
سيف…. للدرجه دي بياعني يا نور يعني لوشوفتيني مع غيرك عادي
نور بصتلو ورفعت شفاته…. مع مين ياعمر دا كان يبقا يومك اسود انت وهي
سيف بصدمه ورفع حواجبه …عمر
نور… اها عمر واحمد لو تحب اقسم بربي ياسيف لو فكرت في غير لا اخلي حياتك شبه دا ومسكت شعرها شايف دا
سيف ابتسم…اها
نور…هخلي حياتك.كلها اسود واوع ايدي كده وشدتها ومشيت ورجعت تاني واخدت الخاتم
وجي تمشي واقفت
نور…. انا مش هبله عشان انت تزعقلي وتقولي قرفت منك واسيبك وتروح تمشيلي علي حل شعرك لا فوق مش انا وقاعده علي قلبك حتي لو موت اي واحده هتقربلك هطلعلها اجنن امها تمام وسابتو ومشيت ورجعت تاني وعلي فكره انا كمان قرفت منك
مره واحده لقت حد بيخبط علي كتفها وهي سرحان فاقة…ايه وبتبص حواليها لقت نفسها لسه واقفه في المطبخ وكل دا بتتخيل
سيف بغضب… انتي ايه اللي يخليكي
نور تنحت وكملت كلامو وبقا هي وهو بيقوله نفس الكلام…تقاعدي جمبهم انتي هتستهبلي
سيف ضم حواجبه واستغرب… احم طب لما انتي عارفه كده قاعدي ليه
نور بصتله وديقت عنيه وبتقلع الخاتم وبتشوف رد فعلو وبتدهولو.. اتفضل
سيف بيبص لقها بتقلع الخاتم… نعم ياختي لا بقا وراح مواطي وبيقلع الجزمه بتعتو انتي شكلك الادب مش هينفع معاكي تعالي بقا كده
نور بتبص لقتو بيقلع جزمه ضحكت…. عاااا وجريت استنا بس وبتجري وعماله تضحك
سيف… استنا ايه.انتي عايزه علقه وربنا وبيجري وراها
كلهم بيبصو لقو نور بتجري وسيف بيجري وراها ومشي بفرد ومسك التاني في ايدو وبيجري وراها
نور طلعت تجري علي فوق…. اهدا هفاهمك بس
سيف… ما انا برضو هفاهمك
كلهم ضحكو
امل… بهدلت الولد يعيني
هبه ضحكت… ياخني الاتنين حلال في بعض
مكرم… بالظبط
عاصم… بجد انا لما بشوفهم نص ساعه هادين بحس في شئ غلط
فريده بضحك…. لا ولما بيتفقو تعرف في مصيبه
تهاني.. اها والله من يومين لقتهم دفسين رايهم في بعض وبيتوشوشو قولت عادي اتاري كسرو الكرسي اللي بحب اقاعد عليه الجزم واسالهم مين يقوله ما شوفناش
محمود ضحك… ربنا يهديهم يارب
الشباب والبنات كانو عملين يضحكو.وبعدها كل واحد اخد حاببتو وراحو الشغل
ـــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

نور طلعت جري كانت رايح علي اوضتها لقت اوضت سيف اول واحده دخلت بسرعه وقالت هيروح علي اوضتها بس كان سيف شافها
سيف… اطلعي من تحت السرير يانور
نور بضحك…. اسمع بس وهدا
سيف…اطلعي عشان وربنا لوانا اللي طلعت هتزعلي اكتر
نور.. مش عارفه اطلع راح سيف رفع السرير
سيف…اهو يلا
نور بلعت ريقها وطلعت وجي تطلع علي برا سيف مسكها من قفاها
سيف…. تعالي هنا
نور ضحكت…ايه دا انت هنا عامله ايه وحشتني اووي
سيف…يا حببتي متشوفيش وحش ولسه هيضربه بالجزمه علي رجليها
نوربضحك…ورحمة امك ما تضرب اسمع واللهي كنت بشوف رد فعلك
سيف بصله وبيجز علي اسنانه… وهو ايه اللي اشوف رد فعلك انتي عبيطه
نور.. اصل انا كنتي سرحانه وتخيلت انك دخلت حتي مش كملت كلامك تحت
سيف بصله بالامبالاه…
نور…صح حصل كده بالظبط بس فا لما اديتك الخاتم وانا بتخيل انت قولت ازاي وانتي هتسيبيني وهكون لي غيرك وانا ردحتلك تحت والله
سيف… ياشيخه
نور ..طب وربنا حصل كده وانا لسه بكمل تخيل لقيت
سيف قطعها…سبحان الله قومت انا دخلت وقولتلك نفس الكلام
نور…. عليك نور
سيف بنرفز…. وانتي عليكي ربنا
نورضحكت…اهدا بقا عشان خاطري
سيف…تمام وربنا يانور وربنا عز وجل اللي بيتهزلو سبع سموات لو قلعتي الخاتم او قولتي طلق او ايه حاجه شبيه لي الانفصال ما هسيب حتي فيكي سليمه تمام
نورربعت ايديها اكنها بتسمعو عادي…ونعمه بالله
سيف بزعيق…نووور تمام
نور اتفجعت…ماشي تمام
سيف سابها وراح يطلع هدوم عشان يروح شغلو
نور….بتعمل ايه
سيف…هكون بنيل ايه بطلع هدوم عشان نزل
نور…. انت هتروح شغل النهارده
سيف… ايه سوال دا اكيد
نور بصتله ورفعت حواجبها…متتعوجش اووي يا نونوس وراحت جابت كرسي وبتجيب الريمود عشان تشغل التليفزيون مكانتش عارف تجيبه
نور… سيف هات البتاع دا
سيف بيبص لقها واقفه علي الكرسي واللي عليه الاب توب بتاعو…الله يخربيتك وشالها
نور اتفجعت…ايه ايه
سيف بيبص لقه لاب توب سليم….انتي جاموسه ابت في حد يقف علي الاب توب
نور.. ما اخدش بالي وبعدين وغمزتلو جاموسه بس بسبوسه
سيف عنيه ضحكت بس حاول ميضحكش علي طريقتهامسح ب ايدو دقنه… نور هو انا امي قبل ماتموت كانت دعي عليا
نور… سيف شغل التليفزيون وبعدها نبقا نشوف حوارك انت والحجه
سيف بصلها….حسبي الله ونعم الوكيل خدي
نور رقصت حواجبه…في الظلم يا عسل وراحت قاعدت بتتفرج وهو بيجهز هدومه
نور بتبص عليه… انت رايح شركة بتاعت جدو ولا شركتك
سيف…شركتنا وبيغير
نور…يبقا تلبس تيشرت مش القميص ايه دا في الحمام يا عم انا قاعده
سيف بصله…. لو مش حبه تشوفي اطلعي او اقفلي عينك
نور… لو مش حبه تشوفي ايه السهوله دي بني ادم سهل وغمضت عينيه وغطت راسها
لما تخلص قولي ولبس التيشرت تحت البدله مش قميص
سيف ضحك..اشمعنا

 

 

 

 

نور… عشان حضرتك بتفتحلي القميص معرفش ليه تامر حسني وانا معرفش واكيد ممكن ست هند دي تجيلك بس انت عارف لو جت وانت ماقولتليش
سيف قرب منها وشد الغطه… هتعملي ايه
نور لقته مش لبس حاجه. من فوق… ايه دا انت ياعم استر نفسك وديرت وشها
سيف ضحك ولعب في شعرها… وربنا انا جوزك وكمل كلامه بخبث وبعدين ما انا ببقا في جم كده والبنات بتشوفني عادي
نور بصتله…نهار ابوك اسود انت بتقلع قدامهم
سيف ضحك…وفيها ايه عادي
نور.. عادي مين يا سهل انت عادي كده مع اي حد
سيف ضحك…انتي غبيه اووي لو تفتكري ان ليا چم خاص
نور بصتله وضمت حواجبها..
سيف.. ايو حواجب خط براليف ينضمو كده وتنحي
نور مسكت المخده وضربتو بيها… تصدق انك قليل الادب
سيف مسك المخده ورامها وقرب..طب متكسبي ثواب وربيني
نور ضحكت… ايه دا هي رمي جتت ياعم روح
سيف ضحك…يخريييت الدبش لقه فونه بيرن
سيف..الو
عبد الرحمن…وربنا ما عندك ريحت الدم الناس قربت تيجي
سيف ضحك…تمام
عبد الرحمن…تمام ايه هو انا بقولك عامل ايه انجز انت فين
نور كان بصت لقه شعر في صد”رو بس في واحده كبيره اووي بتشدها
سيف بوجع… هاااااا
عبد الرحمن…كتك اوا هو ايه اللي اها
سيف بوجع… في طريق اقفل وبصلها انت مجنونه في حد يعمل كده
نور بصتله…انا
سيف..لا امي طلعت من قبرها وبكلمها اه انتي بتشدي شعري
نور…في ايه بظبطلك شكلهم كله نفس شكل الا دي مختلف شلتها
سيف بصلها وتنح…لا بجد لا تعليق وقام لقه مكان ما شلتها في دم بسيط
سيف بهمس.. اقول ايه متجوز طفله
نور…انا غلطانه كنت سبتوكده
سيف دخل الحمام لبس وخلص وجي ينزل راح وواقف قصادهامستني زاي كل مره تحضنو قبل ما يمشي.. انا مشي
نور…. بصتله وقامت واقفه فوق السرير حضنته خالي بالك من نفسك
سيف ضمها لي… وانتي كولي كويس انتي مافطرتيش كويس
نور..حاضر
سيف باس راسها… يحضرلك الخير يارب ونزل
ـــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

مازن…. لا دي تباع قسم تاني خالص
اميرة… اهااا طيب هو المفروض الاجتماع دا ليه
نورين… مش عارفه خالو مكرم بيقول في ناس مهمه جاين المستشفي
مازن…. باذن الله خير
دكتوره سهيله زميلت نورين في نفس التخصص دخلت بدلع… ايه دا دكتور مازن انت كمان هنا
اميرة بهمس… البت دي مش بتنزلي من زوري
نورين بهمس…. ومين سمعك
مازن… هو مش اجتماع للدكاتره اللي هنا ايه الغريب
سهيله… اها طبعا يا دكتور بس اصل انا
مازن قطعها…عادي تمام
نورين ضحكت…كبسه يا حازم
سهيله…متعرفش الاجتماع دا ليه
مازن بضيق.. لو كان اتقالي حاجه اكيد مكانوش هيعزوها عنك الا لو انتي مش دكتوره هنا
اميرة ونورين ضحكو
اميرة.. احم لسه دكتور مكرم هيجي ويعرفنا
دكتور اشرف دخل زميل اميرة في نفس الختصص… السلام عليكم
كلهم… وعليكم السلام
اشرف.. اميرة صحيح انتي اول امبارح ولسه هيكمل كلامه لقه زميلت نورين بصالو وهو عارف بتوصل كلام احم نسيت
مازن استغرب سكوته وبص لي اميرة وهمس.. كان هيقولك ايه ولحق نفسو
اميرة… صح انا لحظة كده بس مش عارفه
نورين همست لي اشرف.. في ايه
اشرف… كنت هقولها نسيت ملف مهم علي مكتب وانا شلتو عشان لو كان وقع في ايد حد كان ممكن تضر بس افتكرت ان سهيله قاعده ودي بتنقل انتي عارفه
نورين ضحكت…. امم تمام هقولها
سهيله… في ايه كلكم بتوشوشو بعض ليه
نورين.. اكيد حاجه خاصه
مازن همس لي نورين.. في ايه اميرة كانت ما بنهم مدت راسها
نورين… الحلو دي كانت ناسيه ملف كان هيقولها بس لقها سهيله قاعده سكت عشان معروفه بتوقع
مازن…. امممم
اميرة ضربت جبهتها..اوبس صحيح وبصت لي اشرف
اميرة…. هو معاك
اشرف….اها يخلص الاجتماع وهبعتهولك
اميرة… بجد شكرا اووي
اشرف.. عيب في حد يشكر اخو الكبير وبص لي مازن ايه ياعم انت مبقتش تيجي تقاعد معايا
مازن…انا اللي كل ما اجيلك القيك مشغول
اشرف.. يا كدب دا انا حتي لو مشغول بقاعد معاك
مازن ضحك… هخلص شغل عندي واجيلك
اشرف… اشطا بس عايزك ضروري
سندوس دكتوره زميلت مازن في نفس التخصص… السلام عليكم
كلهم… وعليكم السلام
اشرف بص لي مازن واكنه بيقوله اهي اعمل ايه مازن ابتسم وشاور بعنيه انه يتكلم معاها..
اشرف… احم عامله ايه يادكتوره
سندوس… تمام وحضرتك

 

 

 

 

 

اشرف…دايما بخير يارب انا الحمد الله تمام
سندوس…دايما يارب
اميرة ونورين كانو واخدين بالهم من نظرات مازن لي اشرف اكنه بيشجعو او بيقوله حاجه
اشرف.. ما شوفتكيش امبارح يعني
سندوس… لا جيت بس كنت مبعوته لي مستشفي خاص اللي بتنعامل معاها
اشرف… اها ربنا يقويكي
سندوس… ميرسي
سهيله لقت فونها بيرن طلعت
نورين…. ياااه هم وطلع
اميرة.. سبحان الله محدش بيحبها
نورين… هي سابت حد الا وموقعت ما بينهم
مازن اشرف بيبصلو بمعنا اقول ايه مازن بصلو انه ايه حاجه بتكلم
اميرة بهمس… بت مش تحسي ان اشرف عينو من سندوس وبيحاول يجر كلام
نورين… اها استني وهمست لي مازن واميرة دفست راسها
نورين… هو في ايه بيحاول يجر كلام معاها وانت بتساعدو
مازن ضحك.. اممم
اميرة… وهي ايه
مازن… سندوس بتصدو
نورين واميرة في صوت واحد… نور وبصو لي بعض وضحكو
اشرف وسندوس بصلهم
سندوس… النور مالو
نورين… ها لا لا ولا حاجه
اميرة بهمس… نور هتعارف توافق ما بنهم باذن الله
مازن.. مش عارف يمكن
ــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

تسريع الاحداث
خالصو الاجتماع واميرة ومازن ونورين واقفو مع اشرف وكلمو وقال انه فعلا معجب بيها بس هي دايما بتصدو نورين واميرة كلمو عن نور وانها ممكن تقنعها اما شهد هي ونور كانو قاعدين مع بعض وهما بيضحكو نور اتكب عليها عصير طلعت اخدت شاور وشهد نزلت وراحت شغل ضروري اما نورطلعت من الحمام لبست شورت فوق الركبه وتيشرت قط وكان في دماغها ان كده كده مافيش شباب في البيت ونزلت تتفرج علي فيلم تهاني وشمس وامل وهبه وفريده استغربو لبسها انها اول مره تلبس قدامهم كده
تهاني… لا بس طلعتي موزه يابت
نور ضحكت.. طلعلك يا قمر
هبه بضحك… مش خايفه لو سيف جه هو واخواتك يزعقلك
نور.. لا ما كلهم استحاله يجو دلوقتي
امل… هي شهد فين
نور.. عندها شغل
فريده… ربنا يقويها
شمس…بت سيبي المسلسل
نور… يا تيتا في فيلم حلو جي
تهاني…بس بت سيبي
نور بصتلهم وجايه تمسك الريمود
امل… ايدك لو غيرت هتلاقي شبشب علي وشك
نور… يوووه وطلعت اوضت سيف وشغلت الفيلم جه فاصل نور بتبص جمبها عقبال ما الفيلم يرجع لقت ساعه بتاعت سيف مسكتها وفضلت تلعب بيها وبترفع ايديها بتنزلها جامد راحت الساعه فلتت من ايديها وتحدفت علي المرايا اتشرخت والساعه وقعت وتكسرت
نور تنحت…ينهار اسود دا انا هتنفخ ولطمت احيه طب طب دا لو خبيت الساعه المرايا هياخد بالو احط عليها ايه انا مني الله احيه دا حلفلي راحت مسكت الساعه وبتحاول تلاقي مكان تخبيه فيها وبدور علي مكان جه في بالها تحطها تحت المرتبه لسه بترفع لقت باب الاوضه بيتفتح كان سيف رجع عشان بعد ما خلص الاجتماع نسي ملف في اوضه
سيف لقه نور بترفع المرتبه… بتعملي ايه
نور اتفجعت وقامت وخبت الساعه ورا ضهرها…ايييه ياعم ايه دا في حد يدخل كده
سيف… اسف معلش اصل دي اوضي وبعدين انتي حطه ايدك ورا ضهرك كده ليه
نور بلعت ريقها… ايه لا لا مش مخبيه حاجه
سيف بشك… انا مقولتش انك مخبيه وركز لقه لبس شورت وتيشرت قط وجسمها معظمه بين نهارك اسود انتي قاعده كده قادمهم وصد”رك باين

 

 

 

 

نور مكانتش واخد بالها انها واقفه كده اتكسفت وشدت التيشرت لي فوق…. انت قليل الادب البتاع اتزحلق
سيف قرب منها بغضب ومسكها من الشورت وفضل يوديها ويجبها بي… طب الفوق وتزحلق ايه البنطلون كش وبقا شورت وبص شورت ايه دا ولا اكنه هدوم داخ”ليه
نور… انت متربيتش اوع وبعدين دا كله اخواتي مش هنا
سيف بص لقها مسك الساعه بتعتو ومدغدغه…. نهارك اسوك ايه دا واخد الساعه من ايديها
نور بصت بتوتر وخوف …دا دا هقولك بس اسمعني وبترجع لي ورها وهو بيقرب منها
سيف بيقرب…بتمدي ايدك مش هتبطلي تكسري حاجاتي
نور بلعت ريقها… واللهي ما كان قصدي المره دي
سيف بزعيق…انتي كل مره تقوليلي كده دي تالت ساعه تكسريها
نور فضلت ترجع لحد ما خبطت في المرايامكان الشرخ بداء يتكسر وفي نفس الوقت سيف كان بيزعقلها لقه المريا الايزاز هيقع عليها شدها نور اتخلطت في حضنه مجرد ما شدها كله وقع
نور من جوها…كملت هتنفخ
سيف بستغراب وبعد نور عنه وفضل يبص عليها يتاكد انها محصلهش حاجه
نور بتوتر وخوف…شوفت البتاع اتكسر من زعيق اتكسرت مستحملتش شوفت وانا مستحملك
سيف بصلها….ياشيخه
نور بلعت ريقها….اها شوفت
سيف بص علي المرايا…بس ازاي اتكسرت كده
نور بتمثيل… عشان زعقتلي علي حتة ساعه اهوجت كمان في مرايا شوفت ربنا
سيف عض شافاتو… انتي كل مصيبه ومصيبه تطلعي سبب انتي كسرتيها زاي
نور… ايه
سيف… ايه في ايه كسرتيها زاي
نور بتوتر…كنت دخل بجيب البتاع دي فا وقعت
سيف بصص ليها وعارف انها بتكدب…بتاعت ايه
نور.. ايه ال ال بتاع وبتبص حواليها عشان تلاقي ايه حاجه تقولها لقت كتاب اهاا الكتاب قصدي
سيف.. مش ركبه الساعه كانت جم السرير الحقيقه بقا
نور..ايه اها بص هقولك الصراحه
سيف…ياريت
نور.. انا كنت جي انام علي سريرك اصل انت عارف المرتبه ماليانه مياه وانت عارف دا حتي ياسين طلعها في الهوا تصدق لحد دلوقتي ما نشفتش
سيف…نور قولي وبلاش تتوهي
نور… ما انا بقا لما جيت انام هنا وبفرد الغط كده راح الهو مكان ما انا بفرد راح الهوا طيرها وقعت في الارض
سيف… الحقيقه بقا

 

 

 

 

 

نور…ما هي دي الحقيقه
سيف…نور انتي بتكدبي انجزي وقولي
نور…طب احلف مش هتزعق وهتمد ايدك
سيف… قولي عشان انا علي اخري
نور.. احلف طيب
سيف بزعيق.. انجزي
نور…لبستها وبعمل كده واللهي راحت طيره وجت في المرايا شرختها
سيف …يعني انتي اللي كسر المرايا مش زعيقي وربنا حب يردهالي
نور ضحكت بخوف… مش انت دايما تقولي انتي فادكي اي حاجه المهم انتي
سيف..تقومي مكسر كل حاجه
نور…طيب لو كان الايزاز دا كان نزل عليا كنت هتزعل عليا ولا علي المرايا
سيف…برا يانور ومتدخليش الاوضه تاني وانا مش موجود
نور بطفوله…. الفيلم
سيف بصلها با لا مبالاه…برا
نور لقت فعلا اضايق….انا اسفه
سيف…طيب اطلعي برا وغيري لبسك دا
نور وهو بيتكلم حضنته…. اسفه واللهي مكانش قصدي
سيف بصلها وكالعاده مش بيقدر يبعد عنها حضنها… اعمل فيكي ايه
نور..حقكك عليا عارفه عماله ابوظلك حاجاتك بس واللهي ما كان قصدي انا كنت بلعب عقبال ما يجي الفيلم من الفصل لقيت مره واحده حصل كده
سيف ..ولا يهمك عادي وضحك بس مفضلش غير ساعه لو مافيهاش اساءت ادب مني سبيها سليمه لحد ما اجيب يومين بس
نورضحكت وبصتلووهي حضنه… واللهي ما كان قصدي
سيف ضحك علي بصتها اللي ماليانه طفوله وباس راسها…فادكيي ياروحي بس اعمليلي قهوة عقبال ما احضر الااورق اللي نسيها هنا
نور بفرح…حاضر وجي تطلع
سيف مسكها… تعالي هنا غيري الاول اللي انتي لبسه دا وجبتي منين اساس
نور بصت ووشها احمر.. دا بتاعي كنت جيبهم وشيلهم عادي وجي تمشي مسك ايدها وشدها لي
سيف… بس قمر

 

 

 

 

نور… سيف اتلم وبعدين اوع عشان اعملك القهوة
سيف… قهوة ايه وبتاع ايه بس خاليكي وبيرق منها
نور قلبه بيدق بسرعه…لا لا لا ابعد ياسيف
سيف بيقرب وفك شعرها… بحبو مفرود
نور بتاخد نفسها بالعافيه.. ماشي ابعد بقا
سيف… بحبك
نور… ماشي ابعد سيف نزل لي مستوه طولها نوربتبعد وشها سيف مسك راسها وبا”سها من خدها بحب
سيف… بموت فيكي يا نور
نور بصتله وسرحت في عنيه… وانا كمان بموت فيك
سيف بيقرب منها تاني راحت زقتو وجريت سيف فضل يضحك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
نور راحت غيرت هدومها ونزلت تعمل قهوة لي وطلعت تدي لي سيف خبطت وسبتها محطوطه قدام الباب اول ما سمعت بيفتح الباب جريت علي تحت كانت مكسوف سيف فتح لقها القهوة قصاد الباب ضحك وفاهم اخدها وخلص ونزل يروح الشركه لقه نور قاعده ووشه محمره سيف نادها بصتله غمز ومشي نور اتكسفت اكتر عده الوقت وكلهم جم وخالو اشرف يجي معاهم عشان يتعرف علي نور وتساعدو ومازن ونورين واميرة راحو لي نور وحكولها عن اشرف وسندوس ونوركانت رفضه تدخل
نورين… من امتا لما حد يطلب منك حاجه ترفضي تساعدي
اميرة.. عشان خاطري
نور… انا معرفهمش واش ضمني ب سي اشرف دا انتم انا وثق فيكم واي حد كنت اعرفو دا اللي بساعدو
مازن… دي عندي انا ووثق في وانتي عارفني مش بشكرا في حد الا لما اكون وثق في
نور….بس
نورين.. ما بسش ويلا دا قاعد تحت عيب كده نسيبو
اميرة… اهو ياستي تشوفي لو قلقتي خلاص مع اني اتعاملت معا محترم
نور… تمام ونزلو اول ما نزلت نور سلمت عليه لقتو شكله فعلا محترم وتعرفو علي بعض وقاعدو
نور.. تمام بس انا مش ضمنه انها توافق الله اعلم
اشرف… ليه هو انا ليه حاسس بتقفليها في وشي او مش طيقاني
سيف دخل لقه اشرف قاعد..مين دا
مازن… دا اشرف ودا سيف جوز نور
اشرف.. اهلا بحضرتك
سيف… اهلا بيك نور عايزك
اميرة…لا معلش عايزنا بس دقيقه
نور.. تعالي يا سيف راح سيف وقاعد جم نور ومسك ايديهابحب بس كان غيران
سيف… مين دا

 

 

 

 

 

 

 

نور.. هحكيلك هو هيمشي دلوقتي بس ايه رايك في
سيف.. نعم ياختي وانتي مالك بي
نور… هفاهمك لما نقاعد لواحدنا
اشرف…. طب ايه هتساعديني
نور.. تمام وانت معندكش اي مناسبه
اشرف….لا
مازن… مش الاسبوع اللي جي عندنا حفله بتعت الاطباء
نور… حلو اكيد كلكم هتكونه موجودين هجي واتعرف عليها ووقتها هشوف هقدر ولا لا
مازن… اشطا
اشرف بفرح… بجد شكرا جدا بعد اذنكم
مازن… اقاعد اتعشا معانا
تسريع الاحداث
اشرف اعتدز ومشي ونور اخدت سيف وطلعت قالتلو كل حاجه وسيف اضايق ونور حولت تفاهمو ان هي هتساعدو من بعيد مش هتتكلم معا كتير ومازن واميرة ونورين هتكون معاها فضلت تتحيل لحد ما وافق وعده اليوم من غير جديد واعدت الايام عليهم وكلهم مبسوطين وكل واحد وحببتو متفاهمين ونور كانت بتحاول متعملش اي مصيبه تاني عشان سيف ميزعلش منها وكانت بتحاول ترضي وسيف كان مستغرب تغير ده بس كان فرحانه انها بتقرب منه اكتر وعدت الايام لحد يوم حفله اللي نور هتروح معاهم فيها وسيف نبه مازن يخلي بالو منها ولو حصل اي شئ يكلمو وكلهم جهزو ونور راحت معاهم اول ما دخلو
اشرف…نور اهي هي دي سندوس وبيشاور
نور… اهدا ايه روح قولها احسن
مازن ضحك… اهدا ياعم هتبوظ الدنيا
نورين…هتعملي ايه
اميرة… انا من رائي تروح تقاعد جمبها وتتعرف عليها
نور… اها ادخل اقول السلام عليييييييكووووووووو واقاعد كده انتي هبله
مازن… طيب هتعملي ايه
نور…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: