روايات

رواية أحببتها رغما عني الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريحانة أحمد

رواية أحببتها رغما عني الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريحانة أحمد

رواية أحببتها رغما عني البارت الخامس عشر

رواية أحببتها رغما عني الجزء الخامس عشر

رواية أحببتها رغما عني الحلقة الخامسة عشر

فى بين حسام الزناتى
حسام بغضب وصدمه:جوزك جوزك ازى يعنى ؟
سجى بدموع وقهر:لا هو مش جوزى يا عمو أنا هربت منه هو ابن عمى وعايز يتجوزنى بالغصب وكمان مش راضى أروح المدرسه مع صحابى
حسام وهو بيحاول يهدئ نفسه عشان متخافش:وفين أهلك
سجى بدموع:بابا وماما ماتوا وأنا صغيره وأنا اتربيت فى بيت عمى ولما كبرت عمى كان عايزنى اتجوز مالك عشان ياخد ورثى ويوم كتب الكتاب انا هربت منه
لأنه وحش وبيعمل حاجات عيب
حسام بغضب: كان بيعمل آه الوس**خ ده معاكى
سجى بدموع وخوف من صوته العالى:كان بيدخل عندى الاوضه وكان بيبقى عايز يبو*سنى بس أنا مش كنت برضى يا عمو والله
حسام بغضب نزل على تحت وهو ذى البركان إلى لو انفجر هايحرق البحر واليابس

 

 

مالك بغضب لفارس:أبنك فين أنا عرفت أنه واخد بنت عمى وحابسها عنده
فارس بتوتر وخايف الإعلام تعرف وبكده يخسر منصب كان هايرد بس حسام نزل
ومشى ببرود ناحيه مالك وما هى إلا دقائق وكانت رقبه مالك بين أيد حسام
وحسام بغضب بيضربه بقوه وكلمات سجى بدور فى عقله بأنه حاول يلمسها
حسام بغضب وصوت عالى:رعددد
رعد تقدم منه بسرعه:اوامرك يا حسام بيه
حسام بغضب وقسوه:خد الكلب ده على المخزن مع التانى لحد اما افضالهم
رعد بسرعه خد مالك إلى كان يعتبر أصلا بقايا جسد بعد إلى حسام عمله فيه
فارس باستغراب فى نفسه:معقول ده حسام البنت ده شكلها هتبقى خطر عليا انا لازم امحيها من حياتنا قبل ماتخرب عليا كل حاجه
حسام بغضب طلع فوق وفتح الباب بسرعه ودخل لقى سجى قاعده على السرير بتعيط من خوفها
حسام بغضب وغيره تناسى عقله ليقترب منها بسرعه وهو يمسك وجهها بين يديه ليتلهم شفتيها بقوه وتملك وهى تحاول أن تبعده عنها ولكن لا جدوى فهى لا شئ أمام جسده الرياضى القوى
بعد فتره ابتعد عنها لما حس بأنها هايغمى عليها بين أيده
حسام بسرعه ومكر:سجى تتجوزينى
سجى بصدمه ودموع من فعلته:ها لا انت وحش زيه
حسام وهو بيعدل خصلات شعرها المتمرده: أنا آسف إنى اتعصبت عليكى بس عشان احميكى من عمك مفيش حل غير كده لأن لو هو طالب بيكى وعمل محضر أكيد هاياخدك ومش هقدر اعمل حاجه لأن بحكم القانون هو الواصى عليكى بعد أهلك

 

 

سجى ببرائه:وهاتخلينى اكمل تعليم صح
حسام بابتسامه على برائتها:أكيد وهاتكونى احلى دكتوره
سجى بسرعه حضنته:أنت أحلا عمو فى كل الكون
حسام بتوهان من حضنها:تب يلا بينا ننام بكره ورانا مشوار مهم
بعد شويه
سجى بخجل من ورى باب الحمام: يا عمو
حسام:نعم يا سجى
سجى:معلش يا عمو أنا مش عندى هدوم البسها هنا
حسام افتكر أنه مجبلهاش هدوم
حسام بأسف: حقك عليا خدى دول البسيهم وبكره ننزل نشترى إلى نفسك فيه
بعد فتره سجى خرجت وحسام كان ليعمل شغل على الاب توب بس لما رفع رأسه وشافها انصدم من جمالها قام بدون وعى وقرب منها وهى بترجع لورا بخوف ولكنه مكنش واخد باله من أى حاجه وبعدين………
عند أسد وصل هو وعشق القصر

 

 

أسد نزل وراح فتح باب إلى عند عشق ولسه كان هايشلها بس وقف لما اتكلمت
عشق بجمود:أنا مش محتاجه منك حاجه وأنا أقدر أنزل لوحدى
أسد بغضب ولكن تحدث بلا مبالاه مصتنعه:يبقى أحسن يلا عشان لسه ورايا شغل
نزلت عشق بغضب من كلامه وقفلت الباب بقوه ومشت قدامه وهى متعصبة
أسد بابتسامة فى نفسه:هاشوف يا ست عشق هاتفضلى تكرهينى لحد امتى
دخلوا الفله بس لما دخلوا شافوا يارا وقفه فرحانه والجد بيباركلها
أسد بسخريه:وده ليه ان شاء الله
يارا بخبث وهى تنظر لعشق:*******
عشق بصدمه ودموع طلعت تجرى على اوضتها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببتها رغما عني)

اترك رد