روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الأول 1 بقلم مريم بري

رواية عشق الأدهم الفصل الأول 1 بقلم مريم بري

رواية عشق الأدهم البارت الأول

رواية عشق الأدهم الجزء الأول

رواية عشق الأدهم كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم بري
رواية عشق الأدهم كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم بري

رواية عشق الأدهم الحلقة الأولى

 

عشق الأدهم 💕
لـلـكـاتـبـه:مـريم_ بـري
البارت الاول
تعريف الشخصيات
يارا:يارا محمد عندها18سنه في تانيه ثانوي هاديه جدا بشرتها بيضه عنيها خضرا عسلي شعرها بني فاتح وطويل بابها متوفي عيشه مع مرات ابوها واخوا بس مش بيحبوها وبيفضلو يضربوها
ادهم:ادهم الشرقاوي عنده 28سنه بشرته قمحويه وعنيه لونها ازرق زي لون البحر تماما شعره بني فاتح جسم رياضي (واد بادبوي من لاخر مز)

 

 

معتز :عليا النعمه ان اتكلمتي تاني لاكون كاسر ايدك التانيه
يارا :انت ايه ياخي مافيش في قلبك رحمه ما العيب مش عليك العيب علي امك اللي ماقالتلكشي ان عيب تضرب اختك الكبيره (نسيت اقلكو ان معتز اصغر من يارا2يعني16سنه هو اخوها من بباها ودي عبير مرات ابوها)
عبير :انتي يابت ازاى تكلمي اخوكي كدا انتي اتهبلتي
معتز:ان عليتي صوتك مش هايحصل طيب
راديت بهستيريه انا عملتلكم ايه منكم لله علي اللي بتعملوه فيا هو انتو مش اهلى وفضلت اعيط
قام فضل يضرب فيا لحد ماا اغمي عليا
فوقت علي الميه اللي اتغرقت بيها
معتز: ماشوفشي خيالك بس برا انتي فاهمه
دخلت الاوضه وانا محسورة علي حالى
عدا تلت ايام من غير ماخرج من اوضتي ولا اكل ولا حد فيهم سال فيا ولا أكن دول اهلى
عبير: انتي يابت تعالي هنا عايزاكي
يارا : مسحت دموعي وطلعتلها ويعتبر مش شايفه ادامي
نعم ياماما
عبير : اعملى حسابك كتب كتابك النهارده قومي البسي اي حاجه
يارا بصدمه: نعم كتب كتاب مين
معتز : هايكون كتب كتاب مين ياختي خلينا نخلص من خلقتك دي صعبان عليا انه هاياخد واحده شكلك غوري
يارا بعياط: لا والنبي انا لسه صغيره وبدرس طب اعملوا فيا اللي انتوا عايزينه بلاش تخلوني اتجوز بالطريقه دي طب خلوني اكمل تعليمي حتي
عبير: انا قلت كلمه وهاتتنفذ غوري البسي اي حاجه

 

 

 

معتز : لا مستحيل مستحيل اوافق هو انتو اشتريتوني
وفجأه لاقيت القلم نازل علي وشي
معتز : شكلك وحشك ضربي تاني لو ماسمعتيش الكلام هايكون اخر يوم ليكي
يارا : إنت ايه ياخي هو انا مش اختك
معتز: لا شكلك ماتعلمتيش من المره اللي فاتت وانا هاربيكي من اول وجديد ونزل عليا ضرب يعتبر كسر جسمي كله
فاجاه ماحستشي بنفسي الا وهما بيفوقوني
معتز : بصي يابت انتي ادخلى غيري الزفت اللي لبساه دا وماسمعشي صوتك انتي فاهمه
دخلت وانا مش مصدقه اللي انا فيه يارب اكون بحلم دخلت اتوضيت وصليت علشان اهدي وقمت لبست
عبير: يالا يابت الناس برا
يارا بخوف : والنبي ياماما بلاش علشان خاطري
عبير: يالا بدال ماجيب اخوكي يرنك العلقه التمام وافردي وشك كدا كتك الهم
يارا خرجت وراها وانا مش حاسه بحاجه حواليا معقوله اتجوز بالطريقه دي معقوله حياتي هاتنهد كدا في لحظه وفجأه لاقيت معتز بيقول يالا يا مولانا اكتب الكتاب
مافوقتيش غير علي جمله المأزون الشهيره” بارك الله لكما وبارك عليكما وجمعا بينكما في خير “سمعت الجمله دي وقلبي انقبض ماحستشي الا ودموعي نازله علي خدي
أدهم :الفلوس اهي مالاقيش حد فيكم في بيتي انسوها بقا
عبير : تسلم يابيه احنا اصلا متبريين منها
معتز: يالا يابت روحي مع جوزك
يارا بعياط: انتو بعتوني علشان الفلوس انا عملتلكم ايه لدا كله ليه تدمروا حياتي كدا
معتز لسه بيرفع ايده علشان يضربني
ادهم: ايدك يابابا هي مش متجوزه سوسن إياك.تمد ايدك انت فاهم
معتز: انا اسف يابيه ماكنشي اصدي والله هي اللي استفذتني
ادهم: يالا علشان نمشي
مشيت معاه وانا لحد الان مش مستوعبه اللي حصل
ادهم: اتفضلي اركبي العربيه

 

 

 

ركبت جنبه وانا سانده وشي علي الشباك ودموعي نازله في صمت
ادهم : يالا وصلنا
قلبي انقبض وجسمي اترعش
ادهم : هاتفضلي واقفه كتير
يارا: لا لا انا جايه اهو
مشيت وراه
دخلنا الفيلا غايه في الجمال وديكورها قمر اوي
ادهم : هاتفضلي متنحه كدا كتير
يارا: اسفه
ادهم : بصي بقا انتي هنا حيالله خدامه اياكي تدخلى في حياتي انتي فاهمه
يارا : حاضر حاضر طب هانام فين
أدهم : هايكون فين يعني في اوضتي امال دافع فيكي مليون جنيه ليه
يارا: طب ممكن نتكلم
أدهم : لا وياريت تبطلي كلام الاوضه اللي في وشك دي ادخلى غيري ادامك خمس دقايق مابحبش التاخير
يارا: جريت من ادامه ودخلت الاوضه
ياربي ليه كدا ليه حياتي كلها عذاب بالطريقه دي انل عملت ايه لدا كله استغفر الله يارب يارب سامحني ماكنشي اصدي انت عالم بحالي
دخلت غيرت وطبعا مالاقتشس هدوم ليا اضطريت البس من هدومه وطبعا فرق الطول ظاهر اوي تنيت رجل البنطلون وشكلي كان بيضحك الصراحه
طلعت
ادهم : انا مش قلت خمس دقايق
يارا وقفت ادامه بترعش : انا اسفه والله كنت بشوف هدوم ليا

 

 

 

أدهم: اه نسيت ان اهلك رموكي من غير هدوم حتي
يارا كلامه رشق في قلبي هو عنده حق برضة فضلت اني اسكت
ادهم : ايه هاتفضلي ساكته كتير اتفضلي انخمدي عندك شغل كتير بكرا
يارا : حاضر طب انام فين
ادهم : هاتكوني هاتنامي فين يعني معلشي هاتنامي علي السرير
يارا : طب وحضرتك هاتنام فين
أدهم : بت انتي اكيد دي اوضتي ودا سريري وانتي مراتي هانام فين يعني
يارا : مشيت ناحيه السرير وانا جسمي مش شايلني
اول منمت لاقيته بياخدني في حضنه
قمت اتنفضت
يارا برعب: ايه في ايه
ادهم : خير عملت حاجه غلط
يارا بعياط: ممكن ماتقربشي عليا
ادهم: نعم ياروح امك امال انا متجوزك ليه من جمالك
يارا : ااصدق ايه
ادهم : لا انتي شكلك الزوق ما ينفعش معاكي ولسه بيقرب عليا اغمي عليا
اتخض وجري شالني

 

 

 

ادهم: ياربي ايه حصلها هو انا كنت لسه لمستها يارا اصحي فوقي بالله عليكي طب مش هاقرب منك اصحي
أنا ليه خايف عليها دا كله ما تولع رجع لبروده تاني ورش عليها ميه بس ملقهاش استجابت جاب البرفيوم ولسه غايبه عن الوعي فاجاه لقي حرارتها عاليه فضل يعملها كمادات
يارا : ماتسبنيش يابابا ابوس ايدك انا تعبت وفاجاه نطت في حضنه وجسمها كله بيتنفض وبتترعش
ادهم: ثبتها في حضنه بس بس انا هنا جنبك وفضل يهديها لحد مانامت تاني
ادهم في نفسه:ياتري حصلك ايه في حياتك وايه خلى اهلك يعملوا فيكي كدا
يـتـبـع ……

 

اترك رد

error: Content is protected !!