Uncategorized

رواية أعشق جنونها الحلقة الخامسة 5 كاملة

رواية أعشق جنونها الحلقة الخامسة 5 كاملة

رواية أعشق جنونها الحلقة الخامسة 5 كاملة

رواية أعشق جنونها الحلقة الخامسة 5 كاملة

عمر//اي مالك ؟!????

مريم//اي المكان ده يعمر ????????

عمر//اي يبنتي انتي شايفة قدامك اي يعني????????

مريم//ملاهي 

عمر//طاب كويس نظرك حلو اهو اومال فيه اي اي الاستغراب ف كدا بقا مش فاهم ????????????

مريم//انا مبسوطة اووي يعمر انك جابتني هنااا ،الله ????????

عمر//لا واضح بإمارة الاندهاش والاستغراب ????????

مريم وهي بتضرب ع كتفه//باسسس اندهاش واستغراب اي ده انا فرحانة اووي بس مستغربة انك ضابط يعني والضباط مشدودين اووي الصراحة ومش ليهم خلق للملاهي والالعاب

????????

عمر//لا يختي مش تستغربي ،اي الله هو مش احنا بشر ولا اي وبعدنا انا غلطان اني جابتك هنا اصلا ????????

مريم //لا لا غلطان اي ده انت قمر وعسل وانا كدا احبك واموت فيك كمان ،والله طلعت فرفوش يولاه لا شكلك كدا هتعمر معاياااا ????????????????????

عمر بضحك ع طريقتها//حاسس اني بتعاكس سيكااا????????

عيب عليك ده انا أعجب حضرتك يفندم لا متخافيش هعمر يختي ????????

مريم//شطور عموري????????،هااا يلا بئا كفاية كلام انت رغي اووي كدا ليه احنا جايين نتكلم ولا نلعب يلا يلا ????????????

عمر//شاف البت ،لا واضح انا اللي بتكلم فعلا كتير ????????

مريم//قصدك اي !!????????

عمر//لا ولا حاجة ،يلا ي آخرة صبري هنروح لعبة اي !؟????????

مريم/ويلا انت كمان ي آخرة صبري ،بص بقا تعال نركب الدودة حلوة اووي والدودوة هتخش جوااا التفاحة الضربة كمان ????????????????????????

عمر وهو بيبص ليها وبيضحك ع طريقة كلامها وشكلهاا الطفولي ده //اي الدودة دي يخربيتك ع اخر الزمن عمر يركب دودة ????????????

مريم//دي لعبة قمر وهتعجبك يعمر والله صدقني ،وفيه اي لما تركبهااا يعني طيب خلص براحتك يلا نمشي 

وراحت زعلانة ومقموصة كدا وغمضت عينهااا زي القطط وغرغرت دمعة كدا نزلت ع خدهااا????????

**عاملة زيي بتتقمص برضوااا بسرعة م علينااا  ????????

عمر حاس انها زعلت منه /طيب خلص يستي مش تزعلي 

حوش الدمعة اللي نزلت يولاه  صعبتي عليااا والله ????????

مريم برفع حاجب //طاب أنجز يلا هنركب ولا نروح اخلص

عمر//قولت ميت مرة رفاعة الحاجب دي متترفعش انتي فاهمة ،ويلا ي ست هانم قدامي علشان نلعب ????????????

مريم بهدوء //حاضر يلا ????????????????

***وراحوا ركبوا كل الالعاب وكلوا كمان ايس كريم 

واتفسحوا ف كل مكان واتعشوااا كمان 

وعمر جاب ليهاا دبدوب كدا قمر زيه ????????

……

عمر//يلا بئا يمريم نروح علشان اتأخرنااا 

مريم//م لسه بدري يعمر م تيجي نلعب تاني ????????????

عمر//لا بئا مينفعش الوقت أتأخر هبئا اجيب تاني يلا ????????

مريم بضجر//طيب يخويااا يلا 

وراحت ماشية قدامه ……

عمر بضحك ع تصرفاتهااا وشكلهااا اللي زي الاطفال ده 

اههههههه ،انا هتجوز طفلة اقسم بالله ????????

ووصلوا تحت العمارة …..

عمر//يلا يمريم انزلي عايزة حاجة !؟

مريم//اي ده انت مش هتنزل ولا اي 

عمر//لا انزل اي الوقت أتأخر ……

مريم//ايوه صح ،ماشي باي 

………وراحت نزلت ومشيت

عمر بخمس//اي البت دي ي ساتر مفيش كلمة حلوة كدا يلا م علينااا لما اتحرك ولسه بيشغل العربية علشان يمشي …..

مريم///وهي عند بابا العمارة …..

عمر يعمر استناااا ……..

**عمر واقف بالعربية ،اي ف اي يمريم 

مريم//استناااا يخربيتك نسيت الدبدوب ????????????????

عمر بضحك ///اهههههههه ،بئا بتندهيني علشان كدا وانا اللي فكرت اني وحشتك????????????????

مريم //اه علشان كدا ،ولا كنت عايزاني انساه اه قول كدا بئا كمنك انت اللي جايبه وعايز تاخده اه منك ،وبعدنا يخويااااا وحشتني اي م انا لسه سايبك ????????????????

عمر//باسسسس باااس اي راديو شغال ،ي رتني م سألت ،خدي يختي الدبدوب اهو ????????????

مريم وهي تخرج لسانها //????????????هات يخويااا يلا سلام يبراعي ????????

وراحت داخلة باب العمارة ………….

***عمر //اي البت الهبلة دي ،ي حول الله ي رب ????????????

الله يكون في عونك ي واد يعمر يلا كله عند ربنا …….

وراح ماشي بالعربية ……..

*******ف الشغل ……

عادل:عمر انت طالع مأمورية الصعيد دي ولا اي ؟!

عمر:………

عادل:يعمر 

عمر:……..

عادل::انت ينبي ،يعم الحاج ….????????

عمر:اي بتقول حاجة ي عادل !!

عادل :بقالي ساعة بنده يبني اي 

عمر:معلش يعم سرحان شوية 

عادل:و ي تر اي اللي واخد عقلك كدا يعم ….

عمر بسرحان’:ياااه هو فيه غيرهااا يعني آخرة صبري ????

عادل:اي ده ف اي يعم انت م تجمد كدا ،مالك مدلوق كدا ليه 

عمر :اجمد اي بس ،انا مش مدلوق ،انا وقع اووي ي عادل ????????

عادل::الله ده بجد بئا ،فين عمر بتاع زمن يخربتك ????????

بئا انت تقع كدا وكمان هتتجوز رايح للموت برجيلك يبني ????????

عمر:بااس ،انت فاهم حاجة ،ده لو ده الموت انا عايزاه ⁦❤️⁩

عادل:طاب م تفهمني ي عم هاني شاكر 

عمر:افهمك اي بس ،ده انا مش عارف انا عامل كدا ،انا عنت عامل زي الطفل اللي كان تايه ولا نفسه

 ،انا مريم دي خرجت الطفل اللي جوايااا خلتني انسان تاني كدا ،بكون معاهااا طفل ،تصرفاتها وشخصيتهااا هم اللي شدوني ليهاااا 

اينعم هي دبش حبتين تلاته أربعة ????????

بس قلبهااا ابيض زي الحليب ،مريم عمرهاا م طلبت مني حاجة ابدا

 ،دايما بتقول عندها مش عايزة حاجة يعمر 

عارف لما يكون اللي بتحبه هو كمان بيحبك اكتر من نفسه كدا تلاقي حد يطمن عليك يسأل عنك كل شوية كلت ،شربت ،راجع من الشغل امتاااا ،،،،

تعرف ابسط خروجة ممكن تفرحهااا 

اوديهااا الملاهي ،تكل أكلة حلوة عادية ،ده ممكن بمصاصة تفرح والدنيا تبقي مش سايعهااا 

كل يوم بتشد ليهااا اكتر عن اليوم اللي قبله ،كل يوم بيعدي بيثبت اكتر ان حظي من السماااا اني قبلت الإنسانة دي 

فينااا حاجات كتيرة اووي مختلفة عن البنات التانية ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

عادل:ياااااه يعم الرومانسي ،لا كدا ابصم انك وقع وقع ????????

عمر::وقعت ع وشي مع آخرة صبري  ????????????????

يلا ي واد انت روح شوف كنت رايح فين 

عادل::اه صح يخربيتك نستني ،انا كنت جاي مش رايح يعم الرومانسي ،هو انت هتروح مأمورية الصعيد دي ولا اي !؟

عمر:ايوه يسيدي طالعه ،مش حضرتك نبرت فيهااا من الاول ????????????

عادل:معلش يصحبي الصعيد للجدعان برضوااا 

يلا سلام انا رايح القسم اخلص ورق 

عمر :سلام يعم ……..

****ف بيت مريم 

مريم::ياااه كدا كبرت اللعاب بتاعتي ،وانت بئا يدبدوب هاتان ف حضني ع طول ????????

لسان انت غالي عندي اووي من النهاردة ،اينعم عمر جابلي كتير اووي بس النهاردة يوم مميز علشان روحنااا الملاهي 

تعرف يدبدوب عمر ده بحبه اووي ،هو حد جميل كدا وموز ف نفسه وراجل ف نفسه والاحلي والاحلي أنه ف الجيش يخربي عليه وع بدلته وماشيته ????????????????????????

يااااه يبختي بيه يدبدوبي ????????????????

****رنننننن رنننننننن 

مريم:ي تر مين اللي بيتصل متأخر كدا !؟

وراحت ماسكة الموبايل ،اي ده عمر 

مريم:الو يعمر 

عمر:الو ي آخرة صبري ،اي صحيتك من النوم 

مريم:لا عادي ،انا مكنتش نايمة اصلا ،خير ف حاجة ولا اي 

عمر:قولت اطمن عليكي يقمري ،واقولك اني مسافر مأمورية كدا كان يوم 

مريم:اي ده مسافر ،فين وليه ????????????

عمر:فين يستي الصعيد ،ليه دي مأمورية ع السريع كدا تابع الشغل وانا اللي طالعهاااا 

مريم:يحبيبي يعمر يعني مش هشوفك خلص كدا ????

عمر بضحك:خلص كدا هو انا مهاجر ،بقولك مسافر هم يومين بالكتير ي آخرة صبري وراجع????????

مريم حزن:ماشي بس برضوا هتوحشني خلي بالك من نفسك كدا والبس كويس وتقيل ،ومتكلمش حد واوع عينك تزوغ انتي فاهمني وراعي انك خاطب وحرام ،وكل كويس ومتكلش اكل من الشارع اطبخ لنفسك والجيش قالك انصرف وكل اي حاجة بس ف البيت ،وبسكدا وارجعلي بئا بالسلامة ⁦❤️⁩????

عمر انت مبتردش ليه ،انت راحت فين !؟????

عمر بضحك مكتوم:مرحتش معاكي اهو ،بس ضحكتيني من كلامك امي بتدعيلي يولاه????????

مريم:بعد كل ده وبتضحك ،وبعدناا هو انا برضوا مش زي طنط ولا اي 

عمر:مش قصدي اضحك ،بس اصلك فكرتني بأمي الله يرحمهاا وطريقة كلامك ،فيكي كتير اووي منهاااا ⁦❤️⁩????

مريم:طيب يسيدي شكرا ????????ويلا بئا عايزين ننام ????

عمر:حاسس اني بطرد سيكااا مش مهم ????????قولولي عايزة اي اجيبه ليكي ي آخرة صبري ⁦❤️⁩⁦❤️⁩

مريم:هاتلي سلامتك وانت راجع ي آخرة صبري ⁦❤️⁩

عمر::هو انا بحبك من فراغ ،ربنا يخليكي ليااا ي ست البنات ⁦❤️⁩⁦❤️⁩ ولما ارجع هوديكي الملاهي تاني ????????

مريم:م دام فيهااا ملاهي اشطااا ،موافقة ????????????

يلا سلام يبراعي 

عمر بضحك:اهههههههه ،سلام ي قلب البراعي ????????????????

*******

وعمر سافر الصعيد 

وكانت مريم بتروح الجامعة زي كل يوم والايام مرت واسبوع واتنين عدوووا 

********

رنننننن رنننننننن 

مامت مريم:يمريم قومي افتحي الباب 

مريم:افتحيه انتي ي ماما مش فاضية 

مامت مريم :مش فاضية!!!؟اه منك ،البت بتلعب بالعروسة زي الاطفال ازي ومش عايزة تفتح الباب ????????

وراحت كانت مريم تفتح الباب

عمر:اذيك يطنط وحشني موت والله 

مامت مريم:عمر ،اهلا يحبيبي ،انت جيت امتاااا من السفر 

عمر:لسه واصل من ساعة يدوب روحت الشغل سلمت العهدة وجيت …..

مامت مريم:شرفت يبني تعال اتفضل ،

هدخلك اندهلك مريم من جواه واعملك حاجة تشربهااا

عمر:ماشي يطنط ،بس مش تقولي ليها اني انا اللي برا ماشي ………

***

مامت مريم :يمريم سايبي اللي بتعمليه ده واطلعي برااا 

مريم:اعمل اي برااا بس????

مامت مريم :اطلعي بسس ابوكي عايزاك 

مريم:بابا هو جاه ماشي طالعة …..

***مريم بإستغراب :اي ده عمر !!!!!!!????????????

عمر:ايوه عمر ،اي رايك في المفاجأة دي ????????

مريم:طاب مش كنت يبني تقولي انك جاي ،????????

عمر:اي يبراعي حبيت اعملهلك مفاجأة،وكمان جايبلك معايااا عروسة الله ????????????????

مريم:عروسة بجد اومال هي فين هااا فين ????????????

عمر:يخربيتك همك ع العروسة وخلص ،مفيش حمدالله ع السلامة طيب ولا اي كلمة كدة ????????????????

مريم:طاب يسيدي حمدالله ع السلامة بس الصدمة قوية عليااا شوية هاااا فين العروسة بئا …..

عمر بضحك ::خدي يختي العروسة اهي ،لتأكليني ولا حاجة ،

????????????????

مريم:الله حلوة اوووي يعمر وشعرهااا طويل كمان ????????⁦

اي مالك كدا 

عمر:مليش يمريم ،انتي بدوري ع العروسة وخلص وانا مش مهم عندك يعني لسه جاية من السفر وكمان مروحتش البيت وجاتلك ع طول علشان وحشتني وانتي ولا هنا لا مفيش حاجة ابدا ????????????????

مريم // متزعلش يعموري ،والله مش قصدي وبعدنا انا بعشقك اووي وبموت فيك وانت عارف كدا ع فكرة ???????????? ده كفاية أن أمنية حياتي اتحققت اني اتجوز واحدة ضبوطة +انا نقطة ضعفي الضباط اه ي ابن الايه انت ????????????????????????وكمان مش عايزة ادلق عليك لتفكر اني مدلوقة ولا حاجة ????????????

عمر/يطننننننننننننننننط يطنننننننننننننط

مامت مريم مسرعة /ف اي يعمر يبني 

عمر /انا عاوز اتجوز دلوقتي دلوقتي مليش دعوة 

ماما مريم بعدم فهم /اي يبني اي اللي حصل ي مريم 

مريم بضحك كتوم/انا عارفة يماما

عمر/والله لو مش اتجوزت دلوقتي لاموت نفسي واعملكوا مصيبة هنااا????????????

مامت مريم /يلهوي لا وع اي هروح انده عمك 

مامت مريم بعد ما خرجت ….

مريم/والله انت مجنون 

عمر /ايوه مجنون بيكي ⁦♥️⁩????

مريم /وانا مجنونة بيك وبعشقك يظبوطة قلبي انت ي شيكولاته سايحة جوا كيك يخربت جمال امك يحبيبي 

عمربغمزة/يلهوي لا واضح انك مش مدلوقة خلص انا خايف منك بعد الجواز تغتصبيني????????????????????????

مريم بخجل /اتلم ياض انت 

عمر/برضوا ياض ،ده انتي هطلعي عيني ⁦♥️⁩????

مريم /????????????????????????????

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفولتها للكاتبة رحمة عمرو.

اترك رد