روايات

رواية نبض قلبي لك الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مارلي إيهاب

رواية نبض قلبي لك البارت الخامس والعشرون

رواية نبض قلبي لك الجزء الخامس والعشرون

رواية نبض قلبي لك الحلقة الخامسة والعشرون

في حياتك أنت لست مجبور على التمسك بإحد غير من سواك.
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
عند ريهام في الاتلية كانت تجلس مع عميلة و بتتكلم زي سيدات الاعمال
ريهام بهدوء وثقة…… حضرتك مش هتلقي التصميم ده عند حد
العميلة…. بس ده غالي جدا
ريهام بثقة…. وانا عملت لحضرتك خصم ومش هقدر انزل حاجه تاني لان الفستان ده متكلف. جدا جداً وبعدين ممكن حضرتك تشوفي اي تصميم تاني يناسب السعر اللي مع حضرتك
العميلة بضيق…. لا خلاص هاخده
ريهام….. تمام عشر تلاف جنية
العميلة طلعت الفلوس بضيق وابتدت تعد وريهام خدت الفلوس وحطتها في مكنة عد الفلوس وكتبت الوصل بتاع البيع ونادت علي واحدة…. سلمي…
سلمي…. امرك يا هانم
ريهام…. جاهزي الفستان اللي متعلق في البترينه علشان المدام. هتاخده
سلمي… حاضر
ريهام بإبتسامة… مبروك علي حضرتك الفستان
العميلة بضيق…. ومبروك عليكي الفلوس.
ريهام بستفزاز….. الله يبارك في حضرتك
العميلة مشيت بضيق وريهام ضحكت وقالت…. ست رخمة
خالد دخل شافها بتضحك…. مالها الست دي خارجة شايطه كدة ليه
ريهام حكت ليه الموقف…. الفستان متكلف وغالي وعايزة تنزل فيه خمس تلاف جنيه وانا اصلا عامله خصم عليه لكن هي رخمة بقي تجيب وتودي. برضوا دفعت العشرة الواحد ينزل ميه ميتين جنية خمسمئة
لكن دي. خمس تلاف مره واحده
خالد ابتسم….. هتشوفي من ده. كتير
ريهام ابتسمت…. انت سبت السوبر ماركت بدري كده ليه ولا حابب تخلع من الشغل
خالد ابتسم… جاي اطمن عليكي
ريهام ابتسمت بخجل وكانت هترد ليقته قال…. وعلي الاتلية
ريهام ابتسامتها اختفت وبصتله بغيظ…. لا اطمن الاتلية بخير حتي اسال سلمي بعد اذنك عندي شغل
وراحت قاعدت علي المكتب بعد ما كانت قاعدة قصاده
خالد ابتسم وقال…. طيب يا ستي كويس انا ماشي اشوف اكل عيشي مع السلامه
وخرج وريهام كانت هتفرقع هتطق…. ده هيجلطني مستني ايه علشان يتكلم بقي تعبت ماشي يا خالد انا هخليك تنطق علشان انا جبت اخري منك
وفضلت تفكر ازاي تخليه يتكلم
اما خالد رجع السوبر ماركت وكان في واحد شغال معه
خالد قعد ومسك حجر الشيشة وبيفكر لو طلب يتجوزها هترفض ولا هتقبل لسه بتحب جوزها ولا بتحبه هو معقول بتحبه طريقتها معه بتقول ان ممكن يكون فيه اعجاب انا تعبت من الحكاية دي اتشجع بقي يا اخي واتكلم انت مستني ايه
______________________________________
في معسكر الشرطة كان يجلس هادي مع. مجموعة من الاصدقاء
رافت…. طب ما تقولها يعم انك بتحبها وخلاص انت اصلا علي ما تتخرج. من هنا هتكون اتجوزت وخلفت كمان البت اصلا بيخطبوها في الثانوي وجامعة بتتجوز
هادي بضيق… ايوه بس انا مش جاهز ابدا ومعتقدش انها ممكن توافق بعد ما كنت باصص لأختها
رافت… خليها تحبك وساعتها هتتغضى عن الموضوع ده اصلا
هادي…. ازاي بس
رافت… ازاي دي عندك انت بقي سلام
معتز…. اعترف وبلاش جُبن يابني افهم بقي اعترف بحبك يا ترفض يا تقبل
هادي قام بضيق… هشوف ودخل اوضته وطلع تلفونه
وفتح الفيسبوك وفتح البروفايل بتاعها وفكر يبعت طلب صداقة يمكن تقبله هو مش حاطط صورة شخصية ولا اسمه حاطط مختصر H ليه فضل ساعتين لغاية ما فتح الاكونت تاني وشاف الرفض ومقبلتش
فتح الماسنجر وبعت ليها رساله وقال
(قلبي ينبض حينما ارا صورتك لما لا تردي عليا وتبردي نار قلبي المشتاق اعطيني فرصة واحدة اثبت فيها حسن نواياي ارجوكي يا حبيبة قلبي)
كارما وصلت ليها الرسالة واستغربت ده. طلب الصداقة اللي رفضته طب ليه بعت ليها الكلام ده ومين ده اصلا الكلام زود الغرور الانوثة عندها زي كل البنات لكن مردتش وعملت ليه حظر وهي بتفكر مين ده وعاوز ايه
هادي اضايق لما شافها شافت الرساله ومرضتش لا وعملت حظر كمان
هفضل وراكي لغاية ما تحبيني ماشي يا كارما
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
اما في الكلية عند نور واحمد
نور كانت قاعدة في المحاضرة ومركزة جدا دخلت بنت متكبرة ومتاخرة المحاضرة والدكتور دخلها وهو المفروض مش بيدخل حد متأخر
نور بضيق لانه طردها قبل كده علشان اتاخرت غصب عنها….. هو مش حضرتك يا دكتور بتمنع دخول الطلبة المتأخرين
الدكتور بإحراج…. اقعدي مكانك يا انسة وملكيش دعوة ادخل مين واخرج مين
نور بضيق… لا ليا لما حضرتك اتأخرت انا مره طردتني وكان عندي ظرف طارق واتأخرت مش دي اللي بكل قله زوق بتقول صحيت متأخر ودخلتها ده ميصحش وانا مقبلش بل التسيب ده يا تطردها زي ما طردتني قبل كده يا هقدم فيك شكوي
الدكتور كان في وسط هدومه قدام الطلبة بنت واقفه بكل بجاحة بتتحده بطريقة دي وبتقوله هشتكيك
البنت بتكبر…. انتي ازاي تقرني نفسك بيا انا بنت عميد الجامعة ازاي اصلا يجيلك فكرك انك تحطيني انا وانتي يا بيئة في مقارنة واحدة وانتي اللي هتخرجي. من المحاضرة ومن الجامعة كلها
نور بعصبية… هو علشان سياتك بنت العميد من حقك تعملي اللي يعجبك ولا ايه مجنونه انتي ثم انتي متطوليش تبقي زي زمان ابوكي دخلك الجامعة هنا وانتي اصلا مجبتش اربعين في الميه واحدة داخلة بوسطة ابوها وانا مش هسكت ابدا علي التسيب ده
العميد ابوها دخل وكان سامع صوت عالي
العميد بحدة… في ايه.
البنت… شوفت بابي البنت الل بيئة دي بتكلمني ازاي انت لازم ترفدها من هنا
نور بعصبية…. انا اللي هعمل فيكم شكوي بسبب التسيب اللي بيحصل هنا ده
العميد بحده….. ممكن افهم في ايه يا انسة
نور بعصبية… في ان الدكتور دخل طالبة وهي متأخرة وهو مانع ده وانا لما اتأخرت في ظرف طارق طردني قصاد زميلي رغم كان غصب عني لكن بنت حضرتك جاية وبكل هدوء بتقوله صحيت متأخرة وهو قالها اتفضلي عادي يبقي تسيب ولا لاء وبنت حضرتك جاية وبتقول عني بيئة كمان
العميد بحدة… اعتذري لازملتك
البنت… بس يا بابا
العميد…. اسمعي الكلمة.
البنت بغيظ وغصب….. اسفة
والعميد بص لدكتور… بدام حضرتك مانع دخول حد متأخر يبقي بنتي زيهم ويمكن اكتر كمان وتعامل الطلاب كلهم زي بعض ومفيش اختلاف ممكن
الدكتور بإحراج…. حاضر يا فندم
العميد لبنته… اتفضلي اخري بره وتاني مره متجيش متأخر تاني
بنته خرجت بغيظ ودخلت مكتبة وهو وراها وعيطت… بقي كده تحرجني قصادهم
والدها…. في لجنه جاية بعد بكره ولو البنت دي اتكلمت فيها رفضي من هنا وانتي ميردكيش الاذي لأبوكي ولا ايه يا حبيبتي اللجنة دي بذات مش بترحم حد يعني فيها طرد علي طول متزعليش نفسك.
بنته… يعني هتاخد حقي
والدها… انتي غلطانة اعترفي بده ومفيش حق يلا روحي اقعدي مع حد من صحابك المطرودين
بنته خرجت بغيظ
اما نور ارتاحت من اللي حصل
وبعد ساعة خرجت المحاضرة وهي كمان خرجت ولقيت صوت بيناديها
نور باستغراب…. احمد في حاجه
احمد بهدوء…. اه فيه انا عاوز رقم والدك
نور باستغراب…. ليه.
احمد ابتسم…. علشان اتقدملك
نور بصدمه وخجل…. ايه.
احمد… بقولك هتقدملك يلا هاتي الرقم بسرعة
نور طلعت الرقم بتاع ولدها وادتهله ومشيت علي طول
هو كان مبسوط وفكر انه لو استني لما يتخرج ممكن تضيع منه
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
اما عند خالد راح علشان يجيب ريهام بنسبة لاولادها بيقعدوا في البيت ومعاهم دادة
ركبت ريهام وكانت ساكته بعد شوية اتكلمت بتردد.
ريهام بتردد…. ممكن اقولك علي حاجة
خالد… اتفضلي
ريهام بتوتر….. انا جيلي عريس
خالد فرمل مره وآحدة واتسبب انها تتخبط في التابلو…. نعم يا روح ام*ك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)

اترك رد

error: Content is protected !!