روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الرابع 4 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الرابع 4 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت الرابع

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء الرابع

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة الرابعة

في فيلا نور العشري ………..
زينه:نورهان …..اطلعي شوفي اخوكي يمكن الباشا لسه نايم
نورهان بايماء:حاضر يا ماما ……….
دلفت للغرفه:نور ……احم …..نور
نور:عايزه ايي
نورهان:ماما بتقوللك اصحي بقااا عشان تجيب ميار …
نور ببرود:نورهان
نورهان:نعم
نور:شايفه باب الاوضه
نورهان بعدم فهم:ايوه …………
نور:اطلعي واقفليييييي ومطلعيش تاني فهمتي ….
نورهان:متزعقليش ماما هيا الي قايله مش انا ….
دلفت خارج الغرفه بغيظ:ياماما ابنك مش راضي ينزل
زينه:اوعي كدا ونا الي هطلعله
انزعج من رنات الاب توب الكثيره ……..فتح الاب توب ليجد رقم مجهول …………
نور باستغراب:مين دا ………………
فتح المكالمه ليجيب:الوا
ممكن تفتح الكاميرا الاول
نور ببرود وحاسس أن الصوت دا سمعه قبل كدا :يعني مين انتي
………بعد شويه كان هيقفل
بس فتح الكاميرا عشان يشوف مين ديي
دلفت زينه الغرفه:يعني اي مش………………
وحشتني اووووي يانور
التفت نور:ماما
زينه اتصدمت من الي شيفاه علي الاب توب
قفلت الاب توب بسرعه:يعنييييي انا بقوللك تجيب خطيبتك ونتا هنا بتكلمهااا وتقول لأختك انا عايز انام انزليييي ليييي يانور كداااااا انت بتكذب عليااااااا
نور:انتي فاهمه غلط ……….انا مكلمتهاش
زينه:انا مش عايزه اسمع منك كلام مش كفايه مبتهتمش بخطيبتك ……..اومال انت خاطبها ليييييي طلما انت مش مهتم بيهاااا يبقاااا خلاص تسيبهاا في حالها
نور بضيق:هيا قالتلك أن انا مبهتمش بيها
زينه:مقلتش حاجه لكن شكللك الي بيوضحلي دا
سيف دلف الغرفه:نور في مشكله في الشركه لازم تتحل
زينه:طب ماتروح انت لازم نور يعني بعدين هو مش فاضي
سيف:مش في الشركه الي هنا الي في ايطالياا
زينه:عادي برضو اخوك مش هيروح عشان خطيبته …..
سيف:تمام
اتجه سيف لغرفته وطلب حجز الطياره عشان يسافر
*****************

 

 

 

 

 

 

كانت في غرفتها ماسكه اللابتوب وبتتكلم
منه:شتقتلك يا بت يالارا
لارا:ههههههه بتكلمني يعني زي التركين
منه:اممم بقوللك متجي الشركه هنا انا فاضيه شويه …بعدين انت وحشتني
لارا:انت مفكره أن محمد اخويا هيرضه يا منه
منه:وهو أخباره اي الموز دا هههه
لارا:كويس ………….علي فكره احترمي نفسك بطل معاكسه في الواد اتجوز
منه:عااااااااا بجد بتهزري ابن خالتي اتجوز الواد المز دا اتجوز
لارا:ايوه اتجوز بطلي تقولي مز بقاا اه لوعرف هينفخك هههههه
منه:مين اسيل ……
لارا:لا لا اسيل ايي
منه:اومال …….
لارا:مش اسيل واحده تانيه
منه:مين يعني برضو ……….
لارا:اسمها بسمله
منه:طب ماتحولي معاه كدا وشوفي هيقوللك اي
لارا:اسكتي يا منه نسيت احكيللك فاكره لما قلتيللك أن عايزه اشتغل وكدا انا قولتيلي زعق جامد وقال مفيش شغل
منه:اه واكيد انتي كمان زعقتي يا بت لما تتكلمي معاه خليكي بت بمحن شويه هههههه
لارا:حبيبتي دا مش كدااا ……مش من النوع الي مثلا زي ما بتقولي أكلمه بمحن دي يوافق …….انتي متعرفيش محمد اخوياااا ………..
منه:طب حاولي تاني يا لولو كدا
لارا:هحاول ………
*******************

 

 

 

 

 

في بيت فخم جميله للغايه في إيطاليا
مارك:Il mio amato Muhammad e la sua ragazza sono arrivati
(حبيبتي لقد وصل محمد وحبيبته)
نورين بمرح:Sono molto felice
(انا سعيده كثرا)
نورين:Medicine come mi hai detto, farà qualsiasi rapina al gruppo
(ماذا سيفعل في سرق المجموعه)
مارك:Non lo so, ma lo incontrerò in hotel la sera
(لا اعرف ولكن ساقابله في الفندق بالمساء)
نورين:Verrai con lui, tesoro
(هل ستأتي معه حبيبته)
مارك:Non lo so, ma questo è un lavoro che non credo le verrà in mente
(لا اعرف ولكن هذا عمل لا اعتقد انها ستأتي معه)
نورين:bene amore mio
(اجل حبيبي)
****************
علي الناحيه الأخري في الشركه
ندي:انا مش عايزه لخبطه في الشغل زي ماخالد باشا قال لأن محمد باشا مسافر ……….
دلفت سها للمكتب:انت قولتلي أن محمد باشا قال إن هسافر معاه
ندي:اه بس هو غير رائيه
سها:لي
ندي:معرفش اسالي
سها:طب ممكن رقمه ……….
ندي ببرود:مش معايا رقمو …….
سها:ازاي مش معاكي رقمه اومال هو رن الصبح عليكي من اي
ندي:معرفش ومتسالنيش كتير بعد اذنك عشان عندي شغل
سها اضايقت جدا من كلامها:اي لو سمحتي لو سمحتي
ندين:ايوه …….
سها:انتي بتشتغلي في الشركه هنا
ندين:ايوه لي في حاجه
سها:لو سمحتي انا مديره الأعمال اللوچستيه وكنت عايزه رقم محمد باشا لاني غيزاه في حاجه ضروريه
ندين:اه ممكن بس متقليش أن انا ادتللك الرقم …
سها:تمام مش هقول حاجه ……….
ندين ادتلها الرقم
سها:شكرا يا ……..
ندين:ندين
سها:شكرا يا ندين …….
********************

 

 

 

 

 

 

⁦❤️⁩اصدق حب عندما تحب انسانا ولا تعرف
لماذا احببته❤️⁩
ابتعد عنها قليلا ………….
وضعت يديها علي وجهها وانفجرت في بكاء وهي تمسح شفتيها ………..انا بكرهك بكرهههههك ….بتعملي فياا كدا لي …..
لنظر لها ببرود:انت لسه شفتي مني حاجه………
بسمله ببكاء:انت عايز اي منييييي …..
الخادمه من الخارج:La colazione è pronta, signore(الافطار جاهز سيدي)
ثم دلفت للاسفل
محمد:يلا عشان تفطري …….
بسمله:مش نزله …..
محمد:بطلي عند وانزلي
بسمله بتحدي:مش نزله بقوللك ……..
قرب منها ومسك ايدي وثبتها علي الحائط مره اخري
بتقولي اي …..مش نزله
بسمله:لا لا نزله اهو
بعد عنها ليتابع بحده:كان من الاول
بعد شويه نزلوا وبسمله كانت مبتكلش وبتعمل نفسها انها بتاكل
محمد:مبتكليش ليي
بسمله:منا بأكل اهوو
لارا بتردد:محمد هو انا ممكن اطلب منك طلب ….بس ياريت متقلش لاء ….
محمد:قولي قولي …….
لارا:اي ………..يعني اقول ومش هتزعق وهتقول اه
محمد:طب قولي الاول ما يمكن ميعجبنيش
لارا:عايزه …….لتتابع بحماس:عايزه اروح لمنه في الشركه بس ياريت متقليش لاء …..
محمد: وهيا اخبارها ايي
لارا بمرح:كويسه كنت يكلمها من شويه …….ها قولت اي
محمد:تمام بس السواق بره هيجي معاكي متتاخريش
لارا:تمام مش هتاخر ياحبيبي ……….الحمد لله اكلت
بعد اذنكوا
محمد بحده:شيلي ايديك من علي وشك …..حاطه ايديك كدا ليه ……….
بسمله شالت أيدها من علي وجهها
نظر لها بذهول ليتفاجئ بتورم شفتيها ……
محمد:طب كملي أكلك كويس ……..
بسمله بصوت مبحوح:منا قولتلك بأكل اهو ……
محمد:انتي كدا بتاكلي ……..طب قومي تعالي هنا …

 

 

 

 

 

بسمله قامت من مكانها واتجهت لي واتفاجت وهو بيشدها ويقعدها علي رجليه
بسمله بخجل منه ولسه هتقوم شدها تاني
يا محمد ابعد بقاا وسبني
محمد:عايزه تقومي………
بسمله اوأمت بخجل
محمد:كلي كل الاكل الي في الطبق دا الاول وبعدين قومي
بسمله:حاضر
****************
في فيلا نور العشري
‏بعد ما نور جاب ميار ………كانوا جالسين علي السفره
‏زينه:اخبارك اي ياميار ياحببتي
‏ميار:الحمد لله
‏زينه:طب مش بتكلي لي كلي ……..
‏ميار:منا بأكل اهو
‏زينه:بعد اذنكم ثواني بس نورهان تعالي معايا
‏نورهان قامت مع مامتها ودلفوا للمطبخ
‏نورهان:اي يا ماما انا جعانه في اي
‏زينه:بس يا بت اسكتي ……..شايفه نور اخوكي بيعمل اي طول ماهو قاعد ساكت مبيتكلمش ……
‏نورهان:ما يمكن كان مثلا مكسوف مش عارف يتكلم عشان احنا قاعدين وكدا ….
‏زينه:واخوكي بيتكسف من امتي ياختيي
‏نورهان:سيف منزلش يأكل معانا لي
‏زبنه:اخوكي سافر
‏نورهان:كنت عايزه اروح معاه يا ماما إيطاليا
‏زينه:اسكتي يا بت بقولك بعدين هو رايح لشغل
‏**************
‏في تركياا عند ادهم
‏فضل يبص من نافذه الاوتيل ليجد لجوان تحت في الحديقه …..
‏وثواني وطلع تلفونه ليجيب:الوا اي ياميار
‏ميار:ايوه يا ادهم …….
‏ادهم:انا برن علي بسمله وجدتي مبيردوش لي
‏ميار:مش عارفه يا ادهم انا اصلا مش في البيت لما اروح هرن عليك تكلمها علطول
‏ادهم:تمام بس متنسيش
‏ميار:حاضر

 

 

 

 

 

 

 

 

‏دق باب الغرفه ……..
‏دلف ليفتح الباب ….
‏اي يا ادهم كل ده بتفكر
ادهم: ‏لين
لين:في اي
ادهم:انتي بتعملي اي هنا
لين:ادخل بس ونا هفهمك كل حاجه ……..
******************
‏في بيت اسيل
‏يوه اعمل اي بس منا لازم اقولهم أن يوقفوا نشر للمجموعه دي ونا انتزلت عن قراري …..اه لو محمد عرف أن انا الي سرقت المجموعه دي …….ممكن يبعد عني تاني ونا مش عايزه كدا
‏امسكت بهاتفها لتجيب:ايوه يا يوسف
‏يوسف:نعم يا اسيل …….
‏اسيل:انا عيزاك توقف النشر للمجموعه دي بسرعه كفايه كدا محمد عرف كل حاجه
‏يوسف:مين قاللك بقا أن النشر هيتوقف طبعا صاحب الشركه الي إيطاليا مش هيوافق
‏اسيل:اتصرف يا يوسف
‏يوسف:اولا انا معتش ليا دعوه ثانيا انتي الي سرقي المجموعه مش انا الي قولتلك تسرقي المجموعه تمام بعد اذنك بقاا عشان في شغل كتير
‏اسيل بغيظ:تمام انا هتصرف من نفسي …
‏**************
‏بعد شويه من سفر طويل جدا
‏سيف:معتش قادر …….
‏بعد شويه نزل من البيت ليدير سيارته ليذهب الي الشركه
‏بعد قليل دلف للشركه

 

 

 

 

 

السكرتيره: ‏Benvenuto, spada padroneggiata
(اهلا بك مسطر سيف)
دلف المكتب ليتابع بجديه:Qual è il problema
(ماهيا المشكله)
ميلينا:Il problema è che Seif è in fila, lo stilista si è rifiutato di lavorare con noi
(المشكله مسطر سيف هيا أن مصممه الازياء رفضت العمل معنا
سيف:Perché non hai cercato nessun altro designer
(لماذا لم تبحثوا عن اي مصممه اخري)
ميلينا:Il problema è che ha disegnato alcuni dei disegni di moda del gruppo e non li ha completati, e non possiamo cercare un altro stilista perché se cerchiamo un altro stilista, allora lei non completa i disegni che lo stilista ha disegnato e ricomincia da capo, e saremo in ritardo per la nuova stagione.
(المشكله انها قد رسمت بعض رسومات الازياء في المجموعه ولم تكملها ولا يمكننا ان نبحث عن مصممه اخري لان لو اننا بحثنا عن مصممه اخري فيا لا تكمل علي رسومات التي صممتها المصممه وتبدا من جديد ونحن سوف نتاخر عن الموسم الجديد)
سيف اضايق جدا ومش عارف يعمل اي:
Portami il file di questo designer
(احضرلي ملف هذه المصممه)
دلفت ميلينا بالخارج بعد قليل أحضرت الملف
ميلينا:Preferisci un righello con la spada
(تفضل مسطر سيف)
سيف:Mi piaci tutti
(تمام اتفضلي انتي)
سيف فضل يبص للملف كتير وثواني ورن علي الهاتف الذي كان في الملف ليجيب:
Alo Miss Seleta con me
سيليتا:Bene
سيف:Sono un dirigente d’azienda
سيليتا:Ei, Ma dov’è Forse in un caffè
سيف:nessun problema
*****************

 

 

 

 

 

في المساء
‏بسمله في غرفتها بتدور علي هاتف مش لقيه ولا لقيه كمان تلفونه
‏ ‏يووه طب اعمل اي الوقتي ……..طب هو حاطط تلفونه فين
‏ ‏دلف من المرخاص وهو عاري الصدر ويضع منشفه حول خصره
‏ بتدوري علي اي ……
‏ ‏التفتت:مفيش ……عااااااااااا اي ياعم دا وثواني ودارت وجهها بعيد عنه ……..احم لو سمحت البس حاجه مينفعش كدا …….
‏ ‏محمد بخبث وهو يقترب منها:يعني مقلتيش بتدوري علي اي
‏ ‏بسمله:مفيش مكنتش بدور علي حاجه
‏ ‏اتجه الي غرفه الملابس ……..ليرتدي ملابسه
‏ ‏طب لما انتي متدوريش علي حاجه بتقولي لي هو حاطط تلفون فين ………..
‏ ‏بسمله:انت سمعتي … بصراحه كدا انا عايزه التلفون اكلم جدتي اطمن عليها
‏ ‏وثواني والتفتت:اي دا انت روحت فين
‏ ‏بعد شويه خرج من الغرفه
‏ ‏بسمله:احم……هو انت خارج
‏ ‏محمد:ايوه ……..امسكي الفون اهو وكلمي جدتك
‏ ‏بسمله ببكاء شديد ……

 

 

 

 

 

‏ ‏محمد باستغراب:انتي بتعيطي لي هو انا قولت حاجه غلط
‏بسمله:يعني لما اكلمها هقولها اي اقولها أن انا مسافر مع جوزي الي خلاني امضي علي جوازنا غصب عني ……….
‏محمد بهدوء:بسمله هو انتي بتزعقي ……..
‏بسمله:ها…….لا طبعااا………….معمل…….تش .حاجه
‏محمد:بتقولي…..ايييييي انتي
‏بسمله:منا قولتلك بمقلش حاجه …….
‏محمد:انتي من شويه تزعقي واجي أسألك بتقولي اي برضو تسكتي…….واجي اكلمك بهدوء تزعقي لتتابع بعصبيه:لما اكون بكلمك تبصي سمعتي ولا لاء
‏بسمله بعصبيه:انت مش عايز تطلقني لييييي ابعد عنيي بقاااا انا بكرهك عارف يعني اي بكرهك
‏محمد بخبث:انا غيرت راي مش هخرج …….
‏بسمله:انا مش ق…..ص..دي اقوللك كدا..يا محمد ابعد عني يامحمدددددد
‏بسمله وهي تبعد لآخر السرير وهو يقترب منها أكثر
ليلحقها قبل أن تهرب ليضعها بقوه وهو يقترب منها
محمد:انا هعرفك ازاي تقولي كداا …انتي بتحولي دتديقني فعلا …………
بسمله:عشان خاطري يامحمد ابعد عنييييي لو بتحبني بجد ………معتش هقول كدا تانيييي
ليقربها منه أكثر ………. انا هوريكي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد