روايات

رواية تزوجنا بالاجبار الفصل العشرون 20 بقلم دعاء تهامي

رواية تزوجنا بالاجبار الفصل العشرون 20 بقلم دعاء تهامي

رواية تزوجنا بالاجبار البارت العشرون

رواية تزوجنا بالاجبار الجزء العشرون

رواية تزوجنا بالاجبار الحلقة العشرون

وصلو الشقة وخبطوا على الباب فتحت هنا كانت شهرها متبهدل ولابسه قم يص نو م وعليه روب قصير رهف او ما شفتها انهارت.
هناا: رهف
رهف: زقتها ودخلت تجري علي جوا دخلت اوضة النوم لقت مراد نايم علي السرير بالبنطلون بس سابتهم ونزلت منها. رة مراد ابتدا يفوق ولمح طيفها طلع لبره لقاها مشيت واكرم نزل وراها هو وروح
مراد: وقف ثانية يتسوعب اي اللي بيحصل او اي اللي حصل لقاء هنا واقفة
هنا: رهف شافت كل حاجه
مراد: نزل وراء رهف وهيا ماشية ف الشارع بتوهان
عربية كانت جاية سريع خبط*تهااا
مراد: رهفففففففف قومي ي حبيبتي والله كل حاجه كذب متسبنيش ي رهف قومي زعقي فيا اعملي اي حاجه بس متسبنيش
اكرم: لازم نخدها على المستشفى فورا
مراد: شالها وحطها ف العربية وراح بيها علي اقرب مستشفي وصل ونزل شايلها بين ايديه
مراد: ترولي بسرعة
جابوا ترولي حاطوها عليه لازم تملي الاستمارة وبعدهل نقدر نبدا ف علاجهاا

 

مراد: استمارة اي دلوقتي انتي مش شايفة حالتها وربي لو حصلها حاجه هطر*بق المستشفى علي دماغكم
_خافت الممرضين من نبرة صوته واخدوها على العمليات فورا
مراد: لو مراتي حصلها حاجه همحيك من علي وش الدنيا
الدكتور: دي مستشفى محترمة مينفعش اللي حضرتك بتعمله ده
اكرم: احنا اسفين ي دكتور تقدر تبدا ف علاجها شال ايد مراد من علي الدكتور وخلاه دخل اوضة العمليا*ت
مراد قاعد علي اعصابه مش عارف اي اللي حصل كل حاجه حصلت بسرعه مفهمش حاجه
مراد: اكرم هو اي اللي حصل
اكرم: يعني مش عارف انت عملت اي انت خو*نت حبك عايز
مراد: اي انا مش فاكر اي حاجه انحا كنا ف الحفلة وبعدها كنت واقف انا وهنا ورهف رهف راحت تشوف روح وانا كنت انا وهنا وجابت مشروب نشربه بعدها مش فاكر اي حاجه وازاي انا وصلت علي شقتها
اكرم: اللي حصل *****************لحد ما انت فوقت وشفت الباقي بعينك
مراد: مستحيل لا مستحيل اعمل كده وقع علي الارض من الصد*مة
عده تلات ساعات ف توتر وقلق ومفيش اي حد طالع من اوضة العمليات اجي ابوها ومرات ابوها ومامت مراد كانوا قاعدين معاهم واكرم بيحاول يواسي مراد اتفتح باب الاوضة وطلع الدكتور كلهم جريوا عليه
مراد: رهف كويسه صح

 

الدكتور: للاسف مقدرش اقولكم غير انكم تدعولها الحاد*ثة جت جامده علي المخ وممكن تكون اثرت عليه مش هنقدر نحدد ده غير لما تفوق بس احنا قدرنا نوقف النز*يف والحمدلله مفيش اي نز*يف داخلي 24 ساعة اللي جايين هيحددوا كل حاجه
مراد: ينفع اشوفها ي دكتور
الدكتور: هو المفروض مينفعش عشان هيا لسه ف هتتنقل العناية المركزة بس هسمح لشخص واحد انه يشوفها خمس دقايق بس ويروح يتعقم الاول
اكرم: شكرا ي دكتور
الدكتور: العفو ده واجبي
مراد: انا هروح اشوفها
راح غرفت التعقيم اتعقم ولبس لبس الوقاية ودخل عندهاا
كانت نايمة على السرير لا حول لها ولا قوة محاليل متوصلة ودم ولافين راسها بالشاش واجهزة كتير حوليها
قعد جمبها ومسك ايدهاا

 

مراد: انا السبب ف كل ده ياريت كنت مكانك بس صدقيني مش عارفه اقولك اي انا اصلا معرفش اي اللي حصل بس مقدرش اقول انا مش غلطان انا اللي وصلتك للحالة دي بس صدقيني محبتش حد غيرك ول هحب قومي اتخا*نقي معايا عاتبيني بس ارجوكي بلاش تبدعي عني وانا هعمل اللي انتي عايزه
الممرضة: الخمس دقايق خلصوا تقدر تتفصل معايا عشان ده خ*طر علي المريضة
مراد باس ايدها وهمس ف ودنها بحبك
طلع عندهم بره
محمد: هاا رهف كويسة صح بنتي كويسة
مراد: انا السبب
محمد: متقولش كده ي ابني ده قضاء وقدر وهيا مقدر ليها يحصل كده
ميادة: بس يبني متعملش ف نفسك كده رهف هتبقا كويسة
مراد*******

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجنا بالاجبار)

اترك رد

error: Content is protected !!