روايات

رواية زهرتي الفصل الرابع 4 بقلم ندى صبري

رواية زهرتي الفصل الرابع 4 بقلم ندى صبري

رواية زهرتي البارت الرابع

رواية زهرتي الجزء الرابع

رواية زهرتي الحلقة الرابعة

زهره خبتيطه ب عربيه جامد وميشت سريع وطلعت راسها من الشباك وتلعاءت بلسانها
وشاب بصلها واتعصب ومشي سريع عشان يمسكها وفجاءة رجل عجوز كان بيمر الطريق وقف قاصدو وشاب ضرب فرمل ووقف ب عربيته
الشاب بعصبيه :انا لو ايدي وقعت علي بت دي تاني هشلفطها حرقت دمي بقلت ذوقها ولسانها طويل !!!!!ده بس هجيبك تاني منين اااااااه فلتي مني المردي
” وبعد ساعتين ”
في احدي المطاعم يجلس نور مع مالك وصديقه كريم يتحدثون
مالك بزهق :انت ناوي تفضل كده كتير احنا بقالنا ساعتين بنتكلم في مهمه والارف ده انا زهقت
نور بجديه :استرجل شويه عايزين نخلص المهمه ع خير
مالك :يا عم كفايه بقي كدا وانا بصراحه جعان يلا ناكل ف مطعم الحلو ده وندردش شويه
نور بابتسامه خفيفه : يلا ياض من هنا همك ع بطنك وبس
كريم صديقه جاله مكالمه
متصل: _______
كريم :حاضر يا حبيبتي انا جي اهو

 

 

 

 

وقفل موبايله وبص ل نور
كريم : انا استاذن بقي
نور :ليه كدا
كريم :اصل ابني تعبان شويه وانا لازم أروووح اشوفه
نور: رووح شوفه وطمني عليه
مالك :الف سلامه عليه
كريم :حاضر يا نور والله يسلمك يا مالك يلا بعد اذنكم
مالك بهزار :يلا يا نورتي اطلبلي عشا
مالك مردش ولمه حاجاته ومشي عند عربيته
مالك :خد اقولك
وجري وراه
ومالك بص ع عربيه نور
مالك باستغراب :ايه الخدش اللى في جنب عربيه ده انت خبط في حاجه !!
نور افتكر البنت

 

 

 

 

 

نور بحده : دي بت مستفزه
مالك :ههههههه بت ومستفزه وقدام مين نور منصور لا الله يكون في عونها
نور :اتلم ياض وهي اللي كانت غلطانه اساسا
مالك بغمزه :كانت مزه ع كدا بقا
نور رمش بعنيه ولم يجب
مالك : طب اوصفها كده
نور: ولاه انت عب يط !!
مالك :يا عم قول بس كانت لبسه ايه وشكلها عامل ازاي كده يعني قول قول انجز بقا وفهمني حصل ايه
نور وهو يتذكرها وقال :كنت ماشي بعربيه صبح لمحتها من بعيد شويه وكانت لابسه ترنج رياضي اسود وبتكلم ف فون وبعدين قفلت وجريت من قدامي بسرعه وانا كنت ماشي بسرعه جامده ودوست ع فرمل جامد عشان مخبطهاش بس هي خافت ووقعت ونزلت عشان اشوفها وقولها انتي كويسه بس لقيت بركان اتفنجر عليه بس بصراحه كلمتها ببرود ومشيت وبعد كده كنت جايلك علي هنا لقيتها خبطتني بعربيتها
وطلعت لسانها ومشت بسرعه
مالك : شكلها ايه بقي

 

 

 

 

 

 

نور: شكلها رغيه شعرها طويل ووشها طفولي وبس ياعم مش هكلم اكتر من كده
مالك :ايوها بقا يا معلم شكل الحظ هيلعب معاك مردي
نور ضربه ف كتفه قاءلا : طب اخرس واه مفيش عشاا يلا نروووح بقا
___________ في منزل اللواء _______
زهره رنت ع رنا
زهره : ازيك يا قشطه
رنا : الحمد الله يا زهره راووحنا واحنا كويسين
زهره بضحكه : متخفيش يا بنتي انا بعرف اسوق كويس اوي
رنا : بس بارضو مينفعش اللى انتي عملتيه في راجل
زهره :احسن يستهل
رنا بضحكه : زهره بس والله شاب عسل
زهره:عسل ايه يا ستي
رنا :والله بجد
زهره بهزار :،انتي شكلك مبشفيش كويس ع فكره وقفلي عشان بقا انام وانا فرحنه اللي خد حقي
رناضحكت :تمم يلا سلام
زهره :سلام يا رنوش
___________________________

 

 

 

 

 

 

ويبدا صباح جديد
(في مستشفي )
ممرضه خبطيت ع باب
ريتاج : اتفضل
ممرضه وهي بتنهك : دكتور انس عايز حاضرتك ضروري
ريتاج : بتنهكي كدا ليه اهدي شويه
ممرضه : اصل يا دكتوره دكتور انس شكله متعصب اوي
ريتاج : في ايه يعني
ممرضه: معرفش في ايه بس هو ندالي بعصبيه وقالي نديلي دكتوره ريتاج بس شكله في حاجه معصبا اوي
ريتاج:استر يا رب خلاص رووحي انتي
وريتاج مشت ع مكتبه ودخلت
انس بعصبيه :ايه يا دكتوره ٠٠٠٠٠٠٠

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زهرتي)

اترك رد