روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الثالث عشر 13 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الثالث عشر 13 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها البارت الثالث عشر

رواية وقعت في غرامها الجزء الثالث عشر

رواية وقعت في غرامها الحلقة الثالثة عشر

مساءا عند اياد وسما
نزلو من العربيه وبتجاههم ل الفيلا ال فيها العيد ميلاد
اياد/بس انا توقعت ان معندكيش صحاب غير عائشه وديچا
سما/ايوا طبعا دول اخواتي واصحابي من ايام الطفوله ومليش غيرهم ..بس ساره وريم والناس دي .مش صحاب اوي .اعرفهم مؤخرا بس
إياد/امم اوك فهمتك
ودخلو وكان الحفله متزينه للعيد ميلاد و بنات وشباب كتير اوي موجودين وفي اغاني شغاله
ساره اول ما شافت سما واياد راحت لهم بسرعه
ساره بابتسامه سلمت ع سما وحضنتها
سما بابتسامه / happy birthday ي قلبي
ساره طلعت من حضنها/ميرسي اوي انك جيتي
وبصت ع اياد/وانت اكيد إياد..سما حكيت لنا عنك كتير..انا ساره
إياد ابتسم و سلم عليها /ايوا فعلا انا إياد ..كل سنه وانتي طيبه
ساره بابتسامه/ميرسي وانت طيب
سما اعطتها الهديه/هديتك ..مني انا واياد
ساره ابتسمت/ تعبتم نفسكم
اياد/ولا تعب ولا حاجه
ساره/تعالو نروح ل بقيت الشله
وراحو ل ريم واحمد
وسلمو ع بعض
ساره بهمس/بس صاحبك إياد طلع اي ..مز يخربيته
ريم/مش انا قلت لكم ..مفهوش غلطه
ساره بصاله ب اعجاب/لو مش محتاجاه ف حاجه ي سما انا ممكن اخده
سما بغيره/اي ال انتو بتقولو دا هو ازازه برفان هتنقلوها لبعض ..الله الله
ساره/وانتي متضايقه لي كدة في بينكم حاجه؟
سما/لا مفيش بينا حاجه
ريم/ونا مش مصدقاكي ..البت دي باين عليها بتحبه بس بتنكر
ساره /الكلام دة بجد ي سما؟
سما بتوتر/احم ..لا طبعا مش بجد ..حتي لو ي ساره معجبه بيه انا ممكن اتكلم معاه ف الموضوع
ساره ابتسمت/تبقي عملتي فيا جميله والله العظيم
احمد/انتو بتتهامسو ف اي بقالكم ساعه
ساره/احم لا ابدا مفيش..( وابتسمت ل اياد) تحب اجبلك تشرب اي ،
إياد ابتسم/اي حاجه مش فارقه
ساره/تمام..اجبلك ي سما ؟
سما /لا شكرا
ساره مشيت
واحمد كان مشغول مع ريم
واياد راح وقف جمب سما
اياد/مالك ؟ حد ضايقك ف حاجه
سما/لا ابدا انا كويسه..مفيش اي حاجه
اياد ابتسم/تمام
سما/اي رايك ف ساره عجبتك؟
إياد/يعني اي مش فاهم
سما بغيره/شيفاها يعني معجبه بيك وانت برضو شكلها عجبتك ومن وقت ما عرفت ان احنا هنروح عيد ميلاد ساره وانت بتطلب مني لو حلوه اظبطهالك
اياد/بس انا كنت بهزر ..طول ما انتي معايا عيني مستحيل تيجي ع اي بنت تانيه
سما/وحنا زي ما قلت لك صحاب ومش هتضايق لو بصيت ل اي بنت تانيه..حتي لو عايز ترتبط ب ساره انا معنديش مشكله عادي
سما كانت غيرانه متعصبه ومش عارفه هي بتقول اي من غيرتها .. فكره ان ساره معجبه ب اياد ومنزلتش عينها من عليه من وقت ما دخلو مجنناها
اياد بجديه/تمام ..طالما انتي شايفه كدة ..انتي عندك حق ..هدي ل نفسي فرصه احب.. وصحبتك زي القمر تستاهل يعني
سما /
ساره راحت لهم و ف ايدها عصير
ساره بابتسامه/جبت لك عصير .اتفضل…. في اي مالكم انتو كويسين؟
اياد ابتسم وخد منها العصير
اياد/اه مفيش حاجه ..بس انتي نجمه الحفله النهارده مشاء الله زي القمر وفستانك حلو اوي
ساره ابتسمت/بجد؟
اياد /ايوا طبعا
سما خدت شنطتها من ع الطربيزه بغضب /انا هروح اسلم ع نها
ومشيت واياد كان عينه وعليها وهي بتمشي
ساره/فرحت اوي ان الفستان عجبك
اياد انتبه/اه ..حلو اوي
ساره/وانت كمان شكلك حلو اوي
اياد ابتسم بمجامله
في البيت عند جاسر
بص من الشباك لقي ديچا قاعده ف الجنينه ع الطربيزه
جاسر ابتسم وعمل فنجانين حاجه دافيه وخد شال ونزل ل ديچا
حط الكوبايتين ع الطربيزه وغطي ديچا بالشال
ديچا ابتسمت ومسحت دموعها/شكرا
جاسر قعد جمبها/انتي ..انتي بتعيطي؟ اي الحصل انتي كويسه؟
ديچا/اهدي ..انا كويسه . انا بس كلمت ماما من شويه و ك العاده عيزاني اروح لها ولما رفضت قالت عني انانيه ..هو انا فعلا ممكن اكون انانيه ي جاسر؟ بس انا مش هبقي مبسوطه لو رحت ..هي بس ال هتكسب ..جوزها وحياتها وشغلها وبنتها ..ونا هخسر شغلي وحياتي و بيتي وصحابي ال اكتر من اخواتي ..كدة مين فينا الاناني؟
ودمعت
جاسر مسك ايدها/لالالاء..متعيطيش عاشان خاطري ..انتي مش مضطره تضحي بكل دا علشانها وهي مضحتش ب ولا حاجه علشانك …انتي مش انانيه ابدا صدقيني …وبعدين انتي ممكن تاخدي اجازه من شغلك اسبوعين بس وتروحي لها وترجعي هنا تاني ..وبكده هتكونو شبعتو من بعض ولو حتي شويه
ديچا ابتسمت/ممكن صح؟
جاسر ابتسم/ايوا طبعا كل ما ف الموضوع اجازه اسبوعين وتذكره طيران .ولو عايزاني اجي معاكي انا ممكن اسيب ال ورايا وال قدامي واجي.
ديچا ابتسمت
جاسر ابتسم/أمسحي دموعك
ديچا مسحت دموعها/شكرا ي جاسر
جاسر /ع اي
ديچا/ع اي حاجه بتعملها علشاني حتي لو صغيره
جاسر ابتسم
في العيد ميلاد عند إياد وسما
ساره واقفه مع إياد وبيتكلمو
وسما واقفه بعيد عنهم
واياد بيبصلها وسما كمان
ساره/إياد انت مركز معايا ؟
إياد انتبه/قلتي حاجه ؟
ساره ابتسمت/قلت بتحبها صح؟
اياد/احم.. تقصدي مين
ساره /سما ..منزلتش عينك من عليها من وقت ما وصلنا وهي كمان برضو..مع ان هي بتنكر طول الوقت انها بتحبك وبتقنع نفسها ان انتو أصحاب..و ان مفيش اي حاجه بتحسها نحيتك
إياد/ايوا عاشان عنيده
ساره ابتسمت/بص سما دي أطيب واجمل واحده شلتنا عرفتها .وأطيب واحده ف صحابنا ..مفيش مره احتجانا لها فيها ومكنتش موجوده ..لو حد احتاج لها لحظات وبتبقي جمبه …حد احتاج حاجه ف ثانيه والحاجة دي تبقي موجوده..جدعه بمعني الكلمة …وعايزه مصلحتنا كلنا فعلا..طيبه ل درجه انها بتثق ف اي حد ولو حب حد ممكن تفديه بروحه..ونا لاحظت انها بتحبك لان دا باين جدا هتموت من الغيره من وقت ما سلمت عليا لحد اللحظه دي ..وريم برضو قالت لي ان سما بتحبك ..ف انا اكيد مش هبص ل واحد صحبتي بتحبه وبالاخص سما
إياد ابتسم/مش سهله انتي برضو ي ساره
ساره ضحكت/عيب عليك ..وهساعدك كمان
اياد/ازاي بقي
ساره/ يعني انا نبهت لها ان انا معجبه بيك عاشان تغيير عليك..وأعتقد الخطه نجحت ..ف هنخليها تغير اكتر ..يعني مثلا لو سمحت لي أرقص معاك دلوقتي
اياد/ يعني لو سما مش هتضربنا بالنار..انا معنديش مشكله
عند سما واقفه مع ريم واحمد وهتموت من الغيظ
سما/هما عمالين يضحكو لي كدة اي ال بيضحك مش فاهمه
ريم بخبث/وانتي مضايقه لي
سما رجعت شعرها لورا/انا اضايق ؟ لا طبعا
وبعدين شهقت
ريم واحمد اتخضو
احمد/في اي الله يخربيتك
سما/هما هيرقصو مع بعض
ريم واحمد بصو عليهم/اه تقريبا
سما بغضب/ماشي ي إياد..طبعا. مهو ما صدق
ريم بصت ل ساره واياد ال بيرقصو وساره غمزت لها وريم ابتسمت
ساره بغيظ/احمد ارقص معايا
احمد/ي سلام ؟ هو انا أطول..يلا نرقص ..مع اني عارف انك عايزه تستخدميني ك اداه تخلي اياد يغير .
سما بغضب/اي عندك مشكله؟ مش واجب الصحاب يقفو جمب بعض
احمد/لا معنديش مشكله .. يلا نرقص
ريم/لا طبعا ترقصو فين ..دا عمل مشكله معاها عاشان كانت راحه تقابلك تصالحنا ع بعض ..مبالك بقي لو رقصتو سوا دة ممكن يضربك ..انا مش مستغنيه ع خطيبي ..سوري
سما /والله؟
ريم/ايوا ..يلا ي بيبي نرقص انا وانت
احمد/يلا ي حبيبتي
وراحو يرقصو
سما/اه ي كلاب
وبصت ع اياد وسما وبعدين بصت بعيد
عند ساره وياد وهما بيرقصو
ساره/I think ان الخطه ماشيه كويس
اياد بص ع سما/مش هاين عليا اشوفها مضايقه اوي كدة ..وكمان بسببي
ساره/يعني اتحمل شويه لحد ما سما توصل للقوام المظبوط
وقربت منه وهمست ف ودنه ساره /ووقتها هتدعيلي .
عند سما لما شافت قربهم الزايد مقدرتش تتحمل ودمعت وخدت شنطتها وخرجت بره المكان
اياد لما شافها مشيت
اياد/انا اسف مضطر امشي
ساره ابتسمت/اوك
وطلع بره المكان وراح ورا سما بسرعه
اياد/سما ..سما اقفي
ومسكها من دراعها وقفها
سما بعصبيه/ في اي ي إياد ..سبني
اياد/اي مالك مضايقه لي
سما بغضب/لا ابدا ونا هتضايق لي ..روح انت كمل العيد ميلاد مع ساره مينفعش تسيبها لوحدها ف يوم زي دا ..وابعد عني
وسحبت دراعها من ايده ومشيت
اياد/سما بطلي جنان راحه فين ف طريق فاضي بليل كدة
سما بصت له بعصبيه/ملكش دعوه
اياد راح وراها ومسكها من دراعها وقفها
اياد/مش انتي ال طول الوقت بتقولي لي احنا مجرد صحاب..وقلت لي معنديش مشكله اظبلك ساره ومعنديش مشكله ترتبط.. وانتي زي الهبله مش شايفه قد اي انا بحبك
سما ابتسمت بفرحه
اياد ساب دراعها/ايوا ي متخلفه بحبك وانتي ولا هنا
سما/لا انت كداب ..لو بتحبني بجد مكنتش قربت من ساره بالطريقه دي ورقصت معاها
اياد /مهو كل دة انا وساره عملناه عاشان نشوفك هتغيري عليا ولا لا
سما ضربته ف صدره/ايوا وخطتكم نجحت وكنت هموت من الغيره و عصبتني وعيطتني علشان انا كمان بحبك ي متخلف
اياد ابتسم ومسح لها دموعها/ بتحبيني بجد؟
سما ابتسمت/ايوا
اياد باس ايدها/ ونا كمان بموت فيكي والله العظيم
وباس راسها وسما ابتسمت
بعد كام يوم في فيلا سالم وهدي
حمزه قاعد مع سالم بيتكلمو ف الصالون وعائشه بتساعد هدي ف تحضير الغذا
عند عائشه وهدي ف المضبخ
هدي /مبسوطه مع حمزه ي حبيبتي
عائشه هزت راسها بابتسامه/مبسوطه معاه لدرجه اني مش متخيله حياتي من غيره
عائشه ابتسمت وحضنتها/ربنا يسعدك يارب قلبي .. انا وبباكي مبسوطين طول ما انتي مبسوطه
عائشه ابتسمت
في الصالون عند سالم وحمزه
سالم/واخبار شغلك اي
حمزه/ ماشي كويس الحمد لله.. كنت ف اجازه ولسه راجع من يومين ..لان قبلها لو فكرت اروح الشغل عائشه هتنكد عليا حبه حلوين
سالم ضحك/ربنا يخليكم لبعض يارب
حمزه ابتسم/يارب
عائشه طلعت من المضبخ وقعدت جمب سالم
عائشه بابتسامه/وحشتني اوي ي بابا
سالم باسها من خدها/وانتي كمان وحشتيني اوي ي روح قلب ابوكي ..البيت وحش اوي من غيرك
عائشه ابتسمت
وهدي طلعت من المضبخ
هدي بابتسامه/يلا الغذا جاهز ..وانت ي حمزه عملت لك كل الاكل ال بتحبه ال طلبته مني
حمزه ابتسم/ياااه ربنا يخليكي ليا ي هدهد والله..اكلك دة مفيش زيه
هدي ابتسمت/الف هنا ي حبيبي
عائشه/ايوا يعني عملتي ل حمزه كل الاكل ال بيحبه ونا عادي كدا مليش لازمه
حمزه/ياااه ربي ع الحقد
سالم ضحك
هدي ابتسمت/ونا اقدر برضو ؟ دة انا عملتلك ال مكرونه بشاميل ال انتي بتحبيه
عائشه /اه اذا كان كدا ماشي
سالم/يلا يلا ع السفرا
وقامو ياكلو
عند سما
راحت الاستديو ل اياد
ودخلت وكانت مي ع مكتبها و إياد بيسجل اغنيه جوه مع مغني
سما/هاي مي
مي ابتسمت/ازيك ي سما هانم
سما/هانم اي احنا مفيش بينا الكلام دا ي مي ي حبيبتي..امال إياد فين
مي/بيسجل اغنيه جوه
سما/امم مع حد مشهور؟
مي/اه دا مغني الكاريكو اكرم العناني .. اكيد انتي عرفاه
سما بفرحه/wow بتهزري ..دا انا بحبه اوي .
مي ابتسمت بهيام/ومين مبيحبوش ..دا مز و زي القمر
سما /ايوا ..بس للأسف مينفعش اقول كدا لان انا واياد ف relationship (علاقه حب)
إياد وأكرم طلعو من الغرفه بعد ما سجلو الاغنيه
اكرم سلم ع إياد بابتسامه/اتشرفت اوي ب الشغل معاك
إياد ابتسم/انا اكتر
اكرم جاله مكالمه/عن اذنك ثانيه واحده
وراح يرد بعيد
سما راحت ل اياد
سما بابتسامة/هاي..عامل اي
اياد ابتسم/كنت مرهق طول اليوم ف الشغل اول ما شفت الابتسامه دي نسيت كل حاجه
سما ابتسمت
اياد ابتسم/انتي عامله اي
سما /كويسه ..بقولك صحيح هو دا اكرم العناني بجد
اياد/ايوا هوا
سما بفرحه/ انت متعرفش انا معجبه بيه ازاي
اياد بغيره/معجبه ب مين ي بت ما تتلمي
سما/ايوا معجبه بيه ..أغانيه حلوه اي المشكله
اياد/يبقي تقولي معجبه ب صوته ب حنجرته ..إنما مش بيه هو
سما ابتسمت /انت غيران عليا للدرجه دي
اياد/احم ..مفيش الكلام دا .ونا هغير منه لي أن شاء الله
سما ابتسمت/أيوا ايوا خدت بالي
اكرم خلص المكالمه وراح لهم
سما بابتسامه/هاي ..انا بحب اغاني حضرتك اوي بليز ممكن ناخد صوره ؟
اياد/دي سما خطيبتي
اكرم ابتسم وسلم عليها/اهلا وسهلا
سما سلمت عليه واياد شال ايدها من ايد اكرم بسرعه
اياد /م ما تيجو اصوركم بسرعه يلا ..علشان ي سما استاذ اكرم زمانه مشغول دلوقتي
اكرم/لا ابدا عندي وقت
اياد خد موبايل سما وصورهم صوره ف ثانيه الا ثانيه
اياد/بس خلاص خلصت
اكرم ابتسم/تمام انا مضطر امشي .. فرصه سعيده ي سما
سما ابتسمت/ انا اسعد
ومشي
اياد بتريقه/انا اسعد
سما /ايوا واضح واضح انك مش غيران
اياد قرب منها ومسك ايدها/ايوا مش غيران عاشان عارفه انك بتحبيني انا بس ..وعينك ما بتشوفش الا انا بس ..صح ولا اي
سما ابتسمت/واثق من نفسك اوي
اياد رجع خصله من شعرها ورا ودنها
إياد ابتسم/ايوا ..وبحبك
سما بابتسامه/ونا كمان بحبك
مي خبطت ع المكتب
مي/ي مغيبين انا لسه موجوده.راعو شعور السناجل شويه
اياد بصلها بغضب/خليكي ف حالك ي فصيله انتي
سما ضحكت
اياد/يلا تعالي هعزمك ع الغذا
سما ابتسمت/اوك يلا
مساءا عند جاسر
نزل من شقته وهو نازل شاف ديچا نازله من عربيه مازن بعد ما وصلها
جاسر بغضب/الزفت دا تاني
مازن سلم ع ديچا بابتسامه ومشي
وديچا دخلت الجنينه وجاسر راح لها بغضب
ديچا ابتسمت/جاسر ازيك
جاسر بغضب/ممكن تفهميني البني آدم دا عايز منك اي ..تاني مره يوصلك والعشم واخده اوي
ديچا/اي ال انت بتقوله دا ..قلت لك قبل كدة زميل ليا ف الشغل .. ثم اي الأسلوب ال بتتكلم معايا بيه دة مش فاهمه
جاسر بغييره/ لاء والله نظراته وحركاته بتقول غير كدة
ديچا بغضب/وانت مالك اصلا ..حتي لو في بينا حاجه دة ميخصكش ف حاجه..عن اذنك
وكانت هتمشي جاسر ومسكها من دراعها وقفها
جاسر/لاء ي ديچا يخصني ..يخصني لاني بحبك وخلاص مبقتش قادر اخبي اكتر من كدا
ديچا/اي؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *